Keresés

Részletes keresés

EMD sound is music Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3810
Te nem véletlenül Hunyadi Mátyás, dicsőséges királyunk egy kései reinkarnációja vagy? :-DDD
Előzmény: az igazságos (3809)
az igazságos Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3809

Nagy valószínüséggel a rendőrség vétett eljárási hibákat, pl azzal, hogy a mozdonyvezetőt nem jegyzőkönyvezte, de tessék nyugodtan elhinni, hogy amennyiben nem a mozdony gázol valakit, hanem a kocsik alá veti magát azt sajnos nem minden esetben észleli a mozdonyvezető.

 

Sajnos napjainkban is történnek olyan gázolások amikor a vonatot a végállomáson  akár 50 - 100 kilométerre a helyszintől vizsgálják és akkor lepődik meg a mozdonyvezető, hiszen ő nem is tud a gázolásról.

 

 

EMD sound is music Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3808
Éppen ő az a szerző (Szigethy Gábor), akinek a könyvére hivatkoztam korábban. A belinkelt szöveg egy az egyben szerepel a könyvben. Kíváncsi vagyok, hogy Imre talál-e valamit...
Előzmény: róna (3807)
róna Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3807

Érdekes momentum, körülbelül ezután nem sokkal jött ki az a szigorú rendelkezés, hogy a vonat, ha gázolás történt nem hagyhatja el a baleset helyszínét, csak ha a rendőrségi vizsgálat befejeződik. A beszélőben leirt visszaemlékezések szerint is a vonat továbbment, még mielött a rendőrség a vizsgálatot megkezdte volna. A színészkirály halálának körülményei kiviszgálásához a rendőrség még a vonatszemélyzet kihallgatását sem tartotta fontosnak.

Szerintem érdemes elolvasni:

http://www.c3.hu/scripta/beszelo/98/0708/28szig.htm

 

Előzmény: EMD sound is music (3801)
EMD sound is music Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3806
Reméltem, hogy itt kaphatok valami ilyesmit...
Előzmény: M41 2204 (3804)
EMD sound is music Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3805
Az életrajzíró szerint nem ment át rajta semmi, mert a töltés mellett találták meg. Sokkal inkább egy nagy ütést kaphatott, és "lepattant" a vonatról a sikertelen felugrási kísérlet nyomán.
Előzmény: M41 2204 (3802)
M41 2204 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3804

Szerezz olyan leírást, hogy feküdt a test (vagy testrészek), valaki megválaszolja.

Előzmény: M41 2204 (3802)
EMD sound is music Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3803

A rendőrség akkoriban persze jóval egyszerűbbnek látta az öngyilkosság elhintését...

Előzmény: EMD sound is music (3801)
M41 2204 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3802

Ha a mozdony ment át rajta, akkor ....

Ha a szeméylkocsik valamelyike, akkor ....

Előzmény: EMD sound is music (3801)
EMD sound is music Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3801
Mit ír az irat? Mert az én két ezzel kapcsolatos információforrásom lényeges kérdésekben egymásnak ellentmondani látszik. A Boros-Kovács-Novák - féle Nohab-könyvben az szerepel, hogy a színművész öngyilkossági szándékkal a vonat elé ugrott, és a mozdony halálra gázolta. Az általam olvasott Latinovits-életrajzban viszont az szerepel, hogy megpróbált felugrani a vonatra, ahogy gyerekkorában már sokszor tette arról a helyről, azonban egyrészt gyógyszer (antidepresszáns) kábító hatása alatt állt, másrészt a múltból megszokott lassú gőzösök helyett egy gyorsabb dízelmozdony továbbította a vonatot. Ezek együttesen halálos balesetet okoztak...
Előzmény: Bárdos Imre (3799)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3800
Sajnos ezt nem tudom.
Előzmény: M41 2204 (3798)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3799
Éppen a múltkor néztem bele az iratba és nekem úgy rémlik, hogy a mozdony előtt akart átszaladni de lehet, hogy rosszul emlékszem. Szelvényszámot én sem tudok, nem is tudom, hogy benne volt-e az anyagban, de annyit írtak, hogy a bejárati jelzőtől néhány méterre történt a gázolás.
Előzmény: EMD sound is music (3797)
M41 2204 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3798
Bárdos Imrét is kérdezném. Milyen kocsik voltak a vonatban? Akkor még elég sok fékállással kialakított kocsi volt. Miért nem az ütközők fölött ment át, vagy fékálláson?
Előzmény: Cheew (3795)
EMD sound is music Creative Commons License 2007.02.16 0 0 3797

Kapcsolódó eset még Latinovits Zoltán halála, melynek öngyilkosság volta szintén nem nyert minden kétséget kizáróan bizonyítást...

 

4209 sz. vonat, Balatonszemes előtt (szelvényszámot nem tudok), 1976.06.04., 19:40. Vonómozdony M61,005. Az biztos, hogy nem a mozdony gázolt, hanem a vonat ötödik kocsija...

