Stevie, már annyiszor irtad ezt a fejegység dolgot, hogy kérdeznék egyet. Azt megjegyeztem, hogy nem a hangszórókat kell cserélni, hogy jobban szóljon a kocsiban a 100 Folk Celsius, hanem a fejegységgel kell kezdeni.
Ha elégedett voltam a Fluence Arkamys BOSE hifijével, vagy ugyan úgy tökéletes a Ford SONY (Titanium) hifije számomra, nem vagyok vájtfülű, hogy Bang&Olufsen kéne a kocsiba, ugyanakkor a gyári megoldások híve vagyok, milyen kompromisszumot lehet kötni a Scenicnél?
Létezik olyan a Monaco ezüstszürke műszerfalába passzoló fejegység ami a mostani (azt'szem) Tunerlist fejegységnél jobb, a korábban említett két autóhoz hasonló élményt ad?
Gyári cd-rádión van valamilyen bemenet?Jó lenne külső cuccot is hallgatni rajta.Ha nincs lehet valahogy beleszerkeszteni? Vagy valami más megoldás ?
Bemenetet lehet csinálni. Egy ügyes elektroműszerész kell hozzá. Tudtommal 5-10 ezer körül szokták elvállalni. Ellenjavallat, hogy a gyári fejnek eleve szar a hangja. Én éppen ezért nem is foglalkoznék vele.
A B-terv egy tetszőleges fejegység lehet, kormánytáv- és kijelző adapterrel. Az adapter maga kb huszon-harmincezer forint, a fejegység meg annyi, amennyi, határ a csillagos ég.
A C-terv ugyanez, csak adapter nélkül. A Scénicben kényelmes és elérhető helyen van a fej, a kormánytávra nincs igazán szükség.
Sőt, 1,9-es dCi-ből is alig. Azt a motort meg szintén szidják elég sokan, nézz csak át az Espace topikba :-)
Az a motor kicsi az Espace-ba. Az Espace egy kéttonnás űrsikló.
Tehát, ha GS-re fáj a fogam, az adott anyagi keretek közt, akkor egy viszonylag keveset futott, leinformálható 1,5-ös dCi az egyetlen reális megoldás - vagy nem veszek GS-t.
Vannak ilyen autók, de nem a te árkategóriádban. (Ha jól értettem, 2M alatt kell maradni.)
Értelek. Én is szívesen vennék 1,6-os benzinest (volt már olyanom, céges autóként, 2,5 évig, és semmi baj nem volt vele), csak épp benzinesből nincs választék.
Sőt, 1,9-es dCi-ből is alig. Azt a motort meg szintén szidják elég sokan, nézz csak át az Espace topikba :-)
Tehát, ha GS-re fáj a fogam, az adott anyagi keretek közt, akkor egy viszonylag keveset futott, leinformálható 1,5-ös dCi az egyetlen reális megoldás - vagy nem veszek GS-t.
(a külföldi behozatal több okból sem tűnik reálisnak.)
Tud valaki segíteni?Gyári cd-rádión van valamilyen bemenet?Jó lenne külső cuccot is hallgatni rajta.Ha nincs lehet valahogy beleszerkeszteni? Vagy valami más megoldás ? Köszi!!!
Ha jót akarsz, felejtsd el a projectet, és inkább ne akarj öreg, olcsó 1.5dci-t venni... Ez a motor a legtöbb esetben nem túl állóképes, ezt 3-5 év alatti 150-200e problémamentes és takarékos lefutására tervezték - mert a vásárlóinak abszolút elsöprő többsége első tulajdonosként maximum ennyit használja, és elégedett lesz vele (tehát megveszi az újat).
De az általad meghatározott keretbe olyan kocsik fognak csak beleférni, amelyek ezen futásteljesítményen és koron túl vannak, vagy annak közelében vannak. Ezt a motort szerintem vagy újonnan kell megvenni - vagy nem kell megvenni...
Jelentem ilyen még nem volt, kivételesen nem szakadó hóban és 4 fokban cseréltem téli gumit (a tavalyi nem számít, azt műhely csinálta).
