Látom kicsit "megagyusztálta" a gépet az első fotókhoz képest...
A magyar gumimarkolatot lecserélte régi ruszkira, ami igaz, hogy jobban hasonlít az eredeti bakelitre, de tapasztalatból tudom - h' nagyon csúszós...
A nyerget is lecserélte 1 Robusta magyar nyeregre, de én mégis kérném, h' fotózza már le, h' a korábbi hogy nézett ki vastag szivacstakaró nélkül, de alulról is látni kellene... nem biztos, h' az, de volt olyan német nyereg is....
Írta h' nem talált szegecs nyomokat... akkor ezek mik a gépén?
mennyi mm ez?
Azért kezd meglenni h' miként nézett ki a gépe: Találtam egy osztrák linket ahol sok szép kerékpár szokott lenni - egy ideje sűrűbben nézem.... nézze ezt itt:
Ez is kókányolt NSU, mint a magáé, csak ez osztrák módra - ők nem S Granat-ot tettek hátra, hanem Styriát, viszont azon eredeti a lánckerék és a pedál.
Az Önén egy 1948-as WM Csepel lánckerék van valószínűleg montenbyke vagy monoblokk négyszögtengelyre aplikálva - erre utal a külső csavaros rögzítés.
A sárvédői viszont eredetinek tűnnek az Önén.
A tábla ha pont nem is ez de valamelyik hasonló de ez is kitölti szépen a muffok közötti teret és kb. ott vannak a szegecsek ahol az Önén látszanak:
Ha végignézi a link képeit, akkor láthatja, h' a vázszám is majdnem ennyi... igaz o. kolléga kicsit öregebbre taksálta, de én maradnék a 39-nél.
Ha gondolja folytathatjuk.... várok pár képet a nyeregről :)
Köszönöm válaszát. Készítettem néhány újabb fotót a kerékpárról. Ha esetleg valamely részéről még kellene, kérem szóljon. Örülnék, ha sikerülne pontosan beazonosítani. Érdekes, hogy a vázszám mellett rézszerű (vagy ahhoz hasonló) bevonat látható.
Nem vagyok szakértő - inkább csak műkedvelő... én pár éve szerettem bele az öreg vasakba és csak azóta gyűjtögetem az információkat (igaz szorgalmasan)
Magam részéről soha nem akarok beleszólni a tulajdonosok dolgába, maximum elmondom a saját véleményem - aztán vagy meghallgatják, vagy nem.
Én mindig tiszteltem a korabeli mesterek keze-munkáját és javasolni szoktam, hogy azokat próbáljuk megőrizni - tehát konzerválni. Ha már nincs mit - magyarán tök rozsda és sehol nyoma a festésnek, akkor lehet nyomozni, hogy hogyan is nézett ki pontosan és akkor lehet "felidézni" miként nézhetett ki.... mert olyan már soha nem lesz. Ha nincs amihez tudjunk viszonyulni, akkor inkább hagyjuk rozsdásan - maximum leolajozzuk nehogy tovább rozsdásodjon.. ezt gondolom.
Azt azért megjegyzem, hogy az idegen dolgokat le kellene cserélni gyárira, vagy ideiglenesen kortársra. Alkatrészhiánynál állandóan figyelni kell a kínálatot - hátha fölbukkan az igazi, mert fölbukkan higgye el nekem! Lehet hogy csak 10év múlva, de fölbukkan. Ismétlem Önnek már föl is bukkant... ami nagyon ritka dolog... Önökön múlik... de ebbe én nem akarok beleszólni..
A napokban került hozzám egy kb 20 éves KTM "trekking" szerű bicikli. Sajnos nem találtam olyan honlapot, ahol a pontos korát be lehetne lőni (mint a csepelekét )
Nagyon köszönöm a szakértését, Öntől sokkal többet megtudtam a kerékpárról, mint a német fórumozóktól. Fogok feltenni több képet is, és előre is megköszönném a további segítségét a beazonosítással kapcsolatban. Ön így hagyná és konzerválná, vagy gyári állapotába állítaná vissza? A kerékpár egyébként teljesen működőképes, már kipróbáltam.
