Mint mondtam nem vagyok nagy szaki. De ha a kormánymű kikapcsolódik a hidraulika körből, mint azt említetted, akkor hogy szól bele a szintszabályzásba?? És én ezt most nem cinizmusból kérdem, hanem tényleg azért, mert nem értem, és szeretném megérteni.
Az első kettő jó,had ne kelljen megnézni a másik kettőt mínusz 10 -be :-) Mondjuk az autó állt egy hétig kint és itt nálunk éjjel most mínusz 17 volt de ettől függetlenül nem 3 ra kéne indulnia.
Kellett nekem hozzászolni az izzítógyertyák kivételéről,most megyek le megnézni őket. Legalábbis kettőt kiveszek,reggel nem indul rendesen. 1 éves gyertyák és ráadásul 5000 volt darabja. Lehetséges,hogy a relé miatt megy tönkre? Állítólag ha nincs megfelelő utóizzítás akkor tönkremehet a nagy hőingadozás végett.
Ismét csak egy ötlet, de elég valószínű, hogy a hidraulika olajat kellene lecserélni. De szakszerűen. Valószínűleg vizes, taknyos az olaj, és nagyon besűrűsödik, vagy esetleg apró jég dugók is képzódhetnek benne. A szakszerű cserét úgy értem, hogy kijáratni a visszafolyó rendszerből is a régi olajat.
Bár nem vagyok nagy szaki, de szerintem inkább a szintszabályzót kellene megkukkolni, vagy a stabilizátor szilenteket. Mivel a stabilizátor rúdon van a szintszabályzó is. És ha alátekert kormánynál változik a szint, akkor a stabilizátor rúd mozdulhat el. Esetleg, hogy egyformák-e stabilizátor gömbcsuklók...
megjött ismételten a nagyobb mínusz -15 Debrecenben izzítógyertya csre után pöccre indul a masina! viszont nem akar feltápázkodni csak kitekert kormánynál. lehet , hogy a kockaszelepem van nagyon megkopva????
Mennyire normalis egy hdi-nel hogy 75C foknal melegebb nem lesz a motor varosban maszkalva ? A termosztatol jovo cso langyos nem forro es a huto felso fele is langyos. Olyan mintha csak egy kicsit nyitna a termosztat. Kb 40C motornal hideg a cso a termosztatol szoval az mukodik valamennyire. Letezne hogy hamarabb nyit a termosztat vagy van rajta egy "bypass" nyilas ami atengedi valammenyire a hutofolyadekot ?
No, én azt a gyertyát még nem cseréltem, bár próbáltam. Olyan félóra bénázás után úgy döntöttem, elindul 3mal is :P Utána asszem az adagolós cserélte talán ki az összeset...
Asszem a drága szerelőm aszonta, hogy ezek a fűtést úgy keverik ki, hogy a hideg-meleg levegőt keverik össze és nincs fűtéscsap. Szerintem esélyes, hogy nem tudod teljesen lezárni a hideget és ilyenkor ugyi ez nem kis gond... Mondjuk ezekben a hidegekben az automatán nekem sem olyan hőfokot csinál...
Sziasztok a következő problémám támadt,hogy tavaly télen jó volt a fűtés a kocsiban idén meg vacak. A két szezon között volt egy elrepedt cső ami miatt le kellett engednem a hűtő folyadékot,ekkor az rendszert átmostam és le légtelenítettem. A hideg idők megjöttével kiderült,hogy csekély a füttési teljesítmény.A radiátor 2 éves és próbáltam könnyen át tudom fújni tehát nincsen eldugulva. A termosztátot kicseréltem hátha az okoz galibát de eredménytelen,a csövek nem kemények tehát nem hengerfejes.70 fokos vízhőtöl kezd langyos levegőt fújniés 85 fokos víznél is csak langyos de nem meleg.Olyan gondolatom támadt,hogy a fűtésszabályzó tréfálkozik velem úgy tűnik mintha csak félig húznám el a füttésszabályzó kart. Ha valaki tudna érdemben hozzászolni azt előre is köszönöm mert én kifogytam az ötletekből. Ha jól gondolom,hogy a fűtés szabályzó vacakol vagy valami bovden akkor hogyan tudok erröl meggyőzödni vagy kizárni. Nem írtam de s1 1.9d-ről van szó nincs bent klíma meg ilyesmi.
Azért ül le a háta, mert valahol nagy a vesztesége a rendszerednek. A többi segítséghez kellene tudni mikori a géped, hány gömbös, stb... Nagy eséllyel az LHM is már cserére szorulna. Szerintem kezdj egy szűrő pucolással és LHM cserével.
engem erdekelne 3 kullos kormany kapcsolokkal,kodlampa,hatso szarny,ami a csomagtarto tetejen van,s benne van a potfek lampa,tovabba,elso,hatso ules,de csak akkor ha van hatul benne fejtamla is!
mert van az hogy ha leallitom az autot,kb 10 perc mulva leul a hatso kerekre????
Szia : az enyém még a régi váltókar, és a reteszelő gomb ragadt be.
A váltó rendesen működik csak a kar nem reteszel és nem tudom P. állásba rakni a kart kompletten akarták adni kb 50.-e ft.ért de csak a kart. !! ( T.-kar retesz )
A katalógus rajz szerint, bovdennek tűnt az összekötő darab végén alul a reteszelő lemezzel.és a tetején valami bütyökkel ami a reteszelő gombba van beakasztva.
Úgy tűnik hogy a kar benne a kütyüvel mert a váltókar 1.-2.-3.-D.-.-N.-R. -állások között mint a vaj úgy kapcsolható. innen gondoltam hogy a karban levő cucc adta meg magát.
97-ben volt váltás AL4 re a váltóknál ha jól tudom ezért nem biztos hogy jót irok, de ha a régebbi tipusú (ZF 4HP-14) a váltó:
Pontositsunk, az ragadt be ami a T-kart és a váltót köti össze, vagy az a rudazat ami magába a T-karba van és a kis gomb mozgatja (T-kar retesz)?
Egyik sem kimondott bowden.
T karban lévö egy kb 4mm es vasrud, nekem ez szorult mert el volt görbülve. könnyü javitani és hozzáférni. felülröl a szoknya felemel és ott a csavat a T karon.
A T-kartól a váltóig menö huzal, az elég specko cucc, egy bowdenházba fut egy lapos acél huzal, ami végig van csapágyazva apro golyokkal oldalról. nekem ez is volt már cserélve, nem egyszerü.
Elvittem szerelöhöz mert nem volt idegzetem hozzá, én ugy néztem hogy felül is meg kell bontani a T karnál, és allul is kezdve a kipu rendszer és a hövédö leszerelésével, a váltó felöli végéhez oda lehet férni.
ujban ez a huzal 50e-ft volt mikor kérdeztem, érdemes bontottat keresni, és jól beáztatni olajba beszerelés elött.
mi is romolhat el a hidegben hát az izzítógyertya :) tegnap reggel már csak hosszas tekertetésre indult. szétkaptam nohát 4 ből 3 nem izzított az adagoló mögöttit öröm cserélni, mondjuk 5 éve van nállam és még nem cseréltem benne