"kínai 3 ezer forintos, Bluetooth-os, Androidon Torque pro progival)"
nekem is ilyen van(bár én még közel 5 ezerért vettem több mint egy éve az is lehet hogy ebben még a régebbi verzió van) ez a kék átlátszó valami . vezetékes is van de ezt jobban szeretem. én nem vagyok profi igy csak amatőr módon használom. meg nézem mi baj van ha egyezik a gyanummal akkor utánanézek...
2004es -és 2003 matiznál , 2004es opel corsánál ,2001es opel astránál. és most a 2004es calosnál is próbáltam.
mindnél működött rendesen.
az hogy mely típusnál miket ir ki nyilván autó típusonként változik melyben mennyi érzékelő van. a legkevesebbet a matiz szolgáltatott. állitani ezzel semmit nem lehet legalábbis nekem nem sikerült. egyedül a hibakód törlés megy. lehet rossz programokkal próbálkoztam. ha van jobb ötletetek szivesen veszem.Torque pro progival használom a tablet és a telefon android rendszerén leginkább. gyors és egyszerű.
elcseszni vele sok mindent az autóban nem hinném hogy lehet. az velem is előfordult hogy benne felejtettem a matizban bedugva úgy hogy nem is mentem a kocsival 3 napig vagy még tovább de nem meritette le nem volt gond vele.
Üdv! kicsit a fogyasztás / km dologról szeretnék írni.
ma mértem a km óra gyanússága miatt a gps által mért sebesség összehasonlítása.
gyanus volt a 70 km/o lassunak találtam és beállitottam a gps-t (persze tudom az sem halál pontos de visz alapnak jó) matiznál szinte hajszál pontos volt. Szóval 70et mutatott az óra de gps szerint 63-65km/ó jelzett. itt felmerül hogy a kerék méret miatt? A gyári méret lehet nem ez ami most fent van?
most 175/70/13 van fent. lehet hogy a gyári a 175/80/13? mert azzal már tudnám magyarázni az eltérést? Ti tapasztaltatok-e ilyet a kalosnál?
a másik ugye ami miatt felmerült a fogyastás számitás. mert hogy most mentem vele negyed tankal (vagy nem egész negyed tankal) városban 106km-ert de akkor ez a 106 az nem is 106 mer azt is vissza kell osztani. Ezekről mi a tapasztalatatok?
ELM327-es hibakódolvasó nem rossz találmány :D az amiért nem olvas minden kocsiban minden adatot két okból lehetséges:
1: csak a "powertrain" adatokhoz lehet hozzáférni, a BCM, ESP, TCM, stb..-hez nem
2: a "powertrain" része nem tudja minden autó típusspecifikus egységeinek a fizikai címét..ezt kézzel jó esetben be lehet állítani a szoftverben , de ahhoz tudnod kell a fizikai címet :D
nem hülyeség ha "normális" élő adatokat látsz, mert aki ért hozzá az jó eséllyel tudja mi a hiba..
pl vákuum érték, fojtószelep szögállás, beszívott levegő hőmérséklet, légköri nyomás, és MAP szenzor nyomás összehasonlítás stb....
Az meg hogy egy laikus megnézi a hibakódot, magyar általános adatbázisból kikeresi, és nekiáll cseréni azt amit hibának ír, az első nagy hiba...
a második az hogy azt hiszi ha kitörli a kódot meg is javította a kocsit :D
Én a következő autóknál próbáltam ki és működött (kínai 3 ezer forintos, Bluetooth-os, Androidon Torque pro progival)
Seat Cordoba, Opel Corsa C 1.3cdti, Mitsubishi Colt 1.3 , Saab 9-5, Nissan Almera Tino.
láttam leírva olyat hogy rácsatlakozva elcseszte az ECU-t, de én ezt nem hiszem el (írni csak a hibakódot törölve tud, egyébként csak olvas...)..mint ahogy azt se hogy egy napig bedugva felejtette valaki és lemerítette az akksit...(én 3 napig felejtettem a kocsimban rácsatlakozva :D )
Azért egy OPCOM-ot nagyobb előnybe részesítek (GM bázisú autóknál),mert az autó minden részével tud kommunikálni, és nem sokkal drágább mint egy ELM327...Hátránya ugye hogy csak GM bázisú kocsikkal kommunikiál ,nem "univerzális"...
Fene tudja. Ha már visszaad értéket akkor az ellenőrizhető. Pl a fordulatszám, hőfok, sebesség, akku feszültség. Ha ezek stimmelnek miért pont a hibakódokat ne adná vissza korrektül, hiszen azokat is csak elküldi a központi egység, menet közben mitől íródna át fals kóddá?
Én továbbra sem vagyok híve ezeknek a kütyüknek. Bár én más szemmel látom őket, lehet.
Nagyon maximum tájékoztató jellegnek jó, HA működik. Saját tapasztalatom nincs szerencsére, de ez a szuper ELM-327-es. Legalább 10-12-ről tudok biztosan ,ebből 7-8 egyáltalán nem működik.
Vagy valami drágábbat, és már töröl is lehet, vagy keresnék valami ismerőst, akinek van komoly, netán kicsi pénzért rámegy a dologra. Nem egy ismerősöm van, aki utcáról oda mész 3e, ha van kis ismeretség 2e, ha meg nagyon úgy vagy, akkor hagyjál már, nincs mit.
