Felejtsd el! Többe kerül a hós mint a leves. 350-bol megvan a komplett váltó turbinafelujitással mindenel együtt.Kicserélni a váltóelektronikát,boxot,müszerfalat és még soroljam az egyebeket.Áhhhhh
Nekem nem volt komplett generál de nem is került 200ezerbe.Lekopogom azóta 70e km után mindig jó.A vezérlés-hez kellett nyulni.
Ha manuális váltónál cserélsz kuplungszerkezetet azt sem uszod meg 120e alatt.
Hidd el én már most gondolkozok az átépitésen manuálisra! Mer teljes váltófelujitás 4-5 kiló (AUDI A6 TRIPTONIK) Mert egy manuális váltó 40-50ezer ért lehet venni,ennél csak az olajcsere+ szürő tőbb mint 60ezer,és benne van hogy bármikor beszarik......
Én tuti nem fogok szorakozni váltófelujjítással ha meghal az automata váltóm az octaviaba. Megérdeklődtem és át lehet építeni manuálisra és bontoból nem olyan vészes hozzá az összes alkatrész ára. Jóval olcsobb mint egy felujjítás. Na meg rühellem az automata váltot. Csak azért vettem meg a kocsimat mert tipp-topp állapotban tartotta gazdája.
Egy ismerosom, aki evtizedek ota autok vilagaban el, dolgozik mikor maganak keresett autot par eve az egy meglepo es erdekes sztori volt.
Volt valami pohu-s haverja aki elmeselte neki, hogy a passatokat akkor ket helyen gyartottak Nemetorszagban, egyikben nagyreszt exportra es 90%-ban vendegmunkasok altal, masikban pedig allami es foleg belpiacos flottarendelesekre...ez utobbi egy kisebb gyar volt valahol eszakon, mar meg nem mondom a nevet.
Ebben a gyarban 2003. Marcius es aug kozott keszult passatok mind egyedi rendelesu es felszereltsegu volt, kicsit magasabb minosegbiztositassal dolgoztak mint mashol, pl. Az ott keszult autokon a fenyezes korben egysegesen 200mikron koruli, beszallitoktol csak a valogatott, maximalis minosegu alkatreszekkel szereltek...ertheto, vw sajat flottakezelo cegen keresztul adta ki ezeket az autokat, mert rajottek a nemetek, olcsobb jol megepiteni, kicsit talan dragabban is, mint folyamatosan szervizelni,problemas autokkal es ezaltal elegedetlenkedo ugyfelekkel foglalkozni, nagy a verseny, nem engedheti meg maganak, hogy piacot veszitsen... ugyfeleit igy meg tudja ezaltal tartani sok evre, legkozelebb is tole vesz vagy lizingel flottat...es mint tudjuk, ez a nagy penz a gyaraknak, kereskedoknek...
Gyari szamok alapjan 1 evig keresett ott keszult autot, vegul talalt is kint egyet. 5 eve hasznalja, lassan 400ekm-t eri el es a kotelezo dolgokon kivul soha semmi baja nem volt...1.9pdtdi, triptronic...
Persze reszben neki konnyu, hiszen ert is hozza es meg is tudja csinalni ha kell, de csak a szerviz eloiras szerint tartja karban, amikor kell akkor csereli a dolgokat, ezen kivul semmi pluszt nem kellett rakoltenie...meg a rossznak titulalt magyar gazolaj sem tette tonkre a befecskendezo rendszeret, igaz nem egy hidegen padloig vezeto tipus, esszel hasznalja....
minden szarral telezsúfolják az autókat, hogy jobban el lehessen adni.
aztán a sok szutyok meg romlik, mint a fene-és ez nem csak a váltóra igaz.
ha a lexusból kibaxnám a komputert, ráraknánk egy jó kis karbit-ki a fenébe az abs, asr, egyéb szemetekkel, nem menne rosszabbul, nem enne többet, és ritkábban romlana el.
de már kinjukban nem tudják mit pakoljanak az autóba, hogy kitűnjön a többi közül.
arról nem beszélve, hogy pl a német autót, a 60-70-es években az igazi német precizséggel hans, meg jürgen pakolta össze..
ma meg ibrahim, musztafa, meg radujevics szerelgeti betanitott munkásként apró pénzekért, és a bosch feliratú elektronika alatt kinai csoda lapul....
