Keresés

Részletes keresés

tehtube Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27806

Valóban nem túl széles a két járda, de legalább már kettő van. Nagyon kisstílű megoldás volt hogy nem éltek az újjáépítés során egy rendes átkelés létrehozásának lehetőségével. Fontosabb problémamegoldó lett volna mint a köröshegyi vagy dunaújvárosi híd.

Előzmény: smenasl (27801)
smenasl Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27805

cipőskanállal talán de nemhiszem :) két kerékpáros is necces volt egymással szemben.

Előzmény: Csokis (27803)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27804

Egy Michael Fingerhut nevű, 1998-ban írt, Vasárnapi szürkületek - egy tanulmány feketében c. művében esik szó a leírtakról. Innen letölthető pdf formátumban, angolul.

Előzmény: lafal (27786)
Csokis Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27803

Nem volt az olyan keskeny. Nem tudom, hogy igaz, vagy csak UL, de állítólag a taxis blokád alatt kispolákkal át lehetett ott járni. Senkinek nem jutott eszébe, hogy azt is le kéne zárni, a kispók meg átfért.

Előzmény: smenasl (27801)
Csokis Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27802

Annyira öreg nem vagyok, de majd megkérdem atyámat. Én csak a nagyit látogatni jártam oda, de ő ott nőtt fel.

Előzmény: Hamster (27794)
smenasl Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27801

egyébként a járda nem lett sokkal szélesebb, hiába az új szerkezet:

Boszorka Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27800

A múlt héten volt erről egy cikk az amerikai Népszavában.

Előzmény: lafal (27786)
smenasl Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27799

most az északi oldal hivatalosan bringaút, mindenhol rámpával, a déli meg gyalogos lépcsővel. a 80as évek végén sokat mentünk át a déli járdán nagyanyámmal, kisgyerekként elég félelmetes volt, hogy kéttenyérnyi darabokban ki volt törve az aszfalt, és láttad a vizet. éjjel ráadásul gyér volt a világítás valóban, tudtommal ezért zárták le, az északit meg úgy ahogy befoltozták. a vezetékek mindkét oldalon futottak, képem most csak a bontásról van kéznél. a járda valóban szűk volt, ha figyelembe vesszük, hogy az északi járdára réges rég hivatalos bringaút vezet fel.

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27798

Úgy tűnik, hogy Téged meglehetősen érdekel ez a téma. Meg lehet tudni, hogy miért?

Biztos, hogy egy angol lapon láttam, ha jól emlékszem "urban legends" cím alatt.

 

 

Előzmény: lafal (27786)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27797

Nem tudom mikor és milyen felújítás volt.

Ezek a tények:

Gyalog sose menem át ezen a hídon.

63-65-ig mindíg a déli oldalon motoroztam oda vissza.

 

 

 

Előzmény: scsabi (27788)
Hamster Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27796

Afene... de azért a járda csak megvolt? :) Mert nagyon rémlik nekem, hogy a déli oldalon baktatunk haverral...

Előzmény: toto92 (27795)
toto92 Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27795

A híd felújítása előtt biztos, hogy csak az északi járda volt használható. A délin még a korlátot se magasították meg.

 

A felújítás óta nem tudom, hogyan változott meg, ha változott.

Előzmény: Hamster (27789)
Hamster Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27794

Wow, annyira bent a városban, aktívan? Meddig létezett? Vagy úgy érted, hogy akkoriban volt, amikor a Légszeszgyár utca megalapozta a nevét, és még lóvasúti iparvágány hordta a szenet a losonci pályaudvarról (asszem onnan)?

Előzmény: Csokis (27790)
Hamster Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27793

Nem közvetlenül előtte, de már a 2000-es években.

Előzmény: Csokis (27791)
k.tom69 Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27792

meg van még a béke csónakház 1 is és a 2 is.

és köztük az önkiszolgáló étterem.

persze üresen ott hagyva.nyáron a csónakház viszont üzemel,ott még látok evezösöket.

(örültem a fotonak amelyik az északi összekötö hidon készült,sokat járok mostanában át rajta)

Előzmény: Boszorka (27774)
Csokis Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27791

A rekonstrukció előtt? Akkor a déli csak az újpesti vasútállomástól a Népszigetig működött, utána kerítés volt. Minden forgalom (gyalogos, bringás) az északin ment.

Előzmény: Hamster (27789)
Csokis Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27790

Köztársaság téren, a Gázművek telepén is volt egy. Legalábbis nekem úgy rémlik.

Előzmény: Hamster (27789)
Hamster Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27789

Lezárták? A közelmúltban szerintem inkbáb a másik oldal volt lezárva, legalábbis én mentem itt át többször is.

 

A gazométerekből meg legalább egyet meg kellett volna hagyni a városban. Gyerekkorom kedvenc ipari tereptárgyai voltak (itt, meg Vizafogón... tudom, hogy volt a Gubacsin is, de szerintem azt inkább csak utólag, a villamosos képekről ismerem... volt még valahol?).

Előzmény: scsabi (27788)
scsabi Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27788

Ez a déli járda. Emlékeim szerint ezt a 120 kV-os távvezeték üzembe helyezése után lezárták és afféle közműhíd lett belőle. (a távvezeték konzoljai a képen jól látszanak.

