Ha már a leszállásoknál tart a topic, akkor ajánlom figyelmetekbe azt a videót, amit ma kaptam emailon valakitől, nagyon kiváncsi vagyok, hogy mi az oka az ilyen leszállásnak. Egyáltalán igazi???
ezt hogy értetted h egy atlas 747 hoz neki uj orrot?? mér mi van az orrával? amugy akertünkből láttam az atlast.. elég durva volt. pedig messze repült azért:) de láttam:)
Nem tudja valaki, hogy mi lesz a sorsa az ACE hangár előtt álló Il-76-nak? Mert hogy repülni nem fog az már biztos. Örökké meg nem állhat ott. Lehet ezt is szétszedik?
Nos azt hiszem lassan lőttek az utolsó Tupoljeveknek is, és BUD lassan kikerül a TU-városok sorából.
Június 1-től ugyanis a Pulkovo Boing 737-essel repül Ferihegyre. Kár érte :(
Gépek "hasára" is szoktak szerelni ún. Rotating Beacon Light-ot (Remélem jól írtam). Ez egy vörös fényű villógó vagy forgó, erős fényű lámpa. Hajtómű indítástól annak leállításáig kell bekapcsolva tartani. Nagy valószínűséggel ezt láttad (valamint annak fényét a törzsön).
csak kérdeztem de ezek szerint hülye kérdés volt. sorry...
egyébként hátha valaki tudja h milyen gép lehet az, este szoktam néha látni.., elég nagy a hangja is, és a törzsön, vagy a szárny aljánál van egy ilyen piros villogó valami, olyasmi mint a knight riderben a kit elején:), így le föl megy egy pirros csikszerű fény. nah ezt jol leirtam. vanm vkinek vmi ötlete:)???
Bocs, hogy beleröfögök ,de nem vagy te egy kicsit telhetetlen? Nem elég, hogy érdekes legyen, még nagy is? :-))))))
BTW Kiskockás szerintem nem meteorológus, hogy megmondja merről fog fújni a szél a hétvégén. Ő csak szelelni szokott :-))))) Főleg a száguldozós Malév kapitányok előtt... :-)))
tegnap 2005-04-23-án délután 5 vagy 6 körül a 13R pályáról szállt fel egy felsőszárnyas négyhajtóműves gép. Sajna csak pillanatokig láttam, ráadásul ellenfényben. Esetleg tud valaki segíteni, hogy mi lehetett az.
Azóta megkaptam a választ erre a kérdésre is, amit ezúton is köszönök. Az EVA Air úgy igaz, ahogy írod, a Delta pedig Bombay-Paris-New York járat, csak az ACARS adatbázisban szerepel rosszul. A Fedex 3 valószínűleg úgyszintén.
Malév gépek azért nincsenek a listában, mert nincsenek felszerelve az acars jelek küldésére alkalmas eszközzel?
Fel vannak szerelve(sőt némelyik régebbi gépekben is volt, pl. HA-LEP/-LER, de a földi infrastruktúráért (nem egy szép szó, leírni is nehéz volt...), illetve annak használatáért is fizetni kell (kéne). Nem is keveset.
BR68 LHR-TPE Bangkokon keresztül. Majdnem minden BR (EVA Air) BKK keresztül jut haza, mert a népi Kinán keresztül nem mehet... De hogy a többi hogy tévedt el ennyire....
Megkérdezem a listán is, de itt talán előbb választ kapok erre a kérdéseimre: -
- Miért jelentkezik be a Balatonnál a DL119 Párizs-New York, az FX3 Párizs-Memphis vagy a BR68 London-Taipei? Egy Abu Dhabi-Londont, Milánó-Tokiót vagy Bangalore-Frankfurtot értek, nyilván átrepülnek Mo. felett, de egy Párizs-NY útvonalon hogy jön a képbe a Balaton? - Malév gépek azért nincsenek a listában, mert nincsenek felszerelve az acars jelek küldésére alkalmas eszközzel? (bocs, ha szakmailag nem helyes a szóhasználat :)) - Ezek a gépek maximum mekkora távolságra haladnak el a Balatonnál lévő acars szervertől? Van olyan is, ami mondjuk csak Szlovákia vagy Ausztria felett repül át?
Örömmel jelentem be, hogy a mai naptól elindítom ACARS levelezési listám, mely a hazánk felett zajló légiforgalom regisztrálásában és megfigyelésében kíván segítséget nyújtani minden kedves érdeklődőnek. A listán saját ACARS észleléseim log file-jai és (ha minden igaz) Kai-jens Meyer barátom Balatonföldváron telepített ACARS rendszerének dekódolt üzenetei lesznek publikálva. Természetesen minden - az áthaladózással és ACARS-szal kapcsolatos - témában szivesen fogadom jelentkezésetek és várom az új tagokat! Máris találhattok ACARS-szal kapcsolatos kiváló linkeket az oldalon. Hamarosan még több érdekességet fogok közzétenni a file szekcióban.
A listát a következő URL-en érhetitek el: http://groups.yahoo.com/group/hun_ACARS/
Ha 13 az irány, akkor biztos, hogy 13L-ről megy el. Ha 31, akkor lehet 31L, de arra is van esély, hogy a hosszabb pályát kéri, és akkor 31R. Viszont akkor elég sokat gurul, meg lineup után is check-ol kb 5 percig, úgyhogy van idő átérni.
A local nyáron utc +2, télen utc +1. Tehát 14:00 helyi. De ez tervezett, náluk aztán tényleg bármi lehet. Előre nem lehet tudni milyen irányból fog felszállni.:-(
Ebbe a topikba betettem párat, 2180-as hozzászólás, bár azok még egy 2.1 megapixeles Olympus-szal készültek, és nem 924, hanem 360*2.2=792mm-rel. 924mm-rel eddig tán ez sikerült legjobban, Érden készült. Épp a kocsiban ültem, vártam az utcán, mikor megláttam. :) Persze kellett hozzá, hogy pont a fejem felett menjen el. Valószínűleg egy UPS B767-300 freightert láttam.
Keresek még 1-2-t, bár a többi nem ilyen jó, mert az új kamerával még nem sikerült igazán jó időben jó helyen lennem.
uh, ez jó volt! nem értek a fotózáshoz, csak lelkes amatőrként kattintgatok. a 420*2.2=924mm helyes számítás vagy megint keverem a szezont a fazonnal? :)
az áthaladó gép fotózásához szerintem kevés a 26x zoom-t megadni. Nem jellemez semmit a gyújtótávolság ismerete nélkül.
ami sztem mindenkinek ismert, az a normál (36mm-es) filmet használó, tükörreflexes fényképezőgép gyújtótávolsága. (a digitális tükörreflexes gépeknél, ahol általában cserélhető objektív van, mindig megadják a váltószámot, ami váltószám a 36mm film felületének és a digitális gép CCD felületének hányadosaként is számítható)
450mm gyújtótávolsággal még elég kicsit a repcsik, 6 MPX felbontás mellett is egy 747-es is utazó magasságon néhány 100 pixel csak, ami nem mondható szép eredménynek. :-)
érzésből most azt mondanám, hogy lehet ezzel azért áthaladót készíteni, de gondolom egy 600mm-es objektív már ad igazi élvezhető eredményt.
anélkül meg marad a kondenzcsík végén a valami van élménye :)
a magasan repülő gépek fényereje magas :), de a nagy gyújtótávolság gyengébb fényértéket eredményez az objektívnek. aki az égen szeretne fotózni, és a gépet akarja igazán láthatóvá tenni, az a javaslatom szerint használjon spot fénymérést. és ha van valami támaszték - ami ne 3 lábas statív, hanem inkább egy rövid, egylábas támaszték legyen - akkor az sokat tud segíteni, mert sokáig az ég felé tartani egy böhöm objektívet, egyrészt nagyon ingattaggá is teszi a gépet és még az exponáló gombra gyakorolt nyomás is úgy el tudja mozditani a gépet, hogy a repcsi már könnyen le is csúszhat. hogy miért: ha valaki pontosan kiszámolná, hogy hány fokos a látószöge a 600mm-nek, az könnyen meglepődhet. asszem 1.5 fok körül van. 0.75 fok a kép fele. ennyit azért nagyon könnyű berázni.
