Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

K19-gabi Creative Commons License 2012.12.13 0 0 1746

Üdv visszaolvastam vagy 3 oldalt és ahogy láttam mindenki az olajcserékről írt!

Nekem céges 35C13-as dailly-m van 2004-es mióta megvan azóta a váltóba sose cseréltünk olajat de a többi szervízt elvégeztük szerelővel beszéltem ő is mondta hogy 1x egy pasi cserélni akarta a váltoolajat ,rosz csavart szedett ki és elmentek a sebességek!

hídba viszont évente cserélünk olajat mivel átlag 1.4 és 2 T-val járok!

Ja és megvan rugóztatva átlag 90-el megyek és 10-12-re jön ki a fogyasztás!

Patrol56 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 1745

 :-))....igérem megvárom ameddig el nem törik. gondoltam 16 év alatt elfáradtak...vagy lustácska, de hallgatok a jó tanácsra. kérdés változatlanul fogok kapni rúgokat hozzá ,persze csak ha eltörött ?? (lapocskáim,alátétek vannak).  üdv

Előzmény: mindaricsi (1743)
Patrol56 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 1744

na jó, de uj CR motorod van van és nem a régi ami "csak 1-et priccől be" !...  xDD  nagyon boldog leszek a laposon ha 11-12 litykóval megúszom,  el fogom árulni a valóságot igérem.

Előzmény: PowerZ (1742)
mindaricsi Creative Commons License 2012.12.12 0 0 1743

Rugót csak akkor cserélj ha eltörik, fölösleges előbb!

Előzmény: Patrol56 (1740)
PowerZ Creative Commons License 2012.12.12 0 0 1742
En eddig csk egy hatso kerekagycsapagyat csereltem. Nekem eleg csendes a motor es 9 korul eszik. Mondjuk ebbe csk 255000 km van. Ezek a motorok ritkan halnak le
Előzmény: Patrol56 (1741)
Patrol56 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 1741

ok-sy power, ezek szerint nincs teljesitmény ,zajbeli vagy fogyasztásbeli külömbség a kettő között ? gondoltam 300 ccm csak valamivel jobb ?...hmm  ezeket a motorokat nem ismerem. nálad mennyit ment el a motor,váltó hid ? (nagy ivecóztam valamikor        1986-87- ben 40 tonnáson de az más ugye ? üdv

Előzmény: PowerZ (1736)
Patrol56 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 1740

köhi, kicsit enyhül a "hüvi idő" kezdödhet a szerelgetés is. pedig nem is beszéltünk össze, én is 40-50 ezer és szigorú olajcsere,,,stb (nem fokozom).  ez valahogy úgy van mint a vitaminok meg a só, csak akkor van mellékhatásuk ha nem esszük meg ! innen meg csak 1 ugrás,hogy nincsenek csúnya nők ,csak keveset....stb.   :-))   nem is emlékszem,hogy 7 ezer fölött mentem volna motor olaj csere nélkül . a céges kocsira persze kevés a "ráhatás"...de hát ebböl éljenek a hűhelyek  :-))  budaőrsön egy kis csapágyüzletben idáig mindent megkaptam ha szükség volt rá,szimeringeket  és  karmantyúkat is. (mg üzlet is jó lehet ezek szerint). váltóra figyelek nagyo akkor !! köszi ,hogy megemlitetted a ti eseteteket ,  majd megadom a motor ill. adagoló számot is a napokban. lehetséges ,hogy kapok valahol rugókat a befecskendezőhöz,  4 drb ??              u.i.          lapkáim  (alátétek) az van hozzá.  üdv

Előzmény: mindaricsi (1735)
Liviati Creative Commons License 2012.12.11 0 0 1739

Én ilyesmit építenék gyári magastetős 9 személyesből+alvázból. Tusoló, konyha, ágy, wc. És akkor nem is kellene lakóautót vennem

Előzmény: cs!rke (1738)
cs!rke Creative Commons License 2012.12.11 0 0 1738

Hát ez csinos egy teremtmény! :D

Előzmény: Liviati (1737)
Liviati Creative Commons License 2012.12.11 0 0 1737
PowerZ Creative Commons License 2012.12.11 0 0 1736
Hat a 2.8 se egy ferrari. Bat eleg gazdasagos fogyasztasba.en nem cserelnem ki. Majd ha ez lehalt
Előzmény: Patrol56 (1730)
mindaricsi Creative Commons License 2012.12.11 0 0 1735

Szerintem nem a gyengélyük, mivel mid a két gépet kupectől vettük így az isten tudja ténylegesen mennyi kilómétert futhattak a vásárlás napjáig. Én 60 ezer km-enként cserélem a hajtómű olajakat. A vásárlástól számított 120 ezer kilóméter futásteljesítméy után kellett cserélni acsapágyakat. Azóta az egyik már bőven szaladt enyit hiba nélkűl, a másikba még csak pár ezer gyűlt össze.

