Üdv visszaolvastam vagy 3 oldalt és ahogy láttam mindenki az olajcserékről írt!
Nekem céges 35C13-as dailly-m van 2004-es mióta megvan azóta a váltóba sose cseréltünk olajat de a többi szervízt elvégeztük szerelővel beszéltem ő is mondta hogy 1x egy pasi cserélni akarta a váltoolajat ,rosz csavart szedett ki és elmentek a sebességek!
hídba viszont évente cserélünk olajat mivel átlag 1.4 és 2 T-val járok!
Ja és megvan rugóztatva átlag 90-el megyek és 10-12-re jön ki a fogyasztás!
:-))....igérem megvárom ameddig el nem törik. gondoltam 16 év alatt elfáradtak...vagy lustácska, de hallgatok a jó tanácsra. kérdés változatlanul fogok kapni rúgokat hozzá ,persze csak ha eltörött ?? (lapocskáim,alátétek vannak). üdv
na jó, de uj CR motorod van van és nem a régi ami "csak 1-et priccől be" !... xDD nagyon boldog leszek a laposon ha 11-12 litykóval megúszom, el fogom árulni a valóságot igérem.
En eddig csk egy hatso kerekagycsapagyat csereltem. Nekem eleg csendes a motor es 9 korul eszik. Mondjuk ebbe csk 255000 km van. Ezek a motorok ritkan halnak le
ok-sy power, ezek szerint nincs teljesitmény ,zajbeli vagy fogyasztásbeli külömbség a kettő között ? gondoltam 300 ccm csak valamivel jobb ?...hmm ezeket a motorokat nem ismerem. nálad mennyit ment el a motor,váltó hid ? (nagy ivecóztam valamikor 1986-87- ben 40 tonnáson de az más ugye ? üdv
köhi, kicsit enyhül a "hüvi idő" kezdödhet a szerelgetés is. pedig nem is beszéltünk össze, én is 40-50 ezer és szigorú olajcsere,,,stb (nem fokozom). ez valahogy úgy van mint a vitaminok meg a só, csak akkor van mellékhatásuk ha nem esszük meg ! innen meg csak 1 ugrás,hogy nincsenek csúnya nők ,csak keveset....stb. :-)) nem is emlékszem,hogy 7 ezer fölött mentem volna motor olaj csere nélkül . a céges kocsira persze kevés a "ráhatás"...de hát ebböl éljenek a hűhelyek :-)) budaőrsön egy kis csapágyüzletben idáig mindent megkaptam ha szükség volt rá,szimeringeket és karmantyúkat is. (mg üzlet is jó lehet ezek szerint). váltóra figyelek nagyo akkor !! köszi ,hogy megemlitetted a ti eseteteket , majd megadom a motor ill. adagoló számot is a napokban. lehetséges ,hogy kapok valahol rugókat a befecskendezőhöz, 4 drb ?? u.i. lapkáim (alátétek) az van hozzá. üdv
Szerintem nem a gyengélyük, mivel mid a két gépet kupectől vettük így az isten tudja ténylegesen mennyi kilómétert futhattak a vásárlás napjáig. Én 60 ezer km-enként cserélem a hajtómű olajakat. A vásárlástól számított 120 ezer kilóméter futásteljesítméy után kellett cserélni acsapágyakat. Azóta az egyik már bőven szaladt enyit hiba nélkűl, a másikba még csak pár ezer gyűlt össze.
u.i. " Nekünk mind a két gépben /'97-es és xxxx-as/ a váltó előtéttengelyének kúpgörgős csapágyai adták be az unalmast. " erröl mondanál kicsit többet ? mennyit futhatott ? vagy olajcserét nem vehették figyelemben ? esetleg a gyengéjük ? (tipus hiba ?) köszi elöre is.
ok-sy, ahogy az időjárás engedi megnézem a motor ill. adagoló számot is. valóban nem soros az adagoló hanem "VE" (verteiler) osztó pumpás. csak tippeltem a 7 fokkal ,teljessen hasra ütéses volt. :-)) szerintem lesz mit korigálni csak hát a régi mikrónméterem helyett rendeltem egy új (adapteres) mérő órát,nagyon barátságos áron. 1 hét és meg lesz csak az asszony meg ne tudja xDD . nem tudom csúcsokat szedtél már szét ? 1 vagy 2 drb rugó lehet bennük ? 240-re vagy 250-re nyomjam le ? ..hmm.. üdv.
szevasz . igen,igéretesnek látszik ugyan is egy 70-feletti asztalos mesteré volt aki óvta-ápolta.. putyulgatta, és "mesteri" módon uj platót hozott ösze rá. 2.5 TD és 96-os 116 lovas moci van benne. megpróbálom el is hinni,hogy 120 ezres (majd kiderül). kaptam hozzá egy 2.8 TD motort váltóval ami egy püffösböl lett kimentve (97-es TD). a kérdés még,hogy érdemes átépiteni 2.8-ra ?....eddig senki nem tudott érdemben mondani valamit mellette ill. ellene. igazz ebben a hidegben kinek is van kedve mocit cserélgetni ? xDD szenet meg tüzifát pakolni is derékfájós "hadművelet". üdv. és szép adventi hetet kivánok neked és minden ivecos kollégának.
