Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Toxic11 Creative Commons License 2011.02.13 0 0 38838

Igen, neked is igazad van. Elsosorban tisztàznia kell, hogy jellemzoen mire hasznàlja az autojàt. Ha csak ugy, mint pl. a nejem, hogy itt vidékiàban néhàny falun keresztul megy naponta 25 km-t, akkor egy "low-budget" abroncs is elegendo, viszont ha megpakolva sokat autopàlyàzik, akkor én is valamilyen prémium màrka felé terelném.

Tehàt nem azt tanàcsoltam, hogy ne vegyen dràgàbb abroncsot.

Viszont az utolso mondatod rejti az igazsàgot. Ha valaki hulye, akkor a legjobb gumival is leeshet az utrol.

Előzmény: nopánick (38837)
nopánick Creative Commons License 2011.02.13 0 0 38837

Nem ilyen egyszerű ez ...

 

A városban is akadhatnak húzós helyzetek, szóval a jó gumi, bizony jó ha "kéznél" van.

 

Kiszabadulva a városból, pedig mégjobb! Mondjuk esős időben, vész manővernél.

A vízen felúszás (aquplanning) határ, sem mindegy, igen durva különbség, hogy mondjuk

már 80-nál vagy csak 100-nál szívat meg a gumi... egy nagyobb esőben, vagy nyomvályúban.

 

Aztán ak évi 10000 km fölött megy annak már

a gumi okozta fogyasztás többlet is kezd számítani.

(csak 0,2 liter is már 0,2x100x350=7000 Ft/év...)

 

Úgyhogy, aki használja is az autót, pláne, ha városon kívűl is, annak

a jobb gumi felrakása nem scak pénz kérdés... hanem kockázat elemzésé is.

A többet és gyorsabban menés, növelt kozkázatot  is jelent egyben...

 

Persze sokan eljárnak, sokáig az olcsó gumin is.

Hisz a gumin IS muló koccanások, balesetek viszonylag ritkák.

Illetve utólag nem szokás eltűnödni azon, hogy vajon

ha jobb gumi lett volna fennt, akkor mi lett volna ?

 

Aki gyengébb gumit választ annak bizony tudatosan,

jóval óvatosabbnak, olykor lassúbbnak is kell lenni.

Előzmény: Toxic11 (38836)
Toxic11 Creative Commons License 2011.02.13 0 0 38836

Bàrmelyiket megveheted, ez pusztàn pénztàrca és izlés kérdése.

Ebben a kategoriàban - vàrosi kisauto - nincs a juzer szàmàra érzékelheto kulonbség a kulonbozo màrkàju nyàriabroncsok kozott. Egy Sava-val vagy Barummal ugyanolyan boldog lehetsz, ha kevésbé fontos a presztizs.

Csak a kinai màrkàktol ovakodj - Wanli, Linglong, Sunny, Nankang, stb - mert a gyenge alapanyag és a méggyengébb minoségbiztositàsi rendszereik (vagy rendszereik hiànyàbol adodoan) az abroncsaik sokszor nem azok, aminek làtszanak.

Előzmény: Ptom71 (38833)
BekeToni Creative Commons License 2011.02.13 0 0 38835

A Fulda hiányzik a lista éléről és a Barumot kihúznám…

1. FULDA EcoContro, - különösen ajánlott

2. GOODYEAR Duragrip, - csak ajánlott

3. SEMPERIT Comfort Life olcsóbb minta a DUNLOP SP StreetResponse, - nagyjából egy kategória

4. MICHELIN Energy Saver vagy CONTINENTAL ContiPremium Contact 2, egykutya. - szerintem drága

http://gumi.kapu.hu/tyresearch.php?w=175&h=65&d=14&b=0&t[]=1&s[]=1 

 

Előzmény: Ptom71 (38833)
sweetandsour Creative Commons License 2011.02.13 0 0 38834
Előzmény: Ptom71 (38833)
Ptom71 Creative Commons License 2011.02.13 0 0 38833

Nyári gumi vásárlása előtt állok. Eseteleg valakinek nincs tapasztalata az alábbi abroncsok közül, hogy melyiket érdemes venni:

 

Michelin Energy Saver,

Barum Brillantis 2,

Semperit Comfort-Life,

Continental PremiumContact 2,

Goodyear DuraGrip,

Dunlop SP Sport Fastresponse.

