Hétvégén beszereltem egy utasfigyelő tükröt a járgányomba. Leírom röviden, hogyan zajlott a dolog, hátha érdekel valakit:
Bontott tükröt vettem. A belső világítást leszereltem, hogy meggyőződjak arról, hogy a helye ki van-e alakítva a tető lemezében. Nagy örömömre a kárpit alatt bújkálnak a tartó lyukak. A tükörház formáját kivágtam kartonpapírból, majd nekiláttam a kárpit vágásának úgy, hogy először csak kis lyukat vágtam, hogy be tudjam pozicionélni a helyét. Miután meg lett a végleges kivágás, először a tükörház szélvédő felőli részét pattintottam a helyére. A másik kettőt a tükör lenyitott állapotában benyúlva ujjal lehet bepattintani a helyére.
Amire oda kell figyelni, az a tisztaság, mert a kárpiton minden apró kosz meglátszik.
Értem, szóval ven egy "kis" mesefaktor a történetben: az első tulajdonos voltaképpen nem is az első tulajdonos, a vezérléscsere meglehetősen "félreérthetően" van leírva, és vannak kérdőjelek a kuplungcsere körül is.
A motorjavítást márkaszerviz csinálta, és van róla tanúsítvány, a tulaj elmondása szerint.
"Ha nagyon ki van számolva a pénzed, ne vegyél 6-8 éves dízel autót úgy, hogy az összes pénzed ráköltöd."
A pénzem ki van számolva, persze, de nyilván úgy szeretnék venni, hogy maradjon még legalább 1-200eFt a vétel után az esetleges gatyábarázásra. Csődtömeget nyilván nem szeretnék, ezért is kérdezgetlek titeket első körben :-)
Kérdés: a fentiek alapján szerintetek kuka ez az autó vagy egy szakszervizes átvizsgáltatást azért megérne?
7-8. oldal szerint nincs kivételként az 1.4-s, mondjuk ez 2006-s kiadás, arra sem emlékszem meddig gyártottak 1.4-t. Majd megnézem az én könyvemet az 2004-s
Hát akkor ezt benéztem! :( Viszont tényleg jól néz ki! Ha már dísztárcsa: mi a fantázia neve (hátul biztos rajta van), megnéznéd nekem?
Egyébként a cikkben lévő 16"-os Monaco felszerltésű kocsin is látható felnire fájana nagyon a fogam. Ilyet adtam el ugye 17"-osban, mikro a nyári gumit cseréltem a sokkal barátibb áron kapható 16"-osra.
Miután ezt az alkatrészt 5 éves korában kötelezően kicserélték, /120 000km ennek az alkatrésznek a futási ideje
6 év 160 e km:)
Miután a vezérműszíj a 4 dugattyúból kettőt szétvert, kicserélték mind a 4-et, kapott egy új vezérműszíj szettet. Gyakorlatilag felújították a motort."
Tulajdonképp télleg, a szelepek, hengerek-falai??:))
Egy nagyobb horpadás volt rajta a jobb oldali küszöbön. Ez veszélyeztette az állagát, ezért ezt megcsináltattam."
Nekem egy igazán nagy horpadás van rajta, de semmit nem veszélyeztet, még csak nem is rozsdál:)
Karterra azért lettem volna kíváncsi mert 2 hét múlva megyek olajcsere, csapágyellőrzés és ugye ezzel együtt szétnézünk lerakódás-trutyi ellenőrzés ügyében is.
Csapágyméret, talán RenPaul tud konkrétumot, de az, hogy tartanak túlméretest nem feltétlenül adja ki, hogy lehet a főtengelyt köszörülni. No majd kiderítem pontosan, hiszen fontos infó.
Szóval, nagyon megköszönném, ha véleményeznétek a fentieket!
Első számú alapigazság: látatlanban semmit nem lehet véleményezni.
A sztori a szervizkönyvről szinte biztosan fals. Jártam már egy-két márkaszervizben :-))) de sehol nem gyakorlat, hogy az alkalmazottak kedvezményesen vihessenek ki komplett autókat, hiszen akkor az értékesítők mást sem csinálnának egész nap, csak saját zsebre dolgoznának.
Annyit nyilván megtehet egy értékesítő cimbora, hogy a saját jutalékáről lemond, de őszintén szólva jobban jár a vevő, ha hagyja a jutalékot a fenébe, mert az tipikusan kevesebb, mint egy autó átírása. (Ha a törzskönyv a saját nevén van, akkor az autó át lett írva. Egy átírás kb 70-80 ezer forint, az értékesítő jutaléka egy kb 6 milliós autón max 60.000, de inkább csak a fele.)
Inkább azt gondolom -- ha az autó első tulajdonosa valami Renault-közeli cég volt -- hogy tesztautó volt a drága, ami nem éppen a boldog gyermekkor szinonimája egy autónak...
A sztori a motorfelújításról akár igaz is lehet, bár az 5 éves dízel GS 40 ezer kilométerrel nem éppen tipikus. A rosszul meghúzott csavar valóban okozhat galibát, bár nyilván nem maga a szíj veri szét a dugattyút, hanem a szíj szakadása/lecsúszása esetén a dugattyú útjába kerülő szelepek, de ezt nyilván így értette.
Ha a motorszerelés után a kuplungszerkezetbe olaj kerül, az elég komoly bénázásra vall, és felveti a kérdést, vajon mennyire gondosan és mennyi szakértelemmel rakták össze a motort.