A név a gyártó német város pár betűjéből származik: Nackersulm
hasonlóan, mint az OSO a Mosonmagyaróvárból...
Pár NSU prosilapot felteszek ide a netről:
..
A pontos beazonosításhoz több kép kellene a gépéről...
Az hogy miért van Super Granat agy hátul a felnibe befűzve - viszonylag egyszerűen megmagyarázható.
Az NSU-nak és még pár német gyártónak saját fejlesztésű kontrafékes agya volt.
Amikor ezekben elkopott valamely alkatrész - nem lehetett pótolni a háború után... politikai okok miatt megszűntek a (nyugat)német kiskereskedelmi kapcsolatok... ezért a tulaj bement a boltba és vett Szuper Granat agyat, mert az volt..... ennyi.
Így nézett ki az agy belülről, hogy legyen fogalma róla:
.
Mint olvashatja itt van olyan, akinél van ilyen.
Nekem nem érdekem, de érdemes lenne ezt a (felénk) viszonylag ritka márkát teljessé tennie.
És még egy 38-as NSU képe a netről:
Még annyit megjegyzésül, hogy nézve más hasonló korú NSU biciklik képeit - azokon bakelit fogantyú látható, vélhetően márkázott jelöléssel. Márkajel nélküli, illetve elegáns famarkolat itthon beszerezhető..
Mi is jól tudjuk, mennyivel kényelmesebbek a régi vasak. Más a súlypontja, más a kormánya, az áttétele, a gumija miatt is máshogy gördül. Valamiért nem csinálnak már ilyen bicajokat jó minőségben.
Köszönöm, hogy válaszoltál helyettem! : ) Te jobban tudod ezeket. Nekem a golyóskosaras hajtóművek, hamar szétmentek, amiket én raktam össze. Lehet, én csinálom rosszul. (Túlhúzom?)
Köszi a biztatást és remélem sikerül feléleszteni az öreg urat tavaszra. Ha sikerül, gyarapítom a piros gumis 20-as évek vasait. Az elérhetőségem elméletileg nyilvános de az info kukac englertantal pont hu az emailom. A hegyi kerékpárhoz illetve a felélesztéséhez külön gratula, bízom benne, hogy gurulunk még egymás mellett valamelyik találkozón. Ha sikerül még valami infóhoz jutni természetesen megköszönöm. Üdv: Anti
Szeretném kérni szakmai véleményüket az alábbi NSU férfi kerékpárról. (Vázszám: 1461576)
Minden adat, leírás érdekelne, mivel nem találok róla semmit. Milyen nyaktáblája lehetett (de nincsen szegecshely). Egy német fórumon érdeklődtem, de ott nem sok mindent tudtak segíteni, csak az évjáratát ismerjük (1939-es a vázszám alapján). Super Granát aggyal van szerelve, első és hátsó keréken is eredeti fényezés van, egy piros csíkkal. Vázon is eredeti a fényezés, de semmilyen minta vagy felirat nem látható rajta. Fa fogantyús lehetett eredetileg a kormánya?
Bocs h én válaszolok, Peti biztos el van foglalva..
A golyók 1/4"-os méretúek azaz 6.35mm. golyóskosár nélkül ha jól emlékszem 11vagy12db kell jobbról és balról is...
Azért én mégis kosárral javaslom - a legegyszerűbb 013560 cikkszámú középcsésze garnitúrát venni, mert abban benne van a két csésze a két golyóskosár és kontraanya a bal csészéhez..
ezenkívül tengely 013700 csz. sem ártana 2 új magyar ékkel 013800 csz.
(az import ék indiai - sz@r menetes, lötyögő anyával:(
az egészet tokkal-vonóval 930ft-ból megúszod....
kis dobozka zsír is kell az összerakáshoz.... sőt az ék alá is tegyél picit mielőtt kalapáccsal beütöd (nem az anyával húzni be, mert leszakad a menete)
A lánckereket és a hajtókarokat fémgyapottal érdemes letisztítani kis olajos átkenéssel..
Korabeli prizmás pedál pedig olcsón még kapható börzéken...