 

Megéri a drágább Michelin vagy inkább vegyek Barumot?

uhuhu Creative Commons License 2011.02.13 0 0 38832

A Jazz Hibridet fogják forgalmazni magyarországon valamikor a nyár közepétől...

 

Az ára tényleg nem lesz olcsó, szerintem nem is fognak sokat eladni belőle...

 

szerintem 5 körül lesz az alapára.  ( ha megnézzük a nem hibriid 1.4 automatát az is 5 millio...)

Előzmény: Joe T (38807)
P*istD Creative Commons License 2011.02.13 0 0 38831

Ez az első kocsija, eddig szkafanderben járta az utakat gyalogosan :-)

Előzmény: Piet 52 (38830)
Piet 52 Creative Commons License 2011.02.12 0 0 38830

Lehet, hogy neked nem is Jazzed van?:-)))))

Vagy elektromos autóból ültél át?

Előzmény: dodala (38828)
gyanta ati Creative Commons License 2011.02.12 0 0 38829

Nem bennünket kell meggyőzni, hanem a hangnyomásmérőt! Szerintem elég objektív műszer... Különösen, hogy az AutoBild mérte. Kész csoda, hogy nem a Polo, vagy a Fabia lett nekik a leghalkabb.

Miből ültél át, hogy ilyen érzékeny vagy?

Előzmény: dodala (38828)
dodala Creative Commons License 2011.02.12 0 0 38828

Hát nem győztetek meg, a Jazz-ben már akkor is hangosabb van, ha vizes az út, ugyanis semmi szigetelés nincs a kerékdobnál. A motor tényleg hangos, a kaszni zajos.

Előzmény: gyanta ati (38827)
gyanta ati Creative Commons License 2011.02.11 0 0 38827

Ebben a kategóriában a 100km/h-nál mért zajszint 69-72 dB. Az új Clioé 70 dB, az új Jazzé szintén. A mezőnyből csak az A-klasse lóg ki 65 db-lel, és -minő véletlen- a régi Jazz, 67-tel. 3 dB rengeteget jelent. Vagyis objektíven mérve ( megfizethető kategóriában ) pont a Jazz a leghalkabb!

Autópályatempónál persze más a helyzet, de csak a nagyobb kategóriákkal összehasonlítva.

Előzmény: dodala (38823)
Labdacs Creative Commons License 2011.02.11 0 0 38826

120 felett eléggé hangos.

Előzmény: Piet 52 (38825)
Piet 52 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 38825

Ez ugye vicc? Méghogy hangos?:-)

Ilyen csendes autonk még nem volt. A motort nem is hallani, max a futóművet.

Mondjuk én diesel Corollából szoktam átülni, na annak van hangja.

Előzmény: dodala (38823)
vin423 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 38824

Hát....nem semmi! DE mi pénz és ki tudja ezt megcsinálni!

Előzmény: dodala (38823)
dodala Creative Commons License 2011.02.10 0 0 38823

Hangos a Jazz? Igen, mert nincs szigetelve semmije (kerékdob, ajtó, motor). Ezzel először a 2011-es hibridnél foglalkoztak először....

 

Viszont egy dél-afrikai kiscsákó megcsinálta olyanra, mint a merci S osztály (egy kicsit melós, de ha szereted a Jazz-edet, akkor belevágsz...)

 

http://www.hondafitjazz.com/dead2.htm

Előzmény: vin423 (38718)
wastegate Creative Commons License 2011.02.10 0 0 38822

A környezet védelem és a tisztább motor üzem miatt lett az EPC fojtó szelep ... csillapítja az ideges autós lábát :O) és igyekszik az optimális tartományban szabályozni a keveréket.

