Jah, volt egy W210 es is automata, nagyon jó vétel lehetett volna, de egy itteni Mercedes-es ember rögtön lebeszélt, 177LE 3000TD, mert hogy az mimdig hengerfejes, és sokat eszik, de ez utóbbi nem érdekelt volna, valamitől mennie kell...
Végül is a 210 es formája nem tetszik annyira, mint a W140-es, de ez sem fontos viszont minden első fényforrás full matt volt, és a lökös is kapott egy hófalat, azaz nekem cserés festés...amúgy a full bőrön semmi kopásnyom, 300e km a kiegyenlítő tartál tiszta szép rózsaszín volt benne a málna, válto első két fokozatig vittek vele, egyik neppertől a másikig, ott épp észrevehetetlen váltás volt, nem kopogott, jtók alja makulátlan, alá nem néztem mert sáros taknyos latyak volt ebédszünetben , az lett volna a kikötés még vásárlás előtt megnézni alul, és az első felső rugótányért, de elengedtem, pedig 1998, full a fényszórók, és a lökös szépséghibán kívül rendben volt, 40 e el ezelőtt állítólag váltóolajcsere. Tulaj épp beszámoltatni akarta amikor összefutottunk, így 650 ért jó vétel lett volna utólag. De kit tudja...Miért cserélitek le? közhelyes kérdésre, a túl sokat eszik válasz, nem tűnt hazugnak, de ez nem érdekelt volna, inkább egyen 2x annyit, mint egy TDCI de legyen üzembiztos, viszont az itteni tanács a nem megbízható motor miatt lemondtam róla...
Most itt ezt a motort írjátok, hogy jobb, mint a 350-es?
Nagyon köszi a sok választ, sajnos én is ettől félek, a villáskukcs, bár lehet csak valami akku ki-be...
A legjobban az automata váltótól félek, mert tuti nnincs szervizkönyv, ha van akkor hamis, sajnos három hónapja keresek keresek...
Elsőre hoztam egy szabályt ahol 200e km van oda be sem megyek, aztán másodikra hoztam egy szabályt, ha az első szabály betartom sehova nem kell bemennem...Nem tuom ebben az Országban miért fáj, ha ez a bálna km óra 454876km en állna, szép álom, vagy 543234km en... Esetleg látszana, hogy 120e nél még cseréltek egyszer olajat, aztán 300e nél, márhogy a váltóban, mert sajna így nagyon nagy lutri, a 200e km es km óra, miatt az lenne a szerencsésebb, ha csak átfordult egyszer szoktam mondani a neppernek, amitől rendre mogorva tekintetűvé válik mind.
Pár hete off márkát majdnem megvettem, egy tulajdonos egy nagy cég vette 2001 évjárat 2013 decemberig, abba a szervízbe vitték amelyik szalonból elhozták, ja nem csak szervízkönyv volt, számlák is, jah automata 3.0 quattro, tiptronictol még így is rettegtem, mivel egyszer szerepel számlán a komplett váltóolajcsere, a többi csak olaj légszűrő izzo akku fékbetét, és a nagyobbak közt egyszer 430e ért első futómű lengőkarok cseréje, egyszer egy vezérléscsere 330e ért, még guminyomás akku ellenőrzésre egyszem izzócserére is bevitték ez volt a legkisebb számla 12e Ft, szóval itt volt pénz, mindenből csak gyárit, de két három dolog elbizonytalanított, 300e km en a km óra 2013 12 hóban látta a szakszervíz utoljára, leemailoztam, akkor 280e km en volt, ez lehet valós, az autó úgy ment mint egy szalon ój, ki sbőrkopás sofőr deréktámlán, az első fényszóró egyik DEPO! upsz, akkor az utolsó évben történt valami gondolom, egy kis sérülés de legalább úgyhagyva a hátsó ajtón, a nivopálca beletört a motorba, én húztam ki óvatosan utoljára, üvegszálas, mondtam a nepernek ezt nem dugnám vissza, de ha visszadugja akkor be is fejeztem az autó átnézését, ő is inkább eltette, mondom, tegyük bele letörve a végét, csak a tetejét...
Na eddig még csak a szokásos tuti szelepszárszimeringes és eheti az olajaz sokat nézegették, vagy a 300e km enként 15 e el olajcserét nem bírta?
A váltó pihepuha, csak ha finom 30 nál telitalpaltam éreztem egy fokozat hirtelen visszakapcsolásnál egy rántást, de lehetne-e akérmilyen rántás? hááát...egyszer cseréltek olajat a váltóban úgy 170e nél, franc se tudja...
Viszont hálás volt a motortér sosem volt kimosva ezeréves por, kis szárazolajporkeverék szétkenődve a gyujtótrafók körül, de nem tocsogás, csak por ami 10 évig motortérben volt, de majdnem tök száraz minden, nagyon kis füstpamacs az első indításkor, pár másodperc , aztán bemelegítve színtelen kellemes újautó katalizátorszag, hidegen melegen egyenletes V6 duruzsolás, mint egy villanymotor.
