Keresés

Részletes keresés

F&S Creative Commons License 2016.11.15 0 1 68285

Üdvözletem,

 

Segítséget szeretnék kérni,a képen látható Bosch dinamóval kapcsolatban.

A Bosch dinamó gyakori a veterán bringákon,de ezt ha jobban megnézem különbözik az általam eddig látottaktól.

Az oldalán érdes, gyűrődött felületű lemez borítás van,a fém házon pluszban.(Nem lehet eltávolítani.)

Ennek mi lehet a szerepe?Elég csúnya miatta a dinamó.

A dörzskerék tömör vasból van, melyen kis hornyok vannak bele vágva,hogy ne csússzon a meg gumiabroncson.

Kérdésem az lenne, hogy miért van a dinamón ez a rücskös fém borítás?(Gyárinak látszik)

A dörzskerék is érdekes szerintem. Milyen évjáratú lehet körülbelül ez a dinamó?

Köszönöm.

pazolta Creative Commons License 2016.11.15 0 0 68284

Tiszteletem!

 

Látom kicsit "megagyusztálta" a gépet az első fotókhoz képest...

A magyar gumimarkolatot lecserélte régi ruszkira, ami igaz, hogy jobban hasonlít az eredeti bakelitre, de tapasztalatból tudom - h' nagyon csúszós...

A nyerget is lecserélte 1 Robusta magyar nyeregre, de én mégis kérném, h' fotózza már le, h' a korábbi hogy nézett ki vastag szivacstakaró nélkül, de alulról is látni kellene... nem biztos, h' az, de volt olyan német nyereg is....

 

Írta h' nem talált szegecs nyomokat... akkor ezek mik a gépén?

mennyi mm ez?

 

Azért kezd meglenni h' miként nézett ki a gépe: Találtam egy osztrák linket ahol sok szép kerékpár szokott lenni - egy ideje sűrűbben nézem.... nézze ezt itt:

http://josef.hammerle.me/bike/detail/id/346/name/NSU+OPEL+Tourenrad+Waffenrad+1937+1938

 

Ez is kókányolt NSU, mint a magáé, csak ez osztrák módra - ők nem S Granat-ot tettek hátra, hanem Styriát, viszont azon eredeti a lánckerék és a pedál.

Az Önén egy 1948-as WM Csepel lánckerék van valószínűleg montenbyke vagy monoblokk négyszögtengelyre aplikálva - erre utal a külső csavaros rögzítés.

 

A sárvédői viszont eredetinek tűnnek az Önén.

A tábla ha pont nem is ez de valamelyik hasonló de ez is kitölti szépen a muffok közötti teret és kb. ott vannak a szegecsek ahol az Önén látszanak:

Ha végignézi a link képeit, akkor láthatja, h' a vázszám is majdnem ennyi... igaz o. kolléga kicsit öregebbre taksálta, de én maradnék a 39-nél.

Ha gondolja folytathatjuk.... várok pár képet a nyeregről :)

Előzmény: Veterán-kerékpár (68282)
veteran_katona Creative Commons License 2016.11.15 0 0 68283

Szia! Kellene az mail cimed ha nem lenne gond.. Üdvözlettel Attila

Előzmény: PZSPM (68278)
Veterán-kerékpár Creative Commons License 2016.11.15 0 1 68282

Tisztelt pazolta!

 

Köszönöm válaszát. Készítettem néhány újabb fotót a kerékpárról. Ha esetleg valamely részéről még kellene, kérem szóljon. Örülnék, ha sikerülne pontosan beazonosítani. Érdekes, hogy a vázszám mellett rézszerű (vagy ahhoz hasonló) bevonat látható.

Előzmény: pazolta (68281)
pazolta Creative Commons License 2016.11.14 0 1 68281

Tiszteletem!

Nem vagyok szakértő - inkább csak műkedvelő... én pár éve szerettem bele az öreg vasakba és csak azóta gyűjtögetem  az információkat (igaz szorgalmasan)

 

Magam részéről soha nem akarok beleszólni a tulajdonosok dolgába, maximum elmondom a saját véleményem - aztán vagy meghallgatják, vagy nem.