Előzmény: Patrol56 (1732)
mindaricsi Creative Commons License 2012.12.11 0 0 1734

amit letöltöttél annak a 110. oldalán találod az adott motorkódhoz tartozó nyomásértékeket.

Előzmény: Patrol56 (1731)
mindaricsi Creative Commons License 2012.12.11 0 0 1733

1db rugó van porlasztókban és 2 db vékonyabb vastagabb alátét. A nyitási nyomást az alátétek helyes megválasztásval tudod beállítani.

Előzmény: Patrol56 (1731)
Patrol56 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 1732

u.i.   " Nekünk mind a két gépben /'97-es és xxxx-as/ a váltó előtéttengelyének kúpgörgős csapágyai adták be az unalmast. " erröl mondanál kicsit többet ? mennyit futhatott ? vagy olajcserét nem vehették figyelemben ? esetleg a gyengéjük ? (tipus hiba ?) köszi elöre is.

Előzmény: mindaricsi (1719)
Patrol56 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 1731

ok-sy, ahogy az időjárás engedi megnézem a motor ill. adagoló számot is. valóban nem soros az adagoló hanem "VE" (verteiler) osztó pumpás. csak tippeltem a 7 fokkal ,teljessen hasra ütéses volt.      :-))             szerintem lesz mit korigálni csak hát a régi mikrónméterem helyett rendeltem egy új (adapteres) mérő órát,nagyon barátságos áron. 1 hét és meg lesz csak az asszony meg ne tudja  xDD . nem tudom csúcsokat szedtél már szét ? 1 vagy 2 drb rugó lehet bennük ?  240-re vagy 250-re nyomjam le ?  ..hmm.. üdv.

Előzmény: mindaricsi (1726)
Patrol56 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 1730

szevasz . igen,igéretesnek látszik ugyan is egy 70-feletti asztalos mesteré volt aki óvta-ápolta.. putyulgatta, és "mesteri" módon uj platót hozott ösze rá. 2.5 TD és 96-os 116 lovas moci van benne. megpróbálom el is hinni,hogy 120 ezres (majd kiderül). kaptam hozzá egy 2.8 TD motort váltóval ami egy püffösböl lett kimentve (97-es TD). a kérdés még,hogy érdemes átépiteni 2.8-ra ?....eddig senki nem tudott érdemben mondani valamit mellette ill. ellene. igazz ebben a hidegben kinek is van kedve mocit cserélgetni ?  xDD  szenet meg tüzifát pakolni is derékfájós "hadművelet".       üdv. és szép adventi hetet kivánok neked és minden ivecos kollégának.

Előzmény: PowerZ (1729)
PowerZ Creative Commons License 2012.12.10 0 0 1729
Szep verda.
Előzmény: Patrol56 (1727)
Patrol56 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 1728

Patrol56 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 1727

A mai napi akció,  ;-)

mindaricsi Creative Commons License 2012.12.10 0 0 1726

Szépestét! A "mai" motorokon VE adagoló estében az előtőltést az adagoló főtengelyének alsó holtpontjától mért mm adja meg. Segítségűl az alábbi ábra:

 

Ha írsz motorkódot akkor megtudom adni az előtőltés értékeket.

Üdv.: mindaricsi

Előzmény: Patrol56 (1723)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 1725

Sokan nem tudják a nyelestengelyek működését,egy VW autóval is elvéreztek az okosok itt az indexen.Sosem árt a gyakoribb olajcsere,de a hajtásláncok simán bírják a 100000 km-ert.A Ducatoban fekete a váltóolaj.A hídba 70w140-es olaj kell,az bírja a terhelést.

