"úgy tenné lehetővé a panellakások felújítását és energiatakarékos fűtési üzemmódra való átállását, hogy az közben egyetlen fillérjébe sem kerülne az érintett lakóknak."
Nyilvan ez teljesen meltanyos a nem panelben lakokkal szemben.
nem mindig, es nyilvan valtoattetelezestol is fugg.
csak egy gyors pelda:
BMW 318i (143Le/190Nm) 0-100km/h= 9,1s
BMW 318d(143Le/300Nm)0-100km/h=9,3s
"villanymotor vs. belsőégésű összehasonlításánál nemcsak a max nyomatékot kellene összehasonlítani, hanem a leadott nyomaték jelleggörbéjét mondjuk fordulatszám függvényében..."
igen, bar ha kerekagyba epitunk, akkor a max. fordulatszam nem lesz olyan magas, hogy ott jelentosen esne a villanymotor nyomateka, bar ezt nem tudom konkretan, nem nagyon nezegettem ilyen jelleggorbeket.
"ha igy lenne, a nagy nyomateku dizelek jobban gyorsulnanak mint az ugyanolyan teljesitmenyu benzinesek. "
Jobban gyorsulnak
A másik: villanymotor vs. belsőégésű összehasonlításánál nemcsak a max nyomatékot kellene összehasonlítani, hanem a leadott nyomaték jelleggörbéjét mondjuk fordulatszám függvényében...
"Dehogy kellenek ilyen teljesítmények a napi, valós forgalomban - ahol az a feladat, hogy A-ból B-be eljuss....50 km/h-ás települési és 130 km/h-ás sztráda-limit mellett."
azert nem artana viszonylag dinamikusan elozni tudni, felvenni a forgalom ritmusat meg ilyesmi.
Persze, trabantokkal meg hasonlokkal is jartak egy csomot az emberek, de ez nekem nem erv.
"Én most egy 37 kW-os autóval járok"
Oszinte reszvetem :)
Amugy nyilvan mindenkinek megvan az igenye. A tied ez jol is van ugy. Masnak meg mas.
Richard Branson: An Oil Crunch Is Coming By 2015, And It Will Be Worse Than The Credit Crunch http://www.businessinsider.com/virgins-richard-branson-predicts-oil-crunch-by-2015-2010-2
Sir Richard Branson is calling on the UK's government to prepare for the worst in the oil market, rather than sit back and allow a crisis to occur.
Branson is warning that slow response in preparation for the coming 'oil crunch,' which he predicts for 2015, could leave the world's economy in an even worse state than the credit crunch did.
Az öreg rabbit megkérdezi a fiatal tanítvány, hogy mi a titka a legendás lelki nyugalmának? Aszongya az öreg rabbi, hogy az, hogy két csoportra osztja az embereket: az egyik aki le van szarva, a másik meg aki kinyalhatja a seggét. Mire a tanítvány megkérdezi: és én melyikbe tartozom rabbi? A bölcs rabbi válasza: mivel téged kedvellek, te szabadon kiválaszthatod.
Nalátod, pont ehhez kell az a minimális intelligencia, hogy valaki súlyozni tudja az igényeit...és hozzáhangolja a megvásárolandó autót.
Vagyis százalékosan megsaccolni, hogy kb. hány % síkterep, mennyi hegy, mennyi sztráda, hány személy, mekkora térfogatú és súlyú teher,stb. lesz esedékes az elkövetkező időszakában.
És ha abból kiderül, hogy 95%-ban 1-2 személy használja, cirka 500 liternyi, de könnyű cuccal, 90 %-ban asztal-sík terepen, kizárólag csak aszfaltoson...akkor már lehet kalkulálni, hogy mégis mekkora és milyen erős autó is kell neki erre a célra.
Csak néha könnyebb kiállítani a hitelfelvételi-kérelmet egy tök-feleslegesen nagyteljesítményű autó megvásárlására...mint ezeket a tényezőket összevetni. .
Manapsag egy ótóba való vellanymotor mosolyogva hoz 5-6 kw/kg-t (ami ugye 7-8 LE).
Tehat, pl. ket kerekagyba epitett 20-20 kg villanymotor (ami csupan nehany liter terfogat) tud ~300 LE-t (mar a legalacsonyabb fordulatszamon is). A gyorsulas pedig a kerekre atvitt nyomatekrol szol.
Pl. vegyesgerjesztesü motorok inditonyomateka szinte "vegtelen" (a termikus tulajdonsagok adjak az elmeleti hatar).
Egy auto mozgatasahoz pedig böven eleg ~20 kw atlagteljesitmeny (ami ~28-30 LE). Ez mar nem is motor, hanem ugy hijjak, hogy range-extender.
A dinamikat a vellanymotor adja, hosszu tavon az energiat a range-extender. Ha pedig napi 40-50 mile-nal kevesebbet ótózol, akkor eleg az ejszakai töltes (plugin). es lefedi az atlag autozas ~80%-t. Akkor nem is kell az estender.
Marpedig egy 20 kw-os range-extender egy olyan 50-60 kg-os ki valami.
"Normalis teljesitmenyszint meg kell a kozlekedeshez, 30 lovas gyoszokkel akar a halal kuszni-maszni."
Én meg azt mondom, hogy az apjuk faszát kell 5 mp-en belül 100-on lenni...de még a 200 km/h-val is kinyalhatják a seggemet.