Kb egy hónapja felrakattam a téligumikat a lemezfelnikre, kaptak egy centirozást és várták a napot ami végül a mai lett és helyet cseréltek a nyárigumis kerekekkel. A nagyobbik fiam <5év) segített, ő volt az emelő felelős, így azért könnyebb volt :)
Zsolesz, jelentem jó rá a dísztárcsa, bár még nincs fent véglegesen (egyet felpróbáltam), még ki kell találnom hogyan jelöljem meg, ha valaki megkívánná, legalább ne tudja eladni könnyen. Arra gondoltam, hogy bele gravíroz(tat)om a rendszámot. Esetleg ötlet?
A nyári gumikat majd levetetem és előkészítem az alufelniket az új szett fogadására.
Ja, csak nálam 2db Continental PremiumContact 2 (majdnem) slickgumi eladó, no meg azért 2db 70-80%-os Kleber is, de csak ha meg van az új szett.
Ez van nekem letorve, igen:(
Meg nem neztem meg, de lehet, hogy a "bigyo" alatt torott a "rud" azon a kis reszen.
A masodik kepen ugy latom, mint ha arra kellene rapattintani.
Megnezem, de ez tuti hianyzik a jobb oldalon....
Köszi a gyors és hasznos tanácsokat, ha van rá mód akkor elvinném 22.-én. Kérném Developer elérhetőségét, bár remélem nem fog haragudni, ha vasárnap délután zargatom, mert sajna délelőtt melózom!
Az zavart össze, hogy GSzORO (31104) belinkelt egy cikketa te hozzászólásodra reagálva amiben 1.6 benzin van. Innentől már nem volt meg, hogy a kérdező eredetileg egy 1.5 dCi-re kérdezett rá.
Szóval ha most nem fejtsd ki részletesen, még mindig nem érteném. :)
Hangyalábnyit olvass vissza (3 nap, nyilván ami nem vág témába ugord át) és látod is a megoldást.
Segítek annyit, ha Developer nick-re keresel rá, akkor 5 perc visszaolvasás sem kell. Ő a megoldás, lehet meg is csinálja neked hétfőn ha otthon van, bár csekély kp. mellett egy csokit is vigyél neki, mert születésnapja lesz. :)
Egyébként mehetsz a kocsival, de semmi nem fog jelezni, tehát bármi történhet amiről nem tudsz majd időben, a hibás kijelzővel akár több 10ezer km is bekerülhet az órába. Tehát mindenképp szedd szét. Visszautalva az első mondatomra, ha megfejeled 2 nappal a visszaolvasást, még egy videót is találsz hogyan kell.
Egyébként most már értem miért írtad, valamiért 1.6 benzin volt a fejemben, pedig tényleg dízel amit belinkeltél....
Szóval igazad van, nem tudom mit és miért kevertem össze.
Lenne egy problémám, van egy 2005-ös 1,6 benzines scenic-em jópárpár napja a kijelzőm elkezdett halványodni, indításkor kinullázza a napiszámlálót és az órát. (volt szerelőnél is Ő nem talált hibát) Ma pedig végképp feladta a harcot, teljes sötétség csak kattog, meg csipog. A kérdésem az lenne, hogy tudtok-e szerelőt aki ezzel foglalkozik, esetleg Székesfehérvár közelében és, hogy így lehet-e közlekedni. Mert szerintem most a 4 napos ünnep alatt nem fogok szerelőt találni! A segítséget előre is köszönöm!
Igen, köszi, csak közben én külföldön voltam, a feleségem pedig elsüllyesztette a borítékot :-) De már felkerültek az ablaktörlőre a kis díszek, ezúton is hála & köszönet!
Ha a vezérléscsere mégsem volt meg, akkor itt az következik. Ezen kívül az olaj és szűrőcserék, és ugye 1.5 dCi +130.000 km kombó, szóval a hajtókarcsapágycsere is megelőzés képpen, mivel bármikor szétszállhat tőle a motor. Ez így el is vitte a 200-at, de utána egy nagyon jó gép lehet belőle. Persze nem árt figyelembe venni, hogy 7 éves autó, itt már azért majd jöhetnek az öregedésből eredő hibák.
Ja és ez a 101 LE dCi, majd Stevie megmondja, hogy ezekkel mi a gond.