Előzmény: Patrol56 (1724)
Patrol56 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 1724

helló,bár nem nekem irtál,csak emlékezetböl ...nálam a régi 312 sprinti 200 körül kupplungcserés lett és "elszörnyedtem" ,mert a nyelestengely lötyögött. kiderült,hogy elöször taliztam nem fix csapágyas bordással. a mostaniakat CR nem ismerem a progik miatt...hmm...igy lettem boldog dailys   :-))...a váltókba nálunk nem is "feketedik" meg 50 ezernél az olaj de hidakban gyorsabban szineződik a terhelés függvénye miatt. az uj olajak kémiai adalékával róbálják hőtüröbbé tenni a kenöanyagokat én ettöl függetlenül cserélném bennük rendszeressen (40-50 és csere .-))....még nem bántam meg...nagyon sokat megyünk és sajnos sokszor rendessen kirakva...    üdv. és jó szerelést   bocsesz ,hogy irtam neked cimezve

Előzmény: Törölt nick (1722)
Patrol56 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 1723

szevasz, szinte egyre gondoltunk  ,-))  az előtöltését szeretném le ellenörizni be is tudom pontossan állitani csak még nem tudom hány fokra kéne ??   7-8 körül lehet...hmm anglikánusokat átböngészem ,talán találok adatot.  ,-) a nyomi csúcsonként 240 bár körül kellene ,hogy legyen? úgy hámoztam ki. a csúcsok nem drágák bele de a hézagoló lapkák ill. rugó hozzá ?? ..még nem tudom,hogy hol szerezhető be. eggyik csucs gyanussan "hangzik"bár a füllem se a régi már...végül is hidegen nagyon nehezen indult, melegen semmi gond (ezért ucsó az adagoló felujitési terv) hidegen még kékessen füstöl aztán minden ok-sy !....csak lustácska ...ja és csörög akár a D csepel a 70 es években XDD....el is kereszteltem csörgő-kigyónak...szóval nem egy em-á-en büssing  hangok (MAN) az adagolót nem tudom itthon lemérni,mert padom az még nincs (csak a csúcsokat). a petrol és a 312-es sprinter sokkal csendesebb volt.(igaz a hengerek száma is kevesebb most. kaptam egy 2.8 TD motort is hozzá, csak nem tudom,hogy lényeges külömbség várható-e a 2.8-tol. valaki tudna mondani erröl valamit ? mind a kettő 1996-os és TD. szeretettel üdvözöllek.

Előzmény: mindaricsi (1718)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 1722

Lehetsz akármilyen gondos gazda,ha jön a baj,nem lehet elkerülni.

Előzmény: PowerZ (1721)
PowerZ Creative Commons License 2012.12.10 0 0 1721

Hát azért seholse szeretnék ott maradni :) Amugy megy. Még egy akkut kell szerintem cserélni. Most cseréltem izzitót.

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 1720

A nyeles nem zörög,ne is foglalkozz vele.Megy a gép(?),akkor addig kell menni vele, amig meg nem áll.Keressen a gép.

Előzmény: PowerZ (1714)
mindaricsi Creative Commons License 2012.12.09 0 0 1719

Nekünk mind a két gépben /'97-es és 2003-as/ a váltó előtéttengelyének kúpgörgős csapágyai adták be az unalmast.

"Eredeti" Iveco alkatrészként árult csapágyakért /két golyós, két kúpgörgős/ illetve két szimmeringért 60 ezret szerettek volna. mezőgazdasági boltban rendelt csapágyak /Koyo, Skf/ és ugyanazon márkájú /corteco/ szimmering igaz Iveco felirat nélkül 30 ezerben megált.

Üdv:mindaricsi

Előzmény: PowerZ (1709)
mindaricsi Creative Commons License 2012.12.09 0 0 1718

Szia, mielőtt az adagolót leszerelnéd előtte az alábbi dolgokat érdemes átnézni:

Motorvezérlés 100%-ig a helyén legyen, előtőltés szintén 100%-ig helyén kell lenie. Porlsztók megfelelő nyomáson, képpel porlasszanak. Turbónyomás megfelelősségének ellenőrzése. Ha ezek jók, illetve a motor további paraméterei nyomásveszteség, kompresszió nyomás megfelelő és még mindig lustának érzed akkor jöhet adagolós. Az adagolóban az előtöltés állító szokott beszorulni természetes kopás illetve üzemanyag minőségi problámák következtében.

Ha az adagolód kopásából eredő nyomásprobléma miatt agódsz akkor melegindítási próbléma merülne fel /adagolóból a porlasztók felé szállított ü.a nyomás/

Ha az adagolód háznyomása nem megfelelő akkor előtöltés állítási probléma merülhet fel. Következménye szintén lustítás /nem gyakori hiba/

Üdv.:mindaricsi

Előzmény: Patrol56 (1700)
Roadtrain Creative Commons License 2012.12.09 0 0 1717

Normális szerelő is van ha kell :) IVECO specialisták a 23.-kerbe.Korrekt áron dolgoznak,lelki ismeretesek és megbízhatóak.

Előzmény: PowerZ (1712)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!