A váltótól féltem és egy kicsit a vezérlés csere árától, a szett nem drága 150e körül, teljesáron Gates, de kivel merném megcsináltatni az egész autó elejét le kell bontani zárhíd hűtők ámpák lökhárító, a nyúlvány marad, közte a hatalmas motor és akkor lehet legozni középtályon vízpumpa, szval egy ilyen autót vezérléscserére én is inkább márkaszervízbe vinném, ott meg láttam 330 e Ft anyagostól, ez még belefért volna 20 e km után, sacc úgy emlékszem akkor jött volna, mert az elsővel késtek.
De ha a tiptronic egyszercsak megáll, mert hiába nézi olvassa ki váltós szakműhely, az csak az akkori állapot, attól már másnap széthullhat, olvastam valahol...:)
Szóval váltóolajcsere vezérléscsere minimum, de akkor még ki tudja mi várt volna, addig gondokodtam, amire felmentem érte pár órával elöttem elvitték...
Meg próbálom a befujos módszert bár van egy olyan sanda gyanúm hogy nem fog sikerülni. Egyéb esetben ha az egész gyújtást kéne kiszednem, ahhoz valakinek valami tippje/trükkje?
Nem igazán értem ezt a torkomnak ugrást de biztos valahol elrúgtam a pöttyöst... Nézd Zoli. Én igaz, hogy nem sokat rongáltam itt a levegőt mindenféle irományokkal de ha ez a mostani gondot okoz akkor elnézést kérek.
Hát nemtom, én 2 motort is lebontottam egy barátomnak, valamint amelyikben a főtengely törik, vagy bármi okból cserére szorul ott már nem az a fő gond, az egy elhanyagolt pénznyelő automata.
Ismereteim szerint igen. Mert ugye a hat hengerre nem ugyanannyi cm3 jut. De mint írtam nem okoskodni akarok. Anno en is gondolkoztam a Bálnán és amikor utána néztem a hozzávetőleges áraknak akkor ezt tapasztaltam.
Szia! Ha már Bálna akkor inkább a 300-as. A 350-hez motorikusan minden többe kerül. De nézz utána pld: unix, bárdi stb. Szép az autó csak egy dolog zavar... Az a fránya villáskulcs az ajtókárpitban... Vajon minek?? És távolálljon tőlem az okoskodás. Anno volt egy W124-esem de sajna meg kellett válnom tőle. (Akkor a nick nevem is stanca w124 volt. :) ) Akkor döntöttem el, hogy ha egyenesbe jövök nekem MERCI kell. W124-est akartam de azokból már sajna nem találtam jót illetve ha jónak tűnt akkor megfizethetőt. Így lett W202. Visszatérve a Bálnára nagyon nem lesz egyszerű de hátha!!!
Amit felsoroltam, az nem az autó hibálya, csak feltételezem az eseteges bálnabetegségeket, illetve azokat amiket még eljavítgatnék, de még nem láttam kinyitva, lehet akár hibátlan is most.
Persze, ha jelen állapotban van ennyi hiba akkor én sem venném meg, csak ha később előjön...
A 2t önsúly az nem a golyóálló kivitel?
km futás az igen fura, csak írtam, ha ennyi lenne szalon állapotú lenne belül gondolom.
Nem vagyok szerelő, nem értek hozzá, de a véleményem az, hogy vegyél inkább akármit, csak ezt ne.Amit felsoroltál hibának, az egy életre elég. Komolyan elhiszed, hogy ennyi évesen és ilyen állapotban ennyi kilométer van benne ?Vagy ez valami kandikamera ? :-)
Régóta áll ott, egyszer rápillantottam, de senki nem volt ott, így nem lett elindítva, de az fél éve lehetett.
240e km? Akkor még minden gyárinak nézne ki belül, ha jól gondolom, 1mill240e talán nem...
Ilyen kisebb gondok, mint nincs fűtés van fűtés szolenoid, vezérlés sok repedt forrasztás, ami miatt néha minden műszer nem mér, nem nyilik a kesztyütartó, nem zavarnának, de ha rettenet gyenge a 4 seb automata váltó, nem ismerem, vagy tényleg hengerfejes szeret lenni a 350td motor normál használat mellett is, vagy iszonyatosan rohadós fajta, akkor nem is érdekelne tovább, de így a képeken olyan gyönyörű...
Szabad ilyet venni, szabad ezt venni, ha valaki ismeri, megtenné írna róla pár sort, azt megköszönném.