Tudod mikor nyüglődök én legközelebb.2,5 éve 200 rongy a váltó és most meg a vezérlés.Áhhhh Lesz egy régi A4 vagy A3 110 lovas diesel motorral normál 5-ös váltóval.Nem idegelem én már magam.Mindegyik egy fos!Csoró barátom Passat-ja is 4 kiloba fog megállni.
Ha nem a vátó akkor a motor vagy hengerfej.Vagy éppen a manuálus recseg.
Nem baj én is igy irtam elöször!:)Tiptronic Hivd a hajdusámsoni szervizt.Mond el mi a gáz. Vagy Szolnoki Robert Mindszent. 06209529081 Biztos van más is de ezek 1 év garanciát adnak. Van mindenkettőnek weboldala de most nem tudom.
Hát ez az, emlékszem 1982, szüleim megvették akkor a hajdú automata mosógépet...anyám csak azért cserélte le 3 éve, mert új lakásba költözött és új dolgokat akart bele, valójában semmi baja nem volt, szépen mosott, nem volt hangos, stb, stb...26 évig üzemelt két kisebb javítással...
első automata autóm egy 1975-ös c kadett kupé volt, 3 sebességes automatával....sok százezer km-rel...és a váltójának soha semmi baja nem volt, pedig fiatal sihederként ütöttem rendesen....max néha rántott egy nagyot, ha nagyon gyilkoltam....
Sokkal bonyolultabb vezérlés, ugyanakkora helyre bepasszírozott több fokozat, könnyebb, kisebb és drágább anyagból készült csapágyak, fogaskerekek, több műanyag alkatrész a váltón belül is, súlycsökkentés miatt, hűtési elégtelenség, főleg, ha nagy hőtermelő motor van elötte, mellette, millió szonda, érzékelő...sorolhatnánk....
Nem véletlen, hogy a régi nagy amerika dögöknek a 3-max 4 sebességes váltóik, méter hosszú, x cm vastag acél váltóházban, 15-20l olajjal feltöltve nagyjából gondozásmentesen elmennek 1m mérföldet is, ha nincsenek gyilkolva...hosszában beépítve...nem kell plusz hűtés, maga a váltóház adta a hűtést, térben és olajfürdőben nincsenek túlfeszítve az alkatrészek, nincsnenek ezredmm-es illesztések, amik 0 hibatűréssel képesek csak működni, stb, stb....
90-es évek közepéig nagyjából ezen elvek szerint tervezték a váltókat is, függetlenül, hogy elsőkerekesbe került e vagy sem, mert akkor még a tartósság elv volt....azóta már ebben sem...menjen el 200ekm-t gond nélkül és ha elromlik dobd ki, cseréld le, vegyél újat....mert javítatni drágább, mint újat venni....
Teljesen ugyanezt mondta nekem Mindszenten a szerelő.Full 2000 évjárat feletti autók vártak javitásra.Nem 2 darab hanem vagy 15.Audi,Volvo,Mercedes,BMW,Rower. Nem tudott egy olyan tipust Audi-ba mondani ami igazán megbizható.A DSG de annak meg a vezérlése szokott bedögleni és az cserés.
Nagy nehezen összesporom a pénzt egy 100e km-es autóra és nem megyek el vele 200ezer km-t. Lehet bir 300ezret de szomorú,hogy otthon fére kell rakni a malacba a pént a javitásra.
Az a baj,hogy már nem is tudnám elképzeni a kéziváltást.:)Lehet majd ujra hozzá kell szokni.
Hali Mindenkinek! Audi A6 triptonik váltom szarakodik,Nehezen vált,főleg 2-3dik fokozatba,és ugy érzem hogy néha mintha csuszna a kuplung! EZT UGY ÉRTEM HOGY MEGYEK 5 ben és lecsöken a fordulat de nem 4 be teszi hanem elkezdi csusztatni! Volt már valakinek ilyen gondja? Szolnok megyei vagyok,hol tudnék egy váltó diagnosztikát és átvizsgálást végeztetni? Mi lehet a gond?