és ami a legrosszabb az átmenőben, hogy nincs édeskés kerozin szag...
Helló, nem engem kérdeztél, de szerintem a csillagászati távcsővel az lehet problémás, annyira nagyít, hogy kézben nem tudod remegés nélkül megtartani, állványról meg egy 800km/h-ás sebességgel haladó repülőgépet fényképezni kényelmetlen, legyen az 10km-re Tőled. Nekem a kb. 26-szoros zoom még oké, de ha a digitális nagyítást is használom, már nehéz elkapni a gépeket. Valaki korábban írta is, csillagásztávcsővel jó, ha fél másodpercig látja, mi húz át felette. Ezzel együtt szurkolok, ha van eredmény, szívesen megnézném a képeidet!
Ciao! Megvolt, de azért lehetne 1 repeta szép időben is!:-) Vagy telhetetlen vagyok?:-))) Aztán lehet, hogy egy hónap múlva ez is olyan lesz, mint az ABBN, hogy szinte naponta jön.
Sajnos én nem, de nagyon érdekelne. Kezdve ott, hogy mi kell hozzá. :o) Én egy 12-es optikai zoommal és egy 2.2-es Raynox telekonverterrel várom az áthaladókat, de ez csak arra jó, hogy a gépet lássam.
Én már sajnos csak 15:30 körül értem ki, akkor már az eső is szemerkélni kezdett néha és olyan szél volt, h a gépet majd kifújta a kezemből, de legalább az irány 13 volt :-)
A cargo dombot én is szeretem bár nekem az esik legkevésbé útba. Tegnap viszont jártam a horgásztónál és meglepetten tapasztaltam, hogy a szemétkupacokat eltávolítottak és 4-5 szemetes kukát is kihelyeztek. Nem tudom, hogy a reptér ötlete volt vagy a közeli lovardáé, mindenesetre dícséretes. Kíváncsi leszek meddig lesznek ott...
Delelott tenyleg szep ido volt. Kb. 9-tol 13:30-ig voltam ott, a Sajo utca vegen. Del korul jott egy osztrak rendszamu auto, kiszallt egy 40 koruli ficko, es feljott a domboldalra egy brutal Konica-Minolta 7D-vel, meg egy 100-400 (atszamolva 150-600) televel. Kiderult, hogy dusseldorfi, becsbe jott vmi 3 napos konferenciara, de ott rossz ido volt, ezert berelt egy kocsit es eljott Budapestre egy kis spotting miatt :)
Ezen a helyen most voltam eloszor, jo dolog az a kis pad a kerites mellett, viszont sajnos rengeteg csikk, muanyag flakon, stb. van eldobalva, kar erte.
A mult heti IL-86-ost láttam, a keddi An-124 pona fejem felett repült el Újpesten, szal érdekes volt. Ezek szerint az Il-86-os többször is fog jönni? Igen klassz a hangja!
két hete AMS-SIN/KLM-el repültem, onnan utam tovább SIN-DPS/GA, de az történt,hogy AMS-ben a gép lerobbant,nem szált fel, több mint 4 óra után új géppel indultunk útnak. ebből kifolyólag lekéstem SIN DPS/GA járatot, igaz adtak kaja és telefon jegyet, SIN-ban transzfer+szállás, ellátás. de az a kérdéssem jár-e ezek után is az új rendelkezések alapján bármilyen más kártérítés?
ugyebár kevesebb időt töltöttem DPS-ben 1 éjjszakával, borult minden programom.
ha valaki okos ezen a térem,lécci szóljon.
köszi
jah klm ma válaszolt nekem , egyrészt nagyon sajnálják, méásrészt "az erős szél miatt az amszterdami repülőtéren az egyik leszállópályát le kellett zárni, igy csökkentett kapacitással tudott a reptér üzemelni ami egyes járatok jelentős késését illetve törlését eredményezte."
mivel szállást kaját biztosítottak, szerintük ennél tbb nem jár (ergo 600 sem) csak amit esetleg számla ellenében tdok bizonyítani.
van közöttetek nagyon OKOS?:-)
adjatok tanácsot, jár nekem ezen felül valami vagy sem?
...De akkor is szép darab :) Múlt csütörtökön 10 percig várakozott 13R D-nél, tiszta ideg voltam, hogy nem tudom lefényképezni :( A legjobb a kerozinfüst szaga volt :)
kb. 10kor jött pont láttam a suliból! és jött egy aeroflot IL-86os is! az is szép volt... pont szünetem volt és hallottam valami borzalmas zajt erre röktön felkaptam a fejem és mit látok? egy IL-86ost:) meglepődtem
És máshol Európában? Valaki pár nappal ezelőtt megadott egy webcímet, ahol 10 perc késéssel, szinte élőben láthatom több nagy amerikai repülőtér (JFK, EWR, TEB, LGA, LAX, BOS, MSY, BUR) feletti forgalmat, mind tranzitban, mind induló-érkező viszonylatban. Azóta csak ezt bámulom. Ráadásul 2 évre visszamenőleg meg tudom nézni a dolgokat. Eszméletlen. Légitársaság, járatszám, géptipus, magasság, origin, destination-mind másodpercre lebontva. Jó lenne ez európáról is.
Embraer
Ez jó kérdés. A METAR szerint (www.airportal.hu) nem várnak változást az időjárásban. A hét 2. felében karbantatás miatt nem volt 31-es irányból ILS, ezért is erőltették a 13-at, ha lehetett. Nem tudom ezzel mi most a helyzet.
Azt lehet tudni előre hogy az Egyipt air B777 kb. hol fog állóhelyet kapni?Vagy legalább azt hogy 1-esen vagy 2-esen?Szerintetek hova a legérdemesebb kimenni?Én Teraszra vagy Cargodombra gondoltam.
na és?! engem is kértek már meg. ő bent van te meg kint, te közterületen vagy. le kell sz@rni. tudni kell a jogaidat nem hőbőrgni, hogy így meg úgy. ha mindenkép fotózni szeretnél kimenni, meg tudod csinálni...
Engem küldtek már el a 13R-től Mitshubishi Pajero-s """biztonsági őrők""" amelyikben !!!!!! JÓL HALLHATÓAN!!!!!! HÉBERŰL URH-ztak. MIért is??????????????????????Magyarországon, Budapesten 2004-ben??????
Illetve kért meg minket rendőr ugyanitt,- kertítésen belűlről-,hogy ne fényképezük le, az éppen felszálló ELAL 767-est.
Kérését teljesítettük, bár logikus választ nem tudtuk adni rá,-magunkban........................................ :((((((((((((((((
Meg a magyarul beszélők is.... Én azt bírom a legjobban, hogy amikor megkérdezed tőlük, hogy vajon mi értelme van annak, hogy nem fotózhatom le a gépet 200 m-ről...
Erre mindig az a válasz, hogy ez az előírás. Aztán meg furcsán néznek, ha csak vigyorgok...
Pusztán arról van szó, hogy egyes magyarul nem is beszélő izraeli biztonsági emberek olyan stílust engednek meg maguknak itthon pl a teraszon, amilyet külföldön még nem tapasztaltam.
Ez olyan lehetett, mint amikor az Atlasz 747-es felszállását vártuk. Mindenki mérget vett volna rá, hogy a 31L-ről megy el, erre átkérte magát a 31R-re.