A motorjavításról kellene egy számla vagy munkalap, hogy pontosan mit javítottak, mit cseréltek, milyen alkatrészt építettek be, és főleg, hogy kik.
Ha nagyon ki van számolva a pénzed, ne vegyél 6-8 éves dízel autót úgy, hogy az összes pénzed ráköltöd. Az először nézett Espace-ban a 2.2 dCi motor egy pénznyelő, de ebben a korban már egyáltalán nem ritka olyan meghibásodás más turbódízeleknél sem, ami több éves üzemanyag-megtakarításodat viszi el :-(
Stevie 13, és a többi hozzáértő! A segítségetekre van szükségem.
Van egy 2005-ös GS, 1,5 dCi, és a tulaja igen korrektül visszajelzett a kérdésekre, sőt az alvázszámot is megadta (így is lehet!).
A leírtakkal kapcsolatban van azért pár kérdésem, bemásolom:
"A törzskönyv az én nevemre szól, de a szervizkönyvben XY áll, aki jó barátom volt akkoriban, az X-i Renault szalonban volt vezető értékesítő, így belső áron tudtam megvenni az autót. Természetesen a birtokbavétel után azonnal átírattam. "
Ez gondolom nem probléma.
"közelmúltban alaposan átnézték, miután megállt alattam és ledobta a vezérműszíjat. Miután ezt az alkatrészt 5 éves korában kötelezően kicserélték, /120 000km ennek az alkatrésznek a futási ideje és én még 40 000.ret sem mentem vele/, jeleztem a szerviznek, hogy ezt meg kéne csinálniuk. Felkértem egy független szakértőt, közösen szétszedtük, megállapítást nyert, hogy hogy egy apró csavar okozta a problémát, amit nem húztak meg jól és bekerült a rendszerbe. Miután a vezérműszíj a 4 dugattyúból kettőt szétvert, kicserélték mind a 4-et, kapott egy új vezérműszíj szettet. Gyakorlatilag felújították a motort."
Ez így tök jól hangzik, persze én nem tudok a sorok közt olvasni...
"Amikor végre elkészült arra lettem figyelmes, hogy nem húz rendesen. Kiderült, hogy csúszik a kuplung. Tehát egy vadonatúj kuplung szettet is kapott. "
Ugyanúgy, mint fent. :-)
"Ez egy 7 éves gép. Magán viseli a 7 év nyomait, Itt egy karcolás, ott egy pici horpadás. Egy nagyobb horpadás volt rajta a jobb oldali küszöbön. Ez veszélyeztette az állagát, ezért ezt megcsináltattam."
Ez is jól hangzik, de legalábbis őszintének.
Szóval, nagyon megköszönném, ha véleményeznétek a fentieket!
Nem jelezted a szűrőhibát annak ahol vetted? Már egy 50%-s térítés is segítene rajtad.
Egy üzleti partnertől kaptam a szűrőszettet szinte ingyen, mi a szart mondjak? Jószándékkal adta, én meg elfogadtam. Így jártam.
karterban mi és mennyi volt
Mikor mentem megnézni, már le volt véve, szét volt szedve. Az alkatrészeket nem dobták ki mivel szóltam hogy meg szeretném nézni, meg is néztemés gondoltam majd itthon lefényképezem, de végül mégis ott felejtem.
Úgy tudom nem lehet köszörülni, mert nincs túlméretes klt
Szerintem csak van, mert felmerült a köszörülés mint opció, igaz lehet nem gyári terminológia szerint. Viszont a hajtókarcsapágynál is úgy rémlik kérdezték hogy alapméretes kell? Akkor meg kell lenni túlméretesnek is.
Nem jelezted a szűrőhibát annak ahol vetted? Már egy 50%-s térítés is segítene rajtad.
Mivel az olaj jó része távozott a motorból, ezért leszedettem a kartert is, hogy kicseréltesem a hajtókarcsapágyakat.
Ott voltál amikor csinálták, az érdekelne a karterban mi és mennyi volt amikor már leengedték a maradék olajat.
Meglepődve tapasztaltam, hogy az összes csapágy kopott jobban-kevésbé, de a 3. hengernél már a réz is kilátszik néhol a csapágyfém alól. A csapágy felső részén meg olyan lyukacskák, vannak a felületben.
Érdekes, eddig amit láttam jobbára az 1-4 hengernél ment tönkre. pl:
Szerencsére úgy láttuk, hogy a főtengely még köszörülés nélkül is bírni foglya, mivel azon még nem volt komolyabb következmény nyoma.
Úgy tudom nem lehet köszörülni, mert nincs túlméretes klt., de lehet pontatlanul emlékszem.
Na szóval a legfőbb tanulság az számomra hogy a motorolajat legkésőbb 15 ezrenként cserélni kell, csak a legjobb minőségű szűrőket szabad használni, ( néhány százassal-ezressel nem érdemes spórolni) és a hajtókarcsapágyakat megelőzés céljából érdemes 100 ezrenként cserélni.
Teljesen igaz, hiszen kb 9-10 olajcsere kijön a nyilván kedvezményes - mert a munkához képest nagyon jó ár - szerelésből. Én 10 e-ként, vagy 1 év cserélem az olajat szűrővel, a többi szűrőt félévente, gázolaj 30 e km.