Egyébként mielött elvittem brutál szar volt! Szinte minden váltásnál eröszakos és városban rendszeresen rugdosott. Most teljesen más de ezt azért közölte velem,hogy menni kell vele és valamikor lehet rá kell állitani.
Most nem agyalok.70e volt az 4,5 literolajcserével együtt.Ez nem nagy összeg.
A szerelő azt mondja,hogy erlőfordulhat de idő kell neki.Raktak egy feton-ba új vezérlést és panaszkodtak,hogy nem lett az igazi.Mondja,hogy kb 7000km után lett jó.Viszont volt,hogy gyári új vezérlésnél is ugyanez van.A másik,hogy van amikor rá kell állitani.
Ahogy néztem nem egyszerű szerkezet.Tele van szelepekkel meg minden kütyüvel. Végül is szkeptikus vagyok mert szeretem ha tökéletes az autóm. Különben 1 év km-töl fuggetlen garancia.Ezt be is tartja!
Néztem külföldi forumokon. Az ilyen jelenséggel vezérléshibával nem csak én vagyok egyedül.
Jó a váltó de néha még erösebben vált.Ezt irtam. Az új vezérléssel mindig ez van.Kell neki egy kis idő amire beáll. Néha még mindig kicsit eröszakos de nem olyan mint volt.
Bazzeg, lassan már Te sem tudod, hogy mit beszélsz...
Egyik szavadban isteníted a szerelőd, a másikban leírod, hogy még most sem jó a váltó, mert ránt, a harmadikban megint azt mondod, hogy tökéletes, mióta javítva lett.
Először döntsd már el, hogy most jó a váltód, vagy sem...
Nálam is ez volt de a 4-5-nél.A két váltó tuti nem egyforma de az enyém is tiptronic.Majdnem 3 éve csinálta meg a Szolnoki Robi.Azóta tökéletes.Tényleg nézd meg mit ir ki a komputer a váltóműnél.Nálam dugattyúremedés volt és átengedte az olajat.Nem értek hozzá de bedöglött az biztos.
Sok apró hülyeségeket cserélt.176000-be fájt. Hivd fel az nem kér kenyeret,lehet probaut nélkül is tud mondani valamit.Én egy rakat szerelőt hivogattam mikor szarakodott. 06209529091
Audi A6, 2000-es évjárat. Igen, egy picit mintha csúszna, utána persze felvált gond nélkül, csak előtte egy pillanatra visszaejti a fordulatot, utána továbbpörgeti.
Most is megint huncutkodik ez fos tiptronic.Mindig néha erőszakoskodik 2-3-ba.Kurva anyját komolyan mondom!Azt mondja a szerelő,hogy menjek vele mert a vezérlés nem kopott be és lehet rá kell megint állitani.Komolyan mondom miböl vannak ezek a vackok.
A régi automatákrol csak jókat hallottam.
Audi 2,5 D 630km semmi baja nem volt. Audi A4 98 2.8 automata 330e km semmi probléma. Sajnos nem élveztem a régieket mert ez az első de nagyon megszerettem.Igaz tényleg sokat használom és nem kevés km van benne..300e-nél még nem tartok.
Azt mondja aszerelő,hogy egy Feton kapott egy új vezérlést és 7000km után állt be. Vicc ez az egész. Most mit mondjak.
Egy hete.Jó barátom.Autopálya pest felé Passat 2005 1.9PD 130 le.Viz felforr autó leállit,autómentő,trailer. Hengerfejes!!! Ujan vette az autot 170e km van benne. Valami tipushiba a szelepeknél megkopott. Ja,két évesen már egy hűtő is kellett bele.
Ahogy leveszem a szavaidbol csuszik a váltó. A gutmann az egy diagnosztika amivel kiolvasható a hibakód.Az nem normális amit csinál a váltód.A márkaszrvizt azon a téren felejtsd el.
Egyébként a leírt tüneteket mik okozhaták? Találkozott már vki hasonlóval? 2-esben vmiért 2000-es fordulat környékén egy kicsit visszavesz a fordulatból ugyanolyan gázadás mellett, aztán továbbpörög. Automata és tiptronic módban is.