 

A kép viszont szenzációs. Ezeket a gazométereket már teljesen el is felejtettem, hogy valaha léteztek.

Előzmény: Törölt nick (27778)
Yogi Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27787

Mindjárt elolvasom, de addig is: pont ma is néztem, hogy abban a gyönyörű reggeli napsütésben milyen jó lett volna végigfényképezni a páratlan oldalt a Múzeum körúton. A súrlófénytől annyira szép, plasztikus és élő lett minden ház...

Előzmény: Hamster (27785)
lafal Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27786

Azt írod, hogy Rákerestem a "Budapest Calling" című műsorra és megtudtam, hogy miért mentek Budapestre 1935-ben Angliának rádióriportot közvetíteni. Az ok Seress Rezső  és Jávor László „Szomorú vasárnap”-jának világsikere volt.

Erről az összefügésről még nem olvastam. Légy szíves, írd meg hogy hol találtad.

Köszönettel

lafal

Előzmény: Törölt nick (27784)
Hamster Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27785

Kicsi "anno" is:

 

A Kiskörút árnyékos oldala

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27784

Nagyon érdekes a háttér történet. Rákerestem a "Budapest Calling" című műsorra és megtudtam, hogy miért mentek Budapestre 1935-ben Angliának rádióriportot közvetíteni. Az ok Seress Rezső  és Jávor László „Szomorú vasárnap”-jának világsikere volt. A világsikert sajnos öngyilkossági hullám követte, szintén világszerte. A "Budapest Calling" című műsor adása után a dalt betiltották Angliában (is). Seress maga is öngyilkos lett, 1968-ban 78 éves korában levetette magát lakása erkélyéből. Ugyan túlélte a zuhanást és a MÁV-kórházba szállították, de később, január 11-én megfojtotta magát a dróttal, ami a gipszét tartotta.

36 év távollét után Pestre látogattam. Első utam egy vendéglőhöz vezetett ahol "csülök pékné módra" volt az étlapon. A Kulacs Étterembe mentem az Osváth u. 11-be, az Athenaummal szemben. A "csülök" egy kicsontozott húscafat volt ami egy tányér zsírban úszott. Viszont a bejáratnál elhelyezett táblán kb. ez állt: Ebben az étteremben zongorázott Seress Rezső.

 

Előzmény: lafal (27782)
Yogi Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27783

lafal Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27782

A november 18,-ai közléshez csak most szólok hozzá, mert eddig nem találtam az ezekkel a képekrel és a később belinkelt Magyar Híradóra vonatkozó jegyzetemet.

Talán érdekes lesz, hogy ez a híradótudósítás, mint a címe is utal rá egy Budapestről Angliának készített rádióközvetítésről szól.

1935. szeptemberében készítették Eric Maschwitz és munkatársai az angol BBC-nek a Budapest Calling című kétórás műsort. Közvetítést adtak a Halászbástyáról, Dohnányi Ernő villájából, ahol Bartók Béla is szerepelt, a Dunacorso kávéházból. Az adás természetesen élőben ment, így szükséges volt, hogy a riporter gyorsan átrérjen az egyik helyszínről a másikra. Ezt a rendőrség biztosította. Az nem érthető, hogy miért kellett átszállni a egyik kocsiból a másikba, ahogy a híradó mutatta. Érdekes botrány is kapcsolódott a közvetítéshez. Jóllehet bekeverték a Dunapalota szórakozóhelyet, de onnan csak a teremzaj jött be, mire további helyszínt kapcsoltak. A csendnek az volt az oka, hogy a közreműködésre felkért zenekar anyagi követelései miatt nem játszott.

 

Előzmény: Törölt nick (27694)
tehtube Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27781

Nem tévedsz, az és ami mellette áll. Pont ugyanígy ma is. Szerencsére.

Előzmény: negyesi_pal (27779)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27780

A Luxus áruház épülete (tervezte Giergl Kálmán) 1911 óta áll a helyén

 

Előzmény: negyesi_pal (27779)
negyesi_pal Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27779

Szeretnék kicsit rendet rakni a fejemben. A fenti kép kb. 1915-ben készült a Gizella (ma Vörösmarty) téren. Ez volt a Gizella tér 3. Szerintem ez nem a mai Luxus áruház, de könnyen lehet, hogy tévedek. Valaki segít megmondani, hogy ez melyik ház ma? Még egy nézet, a harmincas évekből:

 

A kép jobb oldalán látható a Renault képviselet.

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.25 0 0 27778

Hálás köszönet. Kicsit kipofoztam a képet és úgy látszik mintha nem is lenne olyan keskeny a járda. Érdekes, hogy a gáztartályokra se emlékszem. Persze motorozás közben a figyelmem közelebbre összpontosult.

 

Előzmény: dengelegi (27776)
Garbai Sándor Creative Commons License 2010.11.24 0 0 27777

Mekkora élmény lehetett akkoriban: mindkét oldalon külváros, ipartelepek, iparvasútak... Ma meg mindkét oldalon a sűrű belváros, bár a budai oldal még tartja magát, úgy ahogy...

 

Előzmény: dengelegi (27776)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!