öreg szakimnak próbálnék kis segítséget kérni. W210 220CDI kiegyenlítő tengelyét szeretné összerakni (kosárban hozták). Van valakinek rajza, vagy sevice manualja a típushoz?
Ez szép volt Zoli! Ismerem az érzést...
Az első 85-ben volt,suli mellett dolgozutam egy műhelyben. A górénak volt egy állólámpás 200D-je. Odébb kellett állni,hogy be tudjunk állni egy Ladával az aknára... Beleszerettem azonnal. Máig tart. Annak ellenére,hogy a melóban naponta vezetem a karikás márka legnagyobbjait minen nap öeöm beleülni a 126-ba,az ML-be,vagy a 140-be.
2 hete egy A8 V12-vel szaladgáltam,jó,de nem alakul ki bennem ez az érzelmi kötődés...
Az első papíros autómnál, w124 én is így voltam,pedig egy 87-es 200-as karbis volt kicsit lepukkanva,full retkesen,de mégis nagyon megtetszett,és amikor beleültem,meg is vettük.Törődtem vele,hajtottam 7évig,mellette tartanom kellett egy off dízelt külföldi meló végett,de amikor hazajöttem mindig a 124-el közlekedtem.A rozsda legyőzte,meg a fogyasztása.Volt utána pár Off autó és persze w211 is,de mind tirhult a portáról,így jött a w124 E220.Ezen nem hagytam hogy a 4rozsdapötty elterjedjen,full lakatolás,telifény,minden haldokló alkatrész kicserélve,apró módosítások,személyre szabás,és semmiért nem adnám.Pedig 1,4M Ft-ot akartak adni érte,és nekem csak 1,1M-ba van.
Én most jártam egy hétig egy 316 Sprinter CDI-vel, többnyire pályán és 80 fok fölött állt végig a vízhőfok kb 10 km után...ha nem megy 60-70 fölé, akkor ott valami nem kerek sztem.
Imádom minden porcikáját, mikor rakom össze, nem én rakom őt össze, együtt építkezünk, együtt vagyunk, csak mi vagyunk, minden betekert csavarért hálás, és minden durva mozdulatot gyengéden, de pisszenésre kényszerítve torol meg :)
Igen, mert a 126 ugye az érzékeny pontom, de mint írtam minden mercedes rendelkezik valamiféle bűbájjal :)
A 126 kissé kilóg a sorból, ott van valami plusz aminek hiányát nem érezzük a többiben, mert azok is bűbájosak, de akkor is.
Valahogy a 126 kormánya mögött ülve érezni a legjobban a mercedes géptetőt magunk előtt, első áldozók nagy részénél képes az első métereken akár szédülést is okozni az a csőr :) Ez kissé visszafogottabb a többinél. És a 126-nak páratlanul 126 illata van, ha úgy tetszik a mercedesek illatán belül ő a maybach :) És nem elhanyagolandó tény miszerint a tudom is én melyik mercedes fejes egy mercedes technikai fórumon, konferencián azt volt mondani, hogy a w126 volt egy olyan lépcső, egy mérföldkő a mercedes életében ami egy új irányt egy új technológiai életpályát alapozott meg soha nem látott áttörésekkel, technikai sikerekkel, és a mai napig (2008-as konferencia) merítünk azokból az alapokból.
Persze valszeg mára már jócskán túlnőttek ezen, nyilván nem nyúlnak vissza már 79-ig (bár mit lehet tudni), mindenesetre 126 tulajként nagyon jó érzés ilyet hallani :)
Tényleg módosult tudatállapotban van ha W126-ról van szó :)
Én megértem, mert kb 20 éve vettem egyet Ámon Istvántól (1979-es 380SE). Nagyon jó kocsi volt akkor és még a mai napig kiemelkedő színvonalúnak minősítem a tipust.
A W108/109-et is nagyon szerettem, fater azzal dolgozott nagyon régen, meg volt egy sajátom később.