Keresés

Részletes keresés

braun Creative Commons License 2012.01.10 0 0 11282

Pedig pont itt van a lényeg, és sajna a vasút körüli szakemberek (lelkes outsiderekről már nem is beszélve) többsége sem tudott még átállni az új módinak megfelelő gondolkodásra.

Előzmény: etwg (11281)
etwg Creative Commons License 2012.01.10 0 0 11281

Nem akartam ilyen részletekbe menni, mert a hatoság is a vasutak által kidolgozott és bevezetett szabványok szerint engedélyezi a jármüveket. (Elöfordult, hogy a korábbi szabványokat a hivatal magáévá tette és most általános vasuti szabványokká tette, illetve lassal fordul a kocka, és a hatóság kezdi az egyes vasutakra rákényszeriteni az ujabb szabványváltozatokat).

Előzmény: braun (11280)
braun Creative Commons License 2012.01.10 0 0 11280

Csak apróság, hogy az Unión belül egyetlen vasút sem végez engedélyezést, hanem engedélyeztet, amit az adott ország vasúti közlekedést felügyelő független szervezete végez el (itthon az NKH, németeknél az EBA, a szlovákoknál meg az URZD). Az engedélyező hatóságok nyilván bevonják az engedélyezési eljárásba az adott orszűág infrastruktúra üzemeltetőit is. ez utóbbi egyébként országonként eltérő mélységű, a szlovákoknál pl a ZSR-nek kell egy összeférhetőségi nyilatkozatot adni a járművekről. Ezen nyilatkozat kiadását meglehetősen komoly dokumentációs munka és méréssorozat előzi meg.

Előzmény: etwg (11238)
DVB Creative Commons License 2012.01.10 0 0 11279

Szerda este megyek is a Metropollal. Hetvege fele becelzok valami jo kis halokocsi jegyet (valoszinuleg nem Sparnightot, hanem csak "csehszlovakot" Parkanyig) aztan hajra. Kivancsi vagyok Wlabmz lesz vagy Wlabmee. Eddig mindig elobbi volt, szivesen kiprobalnam a masikat is, persze ez szebb.

 

Amugy igy jatszogattam a Start-os online jeggyel es azert el lehet erni, hogy alulra szoljon a Sparnight, ha berakom a kosarba az adott kategoria tobbi jegyet (max 4-et) es a fenti es kozepso agyakat torlom utana. A cseh shopban is manovereztem igy helyjeggyel, amikor nem lehetett valasztani keprol, persze unalmas volt 12x ugyanazt a keresest vegignyomni.

Előzmény: gw (11278)
gw Creative Commons License 2012.01.10 0 0 11278

nem érteni már jól magyarszki? ideje lassan hazajönni :)

Előzmény: DVB (11277)
DVB Creative Commons License 2012.01.10 0 0 11277

Na elolvastam meg1x, voltak kis szovegertelmezesi gondjaim :) Valoban nem emlitetted, hogy olcsobb lenne :)

Előzmény: DVB (11276)
DVB Creative Commons License 2012.01.10 0 0 11276

Köszönöm szépen - ez egy fokkal jobb mint volt, de nem látom miben lenne olcsóbb a JLV-nél. Az a kőbányai homályos meg inkább a no comment kategória :))) (íz, ár, vevői célcsoport stb)

 

 

Előzmény: gw (11275)
gw Creative Commons License 2012.01.09 0 0 11275

pl. a gulyásleves 6,9 helyett 3, pörkölt 10,9 helyett 6 euró, a rántotthúsért 12,9 helyett 6,5-et kipengetni.

Sörben kicsit már a felhozatal, kapható üveges Kőbányai világos 1,9-ért, ami összehasonlítható a 0,33-as Dreber 3,20 helyett 1,5 európai pénz.

KV-ban kisebb a különbség, az espresso 2 helyett 1,5, Capuccino 2,6 helyett 1,6.

A váltás koronára 26,5.

Előzmény: DVB (11274)
DVB Creative Commons License 2012.01.09 0 0 11274

Persze a honlapukon meg nincsen fent ennek a kocsinak az arlistaja. Kivancsi vagyok nagyon, mennyire kepesek leszakadni a nemet EC-k arairol.

 

A JLV honlapjan fent vannak a belfoldi kanyarra kitett arak, szerintem kb ugyanaz mint a Hasek. Van benne 1-2 vicces forditas :)

http://www.jidelnivozy.cz/files/jidelni_listek_2012_bistro.pdf

 

 

Előzmény: gw (11272)
Nandesz. Creative Commons License 2012.01.09 0 0 11273
Így már egy kicsit elfogadhatóbbnak hangzik, ha jól értem akkor lényegében a foglaltságtól függő globálárak vannak, ezzel a törzsutasosdival bonyolítva.

