125x270x1o a lap ami a oszlopot tartja erre kell furni ket 13 lyukat M12/es menetes szarnak, a talp meg 110x125x10-es negy lyukkal a dubel csavarjanak.
Fenyőből csinálom, rendesen kezelve + befedve pár évet csak kibír! :)
Viszont nagyon tetszik a széles ,,láb" csak a méretén vacillálok! Illetve a rögzítésen, középen bevágva 2 helyen megcsavarva nem tudom mennyire ,,káros"...esetleg oldalról, vastag lábazat és sarokvasra ráültetve oldalról megcsavarva....
A borovi rétegelt hossztoldott ablakprofil mérete 72x86-os (ezt lehet kapni 6 métereben). Ha az összeragasztják, akkor kalibrálás után lesz kb. 68x16omm.
Én ebből készitettem több pergolát. Fenyőből nem ajánlom. Épületfából semmiképpen.
A illesztéseket a padlóhoz meg kell oldani fém papucsokkal, készitsd el egy lakatossal, legyenek jó vastag anyagból, mert mutatós.
A padló és az oszlop között legyen legalább 8 cm, hogy a nedvességet ne tudja felszívni az oszlop sturca (szálla keresztbe vágás - vagy bütű, ahoogy mi nevezzük).
Kezelés Tikkurila Svéd Viasz pigmentált 2-3 rétegben. Ez be lett ablakozva a végén és a tetejére is került egy 8mm-res kompakt policatbonát. A megrendelőnek úgy tünt, hogy túl kicsi a nappalija.:)
"Szia, 30,4 kg/m2. A neten megtalálod a porotherm árlistákban. :)"
Na látod én meg a habarcsok leírását böngészgettem...:)
És a 30 kg szárazon, bekeverés előtti állapotában értendő, vagy már vízzel együtt? Szóval 100 m2-nyi falfelülethez 3 tonna zsákos falazóhabarcs kell vagy ennél kevesebb?
nem, készült keret is az aknába (vizszintesen befúrva a betonba), rendes zsanérral csatlakozik hozzá a fedele. viszont a rozsdamentes fontos, mert az olcsó rozsás 4 év után a pántnál beállt és letört.
Ajjaj. Abban az idoben a cementtel is sporolas volt nem csak a teglaval. A dubelben ugyan elsosorban nyiras van de a habarcs ha nagyon gyenge akkor szerintem ki is fordulhat a tegla ha csak ket helyen fursz. Jobb lenne minel jobban megosztani a terhelest. En a szekreny meretenek megfelelo fa keretet dubeleznek fel legalabb 8 helyen es ahhoz rogzitenem a konyhaszekrenyt.
én csináltattam rozsdamentesből, az nem olcsó, de örök élet. A beton az nemcsak ronda, de nem is finom: kiáll a földből (mindig belerúgtam) meg volt egy magas vas füle is, amitől meg a gyereket féltettem..de ha ezek nem zavarnak, akkor jó a beton is.
Sok függ a hibás falszakasz aktuális állapotától. Addig érdemes haladni, amíg szilárd részt nem találsz. Ha csak a festék akar leesni, akkor glettelni és festeni célszerű. Ha a vakolat is jönni akar, hát akkor jöjjön. És akkor eldőlt a kérdés, hogy vakolnod kell. Az hogy erre glettelni kell-e az meg attól függ, hogy az ép szakaszon van vagy nincs glett.
Ha ez egy régi meszelt parasztház, akkor én még nem láttam olyat, hogy kívülről glettelték volna.
Nézd meg hogy hol van az alap és fal közti szigetelő lemez, ehhez kéne hozzá kötni valahogy (ragasztás bitumenes kencével stb) a vízszigetelő lemezt amit kb 30 cm magasabbra kell tenni mint a tervezett talajszínt. Ez lehet bitumenes lemez, megfelelő vastagságú fólia, kenhető szigetelés. Aztán lehet egy borítást rá tenni.
Megneztem közelebbről azt a régi zsalukő lábazatot, amit említettem. Kutya baja, tehát nem árt neki a fagy 10-20 évig biztosan. Persze ennek a teteje is el van húzva betonnal, nem tud belefolyni a víz.