Nem voltam három napig gépközelbe ,nekem csak asztali gépem van! Nem tudtam hozzászólni! Ezen forgalmazónál nem tudom elképzelni ,hogy ebből a típusból maradt volna valami alkatrészük. Máshol is kevés a remény ,mivel nem sok került az országba ebből a típusból ,nem jelentős mennyiségbe. Még a nagyobb testvére, a négyhengeres kivitel is ritka volt. Nekem a volt főnökömnek van kettő,onnan tudom,hogy eléggé bajos az alkatrész utánpótlás ,ill. a helyettesíthetőség. Az a szerencse,ha van egy bőrönd pénz,akkor majdnem minden után gyártható. Amennyiben vízszivattyúhoz kell tömítés, az sem megoldhatatlan ,ugyanis van olyan cég ami ezt a bizonyos"Axiális csúszógyűrűs tömítéseket" gyártja.Műhely szakzsargonba mondva "diring"! A tengelyméret a legmeghatározóbb,a külső átmérővel lehet egy bizonyos határokon belül trükközni. Vagy a lapátkerékből,ha lehet kiszedni ,vagy kívülre perselyt tenni .....stb. Az adagolója szerintem Friedmann és Maier tipusú!A regulátora olyan mint a Lengyel URSUS motor korábbi kiviteleié! A motor pedig egy jó régi Perkins licenc lehet ,mint ahogy Kavicsos kolléga is megállapította!! Egy kis "távollét " után hi
Nagyon köszönöm a látogatást. Lehet az ember akár száz éves is be kell látni az aggodalom nem pótolja a szaktudást. Nagy kő esett le szívemrről, lelki szemeimmel már láttam kiterítve a traktorkámat az udvar hátsó részén. Ma már nem, mert minden kerti munkával el vagyok maradva, de záros határidőn belül cserélve lesz az olaj, nívó szintek a megfelelően beállítva, sőt a fedett tárolás is megoldódni látszik.
Voltam megnézni a kis aranyost ! Kutya baja ! Jani bácsi híg olajat öntött bele a motorba és felhordta ! Kék spurit öntöttem a tankjába és olajcserét kértem neki ! Több helyen is a nivó pálca nem ért bele az olajba ,pótolni fogja ! Pöcre indult a gép, a víz sem olajos ,inkább zsíros ,az meg a vízszivattyúba nyomott sok zsírtól lett. A vízszivattyú nem folyat egyébként még üzem melegen sem ! 3 hengeres Pörkins motor van benne ,az adagolója meg osztrák gyártású nagyon hasonló megoldású mint a 3 hengeres zetoré ! A gép nem füstöl ,az én felújított adagolós újnak számító motoros gépem sokkal jobban füstöl !
Megvan ennek a gépnek a könyve is, valahonnan az netről szereztem. Próbáltam ide feltölteni, de nem hagyja mert túl nagy, a freemailon egyszer elküldtem a mezőkövezsdi gépmúzeumnak, vagyis küldeni lehet , ide másolni nem.
Nem tudom hogy végzek holnap de estefelé felhívlak ! Vagy ha a tervek holnapra nem úgy alakulnak ! Jobb lett volna hamarabb szólni a vízpumpa nem nagy ügy lett volna ! Az Axiál ott van tőled egy köpésre csak találtunk volna valami felújító készletet ! De most lehet a motort megfőzted vagy kiégett a hengerfejtömítésed ,remélem csak a hengerfej tömítés égett el ! A motorja az mire hasonlít vagy mit tudsz róla ?
Ami számomra nagyon aggasztó,a vízpumpa, szinte folyik a víz belőle, a gondolom emiatt a hengerfej tömítés is sérült, kormos olajat fúj a kipufogóba ezóta eszi az olajat, a hidraulika emel, sűjeszt, de felső harmadban dobálja a terhet, a bal első belső lánc vezető nagykerék vezető pereme kb. 3 mm-re kopott, a másik oldali közel 10mm,
Szívesen megkeresnélek, sőt megmutatnám a szerkezetet szerintem többet érne mint amit én mesélni tudok róla. Pontos diagnózis nagyon fontos,szinte nélkülözhetetlen. Egyeztetnénk megfelelő időt, mennék Érted, már az is nagy segítség lenne, ha tanácsot tudsz adni.
Lehet valóban el kell mennem valami számító gépes tanfolyamra. Valami varázslat nekem ez is. Két napja nem tudok lelket lehelni ebbe a villanyos ellenállóba, de hátha most.... A telefon számom +3630 403 8871.
Már szerintem Bulgáriában is nehéz ,mert régen megszűnt a gyártása és még az MTZ fődarabok felhasználásával készült utódja is rég volt, mikor elhagyta el a gyárat!!