Ahhoz, hogy penész ne keletkezzen, a falnak száraznak kell lennie.
Én úgy gondolom, hogy a csőjavítás után klórtartalmú /gumikesztyű!/ tisztítóanyaggal a fal felületét le kell mosni. De volt, van valami szer ami segít a fal lekezelésében, s kapható forgalomban.
A falat ki kell szárítani /nevetségesnek tűnhet, de anno szűk anyagi korszakomban hajszárítóval tettem ezt/, a vakolatot szvsz nem kell leverni.
Ma már kapható olyan festék /a gugli segít benne/ mely meggátolja a penész terjedését, újra keletkezését /nyilván a hatásos szellőztetés, a lakás páratartalmának csökkentése is gátolja a penész keletkezését/.
Igaz, mikor ebbe a helyzetbe voltam, akkor még én a fehérre meszelt falat favorizáltam /ma is, de már nincs penész :-))/.
egy kis segitseget szeretnek kerni gyenge no letemre az okos,hozzaerto ferfiemberektol.:)
Valami tapasztalatom nekem is van, a lakotelepi lakasunkat egyedul festettem,mazoltam tapetaztam,de most uj helyzettel talalkoztam,amihez nem ertek.
naszoval..most egy regi berlakasban elunk,ahol eppen tegnap vertek szet a furdoszobat es cserelik ki a csoveket...a furdoszoba miatt az azon a falon levo szoba fala peneszes es most,hogy vegre megcsinaljak a lehetseges okat,szeretnem azt is rendbehozni.....Mi a teendo egy peneszes fallal?? Tenyleg le kell verni teglaig,vakolni es csak ugy lehet majd ujra festeni?? Vagy van ennek valami egyszerubb modja is?
Szia Imre!Azt beeresztésnek hívják,amit műveltél a kerti bútorokkal.Nem árt neki,illetve kevesebb festékanyagot sziv be a felület.Ha kerti bútorról beszélünk,én vastag lazúrt ajánlak a bútoraidra pl (polisander)Igaz hogy talán ez a legdrágább lazúr,de tapasztalatból írom hogy megéri az árát.
A tapéta típusára nem tudom mit nézzek. nekem csak "tapéta létezik" Inkább attól félek, hogy állt, és esetleg a guirigában állástól keményen hengert ad, és nem terül ki egyenesre. Le van fóliázva, külsőleg úgy néz ki minden rendben van vele. A fal, amire feltenném, teljesen ép, nincsen rajta glett hiba, csak az a festék. Attól félek, hogy a tpétaragasztó nem fog hozzátapadni.
Szerelt gipszkarton lapokat hézagolni kell ha elfelejtették volna a gipszkartonszerelők. A hézagokat glettel kitölteni.
- A legtöbb helyen a hézagolás okés :-)), de azért munkakezdés /jó egy hónap, addig szerelvényezés és betonozás - szintemelés/ elött átnézem.
Ha nincsenek a nem gyári élek fózolva bevágva lapossabban mint 45 fok akkor ezt sniccerrel megtenni a csatlakozás mind két élén.
- A legtöbb helyen így csinálták/tuk a barátaimmal :)), kivéve a lapok egymás mellé illesztésénél /itt is kell a fózolás?/.
Én széria glettet használok és nem üvegfátyol csíkot hanem hálót.
- A glett /melyik fajtát javallod?,/ gondolom készen kapható a boltban, az öntapis üvegháló milyen kiszerelésben leledzik /esetleg csíkokra kell szabni, milyen szélesre/?
A hézagokra felragasztani az öntapadós hálót, -egymáson átfedést nem szoktam mert kiáll és kínos elglettelni - kifeszítve hogy alá is bemennyen a glettanyag( nem belenyomkodni a résbe).
Egyszer telibehúzni hogy a háló alatt is kitöltse a glett a rést. Majd meg kell várni mig megköt kb jó időben 2 óra.
- A háló rács?szerkezete elve átengedi a glettet, vagy a gletten higítani kell /tejlölös/ valamennyit? Ahol nem egysíkban van a lapok találkozása /különböző szöget zárnak be egymáshoz/, hogy oldható meg az üvegháló precíz rögzítése, mekkora szélességgel kell-lehet eredményesen dolgozni? Pölő: ferdesík vagy tetőablak találkozásánál /kép: http://kep.tar.hu/novi/50575481/35803251#2 /
Ekkor még spaklit glett vasat használok de hagyok anyagot benne bőven , úgy is beül.