Elég sokan voltunk a dombon... szívesen megnézném külsős szemmel azt a pillanatot, mikor a banda meghallotta, hogy bal pályára jön a gép! A cateringnél még az is kiderült, hogy nem vagyunk elég jó kondiban, de végül elértük! Egy létra azért nem ártott volna, így csak felszállóban lett meg jól.
Nem akarok ötleteket adni a terroristáknak, de a lehetőségek tárháza korlátlan, a para meg valós. A kődobálás és a légvédelmi rakéták között vannak fokozatok, pl a felszálló/guruló gép hajóművébe lősz egy puskával, ami azért beszerezhető. A hülyeségnek nincsenek határai...
TJoe: a megdobálásra már volt példa....egyébként a látszatintézkedésekkel egyet értek....viszont ez ma egy ilyen világ aki fizet annak van minden....hidd el van az a pénz amiért te is elzavarnál mindenkit egy géptől...
Nem, csak a világ tele van "Autómániás"-hoz hasonló közveszéles arcokkal ("nekik nem üldözési mániájuk van, őket tényleg üldözik...."), és ha vannak, akik Stringerrel lődöznek rájuk (a Kenyai eset asszem, egy Sztrela és egy Igla indítás volt), akkor ha a gép mellé engedsz bárkit, mást is megtehetnek, rálőhetnek, megdobálhatják, stb.
Azt Te sem gondolod komolyan, hogy ha valaki le akarná szedni a gépet, felsétálna a hátán egy Stingerrel a teraszra! Vagy jól láthatóan odaáll a kerítés mellé?! Biztonsági szempontból ezek az intézkedések sz@rt sem érnek. Csak arra jó, hogy irritálják a reptér iránt érdeklődőket.
"Az El Al is egy, a sok műküdő légitársaság közül, nem népszavazással döntik el, hogy hova indítsanak járatot és hol zavarják le az embereket a teraszról. "
Igen, de egyedi szokásokkal. Nem hiszem, hogy a ferihegyi biztonsági szolgálat találta volna ki ezeket az intézkedéseket. Nyilván felkérték őket. Csak van ahol bólogatva megteszik ezt, máshol meg barátságosan, de elküldik őket melegebb égtájra.
Nekem az El Al-al és a körülöttük lévő intézkedésekkel nincsen nagyobb gondom, még ha én is szívtam már meg. Én megértem őket egy szinten. Továbbá meg a reptér terasza a reptér területe, amit akkor zárhat el, amikor akar. ha kimész a pálya mellé és kerítésen kivűl vagy, onnan nem tudnak elzavarni, ha nagyon próbálkoznak akkor sem. És ha kijön a rendőr? 2 illedelmes mondatot bármikor megeresztek és átnyújtom a szem.ig-at, annak érdekében, hogy tovább fotózzak. Magyarországon közterületről még katonai objektumok fotózása sem tiltott.
egyébként lehet, hogy LHBP-n nem küldtek még soha rakétát gépre, de máshol igen. Amikor valamilyen népcsoportot emlegetsz, mondjuk ki zsidókat, szerintem erősen félre nyúlsz. Az El Al is egy, a sok műküdő légitársaság közül, nem népszavazással döntik el, hogy hova indítsanak járatot és hol zavarják le az embereket a teraszról.
Ha mindenképp meg akarod csinálni a gépet, csak rajtad múlik, főleg itt Ferihegyen....
Amennyire és tudom - teljesen publikus forrásból - ezért bátran leírom: SU ILW márc 24 és 30, SU 320 márc 26, mind a menetrend szerinti járatok gépcseréje. De javítsatok ki, ha nem! Én holnapra szabit vettem ki a 86-os miatt, remélem nem szívom be!
Amint az sejteni azért lehetett az "aeroflot meglepi" kozák jumbot (IL-86/96) jelent.
A közeljövőben. Hogy pontosan mikor, arról a legkülönbözőbb hírek vannak. A legújabb az, hogy holnapután, (csütörtökön) a rendes menetrend szerinti Aeroflot járat, délelőtt. És nem vip.
Az esetek 98%-ban tuti nem sért közérdeket, de mondjuk a multkori irani 707 és 747sp, ami vip volt és oda is figyeltek rá, mert terminál mellől nem is engedtek fotózni. Nos egy ilyen gép érkezési infóját kiszivárogtatni nem túl szerencsés szerintem. Ugyanis legyen akármi, tudni fogják, hogy melyik pár ember adhatta ki az infót, mégsem egy BAA ez a BA Rt :). Továbbá még egy egyszerű magyaraázatom van: Megígértem a "srácnak", hogy nyilvános fórumokon nem írom ki a special flightokat amiket átküld. Mondjatok rám kígyót, békát, de ez van :-))))
GKopi! Sajnos ez egy nyílt fórum, itt minden megtörténhet, én meg nem szeretném azt az embert feleslegesen bajba keverni, aki annak ellenére segít (küldi az infokat), hogy az állását veszélyezteti. Ezt remélem megérted. E-mailben szívesen leírom, ha más ide ki írja, engem az sem zavar, de én megígértem neki és akármilyen nehéz, be kell tartanom..
Nem tudom, de én nem a reptéri dolgozók ellen "lázadtam", hanem a reptér rossz és fejlesztésre szoruló rendszerére. Na de téma lezárva, szerintem megértettük egymást :)
Hehe! Akkor most tulképpen min vitatkozunk? Mert én az elején csak annyit mondtam, hogy az adott helyzetben Ferihegyen egy huzamosabb idejű pályazár jelentősen növelné a káoszt. Azért mert ez Ferihegy, és olyan adottságok vannak, amilyenek. A légitársaságok meg hiába kalkulálnak ezzel, sajnos konkrét eseteket hallottam, amikor bizonyos társaságok, amelyek eredetileg hozzánk akartak jönni, végül valamelyik környező (konkurens) repteret választották. Píssz!
Jaja meg ne egyél, de én is ide szerettem volna kilyukadni, hogy nem a pályán, hanem az azt körbeölelő guruló út és állóhely rendszeren buknak a dolgok. Nálunk BUD-on van mindennek hiánya, állóhely, taxiway stb stb, de véleményem szerint pályából nincs! (pl.: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=413360 ) Ha megnézitek LHR-en kis túlzással 15 méterenként van a kifutókról leágazó taxiút, ami igen csak lekicsinyíti az elkülönítési távolságot finalon. Egyébként a példa rossz volt, belátom, mert LHR-en kialakultak azok a késések, melyek az általad említett okok miatt következnek be. De egy légitársaság ma már ezzel általában kalkulál nagyobb reptereken...
Én sem azt mondtam, hogy a Ferihegyi forgalmat nem tudná elvinni egy 1 pályás reptér, és nyilván - ennek most nem néztem utána - bőven vannak olyan 1 pályás repterek, ahol nagyobb forgalom van, mint LHBP-n. Azonban az általad emlegetett éves statisztkákban pont a lényeg sikkad el, vagyis az, hogy a forgalom eloszlása (Ferihegyen) nem egyenletes. Vannak olyan - hosszú - időszakok, mikor az 1 pálya is "sok", máskor viszont a 2 is nagyon kevés. Egy olyan reptéren, ahol 1 pálya van, mindent, - a forgalmat, a gurulóútrendszert, a handlinget - úgy tervezik, hogy egy pálya van, és kész. De Ferihegy nem ilyen reptér. Egy okos ember egyszer azt mondta, hogy egy "normális" repülőtér képéhez a toronydaru ugyanúgy hozzá tartozik, mint a repcsik. Vagyis az építkezések folyamatosan - legalább - követik a forgalom növekedését. Most kivételesen nálunk is van toronydaru az 1-es felújítása miatt, de előtte hosszú évekig (a 2B átadása óta) nem történt semmi. Közben pedig az idei januári forgalom nagyobb volt, mint a 2003 július, augusztusi. Így oda jutottunk, hogy pályák számától függetlenül is tulképpen az egész reptér egy szűk keresztmetszet: állóhelyek, kiszolgálló eszközök, check-in pultok, beszállítókapuk, TMA kapacitás (talán ez az egyetlen ami záros határidőn belül változni fog) stb.