Én azt hittem, hogy fixen a normál tarifa + 5€-t kell fizetni, mert a Poprád-Kassára nekem a gyorsvonatra 5,04€-t dobott ki, az IC-re meg 10,04-et. (Mondjuk ez a Zssk honlap még mindig elég gáz, kb. olyan ócska, mint a Starté.)
Előzmény: gw (11270)
gw Creative Commons License 2012.01.09 0 0 11272

Annyit tudok, hogy az első már készen van és lefutotta a próbaköreit, így mehet a sorozatátalakítás, hogy mikor megy forgalomba, azt nem tudom.

 

Furcsa is volt látni a szlovák ARpeer-en a JLV logót az igaz, eddig csak szlovák cég költözött cseh kocsiba. Állítólag a nyártól egységes árakkal operál majd mindhárom szolgálató, tehát csak a minőségben tudnak majd versenyezni, az árban nem.

Viszont pozitívként értékelték a cseheknél, hogy a csehszlovák belföldi gyorsban járó magyar étkezőn sokkal emberibbek az árak (bár még mindig drágábbak, mint az azonos útvonalon járó hazaiak) és találkoztak már szlovákul is tudó személyzettel.

Előzmény: BahnScorper (11271)
BahnScorper Creative Commons License 2012.01.09 0 0 11271

Más téma: azt nem tudod, hogy hogyan áll a cseheknél a régi étkezőkocsik főjavítása WRmee816-ra?

 

(Meg ahogy látom a WGSCZ-t és az SD-t is kigolyózták az étkezőkocsikról fő üzemeltetőként... de legalább a JLV lassan kezdi visszaszivárogtatni a frissensülteket.)

Előzmény: gw (11270)
gw Creative Commons License 2012.01.09 0 0 11270

Az egyszeri utasnak, aki évente egyszer-kétszer utazik IC-n, nem lesz számottevően drágább (kivéve, ha tele a vonat).

Most éppen holnapra Pozsonyból Kassára a holnap délelőtti IC-re lehet akár 20 euróért jegyet kapni (ha tele lenne ez lehetne 22, vagy 24 euró is), míg az utána menő gyorsvonat (aminek majdnem egy órával hosszabb a menetideje) teljes áron 18,76-ba kerül.

Ha az utasnak van mondjuk törzsutas kártyája is, már 16 euróért is utazhat (persze ha kellően üres a vonat,de a max. 20 eurót ifzet így is), míg a gyorson a törzsutaskártyával min. 14,07 eurót kell fizetni.

Tehát igazán csak a felárak drágák, gondolom főleg a FIP jegyesek fognak leszokni az IC-ről a teljes távon min. 12 eurós felárukkal (egy Kassa-Poprád távon ők is kijöhetnek jó esetben 5 euróból, de ha már sok ilyen jegyet eladtak, ez lehet akár 9 is).

 

Előzmény: Nandesz. (11269)
Nandesz. Creative Commons License 2012.01.09 0 0 11269
Már csak arra leszek kiváncsi, hogy volt-e valami kalkuláció arra vonatkozólag, hogy a végigutazó utasok (akik lehet, hogy kevesebben lesznek mint eddig) által fizetett magas pótjegyek ellensúlyozzák-e azt, hogy rövidebb szakaszokra senki sem fog IC-n utazni. Nem lepődnék meg, ha pofáraesés lenne a vége.
Előzmény: gw (11268)
gw Creative Commons License 2012.01.09 0 0 11268

Amint már itt kicsit korábban írtam, január 1-től az IC vonatok Szlovákiában nem tartoznak a közszolgáltatási körbe, azaz a vasúttársaságnak (több-kevésbé) a jegyárbevételből kell üzemeltesse ezeket a vonatokat.

Előzmény: Nandesz. (11267)
Nandesz. Creative Commons License 2012.01.08 0 0 11267
Köszi. Azért az 5 meg 7 eurós belföldi IC pótjegy az beteg dolog, amikor egy nemzetközi helyjegy 3€. Mit tud az a vonat? Ahogy elnézem még a kocsik is ugyanazok, mint a gyorson.