Én mindig tiszteltem a korabeli mesterek keze-munkáját és javasolni szoktam, hogy azokat próbáljuk megőrizni - tehát konzerválni.  Ha már nincs mit - magyarán tök rozsda és sehol nyoma a festésnek, akkor lehet nyomozni, hogy hogyan is nézett ki pontosan és akkor lehet "felidézni" miként nézhetett ki.... mert olyan már soha nem lesz. Ha nincs amihez tudjunk viszonyulni, akkor inkább hagyjuk rozsdásan - maximum leolajozzuk nehogy tovább rozsdásodjon.. ezt gondolom.

 

Azt azért megjegyzem, hogy az idegen dolgokat le kellene cserélni gyárira, vagy ideiglenesen kortársra. Alkatrészhiánynál állandóan figyelni kell a kínálatot - hátha fölbukkan az igazi, mert fölbukkan higgye el nekem! Lehet hogy csak 10év múlva, de fölbukkan. Ismétlem Önnek már föl is bukkant... ami nagyon ritka dolog... Önökön múlik... de ebbe én nem akarok beleszólni..

Várjuk a fotókat.

Előzmény: Veterán-kerékpár (68279)
tothpeti72 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 68280

Tisztelt fórumtagok.

A napokban került hozzám egy kb 20 éves KTM "trekking" szerű bicikli. Sajnos nem találtam olyan honlapot, ahol a pontos korát be lehetne lőni (mint a csepelekét )

Van valakinek ötlete?

 

Veterán-kerékpár Creative Commons License 2016.11.14 0 1 68279

Tisztelt pazolta!

 

Nagyon köszönöm a szakértését, Öntől sokkal többet megtudtam a kerékpárról, mint a német fórumozóktól. Fogok feltenni több képet is, és előre is megköszönném a további segítségét a beazonosítással kapcsolatban. Ön így hagyná és konzerválná, vagy gyári állapotába állítaná vissza? A kerékpár egyébként teljesen működőképes, már kipróbáltam.

Előzmény: pazolta (68276)
PZSPM Creative Commons License 2016.11.14 0 1 68278
pazolta Creative Commons License 2016.11.14 0 1 68277

Még a tábla lemaradt...

 

Nem tudom elképzelni, hogy ne lenne nyoma a szegecseknek.....

 

Lehet, h ráfestettek már...

 

Bizony úgy kell tenni, mint a kotlósnak - kicsit kaparászni....

 

Mint minden gyártónál itt is változtak a táblák, sőt több típus is volt még...

 

..

Előzmény: pazolta (68276)
pazolta Creative Commons License 2016.11.14 0 1 68276

Tiszteletem!

 

A kerékpárja valóban 39-es.

A név a gyártó német város pár betűjéből származik: Nackersulm

hasonlóan, mint az OSO a Mosonmagyaróvárból...

Pár NSU prosilapot felteszek ide a netről:

..

A pontos beazonosításhoz több kép kellene a gépéről...

 

Az hogy miért van Super Granat agy hátul a  felnibe befűzve - viszonylag egyszerűen megmagyarázható.

Az NSU-nak és még pár német gyártónak saját fejlesztésű kontrafékes agya volt.

Amikor ezekben elkopott valamely alkatrész - nem lehetett pótolni a háború után... politikai okok miatt megszűntek a (nyugat)német kiskereskedelmi kapcsolatok... ezért a tulaj bement a boltba és vett Szuper Granat agyat, mert az volt..... ennyi.

Így nézett ki az agy belülről, hogy legyen fogalma róla:

.

Mint olvashatja itt van olyan, akinél van ilyen.

Nekem nem érdekem, de érdemes lenne ezt a (felénk) viszonylag ritka márkát teljessé tennie.

És még egy 38-as NSU képe a netről:

Még annyit megjegyzésül, hogy nézve más hasonló korú NSU biciklik képeit - azokon bakelit fogantyú látható, vélhetően márkázott jelöléssel. Márkajel nélküli, illetve elegáns famarkolat itthon beszerezhető..

