Felkerült a Fortepanra egy Moszkva téri kép. Ott van két szerelvny, az első ilyen középperonos pótkocsis. Bukfenc mozdonyt viszont soha nem láttam, csak 1000-eket.
1895-ben megszületett a döntés, hogy a Gloriette helyén egy millenniumi emlékművet, egy panteont kell építeni. Wekerle Sándor miniszterelnök Zala György szobrászt és Schickedanz Albert építészt bízta meg a feladattal. A két oszlopcsarnok később készült el és a királyszobrokat csak 1905 és 1911 között készítették és helyezték el bennük. Eredetileg 14 király - 9 magyar és 5 Habsburg uralkodó - szobra állt az emlékműben.
A Tanácsköztársaság alatt, 1919. május 1-jén az egészet vörös drapériával vonták be, Gábriel arkangyal szobrát obeliszkké alakították, és eléje Marx 7 méteres gipszből öntött alakját állították
Visszavonom az "alapból egytáblás" állításomat e képed alapján, vagy a pályaszámaim nem stimmelnek, amelyek szerint R5: 5800-5974, és EP: 5975-5993. A vicc kedvéért még az 5750-5799 tartomány is EP-ként szerepel.
Ez az 5982 tehát EP, de már "UV-korszakban elvégzett átalakítás", legalábbis az első fázisa. A távvezérlési csatlás már rajta van, de a kinézet többi eleme még eredeti. Az egytáblás ablak ezek szerint a tolóajtók beépítésével lehet egyidős...
Igen, pontosan ott van. A háttérben az "étterem" felirat a Modern Étterem reklámja, a Szent István körúttól egy(?) házzal beljebb volt, lépcsőkön kellett lemenni.