- Húúú, az nagyon piktorosra sikeredet mondat :o)), mit is jelent?
Arra vigyázni ki ne álljon a glett a hézagból mert másodjára húzva kínos. a szélekre odafigyelve hogy ne hagyjak szakállakat. Majd elfelejtettem a csavarfejeket is el kell glettelni egymásra merőleges mozdoulatokkal, ami kiáll azt becsavarni szint alá kissé, Másodszorra a hézagokat kitöltve ,már az anyagotelhúzni én rövidebb lepkét használok majdnem merőlegesen tartva. - Tehát 2x kell gelettelni? Az első glettelésnél nem telnek meg /vagy a száradás, kötés során tömörödik?/ a hézagok? A csavarfejek sűllyesztve vannak, figyelek rájuk is.
Problémás lehet a nem gyári toldás glettelése mert ott nem a hézagba hanem a kartonra kerül a háló és az első glettelésnél vigyázni kell ne túrja le az ember a hálót. A másogik hézagolás után én át szoktam az egész kartont vékonyan glettelni a gyári toldásokra merőlegesen. Sokak szerint ez felesleges de tapasztalatom szerint csak így lehet teljesen homogén felületet kapni . Ezek után a további már megegyezik a festésnél szokottakkal.
- A két glettelés között kell valamennyit csiszolni?
Az utolsó mondat neked evidens :)), de én nem vagyok föstő...
Alapozni nem kell mert ez egy papírkarton felület amire kíválóan tapad minden. Az sk. készített fózolásokat praktikus kiporolni hézagolás előtt.
- Oksa, ez természetes...
Alapozás esetleg a festés előtt ha a festék ezt kívánja.
- Akkor most kell /vagy inkább lehet/ alapozni? Milyen típusú festék alá kell/het/ alapozó, ill. melyikhez nem?
Ja ahogy ragasztod fel az üveghálót vigyázz mert ez üveg ha erősen simogatod a kezeddel akkor belemeket üvegszálka ami bár nem életveszélyes de roppant kellemetlen. - Vigyázok majd, mint a szűzlyányoknál :o)), s mint látható akadt egy-két bónuszkérdés is...
Vettem 5 éve becsomagolva jópár guriga tapétát, amit mostanában egy olyan falra szeretnék feltenni, amin kevert festék van (gondolom valami műanyag). A festék alatt glettelve volt a fal. Mennyi az esélye, hogy ebből lehet valami?
Ha ugyanilyen kevert festéket szeretnék más színűvel eltakarni, akkor mit csináljak? Csak ugyanilyen jó rá vagy bármi? Diszperzit színezővel is?
A fa nyílászárók repedeznek. Szeretném lemázolni őket, de mivel tömje ezeket a kb 0,5-2mm széles repedéseket?
A segítségeteket kérném. A kerti teraszunkat lecsiszoltam, majd kerti bútorolajjal kentem le. Ez színt nem adott neki, továbbra is a csiszolt szín látszik a fán. Most viszont szeretnék színt adni neki. Mit vegyek, lazúrt, vagy festéket rá? Konkrét terméket kérnék szépen, ha lehet, ki mit ajánl? Szempont az egységes szín, ill. a védelem.
Nem ismered véletlenül Ponex-et, a NAGY MESTERT? Van itt ugyanis pár érdekes apróság: - Ponex MESTER itt a fórumon 2008.07.22 óta mindössze egyszer jelentkezett. Azelőtt uralta a terepet. - Cserébe Hamik barátunk első hozzászólása az index fórumán ezzel tulajdonképpen egyidőben 2008.08.19-én született a Harcművészetek topikban.
Ponex itt a fórumban a 991, hosszászólásban ugyanazt írta, mint Ponex a 925.-ben: "Vak vezet világtalant :DD" Még a smile is azonos...
Ponex mester leglátogatottabb topik-ja ugyanaz volt, mint a Hamik-é: a Harcművészetek.
Szóval: a fenti hasonlóságok valóban a véletlen művei lennének?
