Nekem meg úgy néz ki, hogy a teherautón ma mondta be az unalmast az alsó kuplung munkahenger.
Nem bírom berakni se 2-be, se 1-be csak néha, a rükvercről ne is beszéljünk mert az a fájóbb. A holnapi egy kanyart és a hétfői két kanyart ki kéne bírnia. Érdekes lesz. (Tegnap mondtam a főnökömnek, hogy ne csesszen ki velem . Péntek délután szerviz?
Na akkor nem én vagyok egyedül: 2007 07 311.000km és 1 db alkatrész meghibásodásom volt/van eddig: 2014 ben elromlott a sebesség jeladóm, kemény 6000 ft volt a csere....ennyi! HIBÁTLAN!!!!
Most adtam át a 2006-os 1.3 GS autómat a gyereknek. Mivel családon belül maradt, így csak 12eFt volt az átírás, egyébként 42eFt lett volna. Az illeték erősen évjárat és teljesítmény függő. Az új swift-re 78eFt volt a teljes adminisztráció. Ebben már benne volt egy kis gyorsító anyag is. Az állam ott húzza le az autósokat ahol csak tudja.
Ma úgy is az autóvillamosságisom felé vezet az utam, majd meginterjúvolom!
Ha minden igaz, ma elhozzuk:-))
Persze a full becsületes öreg úr kereskedő gálánsan benyögte, hogy ők természetesen névre átírva adják át az autót.
Mondom, hogy volt szerencsém már ilyen ajánlatokat hallani, de azokban +20-30E Ft-ok voltak rejtetten...
ÁÁÁÁ, náluk ilyen fel sem merül. Hétfőn beadják, kedden hozzák a papírokat.
Egyszer csak jön az irodából az úr, 77E lesz cakk-pakk. Mondom kissé sokallom, mert a hasolnó 1,3 Yarisokra korábban kiszámoltam, az olyan 59E körül volt. Ez ennyi, hangzott a válasz.
Csak amiatt irtam, hogy azt irta, hogy idézem: Állítólag ez a gyári szűkebb akksisaru miatt szükséges akksicserekor.
Ezen csodálkoztam, de elrohadhatott a akku saru, azért is cserélhették.
" Még egy furcsaság: az akksi pozitív sarujánál lévő eredeti csati hiányozhat, mert egy toldalékkal új bilincs van rászerelve, ugyan elég igényesen. Állítólag ez a gyári szűkebb akksisaru miatt szükséges akksicserekor. csak feltűnt, hogy a piros műanyag takarólemez nem a sarun van, hanem mellette és nem is megy el a saruig a toldás miatt...de ez legyen a legnagyobb problémája. "
Elég megnézni,hogy már a helye sem annak keskeny csodának van kiképezve.Megjegyzem nekem a 1998 -as ban is ilyen volt De az valami svéd piacra szánt selejt volt. olyan is volt..... winter csak nem 4 kerekes.....
Nekem 2005-ös 1.3-as GS-em volt. Az enyémben sima 12V/45Ah-as, normál sarus akku volt. Nem tudom más tipusu aksival is szerelték-e? Csatolok egy képet róla. A váltó hiba az enyémen is előjött, szerencsére még a garancia idő lejárta elött. A csomagtérben az aljában egy két patentlyuk körül volt kisebb rozsda, ezt én kijavitottam, a visszahiváskor meg kifujták viaszos üregvédővel, amikor csomagtér kárpitot cseréltek. Tavaly tavasszal az egyik hátsó fékmunkahengert kellett cserélni, mert nem ment vissza és melegedett a fékdob. Más gondom nem volt vele.
Most jöttem haza a második próbából, szerelővel is átnézettem, szerinte simán megvehetem.
Váltójáról nekem annyi jött le, hogy nem az a tipikus japán finom, hanem inkább olyan masszív, emberes a működése. Semmi gond nincs vele, csak markánsabban kell tologatni. Hölgynek lesz...
Kuplungja puha, ugyan már kissé fent fog, de próbáltam, ill. vezettem már sokkal szarabbat is....nyilván még a gyári.
Futóműve, motorja halk. Fék jól fog. Nem zörög, nem nyikog, ugyan rém szar úton nem volt szerencsém kipróbálni, fekvőrendőrök megvoltak...
Még egy furcsaság: az akksi pozitív sarujánál lévő eredeti csati hiányozhat, mert egy toldalékkal új bilincs van rászerelve, ugyan elég igényesen. Állítólag ez a gyári szűkebb akksisaru miatt szükséges akksicserekor. csak feltűnt, hogy a piros műanyag takarólemez nem a sarun van, hanem mellette és nem is megy el a saruig a toldás miatt...de ez legyen a legnagyobb problémája.
Jó semmi gond.Én nem is kétlem, hogy egy csomónak rossz... Nem tudom azt sem más típusoknál mennyi kilóméterenként kell az olajcsere. A régi kocsiimon soha nem cseréltem, max komplett váltót.