És ennek fényében továbbra is azt mondom, hogy az egyik pálya huzamosabb időre történő bezárása jelentős fennakadásokat okozna, függetlenül attól, hogy az érintett szolgálatok mennyire "figyelnek oda". Persze nem zárna be a reptér, de komoly csúszások lennének miatta. (2 pályával is vannak) És erre hiába írod azt, hogy Heathrow-n 24 órában olyan a forgalom, mint Ferihegyen az 1 órás löketben, ahogy Te is írtad BUD nem LHR, nem lehet összehasonlítani. És az sem megoldás, hogy arra a 2 hétre "átírjuk" a menetrendet, "széthúzzuk" a löketeket, mert amellett, hogy nem lehet megcsinálni, a löket nem véletlen, és ha az amúgy 15-20 perc alatt kirepülő 20 egynéhány gép csak egy óra alatt tud elmenni, akkor az egész értelmét veszti, mert mindenki lekésik mindent. Bocsi, ha kicsit hosszú, és kicsit off voltam.
Hi Pepita:-) Elvileg ez a RWY05/23-at extrém esetekben használják csak. Van hogy hosszú hónapokig egyáltalán nem. A 05-öt soha, a 23 at edig akkor ha olyan erős a délnyugati szél hogy 35KT+. Ez esetben indulás csak a 27R ról történik, érkezés pedig 23-ra. Nyilván az adott körülményeken múlik hogy egy B747 elvállalja 23-ra vagy 27R.... netán átmegy másik reptérre.
Na ez egy jó pont volt, hogy mondod, hogy nem minden kép fake. mert LHR-en igenis a keresztbe pálya nem alkalmas 747-esek leszállására. de hogy én se a levegőbe beszéljek. Az ottélőktől körbekérdeztem a dolgokat, még anno, és mondták, hogy találkoztak olyan esettel, hogy a heavyket elküldték a 27-es pályákra, crosswind ide vay oda...
nem azt mondtam, hogy nincs különbség LHR - BUD között, igenis van, de akik itt arról beszélnek, hogy a mostani BUD forgalmat nem lehetne egy pályán elvinni, azoknak szvsz nincs igazuk.
ja és ha már megnézted a pálya hosszát, akkor nézd meg az átlagos éves forgalmat a crosswind pályára. vond le a maradékból azt az elenyésző számot és az összehasonlítást végezd azzal az összeggel :)))
Miért nem? Ennek most direkt utána néztem, nehogy a levegőbe beszéljek. Heathrown a crosswind rwy. 7732 láb hosszú. SXM-en (St. Marteen, Holland Antillák) az egyetlen pálya 7708 feet és még ILS v PAPI sincs. És tudtommal oda is vígan járnak Jumbik. (mondjuk nem éltem ott 3 hónapot, így nincs saját tapasztalat, de talán nem minden kép fake az a.net-en) Az LHR - BUD különbégekről majd később írok esszét, most megyek be forgalmat lassítani.
bocs, kicsit siettem.
Szal az a310 tutinak ígérkezik, én is hallottam.
Heathrowba nyugodtan menjünk bele. 3 pálya van az igaz, de a keresztbe menőt csak vészhelyzetekben, illetve nagyon speciális esetekben használják. Én még egyszer nem láttam 3 hónapnyi ottélés alatt. Igaz, ott 5 méterenként vannak a gurulóutak, így jóval kisebb az elkülönítés is (pont ezért szeretnének 31L/13R-re is építeni egyet), de európai viszonylatban nagyon messze vagyunk még attól, hogy egy pályával "meghalna" a reptér... A ferihegyi forgalom elosztva 2-vel (pályák számával), meg sem közelíti az átlagosat, amit egy pálya elvisz más európai reptereken.
Azt csiripelik a verebek, hogy április elején (ha jól emléxem 10-én) a délelőtti CSA A310-essel fog jönni. Hát nem egy SP, de nem is ATR. Visítok, ha van konkrétum.
1. Most inkább nem megyek bele a Heathrow és Ferihegy közötti különbségek felsorolásába, (egyébként ott 3 pálya van, Ferihegyen pedig eddig még csak kettővel találkoztam:)) de nyilván ott sokkal ügyesebb emberek dolgoznak mint itt. Azért majd igyexünk jobban odafigyelni. Egyébként meg nemhogy 1-2 hetes pályazárás, de 1-2 órás gurulóút (bizonyos gurulóutak esetében) zárás is elég nagy port tud kavarni felénk.
2. A nyári menetrendig biztos nem lesz kész, de lehet, hogy a jövő nyárira sem.
Bocs a kötözködésért, de megközelítőleg 70 m, ugyanis ott van az inner, és ennek elérési magassága 677' QNH szerint, de ha pont a kerítésnél állsz akkor kb. 58 m. ;-)))))))
1. Heathrow, mely a világ 3. európa első legforgalmasabb reptere, ugyanaggyi pályával viszi azt a forgalmat, amit mi itthon. Szal milyen forgalomról beszéltek??? :-))
2. Több helyről is hallottam, hogy a nyári menetrend beindulására el kéne vele készülni. Szóval most 1,5-2 hét lezárás nem hiszem, hogy sok port kavarna, csak kicsit oda kéne figyelni :-)
Ne legyen igazam, de szerintem az az építkezés még olyan szakaszban sincs, hogy komoly AutoCAD kapacításokat foglaljon le. Alszunk még párat addig a pálya zárásig.
Egyébként nehezen tudom elképzelni, hogy az ismert forgalom mellett hosszabb időre bezárják a pályát. Szerintem inkább arra lehet számítani, hogy éjszaka fognak építkezni, nappal pedig, ha esetleg korlátozásokkal is, de működni fog mindkét pálya. De ez csak tipp, nem tudok semmi konkrétumot.
Lsd. 2343, bár a leszálláshoz általában 31R, kivéve cargo+GAT, meg egyéb gépek T1-re.
Néha, ha bütykölik pl. az ILS-t, vagy takarítják a másik pályát, akkor arra jön az összes érkező, de nem egy nagy boldogság mondjuk a 31R végétől visszagurulni a T2-höz...
A gépek nem voltak csúnyák, de a leszállás azért igen csak :) az SP nagyon elpattant, kicsit csűrt is még rajta... A 707-es meg három-pontos landolástól nem volt messze :) Szal ez igenis csúnya nekem... De a gépek tényleg szépek voltak (707-es is bekérhette volna a R-ot indulásnál!!!!)
Jah és köszi utólag is a felvilágosítást (direkt írtam burkoltan) Kiskockás! :)
ismételten: www.airportal.hu és előrejelzés... kicsit érteni kell a "nyelvet"... 100%-os előrejelzést sehol nem fogsz kapni, de mostanság nem olyan a szél, hogy forgolódik, szal ha mész a reptérre akkor előtte nézz egy metart és az valószínüleg érvényben lesz még amire kiérsz...
...bocs, azt elfelejtettem, hogy itt mindig az aktuális infók vannak csak, előrejelzést sajnos nem tudom hol lehet találni.
Ha jól tudom, 220°-360°-040° között 31 az irány 041°-219° fok között 13, ha pedig nincs szél vagy nem jelentős akkor mindig 31. (Szóljatok ha hülyeséget írtam, de én így tudom)
Szia!