Szia Novi Szerelt gipszkarton lapokat hézagolni kell ha elfelejtették volna a gipszkartonszerelők. A hézagokat glettel kitölteni. Ha nincsenek a nem gyári élek fózolva bevágva lapossabban mint 45 fok akkor ezt sniccerrel megtenni a csatlakozás mind két élén. Én széria glettet használok és nem üvegfátyol csíkot hanem hálót. A hézagokra felragasztani az öntapadós hálót, -egymáson átfedést nem szoktam mert kiáll és kínos elglettelni - kifeszítve hogy alá is bemennyen a glettanyag( nem belenyomkodni a résbe). Egyszer telibehúzni hogy a háló alatt is kitöltse a glett a rést. Majd meg kell várni míg megköt kb jó időben 2 óra. Ekkor még spaklit glett vasat használok de hagyok anyagot benne bőven , úgy is beül. Arra vigyázni ki ne álljon a glett a hézagból mert másodjára húzva kínos. a szélekre odafigyelve hogy ne hagyjak szakállakat. Majd elfelejtettem a csavarfejeket is el kell glettelni egymásra merőleges mozdoulatokkal, ami kiáll azt becsavarni szint alá kissé, Másodszorra a hézagokat kitöltve ,már az anyagotelhúzni én rövidebb lepkét használok majdnem merőlegesen tartva. Problémás lehet a nem gyári toldás glettelése mert ott nem a hézagba hanem a kartonra kerül a háló és az első glettelésnél vigyázni kell ne túrja le az ember a hálót. A másogik hézagolás után én át szoktam az egész kartont vékonyan glettelni a gyári toldásokra merőlegesen. Sokak szerint ez felesleges de tapasztalatom szerint csak így lehet teljesen homogén felületet kapni . Ezek után a további már megegyezik a festésnél szokottakkal. Alapozni nem kell mert ez egy papírkarton felület amire kíválóan tapad minden. Az sk. készített fózolásokat praktikus kiporolni hézagolás előtt. Alapozás esetleg a festés előtt ha a festék ezt kívánja. Ja ahogy ragasztod fel az üveghálót vigyázz mert ez üveg ha erősen simogatod a kezeddel akkor belemeket üvegszálka ami bár nem életveszélyes de roppant kellemetlen. Üdv: Masgas
Vizes papírt már lehet minden nagyobb festékes boltban kapni Olyan 180 as tól kezdődik és eltert több ezresig a finomsága. Főleg fényzők szokták használni nedvesen. Én szárazon használom és csak finomításra. Bár a zománc oxidálódni kezd sárgul mattul a fénye ahogy felkened de később is lehet látni mennyire simára lett kenve, tagadhatatlan az első két hét után kissé beül és előjöhetnek a kenésnyomok. No de a következő átmázolásnál nem mindegy milyen alapra dolgozik az ember.
Én, mint egyszerű mezei olvasó júzer szívesen olvasnék olyan silabuszt, melyben frissen szerelt gipszkarton /fal és menyezet/ festéséhez történő előkészítés folyamata, valamint annak teljes elkészítése található. A leírásból meg már /esetleg :-), szinte biztos/ adódnának a kérdések; mint pölő: milyen glettanyag, az illesztéseknél mekkora átfedéssel a háló, milyen /ha kell/ alapozó, etc. etc. De ezek csak a megismert folyamat után tevődnének fel :o)).
Ez a terpentinnel való higítás nem lehet rossz ötlet. Csak a festék már fel van higítva a kellő szintre...sajnos. Igazán árulhatnának gyárilag(!) kétféle higítót, egy olyat mint amilyen a mostani (profiknak és igényteleneknek), és egy olyat ami marha lassan párolog (laikusoknak és igényesebbeknek), és mindenkinek könnyebb lenne az élete.
Egy dolgot akartam kérdezni a konyhai mosogató(tál?) gyárilag fehér de az alja kissé sárgulgat, szerintem az sem tesz jót neki hogy az asszony néha erős tisztítószerekkel nekimegy, bár attól fehéredik...viszont észrevettem hogy a lefolyó pereménél kissé mintha rozsdállni kezdett volna. Azt ügye nem kell mondanom hogy egy új mosogató(tál?) beszerzése/beszerelése temérdek vesződséggel jár, mivel olyan méret nem lesz stb stb tehát jó lenne valamit alkotni. Mindenképp hívjak festőt, vagy én is le tudom kezelni valamivel? Festékboltba valami spray festéket tudtak volna adni ami kádra, mosógépre stb van, de pont a mosogatótálat nem írják, ahol azért ki van téve hatásonak, mert néha koccan az edény, vagy csak simán tologatva van az alján... sima festék olyat nem bír. Szóval általában valami vélemény milyen irányba induljak? Végső esetben a lefolyó szűrő szélénél 1cm-el nagyobb átmérőjű takarással első körben megelégednék.