Előzmény: Veterán-kerékpár (68270)
MUM.21 Creative Commons License 2016.11.13 0 1 68275

Szia !

 

Van eredeti NSU első-hátsó kerekem, falcos felnive , NSU kontrakarral ha érdekel ....

Címem publikus .

 

Üdvözlettel   MÜM.21

Előzmény: Veterán-kerékpár (68270)
favorit81 Creative Commons License 2016.11.13 0 0 68274

Unortodox módon ejtett felső vázcsövű kerékpár, azaz egy javarészt ivartalanított Budapest, igazi hentesmunka:

 

 

A rém közöttünk jár!

:-)

 

harsanyip Creative Commons License 2016.11.13 0 1 68273

Teljesen idevaló ez a történet.

Mi is jól tudjuk, mennyivel kényelmesebbek a régi vasak. Más a súlypontja, más a kormánya, az áttétele, a gumija miatt is máshogy gördül. Valamiért nem csinálnak már ilyen bicajokat jó minőségben.

 

Előzmény: ronya1 (68268)
harsanyip Creative Commons License 2016.11.13 0 0 68272

Szia Zoli!

 

Köszönöm, hogy válaszoltál helyettem! : ) Te jobban tudod ezeket. Nekem a golyóskosaras hajtóművek, hamar szétmentek, amiket én raktam össze. Lehet, én csinálom rosszul. (Túlhúzom?) 

 

 

Előzmény: pazolta (68265)
Etantimaszk Creative Commons License 2016.11.12 0 1 68271

Hali!

Köszi a biztatást és remélem sikerül feléleszteni az öreg urat tavaszra. Ha sikerül, gyarapítom a piros gumis 20-as évek vasait. Az elérhetőségem elméletileg nyilvános de az info kukac englertantal pont hu az emailom. A hegyi kerékpárhoz illetve a felélesztéséhez külön gratula, bízom benne, hogy gurulunk még egymás mellett valamelyik találkozón. Ha sikerül még valami infóhoz jutni természetesen megköszönöm. Üdv: Anti

Előzmény: jumba (68243)
Veterán-kerékpár Creative Commons License 2016.11.12 0 1 68270

Tisztelt fórumozók!

 

Szeretném kérni szakmai véleményüket az alábbi NSU férfi kerékpárról. (Vázszám: 1461576)

Minden adat, leírás érdekelne, mivel nem találok róla semmit. Milyen nyaktáblája lehetett (de nincsen szegecshely). Egy német fórumon érdeklődtem, de ott nem sok mindent tudtak segíteni, csak az évjáratát ismerjük (1939-es a vázszám alapján). Super Granát aggyal van szerelve, első és hátsó keréken is eredeti fényezés van, egy piros csíkkal. Vázon is eredeti a fényezés, de semmilyen minta vagy felirat nem látható rajta. Fa fogantyús lehetett eredetileg a kormánya?

 

Köszönöm segítségüket!

pazolta Creative Commons License 2016.11.12 0 0 68269

Hali!

 

Hát igen - nem csak anyukádék vannak úgy, h csak a régi kell...

 

Vagyunk még egypáran errefelé is... :))

 

 

Előzmény: ronya1 (68268)
ronya1 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 68268

bár kicsit off itt de a történet:

van neki ez a bicikli, még lánykorában vette(ez volt az első egyben egyetlen biciklije)

sok éve tönkrement a hátsó kerék akkor fontolgatták vesznek másikat de lett új kerék beszerezbe, aztán tovább gurult

pár éve  ismét lett valami a kerekekkel(pontosan nem emlékszem) ekkor vettünk egy 28as budapest biciklit a régi helyett

de nem tetszett neki állítólag nehézebb tekerni meg nem gurul úgy stbstb

azóta apám jár a budapesttel 

aztán apám ruszki biciklijéből meg lett mókolva hogy menjen még  azóta full zagyva a bicikli, az egyik kerék 635 a másik 622 és hasonló nyalánkságok

most valami ismét van a közép résszel ezért akarnék fullra kicserélni mindent

szóval ez nem sóherség, neki ez kell......az idősek nem egyszerűek

én már rég vettem volna neki valami agyváltós biciklit de nem kell neki

 

 

Előzmény: pazolta (68267)
pazolta Creative Commons License 2016.11.12 0 0 68267

Hali!