- mozgattam a kormányt ( ennek következtében a kormányzár is bekapcsolt )
- egy lábbal billegtettem a kocsit közben rázva a kulcsot a zárba próbáltam hátha eltudom fordítani
- beledugtam a pót kulcsait ( hátha mondom elkopott a kulcs amivel használom ) köztük a szervíz kulcsot is. Egyikkel sem jutottam semmire sem ( van 2 bicska és 1 szervíz kulcsom hozzá )
- befújtam WD40-el
- rángatva a kormányt és közben mozgatva a kulcsot
- feszítve a kormányt balra-jobbra és közben mozgatva a kulcsot
- kihúztam fél CM-re a kulcsot hátha úgy elfordul/ benyomtam tövig hátha úgy elfordul
- próbáltam a váltót kihúzni "P"-ből és ahol éreztem hogy befeszül a váltókar annál pontnál mozgatva a kulcsot hátha elfordul a zár"
Ezt azért megnéztem volna élőben.. Ilyenkor kiütközik az állat az emberből.. Én is így szoktam járni :-)
Ha egy kicsit sem tudtad elfordítani, akkor tuti zárbetét. Ez is egy amatőr fxsz, hogy csőfogóval erőlteti a cuccot.Lehet pucolgatni is de szerintem egyszerűbb egy új betétet venni, aztán pikk-pakk átlamellázni.Véleményem szerint nem kell az összes lamellát belövögetni, elég kettőt hármat. Szerintem... :-)
Ha van kompresszorod, vagy bármilyen lehetőséget fújásra, fujópisztolyal fújd ki a zárbetétet, esetleg előtte féktisztítóval fújd be és utána levegő neki. És próba.
Azzal a kérdéssel fordulnék felétek ( hátha valaki járt már így mint én ), reggel mentem ki az autómhoz hogy beindítsam és a gyújtás kapcsolóba berakva a kulcsot nem tudtam elfordítani. Egy MB W210 E290 TDI 1996-os jószágról van szó, 5-ös automata váltóval. Korábban még soha nem tapasztaltam ilyesmit.
Amit elkövettem vele és mégsem jutottam semmire:
- kiengedtem a kéziféket
- mozgattam a kormányt ( ennek következtében a kormányzár is bekapcsolt )
- egy lábbal billegtettem a kocsit közben rázva a kulcsot a zárba próbáltam hátha eltudom fordítani
- beledugtam a pót kulcsait ( hátha mondom elkopott a kulcs amivel használom ) köztük a szervíz kulcsot is. Egyikkel sem jutottam semmire sem ( van 2 bicska és 1 szervíz kulcsom hozzá )
- befújtam WD40-el
- rángatva a kormányt és közben mozgatva a kulcsot
- feszítve a kormányt balra-jobbra és közben mozgatva a kulcsot
- kihúztam fél CM-re a kulcsot hátha úgy elfordul/ benyomtam tövig hátha úgy elfordul
- próbáltam a váltót kihúzni "P"-ből és ahol éreztem hogy befeszül a váltókar annál pontnál mozgatva a kulcsot hátha elfordul a zár
- találtam egy videót youtube-on ( ) ezt csináltam együtt a csávóval csak nekem ott megállt a tudomány amikor ő elfordította a kulcsot "1-es állásba" és kihúzta a zárbetétet " ugyanis nekem nem fordul el.
Köszönöm hogy végig olvastátok, aki tudna építő jellegű választ adni annak nagyon hálás lennék :) , köszönöm előre is a válaszokat.
Szívem szerint azt javasolnám hogy vegyetek egy másik kocsit.
Egyébként meg érdemes lenne valaki olyannak is látni a motort, aki ért hozzá. Valahonnan hordja be az olajat a levegőrendszerbe, ez tönkreteheti a motort ha eddig még nem történt meg.
A következő kérdésem lenne . Egy W 202 250TD Mercink van, és Édesapm becsúszott az árokba, és az autó, megállt az oldalán, majd lassan átbillent a tetejére :-( . Mentés után átnéztük az autót itthon. Kipucoltunk mindent az olajtól, és beindítottuk. Gyönyörűen dorombolt, mint előtte. Óvatosan emelve a fordulatszámot, kb. 2000 nél, hirtelen nagy füst, hülye hang ( dadogós ) ! Gyors leállítás, után a szívócsonkba benézve, meglepi ! Tele volt olajjal ! 0,5 litert szettem ki. szétszettük a cooler részt, onnan további 0,3 liter ! Újból kipucoltam mindent EGR, cooler, szívócsonk, csövek. Ma beindítottam, indult, mint mindíg. Járt szépen, majd kb 5-10 perc után, olya lett a hangja, mint a W 123 D-nek. Ez a jelenség, alapjárat, és 1950 fordulat között van ! Utánna, normál. 2500 nál, hirtelen, megint füst ! Szívócső leszed, megint olaj !
Most mézünk mint ló a hamutartóra :-) :-(
Mi lehet a hiba ? Előrre is köszi a hozzászólásokat !
Sziasztok! A képen látható légzsákot keresem,legjobb lene beige színben de bármit meghallgatok. Továbbá w209 clk első lökhárítót,homlokfalat,bal első sima fényszórót.