Más szögből:
http://www.airliners.net/open.file/795758/L/
Tényleg "tornázott" rendesen mind a kettő, de azért csúnyának nem mondanám.
Inkább mint a robot!
Látni kellett volna a touch downját is a 747Sp-nek meg a 707-nek! egyik sem volt kutya (szerintem egyrészt azért, mert manuállal jöttek be, másrészt meg a szél miatt!!!) Ha valakit érdekel van fent róluk 1-1 fótom JetPhtoso.net-en, sajnos a 747SP-nél nagyon fújt a szél és "heat distorsion"-ös lett a képem, de emléknek jó... Életemben most láttam másodszorra 707-est landolni, de az első messzen me volt ilyen csúnya :) Majdnem három pontos lett :)
Nekem is nagyon tetszett a 707-es, és én ezúttal szeretném kiskockás topictársnak megköszönni a remek előrejelzést, nem mindennapi volt az élmény. Meg aztán Ferihegyen az is ritka, hogy két 747-es legyen egyszerre final-on, remélem jó lett a kép róluk.
Istenem, én még ilyen gyönyörű gépet, mint ez az iráni 707-es, soha nem láttam. Jöhet nekem bárki bármivel, ez csodálatos volt. Csillogott-villogott; szép, ám egyszerű festés, no meg ez a klasszikus forma. Jobban izgalomba jöttem, mint az IR 747SP-vel. Ez a Hola 733 pedig elmehetne a búsba a 4, körmömnyi takonyzöld színű csillagával a vezérsíkon.
Igazad van, én azt hittem a múltkori Club Airways megint, de igen az osztrák volt. (Az airlinecodes.co.uk -n ezt írják: Clubair Sixgo, innem volt az a gyors/rossz következtetésem, hogy ez az). Láthatóan viszont a bud.hu szerkesztői sem nagyon tudják, hogy ez nem utasgép. Mondjuk ez a jelen esetben nem baj, de a színvonalról sokmindent elárul... :((
Hát láttam én már sokszor ATA TriStart és Cargolux 744F-t 31R-re jönni, tehát nem mernék a 31L-re fogadni. Én 2A teraaszra megyek, a többi a szerencse dolga. ._9
Télleg, lehet, hogy itt már volt fölvetve a dolog, valahol meg lehet nézni Ferihegy aktuális le/felszállóirányát a neten? Mert én csak empírikus úton tudom ezt kitalálni per pillanat :)
Szerintetek honnan érdemes fotózni holnap? Az SP + a 707 gondolom 31L-lesz, a többi meg R, nem? És a 6P 650 Milánóból az megint a J328? Ti merre lesztek?
Hú, nagyon sok érdekesség jön akkor holnap délelőtt:
11.30 Hola Airlines (733-752)
11.35 Corsair (743-332-734)
11.45 GirJet (100)
plussz az említett iráni gépek (74L-707), tudja valaki, hogy miért jönnek?
Láma kérdés: merre található pontosan a spotterdomb? Illetve ezen kívül, meg tudnátok mondani, hogy a különböző pályairányok esetében honnan lehet a legjobban kukkolni a fel/leszálló gépeket? Én csak az ecseri bekötőt ismerem, ill. a 13L oldalához bevezető kis földutat.
Igen tudom. Csak: egyrészt ez tipikusan az az eset, amikor a farok csóválja a kutyát, másrészt amit ugye tiltanak azt már csakazértis, harmadrészt pedig egyeseknek még nem tűnt fel, hogy ma már keresni kell az olyan mobiltelefont, amiben nincs fényképezőgép.....
Télleg, mi most a Ferihegyi policy a bentről csinált képekkel, elvben ezek csak engedéllyel készíthetők? Ti szaroztok ilyennel, vagy "leegyszerűsítitek" a dolgokat, és engedélyezitek magatoknak?
Mindenki onnan fényképez, ahonnan tud. És gondolom, akinek van lehetősége bentről, az nem fog kimenni azért, mert onnan nagyobb kihívás. Én pl. munka közben szoktam, és olyankor - ideális esetben - bent vagyok. Amúgy elég messze lakom a reptértől, így pluszba csak akkor megyek be, ha tényleg valami különleges vas jön. A DC-8as pl ilyen volt, de minvel az utsó pillanatban átvitték 31R-ra az akcióképről lemaradtam, mert még belül sem értem át. De meg tudtam csinálni a torony alatt gurulva, B1en miközben begurult az állóhelyre, és parkolás közben. Erre mondom azt, hogy több esélyem van, és ez nem érdem, hanem állapot. Ha van lehetőségem a 13R leszállókat C várópontról fényképezni, akkor nem megyek a spotterdombra, és valószínűleg más sem menne a helyemben. Ettől még nem csinálok jobb fotókat - sőt! - csak másokat.
de szerintem abban is egyet értünk, hogy ha a gép mozgásban van (le vagy fel száll), akkor sokkal többet mondó a kép. Ezt nem Kiskockás ellen mondom, mert én is jó sok terminálos meg minttudomén milyen képet csináltam/ok.... csak úgy általánosságban
nem fikázni, cikizni vagy bármi negatívat szerettem volna neked mondani, de a legtöbb belülről készült kép szerintem egy álló gépet ábrázol, vagy éppen gurul egy eldugott taxiwayen :)
Szerintem a planepictures.net nemzetközileg nem egy annyira látogatott site, hogy amit mondtál az mérvadó legyen. Nem azt mondom, hogy az álló gépeket ábrázoló kép nem jók, de fotós és repülős szemmel a "mozgó" gép az igazi :)
Kintről szerintem az érkező és induló gépek nagy részét meg lehet csinálni jól, bár amióta felhúzták azt a nyomorék tetőt a cargohoz, azóta sokat rontott a helyzeten :(
Szia!
Egy szóval sem mondtam, hogy kívülről nem lehet jó képeket csinálni. De abban azért megegyezhetünk, hogy a kerítés elég rendesen behatárolja, hogy mikor, mit, honnan tudsz fotózni. Most hirtelen megnéztem a PlanePictures-en fentlévő képeimet. (azért annyira nincs rengeteg) A legtöbbet nézettek egyike sem action kép, viszont egyiket sem lehetett volna megcsinálni kintről.
Az Airliners.net -en többnyire következetesebbek a screenerek, mint mondjuk egy jetphotos.net -en. Elvégre nem rég lépték át a 500 milliomodik képletöltést, amit ha megnézünk, akkor nagyon nagy forgalom. Ez nincs ingyen, valahogyan szűrni kell. A jetphotos.net -en ha megnézitek elég kevés a nézettség (átlag képletöltés/100 kép/nap), de azt a csapatot nem fogom megérteni soha, hogy mikor miért fogadják el az egyik rosszabb képet és máskor meg a jót visszadobják. pedig náluk csomó olyan fejlesztés van ami nekem sokkal innovatívabb, mint A.net-en.
----------------------
Kiskocás:
Ez szerintem relatív, hogy honnan lehet jó képeket csinálni, mert ha action képet szeretnél, akkor kerítésen kivülről is meg lehet csinálni jóra, szépre azt az illető le és felszálló gépet, de egy hangár előtt álló gépről készült kép szerintem ugyanolyan unalmas, mintha a terminál teraszáról fotóznék (Mondom én, aki sokat jár ki a teraszra fotózni, de nem is élvezem annyira és a képek nézettségéből az igazolódik, hogy a látogatók sem :) )
Na igen, az Airliners-en gondolom tényleg muszáj valamilyen szűrőt alkalmazni, eszméletlenül sok képet tölthetnek fel egy nap. A Flightlevel-re én a szűrés helyett (aminek itt mondjuk amúgy sem lenne túl sok értelme, nem hiszem hogy kezelhetetlen mennyiségű kép érkezne egyhamar) azt találtam ki, hogy a felhasználók értékelhessék a képeket, így azért szét lehet majd választani a jobb meg a rosszabb minőségű képeket a kereséseknél, de mégsem kell egy képet sem visszadobni. Aztán persze, hogy ez mennyire működik, majd kiderül a gyakorlatlaban :-)
Néha hülye indokkal utasítanak el, de alapvetően jó ez a rendszer, másként horribilis -tényleg átláthatatlan- mennyiségű rossz minőségű kép kerülne fel. Erre ott a myaviation.net.
ha már ennyit foglalkoznak vele, akkor kicsit rendezhetnék a könyvtárakat is, hogy az azonos típusok pl. egy galériában legyenek mert teljes a kavalkád.
