A 109-es a 9-esnek egy esti-hétvégi meghosszabbított változata. A 9-es ma is ugyanúgy jár, mint akkor, annyi különbséggel, hogy ma már nem megy be a Vörösmarty térre, a Zserbó elé, hanem visszafordul a Deákon.
A megboldogult időkben a 6-os eddig járt, Óbudáról. Mégpedig Miklós utcától. Ma is van ilyen járat, aminek 109-es a neve, de Ő nem Üllői úton jár, hanem a Baross utcában. Jah és nem "Flórián térről", hanem Bogdáni úttól..., egészen "Zalka Máté térig"! :)
Felkerült a Fortepanra egy Moszkva téri kép. Ott van két szerelvny, az első ilyen középperonos pótkocsis. Bukfenc mozdonyt viszont soha nem láttam, csak 1000-eket.
1895-ben megszületett a döntés, hogy a Gloriette helyén egy millenniumi emlékművet, egy panteont kell építeni. Wekerle Sándor miniszterelnök Zala György szobrászt és Schickedanz Albert építészt bízta meg a feladattal. A két oszlopcsarnok később készült el és a királyszobrokat csak 1905 és 1911 között készítették és helyezték el bennük. Eredetileg 14 király - 9 magyar és 5 Habsburg uralkodó - szobra állt az emlékműben.
A Tanácsköztársaság alatt, 1919. május 1-jén az egészet vörös drapériával vonták be, Gábriel arkangyal szobrát obeliszkké alakították, és eléje Marx 7 méteres gipszből öntött alakját állították