Na megy egy érdekesség, szintén boltban láttam olyan festéket, ki volt rakva mintának, ami rettentően tapad és bírja a gyűrődést - szó szerint, egy kis festett lemez hullámszerűen meg volt hajtogatva és nem látszott hogy a festék repedt volna. Ilyesmiről vélemény úgy általában?
Szia Totya Ezt a köztes csiszolást ne úgy képzeld hogy polírozott felületet kapsz. Úgy tudod lellenőrizni hogy a kezeddel végigsímitod. a szemed néha becsap, mert az alapozó ecsetnyom csúcsait amit lecsiszoltál még csíknak láthatod. Ha ott tartassz, hogy le van alapozva és nem vagy megelégedve csak addig csiszold amíg síma nem lesz. Ha a maradék alapozó nem takar kenj rá még egyet. Ha ecsettel kensz óhatatlanul csíkos lesz valamennyire. Erre a hígításon kívül a terpentinnel való hígítás is segíthet, úgy jobban terül a zománc ui. a terpentín lassabban párolog. Ez a habzás dolog lutri én is jártam már úgy hogy ugyan az a gyármány egyszer jó másszor habzik úgy hogy áttértem egy megbízhatóbb márkára, nem mindegy a befektetett munkának mi a vége egy sz.r zománc miatt. Ecsetnyom ellen még beszéltünk a szivacshengerről is . Az arra nagyon jó hogy gyorsan egyenletes rétegben felhordja az anyagot . Én utána szoktam még kicsit bemártott lehúzott ecsettel finoman oszlatni , mert a henger hajlamos buborékot krátereket hagyni. Spray val fújni nem kel akkora elkerítés, ha van műhely akkor nem gond. Nekem nem nagyon jött be mer én csak az akrilos spray-t használtam és az nem igen akar takarni, még alapozott felületen sem. Géppel csiszolni nem könnyű. Ha nem lehet szabályozni a flex fordulatát én nem ajánjanám met csak belemar és szétégeti a felületet. A vibró már jobb de annak a lehordása nem túl nagy festéknél, bár a profi gépek azért jobbak. Talán az excenter csiszoló a leg megfelelőbb. Bocs hogy nem válaszoltam az utóbbi időben de most nősültem és ugye előtte a lagzi szervezés, a még futó munka befejezése....... szóval be voltam havazva
Kedves Hamik:) Hát igen a vakság nehéz dolg, már nekem is kezd megromlani a látásom így 40 után, no de a megrendelőimnek még nem és nekik tetszik amit csinálok. Nekem ez az értékmérő. Még egyszer: a vizes papír azért mert a vászon kemény mint a bakasz....., a papírról nem is beszélve. Ha félbehajtod akkor csak úgy pereg belőle a szemcse és az meg összebarmolja az amúgy finomítandó felületet, arról nem is beszélve ha kicsit meg akarod hajtani pl.íves tagolot felületeknél akkor nagyon kemény, és nem követi az íveket csak leszedi a tetejüket. A várépítéshez pedig annyit, hogy biztos jártál már régi polgári lakásokban amit megörököltek és kissé le vannak harcolva a tok aljai, az ajtó ütköző léceket vissza kell csavarozni........ Nos az örökösök vagy az új tulajok ilyen polgári lakásban szeretnének élni és direkt nem akarják kicserélni a nyílászárókat. Így hát ebben az esetben kell várat építeni. Persze ez nem sima mázolás árban megy( alap, zománc, viszlát). Egyébként lehet szépet mázolni hagyományosan is. Üdv Masgas
Kitárgyaltuk valóban, hogy a csiszolás elsődleges funkciója az, hogy a felület érdes legyen, azaz tapadjon a festék. Irtam korábban hogy én sunyi módon arra is használom hogy a kenési csúnya átmenetet eltüntessem. Az teljesen új információ, hogy te addig csiszolod amíg az alapozó ecsetnyoma teljesen eltűnik. :) Akkor te nyugis ember lehetsz ha erre van energiád. A zománc úgyis csíkos lesz valamennyire... Az éleket hamar le lehet kapni azt magam is tapasztaltam. Szabad levegőn viszont annyira rettenetesen hamar szárad (főleg ha a szél is fúj) hogy mindenképp csúnya átmeneteim lesznek. Bezzeg zárt térben... subidubidú vígan összekenem az előző szakasszal mert még nem száradt meg.
Kisebb munkákra szerintem a spray kivitelű festékek nem lehetnek rosszak, ez gyakorlatilag fújás. Csakhát igencsak körbe kell keríteni mindent ha nincs műhelye az embernek :) Akinek meg ilyen műhelye van annak szórberendezése is lesz kompresszorral, mert úgy mégiscsak olcsóbb.