Dehogy kellenek ilyen teljesítmények a napi, valós forgalomban - ahol az a feladat, hogy A-ból B-be eljuss....50 km/h-ás települési és 130 km/h-ás sztráda-limit mellett.
Én most egy 37 kW-os autóval járok...de még egy hajszálnyit se volt olyan érzésem, hogy bármiről lemaradnék emiatt.
Igaz, hál'Istennek vagyok már annyira jómódú, hogy sehova se kell már rohanjak mint a töketlen kutya...és senki sem szól meg, ha mondjuk 8 perccel később érkezek valahova, mint a másik az 5-ös bőmössel.
Bár, balatoni viszonylatban még ez se biztos...mert süvített már el mellettem ezerrel egy ilyen "ezüstnyíl" - Veszprém határában - oszt az almádi, állomási lámpánál meg egymás mellett vártuk "a ződet".
5 évig volt 2 literes, 138 lóerősöm, előtte meg egy 2,5 literes Volvóm. De röhej: ezt a mostani kispöcsöt jobban komálom. Értékesebb, okosabb járműnek tartom a 2 literesnél...amibe szintén és ugyancsak ketten utaztunk, mint ebben. .
"Hogy 5 mp. alatt van 100-on - az mondjuk adódhat a remek nyomatékú motorokból...de a 200-at azt beletervezték ám."
A gyorsulas is a teljesitmeny fuggvenye.
A 200km/h pedig egyszeruen adodik a maximalis teljesitmenybol. Normalis teljesitmenyszint meg kell a kozlekedeshez, 30 lovas gyoszokkel akar a halal kuszni-maszni.
A villanymotorok nagy nyomatekat meg a hagyomanyos autoknal a kerekre juto nyomatekkal kene osszevetni.
A nepesseg gyarapodasi uteme, a korfa, plusz az orszag foldrajza. Nemreg volt hir, hogy atallnak az elelmiszerimportra, mert nincs eleg viz a sajat termelesre.
200 km/h -ás végsebességű villanyautó? Normálisak ezek? Hogy 5 mp. alatt van 100-on - az mondjuk adódhat a remek nyomatékú motorokból...de a 200-at azt beletervezték ám.
A villanyautó pont a takarékosságról szól(na) - oszt neszenekünk, min agyalnak egyesek.
A szaudi demográfiában mit találtál "kurvadurvának"? .
"A kitermelesi költsegeket pedig mosolyogva 2 $-nal kevesebben jelöli +"
Nagy kar, hogy $147 dollaros olajar mellett sem tudtak tobbet termelni a $2 dollaros olajbol...
Elfogyas nem mostanaban esedekes, ilyet nem mondott senki. A szaudiak jelentos termelok maradnak olajbol meg evtizedekig - meg a legpesszimistabb elorejelzesek szerint is.
Stuart Staniford elorejelzese mar nagyott bukott... Ez pont az a Stuart akinek az iraki elorejelzeset itt lengette Berci. Eddig meg pontosan nem jelzett elore semmit a fazon.
A valos termeles most 8mbpd (csak nyersolaj), ami Bakhtiari es Ace elorejelzesehez all kozel. (Ld. EIA / IEA).
Az is nagy kerdes, hogy mennyi jut majd exportra, a szaudiak sajat fogyasztasa 2004 ota megduplazodottt 1.2 mbpd-rol 2.4 mbpd-re. Ez sokkal magasabb mint amit az abra jelol.
Olajexport abra a szaudiakra: http://www.energybulletin.net/image/uploads/38948/image011.png
A sajat fogyasztas elorejelzese itt jol koveti a gorbet. Eszerint 2020-ra a szaudi olajexport jelentosen csokken, akar meg is felezodhet. Gyengebbek kedveert: a szaggatott vonalak koze varja az elemzo a termelest (piros) es a fogyasztast (zold).
Grafikon csak a szaudi exportra: http://www.energybulletin.net/image/uploads/38948/image022.gif
Az elsö reszben ket megaprojektet (Sheba es Khurais) mutatjak befele. Az elsö mar üzemel, a masodik (60 milliard $ inveszticio) mostanaban keszül el.
A masodik bemutatja az Aramco vezerlöközpontjat (~70 meteres digitalis fal), ahonnan 3D terkepek alapjan müholdon keresztül vezerlik a furofejeket (drilling-bit). És ahonnan minden egyes csepp Szaud-Arabiaban termelt olajat ellenöriznek.
Kb ~25 perc a ket resz.
De az is lehet, hogy holnap felallnak es sapadtam bejelentik, hogy megiscsak kialudt a lampa, a zolaj + elfogyott. Eddig vót, ezentúl + mán nincs. :-)
(Különben az olajminiszter meg aszongya, hogy szerinte biztosan van meg Szaud-Arabia alatt tovabbi kitermelhetö 260 milliard barrel. A kitermelesi költsegeket pedig mosolyogva 2 $-nal kevesebben jelöli +).
Te ledöbbennél, ha kimennél az utcára és végigkérdeznéd a huszonéveseket, hogy szerintük mégis mit jelent az hogy "komcsi, kommunista, sztailinista, munkásőr,", stb.
Eszed megállna egy ilyen kérdezősködésre kapott válaszok nyomán.
Hát mit várunk, ha a bukaresti huszonévesek egy része halott ugyan Ceasusescu-ról - de hogy konkrétan ki volt az, az nem világos - a másik fele meg még nem is hallott róla. Erre varrj gombot! .