Van egy rakás szakember (őket hívják screeners-nek), aki végignézegeti a feltöltött képeket és ők fogadják el/lökik vissza. Ezért tart 4-5 napig, mire megvan az eredmény, hogy elfogadták-e a fotót.
Nem lehet, hogy az uploadnál/form kitöltésénél/regisztrációnál/kép felbontásánál van valami szűrés, ami automatikus? Nehezen tudom elképzelni, hogy ott ül valaki, és 24 órában szelektál párezer képet...
jó, hogy említed ezt, már akartam kérdezni, hogy van-e valami szelektálás az Airliners-nél vagy bárki feltölthet. azért kérdem mert a multkoriban konkrét géptípusról kerestem képeket és hatalmas kavarodásban voltak a képgalériák.
Nagyon köszönöm, meg is néztem a képeidet, nagyon profik! Tárhelyünk van bőven, (gyakorlatilag korlátlan) úgyhogy jöhetnek a képek minden mennyiségben :-)
Nagyon köszönöm! Még azért rengeteg javításra váró dolog van rajta, de remélem a jövő héten már nagyjából elkészül minden. (persze rengeteg ötletem van még, így valószínűleg folyamatosan bővülni fog).
Általában csak olvasgatni szoktam a pilóta fórumot, nem nagyon szóltam még hozzá a témákhoz, viszont most egy kéréssel fordulnék hozzátok.
Csináltam egy spotter oldalt (amolyan kis magyar Airliners-t) és ezzel kapcsolatban szeretném kikérni a véleményeteket. Egyelőre még tesztelési szakaszban van, de a főbb funkciók már működnek.
Ez nehéz kérdés. Van egy csomó képem, amit egyszerűen nem lehet megcsinálni a kerítésen kívülről. Inkább helyzeti előnyöm van, mint nagy fotós tudásom. (meg végre 1 normális gépem)
Nagy mák, hogy láttam a gépet, mert asszem, 28.-án jött, és meg voltam győződve, hogy fél napon belűl elmegy, ergo, hogy lemaradtam. Ezért azt gondoltam, hogy egy 747 lehet, és kerestem az elején a púpot, de annyira, hogy a wingletet nem is néztem, hogy van-e :)
Egyébként nagyon elegáns repcsi volt, mintha egy négyhajtóműves B-757 lenne.
November 15-én a D-AIRS a késő esti Frankfurton 1 órás késésben volt, leszállás az 1-es terminál felőli pályán, de nem a cargo dombnál, hanem a múzeum felett jött be (a pontos pályairányt nem tudom :) . Az A321 is megfordult ott a pályán, nem gondoltam volna, hogy sikerülhet.
Hát igen aki ott dolgozik minden nap, annak lehet nem is olyan ritka, de aki csak néha néz ki egy napra (mint én), az már nem lát ilyet minden héten! :)))
Azért ez annyira nem ritkaság. Ha 31es iránynál 2es terminálra érkező bal pályára jön elég gyakran csinálnak short backtrack-et, vagy akár backtrack nélkül B2 elhagyást is. Egyszer láttam egy Atlas jumbot is, amelyik 31L-nél backtrack nélkül elhagyta B1re. Sőt tavaly tavasszal volt egy nap, amikor - elég erős szembeszélben - két Malév NG is 31R-ra leszállva backtrack nélkül lejött X-en. Az első mondjuk egy 800as volt, ami üresen, csak személyzettel jött haza vmi charterból, de utána megcsinálta egy 700as is, rendesen utasokkal. Ott azért feszülhettek az övek.
Kedves AirBoy. Az elhunyt iránti tiszteletből én nem irom le amit most gondoltam. Még a végén gyarapítanám a sok "hülyeséget"... Bár nekem egyik sem tünt annak.
Mielött sok hülyeséget írnátok. Azért láthattatok alacsonyan repülni egy 737-est, mert berepülték. Pont eebben az időben egy nagyszerű pilótatársunkat temettük Óbudán. Ugye megértitek az összefüggést....
Én biztosra veszem, hogy ezt láttad, más hófehér gépet nem láttam ma Ferihegyen. Viszont ennek a repülése teljesen úgy nézett ki mint egy bemutató (bár csak a leszállást láttam). Nem jött túl rövidre, a jel után tette le, utána nagy fékezés, a B1-en túlment kb. 15-20métert mire megállt, de tökösen visszafordult a pályán és lejött ott. Azért "igazi" utasokkal ilyet ritkán csinálnak.
Szerintem te az ex HA-LEY-t (737-400) láttad, ma délelőtt 3/4 10 kor szállt fel és 13-14h között szállt le a 31L-re. A leszállás után az ACE hangár előtt állt meg. Szerintem is vagy test flight, vagy bemutató repülés volt az új bérlőnek. Egy kis városnézést is belevittek úgylátszik a dologba :)).
Én is ilyet gondolok, csak nem értem, hogy teljesen szélmentes időben miért változik a pályairány ilyen hirtelen meg, ráadásul anticiklonban, mert most gondolom, az van (magyarul nem nagyon hiszem, hogy valami drasztikus időjárási jelenség lenne a környéken). Maga a gép is egy enigma, teljesen festés nélküli volt (ie. fehér), de azt majd a planes.cz-ből megtudom, mi lehetett.
Nem last minute túra. A kint szolgálatot teljesítő magyar katonákat "cserélik le" vele.
Egyébként az eredetileg tervezett időpontban nem tudott elmenni, kinti időjárás miatt.
Lehet,hogy hülyeséget írok, javítsatok ki. Lehet, hogy megváltozott a pályairány és várakoztatás után átküldték a 31R-re. Láttam ősszel Air Malta A319-est 200m -en átrepüni keresztbe a reptér fölött e miatt.
Sziasztok, érdekes dolog történt a fejem felett, Óbudán, nagyon alacsonyan, mondjuk a megszokott repülési magasság felén-kétharmadán (cca 200-300 m) megjelent egy hófehér B-737 Classic, talán 500, északról repült dél felé, majd ahelyett, hogy ráfordult volna a 13R-re, ezen a nagyon kis magasságon jobbra (nyugatnak) fordult, megtett majdnem két teljes kört, és kelet felé távozott. Jóval a Budai hegyek magassága alatt repült, meglehetősen nagy állászögön, monduk azt, meglepő látvány volt... Lajstromjelet nem láttam kukkerral sem.
huhúúúúúúúú. 1993, pestlőrinci piac. Tourist ruszki cső, 20*50. Egy lengyel nőtől vettem 2500 pénzért.
Áthaladókra már jó, egészen B737 méretig, ha elég közel jön.
Mediamarktban szoktam látni kisebb nagyobb csöveket, 10-20ezres nagyságrendben, de nem tudom, a csillagászati jellegűeket mennyire nehézkes mozgatni, nem fejjel lefelé adják e a képet, stb. ehhez nem értek. Ilyen turisztot talán még lehet szerezni valami lengyel piacon.