A meglévőben pedig az első 45e kimaradt, csak a 90 után kezdtem a 45e cseréket, mert nem tudtam...
Viszont én meg mentem vele 240.000 kilométert. Az első években város volt a 90% és évi 15-30e/km év tavalyelőtt meg 80% autópálya átlag folyamatos 130 felett (külföld)
Jah és még ez mellé van vonóhorgom meg egy ősöreg 750kg lakókocsim + építkeztem is, tehát hordtam vele mindent a cseréptől a sittig. Igaz mindig vigyáztam is a kocsira, és betartom amiről tudok. De akkor sem értem. Jah és kuplungot is tavaly cseréltem ha jól rémlik. Nah annak adott a sárba süllyedt lakókocsi egy párszor.
Szóval jogosan kérdezhetem, hogy akkor a többin miért? Az enyémen miért nem? Biztos, hogy ugyan az a csapágy van benne ami a többibe. 2005-2006 évjárat.
Ez mitől függhet? Az összeszereléstől?
Nálam a "típushibának" a csomagtér rohadás jött be. Gariba cserélték, javították- bár már nem hordtam szakszervízbe pecsételtetni. Majd kíváncsi leszek mennyire sikerült.Mondjuk már nagyon sok éve volt, de szerintem kiirtani a rozsdát nem lehet...
Hogy lehet, hogy egy típushiba nem minden autón jön elő?
Ne értsen félre senki- nem vitázni akarok-, de a típushiba nem minden egyes példányt érint abból a szériából?
Pl ebben az esetben ugyanott készültek a kocsik, váltó, csapágy is ugyanaz. Mondjuk mind legyen 2005-ös.Az egyiknél 40e km után csere, a másiknál meg 240.000km és 12év után meg még semmi...
Az enyém a legveszélyeztettebb fajta 2005-2006os példány.
Hány új autónál hallottál idáig hogy kellett szétszedni a váltóját? Én kevésről.
De ha megint elvakult_suzukis módján gondolkozol, akkor csapd fel a Google-t és keress rá hogy suzuki nyelestengely, suzuki váltófelújítás, suzuki váltó, stb kulcszavakra. Nem csak swift!
Birom hogy állandóan a ezzel a süket szöveggel traktálod itt a közönséget...
Azért van annyi autótípus a világon, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbbet, akár motor, beltér vagy csomagtartó méretben. Ott van a Baleno ha nagyobb rakteret akarsz. :)
A Swift GS-hez hozzászólva. Ha valós a km akkor rossz vételt nem csinálhatsz. A csomagtartó rozsdásodás miatt volt gyári visszahívás bár szerintem túl lett fújva a dolog a konkurencia álltal. Az én 2005-ös Swiftemben nem volt olyan mértékő rozsda, hogy említésre méltó legyen. A patentlyukak körül volt egy kis festék felpattogás, ezt kis ecsettel lekezeltem és kész.
Mindenesetre azt nézesd meg, hogy nem volt-e törve a hátulja és ezért van a friss festés az alján.
Ha motorikusan csendben van akkor nem lehet baja. A sebváltó nyelestengely csapágy dolog is egy téma volt a sajtóban, persze ez is inkább felfújt dolog volt miszerint kikiáltották típushibának.
Ezer autóból pár darabnál jelentkezett a csapágy hangosodása, ez abszolút nem nevezhető típushibának. Az enyémben 190 ezer volt mikor eladtam de semmi hiba nem volt a váltóban. Jó minőségű olaj kell bele és nincs probléma.
Az Astra 2017-es változata is teljesen más mint a 2010-es. A Suzukinak is ezt kellett volna csinálnia, nem pedig azt, hogy kicsit más hátsólámpát rakok meg formailag más első lököst.
A kormány viszont tetszik, műszerfalban a 2015-ös szerintem szebb. De majd vitatkozzunk akkor rajta ha élőben meg lehet nézni. Mert pl az új Ignist is le lehet úgy fotózni, hogy kinézzen valahogy, aztán mikor beleültem meg körbenéztem akkor látszott, hogy eléggé szar.
Én a 2005 és a 2010-es modellek között nem látok sokszor még 2. ránézésre sem különbséget.Sokszor van/volt, hogy mentem ilyen swift mögött, és odaszóltam a mellettem ülőnek, hogy ott egy új swift. Reakció 10/10 esetében: ha nem szólsz észre sem veszem, hogy ez más mint amiben ülünk. Értelmetlennek tartottam, hogyha minden elemét megújították, miért nem csináltak pl egy nagyobb csomagtartót, vagy egy új formát.Most végre kicsi, de már határeset a csomagtartó is.Elölről is nagyon hasonló volt.A mostani 2017-est szerintem jobban megújították kívülről, mint a 2005/2010 közöttit.
Ha még 20% nagyobb csomagtartót vagy végre kombi változatot is kihoznának ideális lenne 2 felnőtt + 1 gyerek mellé (babakocsi)