Egyik legnagyobb cimbimnek van egy bordó Tipoja, ugyanúgy 1.4, 2007ben vette, de pár százezernél többet nem költött rá a 6év alatt(+műszaki,zöldkártya, biztosítás), de mindennap munkába jár vele, sőt nyaralni is voltak vele, mindig használva van és az autó csak megy megy és megy. Km-t nem lehet tudni, mert 160-170e km-t mutatott mikor megvette (még akár lehetett is annyi benne, mert tényleg szép állapotban volt, 1 sárvédő hólyagosodást leszámítva ami mai napig nem is rozsdásodott tovább) ha jól emlékszem 260e ft-ért vette és bőven visszahozta az árát azóta. Nagyon kis igénytelen autó, ügyintézős, városban rohangálós, "nem sajnálom" autónak indult nála, de már azóta más munkája van és teljesen jól teszi a dolgát, azt mondta addig nála lesz amíg szét nem hullik, amennyit ér az vicc kategória. Nekem úgy különösebben nem is tetszettek, de mikor meglett az övé, nagyon megtetszett, az ülései, beltere tényleg csúcs (bár nem digit műszerfalas) az 1.4es moci meg szépen szól és nyomatékos. Az akkori 1.2 60lovas puntomat elpicsázta mindig, pedig a Tipo nehezebb, öregebb, több km-t futott, stb volt. Kicsit hosszúra sikerült, de a lényeg, hogy tanusíthatom, hogy egy strapabíró, vidám, igénytelen autók ezek a Tipok, teljesen egyetértek a cikk írójával ;)
Igen, nálam tényleg nem ez a helyzet. A szerelő srác szerint talán a venti motorja lehet csapágyas, bár ilyen még nem sűrűn fordult elő a praxisában (zömmel Fiatokat szervizelnek). Mindegy, használom amíg működik és kicsit feljebb tolom a rádió hangerejét...
Ez igy igaz, ahogy írtad. Nagyon attól függ a csere, hogy hol, hogyan használod. Viszont érdekes, az egyéb olajakra a gyártó 20 ezres csere periódust ír. Szerintem ezeknél minden esetben betartják a maximum időt, csak kevesen cserélik előtte, kivétel, ha az éves fuás teljesítmény kevesebb mint 20000 km. Az enyémhez túl jó vagyok, Seleniát használok, ideálisan használom és évente cserélem, 5-6 ezer km után. Korábban többet mentem vele, akkor viszont 30 ezret mentem az olajjal.
Olaj fogyasztást nem tapasztaltam, max 4-5 dl 30000 km használat alatt.
Laikusként úgy gondolom az olajnak két fő tulajdonsága az amit a használat koptat: kenés és a szennyeződés megkötő képessége. Szerintem az adott olajoknál ehhez tartozik a gyártói ajánlás normál üzem mellett. Ha a normáltól eltérsz akkor ahhoz érdemes igazítani a periódust is.
Mikor autópályáztam és az évi 30 ezres futás zömét így tettem meg, az autó szemmel észrevehető olajfogyasztást nem produkált. (akár még egyszer ennyit is elmehettem volna vele szerintem). Most a napi 25 km-es elővárosi közlekedésben az évi 6-8 ezer mellett a nívó feléig lemegy. Feltételezem, ha városban használnám 3 km-es etapokra (ahol az olaj az üzemi hőfokot sosem éri el)akkor a carcass által kirívónak tartott 5 ezer km/ liter is simán elfogyna.
A barátomnak 2003 környékén volt egy 1.9 tdi variantja (új) a cégénél. Abban az olaj csere periódust a BC írta, hogy mikor aktuális. Gyorsan (padlógáz környékén) vezetett, de jellemzően autópályán nagy távokat. Azt mondta 35 ezer előtt sosem jelzett. Pár év alatt 300k körül futás ment bele turbó és egyéb az olajjal összefüggő alkatrész cseréje nélkül. A kollégájának aki más körülmények között használt egy ugyan olyat, pedig max. 20 ezrenként jelzett be.
A csere periódusnál az időt én nem redukálnám, a használat kapcsán a megtehető kilométereket igen a békesség jegyében.
Egyébként csak a gyári ajánlást használom minden járműnél. Hiszek benne, hogy ha a gyár egy bizonyos olajat javasol annak egyik oka hogy a motort azzal az olajjal tervezték, tesztelték. Arra hangolták a kopását, ahhoz lőtték be az illesztéseit, tömítésit stb..
"Abban veled értek egyet, hogy a gyári ajánlástól nem kell félni, viszont a használat függőséget sem szabad elfelejteni"
Nem nekem címezted, de a kérdésem a következő:
A gyári ajánlás Selenia olaj esetén 30 E km, vagy két év. Ezt szokás redukálni / csökkenteni. A szakszervíz esetén beletöltött, valamint az olaj gyártója által preferált 20 E km valamint egy évet is arányosan kell korábban kell cserélni?
én azt vettem észre, hogy ennél a kocsinál az a baj, hogy amikor csak lent kéne fújnia, akkor is fúj egy picit fent. Ha csak fent kell fújni, akkor tökéletesen megy. Mondta a Nérós munkafelvevő is, hogy ez csak azért drága, mert 6 óra munka. Teljes műszerfalat lebontják, leveszik a két ajtót, stb. Ez meg pont olyan munka, amit nem bíznék csak szakszervizre, mert félek, hogy a maszek az én autómon kisérletezne. (Kivéve persze, hogyha tudtok olyan valakit, aki olcsóbban megcsinálja, és nem kell f.snom, hogy elbarmolja a műszerfalat)
Egyébként a lengéscsillapítóra kaptam egy laza 61 ezer + áfás alkatrész árajánlatot, aztán ismerős adott egy telefonszámot, felhívtam, és 28-ért áfával tudok bele venni Bilstein lengéscsillapítót előre. Kicsit nem egy kategória :D Esetleg arról tudtok infot adni, hogy időben egy lengéscsillapító beszerelés hány óra kb? (hogy ki tudjam számolni a munkadíjjat mellé, és fel tudjak készülni)