Sokan nem tudják a nyelestengelyek működését,egy VW autóval is elvéreztek az okosok itt az indexen.Sosem árt a gyakoribb olajcsere,de a hajtásláncok simán bírják a 100000 km-ert.A Ducatoban fekete a váltóolaj.A hídba 70w140-es olaj kell,az bírja a terhelést.
helló,bár nem nekem irtál,csak emlékezetböl ...nálam a régi 312 sprinti 200 körül kupplungcserés lett és "elszörnyedtem" ,mert a nyelestengely lötyögött. kiderült,hogy elöször taliztam nem fix csapágyas bordással. a mostaniakat CR nem ismerem a progik miatt...hmm...igy lettem boldog dailys :-))...a váltókba nálunk nem is "feketedik" meg 50 ezernél az olaj de hidakban gyorsabban szineződik a terhelés függvénye miatt. az uj olajak kémiai adalékával róbálják hőtüröbbé tenni a kenöanyagokat én ettöl függetlenül cserélném bennük rendszeressen (40-50 és csere .-))....még nem bántam meg...nagyon sokat megyünk és sajnos sokszor rendessen kirakva... üdv. és jó szerelést bocsesz ,hogy irtam neked cimezve
szevasz, szinte egyre gondoltunk ,-)) az előtöltését szeretném le ellenörizni be is tudom pontossan állitani csak még nem tudom hány fokra kéne ?? 7-8 körül lehet...hmm anglikánusokat átböngészem ,talán találok adatot. ,-) a nyomi csúcsonként 240 bár körül kellene ,hogy legyen? úgy hámoztam ki. a csúcsok nem drágák bele de a hézagoló lapkák ill. rugó hozzá ?? ..még nem tudom,hogy hol szerezhető be. eggyik csucs gyanussan "hangzik"bár a füllem se a régi már...végül is hidegen nagyon nehezen indult, melegen semmi gond (ezért ucsó az adagoló felujitési terv) hidegen még kékessen füstöl aztán minden ok-sy !....csak lustácska ...ja és csörög akár a D csepel a 70 es években XDD....el is kereszteltem csörgő-kigyónak...szóval nem egy em-á-en büssing hangok (MAN) az adagolót nem tudom itthon lemérni,mert padom az még nincs (csak a csúcsokat). a petrol és a 312-es sprinter sokkal csendesebb volt.(igaz a hengerek száma is kevesebb most. kaptam egy 2.8 TD motort is hozzá, csak nem tudom,hogy lényeges külömbség várható-e a 2.8-tol. valaki tudna mondani erröl valamit ? mind a kettő 1996-os és TD. szeretettel üdvözöllek.
Nekünk mind a két gépben /'97-es és 2003-as/ a váltó előtéttengelyének kúpgörgős csapágyai adták be az unalmast.
"Eredeti" Iveco alkatrészként árult csapágyakért /két golyós, két kúpgörgős/ illetve két szimmeringért 60 ezret szerettek volna. mezőgazdasági boltban rendelt csapágyak /Koyo, Skf/ és ugyanazon márkájú /corteco/ szimmering igaz Iveco felirat nélkül 30 ezerben megált.
Szia, mielőtt az adagolót leszerelnéd előtte az alábbi dolgokat érdemes átnézni:
Motorvezérlés 100%-ig a helyén legyen, előtőltés szintén 100%-ig helyén kell lenie. Porlsztók megfelelő nyomáson, képpel porlasszanak. Turbónyomás megfelelősségének ellenőrzése. Ha ezek jók, illetve a motor további paraméterei nyomásveszteség, kompresszió nyomás megfelelő és még mindig lustának érzed akkor jöhet adagolós. Az adagolóban az előtöltés állító szokott beszorulni természetes kopás illetve üzemanyag minőségi problámák következtében.
Ha az adagolód kopásából eredő nyomásprobléma miatt agódsz akkor melegindítási próbléma merülne fel /adagolóból a porlasztók felé szállított ü.a nyomás/
Ha az adagolód háznyomása nem megfelelő akkor előtöltés állítási probléma merülhet fel. Következménye szintén lustítás /nem gyakori hiba/
Régen a Boxerom váltóját,már mindenki el temette és csillagászati összegek röpködtek meg váltó csere.Ő hozzájuk elvittem és fél áron megcsinálták.Igaz akkor is bele ugrott Bruttó:160 ropiba,de ettől csak többet mondtak.