Még annyit ehhez, hogy ez a fajta kiolvasó minden márkából más adatokat olvas ki. Ki lett próbálva a Kaloson, egy Suzuki Splashen és egy Renault Meganeon. Mindhárom autóból más értékeket jelenített meg. A kiolvasás sebessége meg a Renaultnál volt a leggyorsabb.
Hibakód olvasást még nem végeztem vele mert nem találkoztam hibakóddal. Viszont a sebesség paraméter pontosabb mint az óra által mutatott, valahol az óra által mutatott és a valós érték között lehet.
Ez a Wi-fi-s v1.5-ös verzió. Van bluetooth v2.1-es is de épp nincs nincs a PC-hez bluetooth adapterem így azzal nem tudtam megnézni, mit ad vissza ez a ScanmasterELM program.
Tervezem én is egy OBD2 adapter megvásárlását. Azonban olvasgatva a fórumot úgy látom, hogy nincs egyértelmű összhang azzal kapcsolatban, hogy milyet is érdemes venni (2004-es 1.2-es kalózom van).
Ebay-ről szerezném be, s tippként láttam DelSonar ajánlását (13395), én is úgy gondolom, hogy 2-3e forintot áldoznék erre.
Ezért szeretném kérni a segítségeteket. Természetesen nem ragaszkodom az ebay-hez, és ha más árkategóriát ajánlotok azt is megfontolom, mert ha ennyiért csak silány kiolvasót tudok venni, akkor inkább nem veszem meg!
Igazából check lámpa problémám van egy ideje, több szerelő megnézte és elsődleges hiba az EGR szelep (ez sajnos szinte biztos), de szeretném én is tudni nem csak most, óhanem a jövőben is az esetleges hibákat, mielőtt a szerelő bepróbálkozik. Köszönöm a segítségeteket!
Tegnap este elkelt szeretett családi kis autónk, fájó szívvel, könnyes szemmel búcsút vettünk tőle. Nem hiszem, hogy lesz -e valaha ilyen jó, és olcsón fenntartható autónk a közeljövőben. Jó volt közétek tartozni, jó volt ilyen segítőkés csapathoz tartozni. A fórumozást nem hagyom itt, mindig figyelni foglak benneteket, és ahol tudok okoskodok (segítek) Nektek!
Mindenkinek baleset, és lerobbanás mentes közlekedést kívánok!
ez nem hangzik rosszul. én már a matiznál is próbáltam hasonlót-.!!! hőlégfúvót, szépen el is tüntette de pár nap mulva sokkal fehéresebb folt maradt ott és nem akar vissza sötétedni,
ezért kicsit hitetlenkedve néztem ezt a videót. de azért lehet kipróbálom. ezt a szúrólángos dolgot. bár nincs itthol ilyenem de majd szerzek...
nekem egy egy ford fiestám volt (még a régi kockalámpások közül) semmi baj nem volt a gázzal. abban még az a fajta rendszer volt ahol én nekem kellett a benzinről gázra váltani... benzinnel inditottam. majd fél perc mulva váltottam. télen kicsit még vártam de hamar lehetett aztán nyáron mikor már jóidők voltak volt mikor gázzal inditottam , ici-picivel nehezebben indult de csak hajszállal.
ami hátránya volt még akkor hogy 2 zöldkártya kellett és a tartájt x évenként bevizsgáltatni szintén különköltség , mikor már a 3. vagy 4. vizsgálat is meg volt szóltak hogy tajtály lejár ujat kell betenni mert nem lehet többször bevizsgálni. de az j tartályhoz szinte mindent cserélni kell. szoval öreg autónál nem érte már meg egy teljesen uj rendszert kifizetni. igy eladtam. egyébként birtam...
Igen én is így gondolom, és az eddigi tapasztalatom nekem is ez volt.Én már 17 éve használom a gázt, de még akármilyen autómba volt semmi káros következményét nem láttam.Igaz mindegyikbe én szereltettem be és így csak én használtam.A most eladottal is 150000km mentem gázzal, de semmi gond nem volt az autóval.
Ez ebben a formában ez nem teljesen jogos. Sokkal többet spóroltam meg mint amennyit a gáz miatt költeni kellett. /Ki garantálja, hogy 250ezer km után nem kell semmit felújítani a motoron ha csak benzinnel használom? / 200ft alatt van a gáz! Számomra még így is megéri, hogy szárazabb az üzemanyag és valamivel hamarabb kell felújítani. Minden attól függ mennyit autózol. Ez volt a legértelmesebb beruházásom a kalózzal! Valamelyik nap kiszámoltam a spórolást 90ezer km alatt és bőven behozta az árát.
Azt olvastam csak azért nem nagyon értem mert az első indítás mindég benzinről történik nem gázról,aztán vált át gázra.Benzinről viszont indulni kéne az autónak rendesen mintha nem gázos lenne.Eddig nekem így volt.Semmi indítási gondom nem volt se téle se nyáron.
Szia, Kb 60 ezer óta gázos. Már a télen is nagyon nehezen indult, de azt hittem a jó idővel megoldódik. De nem, még rosszabb lett, mostanában meg már alig indul.