Ez a magyar fociválogatott lesz Wales-be, csak azt nem értem, miért az Austrian-nel repülnek. Kell a magyar focinak az állami pénz, de nehogy a magyar gazdaságba forgassák vissza...
Akkor te nagy profi lehetsz, mert én itthon ugyanezt 60 bruttó körüli árakon látom. Egyébként kifejezetten azért szeretném megvenni, mert a FinePix 5000 10*-es zoomja nagyon-nagyon kevés a repnapokhoz, és akkor lenne a dolog jó, ha nem csak a közönség előtt elszáguldó gépeket tudnám lődözni, hanem a távoliakat is, pl. Brno-ban nem lenne ellenfény. (Igazából a nagy zoom itt még könnyít is, mert távol az elmozdulások kisebbek, és több időd van az élességre, etc.) Ezt a nagy dögöt is szívesen kipróbálnám, sőt, lehet, hogy ki is próbálom, mert a 8* zoom azt jelenti, hogy nagyítás nélkül még benne vagy a már jól ismert intervallumban (a 8* kisebb, mint a Fuji 10*-ese), teljes nagyítással meg feltárul előtted a Hetedik Menyország. Amatőrcsillagász vagyok, tudom, mi az a nagy nagyítás, hidd el, nem rossz dolog az:)
Most kaptam karácsonyra, 34e forint volt, Japánból hozták - itthon nem tudom, mennyibe kerül. Ha repülőnapokon szeretnéd használni, jó kezednek kell, hogy legyen, mert csutkára be kell zoomolni, hogy ne vignettáljon. :) Én voltam kint vele 2-3-szor Ferihegyen, de a felszálló gépek túl gyorsak, a kamerának ideje sincs fókuszálni, meg bele se fér az egész repülőgép a képbe. Nem akarlak lebeszélni róla, sőt!, de régen én is voltam Taszáron, nem hiszem, hogy ott sok hasznát venném ennek az ágyúnak. :) Talán az 1.54* változata erre a célra jobb. Ilyen zoom mellett én nehéznek tartom követni a céltárgyat, persze nem úgy, ha az 10 km magasan van. :)
HL7538: Mikor, mennyiért vetted a telédet? Én is ugyanazt a 2,2*-szeres Raynoxot néztem ki magamnak, de én ráérek nyárig megvenni (repülőmapokon fogok lődözni vele)... A fotók királyak!
Nézzetek be ide : www.pchelper.hu, egy nagyon jó barátom csinálja, a hivatalos Mo.-i forgalmazója a World Air Routes cockpit DVDknek és a rádióknak is.
Itt találtok rádiókat bruttó 40-70 ezer közt.
Nekem egy régi Roadstar rádióm van, nem scanner, hanem tekerős, ezért egészen pontosan nem lehet beállítani, úgy mint a scannereket.
Én a 130,575-t szoktam hallgatni, azok jönnek a ház felé kb.
Hallgatnám őket én is, ha tudnám, mi kell hozzá. :) Nincs erről valami how-to? Én is Air France-ra tippeltem, mindkettőt. Egyelőre egy lassan 3 éves Olympus Camedia C-700-am van (de már kinéztem az utódot), ehhez kértem és kaptam karácsonyra egy Raynox 2.2-es telekonvertert, azzal a szándékkal, hogy ilyesfajta képeket készítsek. Szerencsére barátnőm egész jól tűrte a gyakori megállásokat az út szélén, ha megláttam egy-egy ígéretes kondenzcsíkot. :)
Sziasztok!
Akit érdekel ma este 7 óra felé An140es jön Ferihegyre.
Nem tartozik a gyakori madarak közé.
Tudtommal Ferihegyen még nem volt.
1es terminál, gondolom valahova a 10es állóhelyekre fog állni.
A tervek szerint kb. 2 órát marad.
Sziasztok, tegnap Keszthelyen sikerült lencsevégre kapnom egy gépet, de nem tudom, milyen társaság lehet. Mellékelem a kép részletét, hátha valaki ismeri.
Szerintem a mostantól szigorított előírásokat a turbopropok nem szegik meg, ezekre ez nem vonatkozik. Meglepő viszont, hogy azért nem ritka a Tu-134, a Tu-154 meg egyenesen mindennapos. Il-76 is volt.
Ma az 1es Terminálnál belül várakoztam az oly sűrűn közlekedő belső buszra és akkor begurult elém az Adac gépe. Tök vicces ez, mert egy németországi, ADACos térképen vannak fotók erről a számomra furcsa és különleges gépről. És lőn ma kb. 100 méterről láthattam. Őt: http://www.airliners.net/open.file?id=736969&size=L&sok=V0hFUkUgIChNQVRDSCAoYWlyY3JhZnQsYWlybGluZSxwbGFjZSxwaG90b19kYXRlLGNvdW50cnkscmVtYXJrLHBob3RvZ3JhcGhlcixlbWFpbCx5ZWFyLHJlZyxhaXJjcmFmdF9nZW5lcmljLGNuLGNvZGUpIEFHQUlOU1QgKCcrImFkYWMiJyBJTiBCT09MRUFOIE1PREUpKSAgT1JERVIgQlkgcGhvdG9faWQgREVTQw%3D%3D&photo_nr=9
ha jól tudom pontosan 2005. március 31-én száll fel előszőr az msn001-es A380-as, ha az azt megelőző guruló és fékező próbák okésak és az idő nem lesz kaki.
Ők pedig nem spórolnak a belső berendezésen... A mostani 747 Megatop-ok is nagyon kényelmesek, élmény rajtuk utazni. Biztos ez se lesz kényelmetlenebbül székezve.
gondolkodtam közben, hogy ha kamu akkor mi lenne benne a biznisz? nyilván csak az lehetne, hogy repjegyeket adnak el egy nem létező járatra de ahhoz szerintem túl átlátszó lenne a dolog ha nem igaz, meg túl sok a nyom
az oldalt üzemeltető BB Cops Travel Bt. szerepel egyébként egy viszonylag komolynak tűnő zágrábi utazási cég magyarországi partnereként is
ezt nem is vitatom, de a magyar honlapon az van, vagy legalábbis ottjártamkor az volt, hogy BUD-BKK fapados járat. Na ezen picit el is csodálkoztam, meg azon is, hogy hipp-hopp itt egy magyar divizió, de a main oldalukon meg a repcsis hírekkel foglalkozó oldalon egy szó nem esett róla....
Nos mikor arrol volt szó, hogy jön, akkor felhivtam az akkór szolgálatos ismerőseim, akik megkérdezték azt aki ebben kompetens, és nekik ezt mondták. Ennyi, és nem több. Én ennyit tudok. És másnap aztán nem is jött.
A légiirányítók pontosan megmondják Neked, hogy a levegőben kényelmesen elfér.
De, hogy a földön mi, hol fér el?
Szerintem nagyon szomorúak lennének, ha ezzel is nekik kéne foglalkozni.
Az An225 törzsátmérője, fútóművének nyomtávja ugyanakkora, mint a Ruszláné.
Az pedig párszor már bebizonyította, hogy elfér, még az amúgy legkeskenyebb A1 gurulón is. A Mryija-nak csak a hossza, és a szárnyfesztávja nagyobb. Valóban lehet olyan guruló a reptéren, ahol a fesztávja miatt esetleg nem fér el - a kandelláberek közelsége miatt - de akkor arra nem kell gurítani. Ha akar, bármikor jöhet.
Nekem ezt a légiirányítok mondták, hogy végül is ezért nem jött. Aztán ugy volt, hogy két kissebb, jön helyete, majd végül az se, és állítolag, a 225 jött, de máshova. Aszem Csehbe.