Ahogy lejössz a pályáról (M3) jobbra fordulsz a Tacskó felé akkor max. 50métert kell menned és jobbra van a Haraszti utca,oda befordulsz és kb. 100 méterre balra van a Berger udvar oda bemész és ott lesznek bent.Telefonon érdeklődj előtte,mindenképp!
Ha elől is van a motorban egy támasztócsapágy,akkor nehezen megy tönkre a váltóé.Azok persze akik látatlanban okoskodnak a te károdra,csak röhögnek egy új balekon.
kedves 96x, teljessen igazad van,bár "rossz olaj" nincs ! csak kevés esetleg túl sok ! xDD.....vagy öreg....stb ,-)) szine lenne a difi oil-nek leengedéskor, azonnal kapna egy "mosást" és úgy a finomat. az olaj szerepe amint emlitetted volt..jesz ! csak hogy se a váltóban sem pedig a difiben nincs szürö, igy marad a fóbim és pancsolgatok évente az asszony nem mindenkori örömére.(ösze kenve a kabátujjár, egy pár csepp meg mindig mellé megy ugye)...xDD.
A váltóból,meg a hídból, látszólag tiszta olajnak kell kifolyni.A motorokban meg a pár-ezer után megfeketedő olaj sem ritka.Ezek a motorolajok a kezet sem fogják meg,mint a régi fekete olajok.Más az adalékolásuk,a minőségük.
nagyom szépen köszönöm a cimett. hétfön hivom öket. gödöllőn a "tax-có" környékén vannak,ha jól emlékszem ? majd megmondom az árat is. ,-)) aranyosak vagytok minannyian sok a segitőkész"szivar" errefelé ! üdv
Ha a tavalyi olajat szinre "ollan" mintha tegnap töltötték volna fel ujonan amikor leengedik, akkor az nem jó olaj!
Az olajnak többek között az is szerepe, hogy összeszedje a koszt, forgácsot. Egy jó olaj a betöltése után kis idővel is már "koszos" kell legyen, mert akkor "működik" rendesen.
Abban viszont teljesen igazad van, hogy jobb korán cserélni hisz állandóan túlterhelve közlekedik a 3,5es 99%-a.
helló mindaricsi, a műtét sikerült ,-))....most anglikánusul tanulgatok hozzá de nagy (kincs) igy is.... szal úgy a 2,5td akár a 2.8-as direkt és nem kamrás...hmm sejtettem pedig az ivecos majszter pont forditva informált. gyanus volt a teljesitmény miatt. gyakorlatban mennyit mennek el az adagolók? ( pl km-ben??) kicsit lustácskának tünt az elhozatalnál és arra gondolok,hogy nem nyom eleget gyárilag 240 bárocskát kellene neki....keresek egy megbizható adagolóst aki tényleg 100%-os és nem fuseráz. ha adtok cimet vagy tel.számot ?....nagy pacsi érte vagy 1 soproni ?....xDD azért örülök ennek a kis "ördögfiókának" csak 4,20-as a platója sokminden elfér rajta nem úgy mint a patrolba. sziv.üdv.és köhi még 1-szer.
üdv, 50-nél ezek a "matchbox" hidak (váltó) sem birhatnak többet, föleg ha kirakva gyilkolászuk . ,-)) én óvtam védtem a patrolt is soha sem volt gond vele,ha leengedem a tavalyi olajat szinre "ollan" mintha tegnap töltötték volna fel ujonan....hmm rossz helyen nem szeretek spórolni ,mert kihat. 3-4 ezer forint 5 lityi olaj (váltó difi) sem sokkal több. a 32 éves jumz trakeszban is ez a "szabály", ....nem is bontott sem a motorja de a váltója sem. a sajátját csak szereti az ember !.....xDD üdv. és köszi minden infót daely ügyben