(Sajnos ahogy elnézem a Poprád-Kassa menetrendet, van délelőtt egy orbitális lyuk, közepén egy IC-vel, azaz ha visszaúton kassai városnézés lesz, akkor ki kell csengetni az 5€-t a semmiért.)
Előzmény: gw (11265)
Nandesz. Creative Commons License 2012.01.08 0 0 11266
Nem körutazás, sima Bp-Poprád retúr, de közvetlen vonat nincs, Kassán át kell szállni.
Előzmény: ic708 (11264)
gw Creative Commons License 2012.01.08 0 0 11265

Gyorsra, vagy expresszre nem kell semmi, belföldi IC-re viszont kötelező felárat fizetni (szőrözőknek lehet globáldíj 4-es kategóriának is hívni), mely magában foglalja a (kötelező) helybiztosítást is, 5 euró másodosztályon, 7 elsőn.

Előzmény: Nandesz. (11263)
ic708 Creative Commons License 2012.01.08 0 0 11264

Körutazás nagyon drága, ha a szabályokat nem ismered. Könyből nézték ki az előre kiszámolt szakaszokat:

Bp-Keleti - Kassa - Pozsony, Pozsony - Bp. Nyugati  minda kettő retúr volt. Előzetes árajánlat 20% kevesebb volt.

Viszon, ha Poprád a cél, akkor Bp-Keleti - Kassa - Poprád retúrt kérnék. Ilyen vonat közlekedett.

Előzmény: Nandesz. (11263)
Nandesz. Creative Commons License 2012.01.08 0 0 11263
Egy kérdésem lenne a gyakorlottakhoz. Poprádra mennék, a 28,5€-s menettérti jeggyel a pozsonyi gyorsra, vagy a prágai Ex-re átszállva kell-e a nemzetközi jegyhez valami pótjegy vagy egyéb? Visszafelé IC-vel jönnék Kassáig, ugyanez a kérdés, kell-e pótjegy?
karpathia Creative Commons License 2012.01.08 0 0 11262

Azt a búvárt csak tippelem hogy valamikor 2002 és2006 között fényképezték.

 

http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?page=1&id=1342&#next

 

Ez a galéria 2006 Januárjában készült.A következő kétkép pedig 2008 Szeptemberében:

 Ez a kép pedig 2008 januárjából van

Ez pedig egy képeslap valószinüleg az ezredfordolóról:

Előzmény: karpathia (11258)
M.VIII Creative Commons License 2012.01.08 0 0 11261

Hali!

 

Egyszer a vlaky.net-ről leszedtem az összes fotót, komplett galéria van fenn.

 

Előzmény: karpathia (11254)
gw Creative Commons License 2012.01.08 0 0 11260

A '90-es évek közepén ez a gép még CSD Uni festésű volt, a kép szinte biztosan 2003-ban készült, akkor vitt ez a gép különvonatot az MSV-re (ma is mennek oda vonatok erre a kiállításra, csak az ablakos vonat nem jellemző).

Előzmény: DVB (11259)
DVB Creative Commons License 2012.01.08 0 0 11259

Az autókat elnézve (Opel Kadett, régi Skoda, Octavia I, talán Golf III) ez a 90-es évek közepe, semmiképpen sem 2000 után. Talán a vagonok típusából és a gép festéséből pályaszámából lehet okoskodni tovább.

Előzmény: karpathia (11258)
karpathia Creative Commons License 2012.01.07 0 0 11258

Minimum 4-5 éve. Valahol még van egy hasonló képem az Albatrosz-ról is. Ha megtalálom azt is feteszem. Az jóval régebbi.

Előzmény: gw (11257)
gw Creative Commons License 2012.01.07 0 0 11257

és melyik évben?

Előzmény: karpathia (11256)
karpathia Creative Commons License 2012.01.07 0 0 11256

Ez Brno belvárosában készült a nagy őszi nemzetközi kiallításkor.

Előzmény: Nandesz. (11255)
Nandesz. Creative Commons License 2012.01.07 0 0 11255
Ha nem photoshop akkor... WTF?
Előzmény: karpathia (11254)
karpathia Creative Commons License 2012.01.07 0 0 11254

Egy nem mindennapi kép:

DVB Creative Commons License 2012.01.07 0 0 11253

A nemrég átadott átépített korridor Cheb és Plzen között nem valami nagy minőségben készült el. Kozolupy állomásnál megcsúszott a töltés és a sínek egy kissé hullámosak lettek... Egyvágányon megy csak a közlekedés, 50km-es lassújel mellett. 

 

Ha már a környéken járunk itt van egy videó a frissen arrafelé közlekedő Pendolino-ról, ahogy majdnem elcsap egy hülyét.

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YRsaF47-1OU

 

0:15-0:25 között van a lényeg.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!