Vigyázz a legújabb 747-300-asuk és 747-200-asuk (HS-UTK és HS-UTH) már One-Two-Go színekre van festve (operated by Orient Thai matricával). A két cég mondhatni egy és ugyanaz. Semmi esetre sem LoCo járatról lenne szó, hanem charterről (vagy ahogy N.o.-ban mondják: "Ferienflieger")
álítólag kicsi neki a taxiway, de ne vegyétek 100%-ra amit mondok!
ez a one-two-go.hu nagyon átverés szagú.. Ki hallott már 10-12 órás FAPADOS járatokról??? :) Szóval a domain egy BB Cops Travel Bt nevére van bejegyezve 2004-11-09 óta... a baj csak az, hogy a kijelőlt képvisselő is ez a cég, tehát én az esélyét annak, hogy ez az oldal reális minimálisnak ítélem :) Bár csak ne lenne igazam....
Igen, az a 46-os állóhely, ami a Ferihegyre üzemelő típusok közül, tulképpen csak B767-esre jó. Ha abból egyik sincs itthon, és a China Hainan sem boldogít minket, akkor szoktak oda tervezni crj-t, vagy Fokkert, de mindenképp csak buszos kiszállítással, függetlenül az utasok számától.
December 24-én, amikor Krakkóból jöttem haza CRJ-vel, mi gépünk is csáphoz állt. (Az A terminálon jobbra a legszélsöhöz). Igaz, onnan (mivel ketten voltunk utasok)kis busszal jöttünk be...
Szia! Le tudna szállni. Az ősszel 2szer is "beijesztett" azzal, hogy jön, az egész reptér rá volt kattanva, aztán mégse jött.
Nekünk minden esetre készült eljárásrend arra az esetre, ha jön, szó sincs arról, hogy nem tudna leszállni, vagy nem férne el, vagy hasonlók.
Ez mostmár itt elég OFF, de az ops-ot megvédem, mert ők "társszolgálat".
Gondolom Te is tisztában vagy vele, milyen állapotok voltak az elmúlt hónapokban Ferihegyen. (most kicsit lazult a dolog) Tényleg, szinte már a hangár tetejére is gépeket állítottunk. De a hajtóművezőre, a kompenzáló helyre, uhmb-re, műszaki előterekre, mindenhova. És mindennapos volt, - a 2A-B-n most is az - hogy gépek akár 20 percet is vártak állóhelyre, hogy ki tudjanak szállítani. Ilyen körülmények között lehet állóhelyet szervezni, és működhet is a dolog, egészen addig, míg az első kis porszem be nem kerül a gépezetbe (pl. késés, műszaki hiba miatt itt ragad stb.) Onnantól kezdve borul minden, és nem egyszer volt olyan, hogy szépen álltak sorban Limán az érkezők, és ha felszabadult 1 hely, oda beraktuk az éppen aktuálisat. A Lufi Airbus külsőre került, a Carpatair Saab pedig csápra. Persze mindenki hüttyögött, de nem volt más megoldás.
Az a FedEx is nyilván azért állt ott akkor, mert mikor jött, nem volt más hely neki.
Ráadásul az iljuskák rendszeresen megcsinálták, hogy jelezték, hogy jönnek, terveztek neki helyet, aztán mégsem jött. Vagy jelezte, hogy megy, kalkuláltak a felszabaduló hellyel, aztán nem ment, csak 2 nap múlva. Ezt egy bizonyos zsúfoltsági szint fölött nem lehet bekalkulálni.
Amúgy, persze, hogy fizet a parkolásért, de messze nem annyit, mintha a pár nap alatt, adott állóhelyen meg lehetett volna fordítani 4-5 gépet.
Ciao
Bálás ruhákat még Rigába szerettek vinni... Az említett "gumis" gép az ER-IBP volt, az Airline Transport cégé. A Ferihegyre járó IL76-ok közül talán ök voltak a "legveszélyesebb csapat" Egyébként én szinte alig láttam olyat, amelyiken a gumik 100%-ig rendben lettek volna. Nem véletlenül, ui ezzel lehet pénzt spórolni (pedig nem szabadna!), nem is keveset, hiszen van belöle 20db.
Ezeknél a járatoknál pedig a ops-nak bele kell kalkuláni hogy az ETD helyén egy "?" van, eleve olyan állóhelyet kellett volna kiosztani ahol nem fog senkit zavarni, ha mégis marad. (mondjuk a Zitoransot azért rakták 16-ra mert a FDX ATR foglalta a 2-est...ilyenekre kellene figyelni) Mellesleg a parkolásért is fizet. Üdv
Szerintem azok az árak thai baht-ban vannak feltüntetve, csak egy irányban, illeték nélkül. És persze mind Bangkok-ból egy belföldi célállomásra. Lehet, hogy tévedek, de szerintem ez lenne reális. (Ha jól emlékszem, 1 THB kb. 6 forint.)
Nem védeni akarom a handling cégeket, enkünk is van bajunk miattuk bőven, de azért az is nem egyszer előfordult, hogy kipakolás után a személyzet napokra eltűnt, a gép pedig foglalta az állóhelyet, amiből amúgy is elég szűkös a kínálat. És volt olyan madárka is, amelyik azért vesztegelt itt 1 hétig, mert a gumijain kilátszott a textil és a PLH nem engedte felszállni. És az is elég ritka, hogy a papírjaikkal minden rendben legyen. Ráadásul ugyebár csak kézzel rakodhatók, szóval amellett, hogy bevételt jelentenek gond is van velük bőven. Tudom, hogy járnak még néhány helyre az eu-n belül, de asszem, azok amik eddig ide jöttek, azoknak a nagyrésze ezután is ide fog, ha engedik neki, mert a bálás ruhának nem annyira kell állat eü állomás, mégse vitték Pozsonyba, v. Bronba eddig sem. Vagy lehet, hogy vittek oda is, ezt nem tudom. Ez persze nem változtat azon, hogy a handling egy vicc - bár most folyik az rt. handling kiszervezése - ez azonban jelenleg egy adottság, amin se Te se én nem tudunk változtatni, viszont aki idejön, az is nagyjából tisztában van vele. (vagy ha nem, majd megtudja) Ezen változtatni már most is marhára késő lenne elkezdeni, de akiknek kéne, még most sem kapkodnak.
Vhol irtad lentebb, hogy itt sincs lefutva a dolog. Ui járnak pl Franciaországba, Brnoba, Pozsonyba annak ellenére hogy az is EU. Itt megint arról a magyar történetröl van szó hogy sz@r törvényeket hoztak, nem veszik figyelembe az EU kedvezményeket. Azért jöttek ide mert ahová ezelött jártak ott nem volt állateü. állomás, valamint földrajzi okokból. A kiszolgálásuk BA Rt részéröl híg f@s volt, a Malév részéröl 1 fokkal jobb, de még kritikán aluli. Persze nehéz volt összehozni a késések miatt a rakodókat de olyan helyen ahol -EU direktivával teljesen ellentétes módon- a handling a legnagyobb reptér használótól, valamint a reptér üzemeltetöjétöl függ ez nem is csoda ott mindenki le van kakizva magasról (ld utasgépekkel kapcsolatos panaszokat a forumban föleg Sky&Wizz) . Persze a többszázmillio Ft bevétel az jól jött, de az kit érdekelt hogy a Berkut State Co. gépét 2 napig nem volt hajlandó egyik cég se kipakolni, és el is buktak egy Coyne-s fuvart a franciáktól emiatt.
1994-ig kb 750db lett legyártva, de ekkor még javában folyt a termelés a GAZ#34-ben Tashenten, tehát a 900 feletti szám abszolut reális. A ferihegyi rekord valóban 6 vagy 7 db gép volt egyszerre.
Hát, egyiket sem én találtam ki.
http://www.airliners.net/info/stats.main?id=251
A 60-at egyébként én is keveseltem.
Valahol a 2 között lehet az igazság.... ....szerintem....