Sokan nem tudják a nyelestengelyek működését,egy VW autóval is elvéreztek az okosok itt az indexen.Sosem árt a gyakoribb olajcsere,de a hajtásláncok simán bírják a 100000 km-ert.A Ducatoban fekete a váltóolaj.A hídba 70w140-es olaj kell,az bírja a terhelést.
helló,bár nem nekem irtál,csak emlékezetböl ...nálam a régi 312 sprinti 200 körül kupplungcserés lett és "elszörnyedtem" ,mert a nyelestengely lötyögött. kiderült,hogy elöször taliztam nem fix csapágyas bordással. a mostaniakat CR nem ismerem a progik miatt...hmm...igy lettem boldog dailys :-))...a váltókba nálunk nem is "feketedik" meg 50 ezernél az olaj de hidakban gyorsabban szineződik a terhelés függvénye miatt. az uj olajak kémiai adalékával róbálják hőtüröbbé tenni a kenöanyagokat én ettöl függetlenül cserélném bennük rendszeressen (40-50 és csere .-))....még nem bántam meg...nagyon sokat megyünk és sajnos sokszor rendessen kirakva... üdv. és jó szerelést bocsesz ,hogy irtam neked cimezve
szevasz, szinte egyre gondoltunk ,-)) az előtöltését szeretném le ellenörizni be is tudom pontossan állitani csak még nem tudom hány fokra kéne ?? 7-8 körül lehet...hmm anglikánusokat átböngészem ,talán találok adatot. ,-) a nyomi csúcsonként 240 bár körül kellene ,hogy legyen? úgy hámoztam ki. a csúcsok nem drágák bele de a hézagoló lapkák ill. rugó hozzá ?? ..még nem tudom,hogy hol szerezhető be. eggyik csucs gyanussan "hangzik"bár a füllem se a régi már...végül is hidegen nagyon nehezen indult, melegen semmi gond (ezért ucsó az adagoló felujitési terv) hidegen még kékessen füstöl aztán minden ok-sy !....csak lustácska ...ja és csörög akár a D csepel a 70 es években XDD....el is kereszteltem csörgő-kigyónak...szóval nem egy em-á-en büssing hangok (MAN) az adagolót nem tudom itthon lemérni,mert padom az még nincs (csak a csúcsokat). a petrol és a 312-es sprinter sokkal csendesebb volt.(igaz a hengerek száma is kevesebb most. kaptam egy 2.8 TD motort is hozzá, csak nem tudom,hogy lényeges külömbség várható-e a 2.8-tol. valaki tudna mondani erröl valamit ? mind a kettő 1996-os és TD. szeretettel üdvözöllek.
Nekünk mind a két gépben /'97-es és 2003-as/ a váltó előtéttengelyének kúpgörgős csapágyai adták be az unalmast.
"Eredeti" Iveco alkatrészként árult csapágyakért /két golyós, két kúpgörgős/ illetve két szimmeringért 60 ezret szerettek volna. mezőgazdasági boltban rendelt csapágyak /Koyo, Skf/ és ugyanazon márkájú /corteco/ szimmering igaz Iveco felirat nélkül 30 ezerben megált.
Szia, mielőtt az adagolót leszerelnéd előtte az alábbi dolgokat érdemes átnézni:
Motorvezérlés 100%-ig a helyén legyen, előtőltés szintén 100%-ig helyén kell lenie. Porlsztók megfelelő nyomáson, képpel porlasszanak. Turbónyomás megfelelősségének ellenőrzése. Ha ezek jók, illetve a motor további paraméterei nyomásveszteség, kompresszió nyomás megfelelő és még mindig lustának érzed akkor jöhet adagolós. Az adagolóban az előtöltés állító szokott beszorulni természetes kopás illetve üzemanyag minőségi problámák következtében.
Ha az adagolód kopásából eredő nyomásprobléma miatt agódsz akkor melegindítási próbléma merülne fel /adagolóból a porlasztók felé szállított ü.a nyomás/
Ha az adagolód háznyomása nem megfelelő akkor előtöltés állítási probléma merülhet fel. Következménye szintén lustítás /nem gyakori hiba/