Az adó teljesíménye, a kábel, csatlakozók csillapítása, és magának az antennának a hatásfoka ami meghatározza ezen a frekvencián leginkább az áthidalható távolságot.
Meg még sok minden más. Sokszor leginkább a szerencse :-).
A hosszabb antenna hozhat változást, de azért csodára nem kell számítani. Az adó teljesíménye, a kábel, csatlakozók csillapítása, és magának az antennának a hatásfoka ami meghatározza ezen a frekvencián leginkább az áthidalható távolságot. Nyilván, ha az egyik antenna egy magaslaton van, akkor az áthidalható távolság meg is sokszorozódhat. Hosszabb antenna, nagyobb felület, elméletileg jobb hatásfok.
így van. Gondolj csak a külföldi fm rádióállomásokra. Mármint a 96-108 FM tartományra. Ott is előfordul hogy a pirosnál pont nem jön be az adó, de amint elindulsz már jó. És a taxikra se hiába oda szerelik az antennát ahova :)
Az sem mindegy, hogy a kocsi tetejére hova rakod a mágnestalpast. A ideális elhelyezés az pont a kocsi tetejének középpontja szokott lenni. Egyéb esetekben többé-kevésbé irányítottá válhat az antenna a körsugárzás helyett.
éértem.tehát ez sem olyan egyszerű,mint ahogy elképzeli az ember.Hát konkrét kiszemelt távolság nincs,amire mi használnánk,(terepjáró off-road) arra szinte jó is.csak ugye mikor az ember belekerül az ördögi körbe,elkezdi foglalkoztatni az eddig nem ismert témakör,akkor elkapja a hév,és több 10km-et akar átbeszélni,a legolcsóbb módon.Ki nem használnám,pusztán a kiváncsiság vezérelt minket.És abban a hitben voltam,hogy a hosszabb antenna majd eszméletlen nagy változást hoz. :)
Önmagában a mágnestalpas antenna nem feltétlen gond. Főleg, ha kellően nagy a mágnestalpa, és kapacitíven létrejön Pl. az autó tetejével az ellensúly.
Az egy fontos kérdés, hogy milyen kábel van rajta, és annak mennyi a vesztesége, és még az is, hogy mennyire sikerült a legkisebb veszteséggel felszerelni a kábelre a mágnestalpat, csatlakozót.
A tapasztalatok szerint, a H-155 kábel még elfogadható csillapítást produkál a PMR sávon, de valamennyi vesztesége mindenképpen van. Célszerű minél rövidebbre venni a kábel hosszt.
Sziasztok!Ismét lenne 1 zöldfülü kérdésem,csakhogy a tisztánlátásom végett.Adott 1 GS6700 rádió,ha van hozzá mágnestalpas antennám,az hatótávban mekkora előrelépést hozhat?gondolom itt is van olcsóbb-drágább kategória antennánál,vagy ez nem mérvadó?mert vásároltam eggy nagoya 50cm-es mágnestalpast,de nem hozott áttörő nagy előrelépést hatótávban,mintha gumiantennával beszélnék kidugva a kocsiból.
No, egy kis monitoring system... :) A Szt Imre Kórház 3,emeleten fullban jön a PMR4-en valami jo kis szar magyar popzene, persze neha rogerbeeppel szinesitve. Tobb oraja, es nem unja a rrohadék...
Szerintem simán lehetséges. Épp nemrég volt szó róla itt valamelyik topikban, és kiderült hogy a 450MHz-es antenna mérés után kiderült hogy 446MHz-re volt hangolva. Én is kaptam egy ilyet ingyen, és működik pmr-en minden további nélkül.
Ha egy biliműanyag Microcom 8 csatornás pmr rádióra az eredeti helyett felteszek egy régi 450 mHz en működő telefon (Motorola associate) antennáját az életképes lehet? Bocsi ha nem ide tartozik a kérdés.
Köszönöm, azért bízzunk benne nem lesz rá szükség :) szomszédbeli utazásoknál jól jön az autók közti kommunikációban, és a nyár szinte mindjárt itt van.
Van ilyen minden nagy gyárnak. Icom, Kenwood is kínál. A Vertex/Yaesu is talán most a VX351 egyik változatát kínálja PMR-re beállítva. Van ahol jumper sem kell, csak szoftver.
Sőt!
A VX246-ot vették a 70 centis sávban máshol dolgozók is, mert a frekik is tudtak mások lenni. Így 30-40%-al olcsóbban vettek ipari rádiókat.