Miért kerül pénzbe az autópálya, ha nem kotorják el a havat? egy évben max kétszer van csak ekkora havazás, nem értem miért csak két hókotrót küldenek ki országos szinten az autópályákra...
az M-kategóriával nincs semmi gond, nem kell mindenhova 2x2, sok helyen elég a félpálya is, ha a forgalom gyér... (lásd: M9, M70)
az viszont télleg kibaszottul felháborító, hogy a 25e-es forgalmú M2 MÉG MINDIG CSAK félpálya, miközben olyan szakaszok épültek mostanában 2x2-ben, ahol a forgalom 10e alatt van, nemritkán csak 4-5e !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Olyan nincsen, hogy az "első lehajtóig" ingyenes. Budapest körül az M0 gyűrűig ingyenes minden autópálya, kivéve az M7, ami 3,5 t-ig az érdi lehajtóig ingyenes.
meg az M6 az érdi tetőig, meg a (ne)M4 üllőig, meg az M31 kompletten...
Biatorbágynál az M1-re hajthattál fel, és itt bizony figyel a kamera. ~15eFt.
Olyan nincsen, hogy az "első lehajtóig" ingyenes. Budapest körül az M0 gyűrűig ingyenes minden autópálya, kivéve az M7, ami 3,5 t-ig az érdi lehajtóig ingyenes.
Biatorbágynál sikerült felhajtanom az m7esre kb 4km-t mehettem rajta az első lehajtónál lejöttem, iylenkor lehet számítani büntetésre ha igen mennyire?
Az első lehajtóig lehet büntetés nélkül pályát használni?
Mivel nagyon ritka a mobil ellenőrzés, ezért nem igazán kell tartaniuk a külföldieknek bármiféle szankciótól. Meg akkor kapacitás úgysem lenne sosem, hogy akár csak a bliccelők akár csak 10%-át is meg tudják állítani, illetve megbüntetni.
Mobil ellenőrzésbe bárhol bele lehet futni, ezzel együtt a (főleg külföldi) fuvarozók vállalják a rizikót, és 99%-ban meg is ússzák a büntit. A jövő talán igazságosabb lesz.
Mivel nincs rá adat, hogy hányan járnak matrica nélkül Magyarországon, ezért erre nehéz is lenne bármit mondani, ráadásul a gyorshajtást és a matrica nélküli autópálya használatot össze sem lehet hasonlítani, mivel míg az előbbi szabálysértési eljárást von (vonna) maga után, addig az utóbbit legfeljebb polgár eljárás során lehet (lehetne) érvényesíteni.
Nemrég olvastam, hogy a magyarországi autópályákon bemért gyorshajtók 80%-a külföldi rendszámú. Megkockáztatom, hogy jellemzően matrica nélkül járnak, hiszen nem lehet utánuk nyúlni.
Egyelőre tényleg semmi köze, még ha van is autópálya rendőrségünk, a matrica nem az ő kompetenciájuk. Tervezik, hogy a matrica kontrol átkerül hozzájuk, és bizony örülne a lelkem, hogy a külföldiek is megfoghatóak lennének, nem csak a csóró magyar - bár a "leesett" rendszám jellemzően a 6 MFt feletti magyar gk-ra jellemző...:((