Ne mondjál már ilyen észbontó baromságot, a Wiener-Valczer az nem is áll meg Komáromban, Győrben esetleg. Tatabánnya és Komárom között szállt el a térközbiztosítás (még most is vizsgálják az okokat, majd lesz infó az esetről).
A WW-Valczer mozdonyában viszont nincs beépítve a vonatbefolyásoló jelfeladásos berendezés, ezért kellett volna írásbeli rendelkezést adni Szőnyön, ha már egyszer megállt. Tudomásom szerint Komárom és Győr között a térközbiztosítás tökéletesen működött, ha túljut a WW.V-er vagy a teher Komáromon, akkor már nem lett volna vonatutolérés.
Márpedig ez így nem igaz, a Szergely éberségije is össze volt kapcsolva a telok-óra jelföladó generátorával, ez a kis generátor a...
Szergej, Szergej!!!
A Teloc sebességmérőnek nem generátora, hanem egy ellenállásos feszültségosztója van a tengelyvégről meghajtva, ami egyenáramból csinál a sebességmérő végkitéréséhez tartozó sebességnél 13,33 Hz frekvenciájú, háromfázisú váltakozóáramot
És az EVM vonatbefolyásoló berendezés ezzel az adóval nincs kapcsolatban. A készülék az 55 másodperc hosszú, 18 másodperc rövid időközű éberség ellenőrzési ciklusokat elektronikus úton állítja elő, amik során az EPK-150 készülék ep. szelepének áramkörét megszakítva éberségi felhívást ad, és pedállenyomással éberség és jelenlét igazolást kér. A jelzett sebességérték és a tényleges összerendelését pedig a nem regisztráló sebességmérő 15, 40 és 80 km/h-nál működő kontaktusaival végzi el.
Te most a sípos elektropneumatikusra gondoltál, kérésre megoldható volt, hogy ritkábban jelezzen, de ezt a "kis csalást csak olyankor követtem el, amikor tudtam hogy a MV csak tehervonatot visz, éjszaka, és néhány helyen megfogják a tehervonatot, közben pihen egy kicsit, de nem a mozdonyon.
Márpedig ez így nem igaz, a Szergely éberségije is össze volt kapcsolva a telok-óra jelföladó generátorával, ez a kis generátor az 'A' oldali vezetőállás jobb oldali tengely végén van, ugyanott van az alvázra szerelt sátorjelző alapba állítására szükséges vörös nyomógomb. Egy dolog miatt a vezér úr nem tudja megoldani, mert erre az oldalra a Szergelyen az A oldali vezetőállásról csak a géptéren át röviden tud kilépni.
Kezdő vagy... :P A váltó után a vágány folytatódik a másik szerelvény tetején és a mozdonyon elől lejön... :) És tudod mit? Ezzel a tervvel KOMOLYAN foglalkoztak a hőskorban! Sőt, asszem volt is olyan vasút, ahol így volt megoldva a kereszt...Persze nem vált be a dolog túlságosan és hosszútváon...
Pedig lehet kivitelezhető lenne az ötlet. Igaz a mozgási energiát elnyelni ekkora tömeg illetve sebességnél nem kivitelezhető, de legalább a mozdonyvezető hamarabb észreveheti az előtte haladót, és nem egy pőrekocsi vágja ketté a mozdonyt, így nagyobb esélyt biztosítva a túlélésre.
Amit te írtál, az meg abban hibázik, hogy a kocsi tetejére-vagy mellé szerelt váltó, nem végződik a végtelenben, így a ráfutó szerelvény nem tud továbbhaladni. Mivel nem végtelen, hanem véges pályán futna, valószínűleg reflexió lépne fel, ha esetleg szakadással lezárt sín lenne...
Egyébként azon a bolygón élek, ahol te és a magadfajták is.
Szerinted mégis mennyi az "ügyintézési idő" ilyen súlyos balesetek kapcsán? Napok, hetek vagy hónapok? Ha napok lennének, akkor sem írnának neked ide összeget! Miből gondolod, hogy egyáltalán fizet?