 

w

Előzmény: beelaim (38820)
nopánick Creative Commons License 2011.02.10 0 0 38821

Lassú fojtószelep motor nincs, mármint a lábadhoz képest....

 

A motor maga alighanem képes lenne másodpercenként, akár 10-20X is fullra nyitni-zárni.

Előzmény: beelaim (38820)
beelaim Creative Commons License 2011.02.10 0 0 38820

Igen utánna néztem sajnos a másikvezérlő valszeg. másik kábelezést is igényelne , de miujság a cityben?  Nem lehetséges egyébként , hogy szerény autónkban egy alapból lassúcska folytószelep szabályzó motor van , amit ugye hiába sürgetnénk majd szoftveresen akkor sem lessz igazából vadul harapós lóbelőle ?

nopánick Creative Commons License 2011.02.09 0 0 38819

Ez elektromos gázpedált egy kis dobozkával szokták tunningolni.

Ami "meghamisítja" a pedál állás-lenyomás jeleket, igény szerint...

 

A vezérlő pedig a hamis jel alapján reagál.

Előzmény: beelaim (38817)
wastegate Creative Commons License 2011.02.09 0 0 38818

A bowdenesnek más a mot vezérlője is ... nem BOSCH hanem KEIHIN (japan).

A CVT váltós viszont mind bowdenes.

 

w

Előzmény: beelaim (38817)
beelaim Creative Commons License 2011.02.09 0 0 38817

Sziasztok 

Chip tuning helyett próbálkozott már esetleg valaki azzal ,hogy az elektromos gázpedálunkat bowdenessé alakítsa ?   Esetlegesen egy utánna következő chip tuningal?

gyanta ati Creative Commons License 2011.02.04 0 0 38816

Vagy-vagy:) Remélem, ezzel mindent elmondtam.

Előzmény: Nagyhusi (38813)
Piet 52 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 38815

Nekem a jobb első csapágyat kellett cserélni:-(

Előzmény: sweetandsour (38810)
almacsiga Creative Commons License 2011.02.04 0 0 38814

45 nettó :-( Én pont a héten érdeklődtem. De itt az árlista is:

http://xtremetuning.hu/index.php?sid=arak

Előzmény: Nagyhusi (38813)
Nagyhusi Creative Commons License 2011.02.04 0 0 38813

Hali Ati a csiptuning nettó, vagy bruttó 45?

Előzmény: gyanta ati (38773)
vidi313 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 38812

Köszi az információt ez jó hír. Az én kocsim is 8 éves, ennek ellenére nincs benne még 60.000 km, ráadásul 15"-os alufelnis 185x55 -ös gumikkal, ami jobban igénybe veszi a csapágyakat.

Tapasztalatom,  egy hátsókerék csapágynak nem szabad elhasználódnia olyan rövid időn belül, amiket itt hallottam, legkevesebb 200.000 de nem ritkán 400.000 km-t is elfutnak egy egy jobb márkában. Tiszteletre méltó ez a Hondától, de valójában jogos is.

Előzmény: sweetandsour (38810)
wastegate Creative Commons License 2011.02.03 0 0 38811

Egészségedre ... :O)

 

w

Előzmény: sweetandsour (38810)
sweetandsour Creative Commons License 2011.02.03 0 0 38810

"Akinek hátsó kerékagy gondja van ... vegye fel a kapcsolatot a legközelebbi márkaszervízzel mert bizonyos alvázszámoknál GARANCIÁBAN cserélik! w"

 

Kösz a tippet waste, a 8 éves Jazz-emben is garanciában kicserélték a csapágyakat. Le a kalappal Honda!

 

 

Előzmény: wastegate (33629)
Labdacs Creative Commons License 2011.02.02 0 0 38809

Angliában, ahol már kapható, ott a legolcsóbb Hybrid Jazz ára fontra megyegyezik a kézi váltós 1.4 Exe árával..

Előzmény: HFT (38808)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!