 

Ha kell adok neked hajtókart,  még tán pedál is akad valami.

 

Azért mert nem akarsz sokat költeni rá, remélem nem ilyen rozsdásan adod anyukádnak??

Előzmény: ronya1 (68266)
ronya1 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 68266

kösziiiiiiiiiii !

 

a hajtókarral az a gáz hogy az egyik fele orosz a másik magyar ami most rajta van ezért terveztem venni azt amit linkeltem

anyámnak lesz, aki elmúlt már 65 szóval nem teker bele évi 10 ezret ;)

 

Előzmény: pazolta (68265)
pazolta Creative Commons License 2016.11.12 -1 0 68265

Hali!

Bocs h én válaszolok, Peti biztos el van foglalva..

 

A golyók 1/4"-os méretúek azaz 6.35mm. golyóskosár nélkül  ha jól emlékszem 11vagy12db kell jobbról és balról is...

 

Azért én mégis kosárral javaslom - a legegyszerűbb 013560 cikkszámú középcsésze garnitúrát venni, mert abban benne van a két csésze a két golyóskosár és kontraanya a bal csészéhez..

ezenkívül  tengely 013700  csz.  sem ártana 2 új magyar ékkel 013800 csz.

(az import ék indiai - sz@r menetes, lötyögő anyával:(

az egészet tokkal-vonóval 930ft-ból megúszod....

kis dobozka zsír is kell az összerakáshoz.... sőt az ék alá is tegyél picit mielőtt kalapáccsal beütöd (nem az anyával húzni be, mert leszakad a menete)

 

A lánckereket és a hajtókarokat fémgyapottal érdemes letisztítani kis olajos átkenéssel..

Korabeli prizmás pedál pedig olcsón még kapható börzéken...

 

jó munkát:)

 

Előzmény: ronya1 (68263)
jenei92 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 68264

Üdv!
Keresek 26x1 3/8-os első villát,ha valakinek van egy jó állapotú megvásárolnám (a színe nem számít)!

petyusz92@gmail.com vagy 30hat129684
Jenei Péter

ronya1 Creative Commons License 2016.11.11 0 0 68263

köszi!

 

így fejből esetleg tudod mekkora golyók kellenének bele? és hogy kb mennyi? 

Előzmény: harsanyip (68259)
veteran_katona Creative Commons License 2016.11.11 0 0 68262

Szia! Mèg nem tudjuk sajnos mennyi idös,mèg nyomozuk.. Sajnos nem nagyon tudok járni, ha mennifog csinálok pár kèpet. Üdv Atti

Előzmény: harsanyip (68258)
hátsólámpa Creative Commons License 2016.11.11 0 0 68261

Szia,

Köszönöm a gratulációt, és mindenki másnak is, segítőleg megkeresett ez ügyben!

Előzmény: csiszist80 (68260)
csiszist80 Creative Commons License 2016.11.11 0 0 68260

Üdv.!

Hát szerencsésnek mondhatod magad hogy ilyen kerékpár került a bírtokokodba!

Szép darab! Gratulálok!

Remélem azért itt a fórumon is tudomást kapunk az ellenértékéről ha majd arra kerül a sor.

Az értékbecslést ráhagynám a tapasztaltabb veterán kollégáknak.

:-) 

Előzmény: hátsólámpa (68249)
harsanyip Creative Commons License 2016.11.11 0 0 68259

Igen, azok a csészék jók.

 

Előzmény: ronya1 (68251)
harsanyip Creative Commons License 2016.11.11 0 0 68258

Szia!

Gratulálok hozzá, gyönyörű szerzemény. 

Így első ránézésre biztos van már 100 éves.

Jöhetnek még képek :)

Előzmény: veteran_katona (68245)
vwlaca Creative Commons License 2016.11.10 0 0 68257

Előzmény: vwlaca (68256)
vwlaca Creative Commons License 2016.11.10 0 0 68256

 

Előzmény: vwlaca (68255)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!