Összeszedvén bátorságom kipróbáltam ezt a kromofág izét, pontosabban annak itt kapható változatát. Óvatosan bontottam ki a dobozt nyakigláb gumikesztyűben, plexi arcmaszk, légzőmaszk nyakig ruhában 30 fok kánikula hőguta és mit látok? Fehér zsírszerű anyagot. Namondom ez okos, nem fog fröcsögni. Kár volt ennyire beöltözni. Felkenem. 20 percet ír várni. Jó. Igazán nem változott a felület az eltelt idő alatt. Rájöttem hogy jó bőven kell kenni. Talán 3x kentem fel és spakliztam, de az alapozó még nem adta meg magát. Szóval ez nem tűnik valami hűde hatékonynak. Főleg hogy ugyanúgy fizikai munka van vele hisz kapargatni kell. Hát nyilván lehet a fúrőgépre is tenni drótkefét, de ennyi erővel akkor csiszolókorong és jónapot :) Azóta lett egy olcsó flexem, de a 10e rpm kissé elriaszt attól hogy csiszolásra kipróbáljam. A fúrómból indulok ki, ott kb 3e ford a max, de odáig nem jutok el mert úgy érzem azt már nem bírom stabilan megtartani. Mi lenne 10e rpm-nél? :)
Mit meséljek még. Á igen, vettem egy másfajta gyártmányú festéket, és annál nem habzik a zománc. Nézegettem ezt a bőrösödést dolgot is. Hát ügye az van hogy minnél hígabb a festék annál jobban kenhető, csakhogy egy bizonyos pontnál annyira híg lesz, hogy a felkent anyag száradás alatt megindul, és ez a megfolyás :)
Ps: ha nincs kérdés mire válaszoljunk :)?
Ne bosszants :) Adtál egy jó leírást festésre, de volt vele egy gondom, megkérdeztem vagy 5x de nem válaszoltál. Szóval ha nagyon válaszolni akarsz van mire :)
180-as vizespapír mázolásnál? Huncut lehet :DDDDD Vak vezet világtalant :DD Ha nem akarod, hogy a használt eszköz nyoma látszódjék, akkor fényeztesd a dolgokat, 4000 Ft/ Nm áron. Akkor nem látszik :DDDDD A szarból pedig nem lehet várat építeni!!!
Totya! Mint már ezt néhányszor kitárgyaltuk itt, a mázolásnál majd minden művelet előtt csiszolunk. Így az alapozás és a zománcozás között is. Ez ne úgy képzeld , hogy a felkent alapozót lecsiszoljuk. Hisz akkor nem volna értelme az alapozásnak. Én személy szerint 180 as vizespapírral szoktam "áttörölni" a felületet. így kiszedem az ecsetnyomokat. Azért vizespapír mert az puhább mint a vászon vagy a sima csiszolópapír. az éleknél vigyázz mer arról könnyen leszuedi az alapozót. Próbáld ki és érteíts minket mi az eredmény :). Üdv: Masgas
Valahogy nem csordul túl hozzászólásokban ez a topik. Titkolózós szakma lehet ez :)
Kipróbáltam a festést a garázsban, hát igen, nem szárad meg pillanatok alatt a festék, így már mindjárt más. Csakhát ügye az olajfestékeket nem ajánlják zárt térben használni...szóval minden klappol :) Lentebb olvastam hogy zárt térben (esős időben...) érdemes zománcozni. Viszont én úgy figyeltem meg hogy az alapozó egyenletessége szépen látszik a zománcon is, tehát nem kéne az alapozást is zárt térben csinálni?
Nos nem a fürdőszobáknál hanem a víztartályoknál, etc szokták a vízzáró vakolatot. Egy elkészült vakolatra megint felhordani valamit , hogy oda is tapadjon.... nem tudom. Fürdőnél folyékony fóliát használnak de annak nem tudom milyen az UV stabilitása(napsütés). A vízüveget azért javallottam mert bírja a hőt, pl: vízüveges samottal kenték ki régebben a kazánokat, és még a vizet is bírja régebben öreg házaknál avval kentük le glettelés előtt a felázott falat és jó volt. És nem utolsó sorban esztétikailag sem rombol átetsző vízszerű anyag. Nos szerintem kérdezd meg egy festékesboltban ahol értenek is hozzá:). Vagy pl a Kemikál honlapján.