Előzmény: Bárdos Imre (3790)
L45H Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3796
Hááát, ez egy jó kérdés. Valószínűleg az öngyilkosság teóriáját megdönti, de hogy egyébként korrekt-e, azt nem tudom...
Garamvölgyi szerint valami olyasmi történt, hogy az átbújás közben megindult a vonat és a csavarkapocs febevágta József Attilát. Az ütés ereje miatt már eszméletlenül kiesett a sinek közül (!) és a jobb karját vállmagasságban "megvágta" a vonat.
Mintha vmi hasonlót magyarázott volna, de nem biztos... Bár nem teljesen világos, hogy ha a csavarkapocs fejbevágta, utána hogy került ki a sineken kívűlre. A helyszínre sietők ugyanis így találtak rá.
Előzmény: Infós (3792)
Cheew Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3795

 

Sziasztok!

 

Én elolvastam a könyvet:) igazából a Garamvölgyi ezzel a könyvvel azt akarta szemléltetni, hogy rendőrszemmel milyen érveket lehet felhozni arra, hogy nem öngyilkosság volt, hanem baleset. Szét boncolja az adatokat, aztán, mint egy tárgyaláson bizonygatja a dolgokat, hogy mi hogyan,és minek a következménye lehetett.

 

Üdv.

Előzmény: Bárdos Imre (3793)
tompysoft Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3794
Uram,köszönöm a pontos információkat... Valahogy sejtettem, hogy számíthatok rád... :)
Előzmény: Bárdos Imre (3793)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3793
Nekem megvan a könyv, mert bár a személy gázolások nem érdekelnek, itt kíváncsi voltam melyik vonat volt és melyik gép. Őszintén bevallva nem olvastam el a könyvet, csak a mellékletben található dokumentumokat néztem át. és a szántódi állomásfőnök kézzel írott jelentéséből idéztem az előbb az adatokat. Bár sokszor találni balesetes anyagokban elírásokat (pl. hibás dátum, rossz pályaszám, stb.) ennél hitelesebb dokumentumot nem találtam, igaz nem is nagyon kutakodtam még utána.
Előzmény: Infós (3792)
Infós Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3792

Azt hiszem, Garamvölgyi foglalkozott a témával egy erről írt könyvben, a minap megtaláltam belőle valamit a neten.. Az mennyire hiteles?

(Hülye kérdés, hiszen rendőr írta.. :PP)

Előzmény: Bárdos Imre (3790)
Álomvasút Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3791
A kérdés egyszerű, tömören válszolni már nem az. Nem akarok másokat untatni. Enyhébb esetben általában azokra a dolgokra gondolok, amiket mindenféle megerőltetés nélkül meg lehetne szabályosan is tenni, mert megfelelő eszköz idő stb. rendelkezésre áll, de mégsem teszik.
Aztán vannak súlyosabb dolgok, de ne kívánd tőlem, hogy felsorolásba kezdjek. Ha a itt dolgozol e csodálatos cégnél, Te is tapasztalhatod.
Előzmény: m62026 (3782)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3790
1937.12.03.-án 19:35-kor Balatonszárszó megállóhelyen - a pálya 1963-64-es szelvényében - az 1284. számu tehervonat (324,554) gázolta el. Nem a mozdony elé lépett, hanem a vonat 15.-16. kocsijai között akart átbújni, ám közben végeztek az árukezeléssel és a vonat megindult, így már nem ért át (egy darabban).
Előzmény: tompysoft (3788)
M41 2204 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3789
Ami az irodalom könyvben van, kocsik között bújt volna át. Sajnos a kocsi pályaszámára már nem emlékszek.
Előzmény: tompysoft (3788)
tompysoft Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3788
Uraim!

Nem tudom, volt-e már, de érdeklődni szeretnék, hogy József Attila halálával kapcsolatosan tud-e valaki valamilyen információt... Mégis milyen mozdony, tudjátok... a szokásos kérdések...

de komolyan kérdezem ám... :D
m62026 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3787
Nem tudom hogy egy helyre gondolunk-e.Engem  személy szerint más akasztott ki de azt hiszem ezt megtartom magamnak.Kár ezen vitatkozni hangosan gondolkodni meg pláne!
Előzmény: Vendégsín (3785)
Vendégsín Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3786
Ha jók az információim, a múlt heti balesetben megsérült személyszállító vonat járművei elhagyták Almásfüzítőt.
Vendégsín Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3785
És azt hiszem, hogy az eset kapcsán - ha ugyanarra a helyre gondolunk - mások fognak meglepődni, mint akik meglepődésére számítottak, de ezen a helyen volt szerencsém már utólag hasonló dologgal találkozni. :-)
Előzmény: m62026 (3756)
1047 005-2 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3784
"Az jutott eszembe:nem lehetséges,hogy rosszul lesz valaki a gépen?

Ez csak azért motoszkál a fejemben,amit már egyik nap is írtam:nem bírom elképzelni,hogy jel nélkül valaki így merjen gyorsulni."

Lehetséges,viszont a vörös nem tűnik el a vezetőállásjelzőről és nem lehet nagy gyorsulás.
Előzmény: bukfencjane (3735)
M41 2204 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3783

Álomvasút is azt kéri, amit az oroszok '44-ben. A magyar vasutas tartsa be az utasításokat, azaz az szerint végezze munkáját.  :))

Előzmény: m62026 (3782)
m62026 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3782
Kérdés:Mit értesz lazaság alatt?
Előzmény: Álomvasút (3776)
M41 2204 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3781

Igen, van földem, raktam kazlat.

A rőtmanó féle dumát nem szeretem (ne parasztozz!!!)

Előzmény: Törölt nick (3779)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!