Keresés

Részletes keresés

SzFeri Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48708
Ha fedezőjelzővel biztosítanák a villamos zavartalan áthaladását, akkor az lényegesen lassítaná a haladást, ugyanis ilyen helyeken csak 15-tel szabad menni.
Előzmény: ICPX (48702)
BLASIUS Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48707
Ja, és hosszúak a pirosak. Több perces állás után álmomból ébredtem a forróvérű olasz autósok dudálására, mivel nem volt piros-sárga. Fordítva viszont piros előtt van sárga-zöld. Az osztrákoknál a sima után villogó zöld van az autóknak is, majd sárga.
Előzmény: Törölt nick (48655)
Mr. Cyber Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48706

ICPX:
"Kerdesem: Nem lehetne megvalositani az 50 villi vonalan ugy a mellekutcakat hogy nehanyat lezarni, amelyik meg nyitva hagynak azok ele lampat? -szakmai nevet nem tudom, de sargan villog ha lehet menni, es piros ha jon a villi. Igy a TW nyugodtan mehetnenek 50 ha kell 70-nel ha lehet."

Mégegyszer mondom: a KRESSZ szerint akkor mehetne 70-nel a villamos, ha el lenne kerítve a sín és egyáltalán nem lenne szintbeni kereszteződés a közúttal. Ehhez először is az kéne, hogy az úttest közepére helyezzék a pályát.

Előzmény: ICPX (48702)
uhi Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48705
Újpesti remiz, 1986.

Ez nem valami biztató. Ugyanakkor emlékeimben úgy rémlik igen halványan, hogy a nyugati csarnok jól le volt zárva, és ott sárgállott benn valami bengáliféle. Fotózni nem lehetett, mert hozzáférhetetlen volt. Ekkor sínek már nem voltak a remiz előtt és közelében, a legközelebb a 10-es felhagyott vágányai forultak az Árpád & Váci sarkon.

Előzmény: Hamster (48695)
Mr. Cyber Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48704
bocs, elírtam:
derekán = hajnalán
Előzmény: Mr. Cyber (48703)
Mr. Cyber Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48703

cyber.greg:
"nem értem, hogy miért a sokkal régebbi, kevésbé tágas UV-k maradtak meg inkább."

A Bengáli lehet, hogy újjabb az UV-ál, de korszerűtlenebb. Merev tengelyű villamos a XXI. század derekán... Szóval, érthető, hogy a BKV megvált tőlük.

Előzmény: cyber.greg (48700)
ICPX Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48702
Kerdesem: Nem lehetne megvalositani az 50 villi vonalan ugy a mellekutcakat hogy nehanyat lezarni, amelyik meg nyitva hagynak azok ele lampat? -szakmai nevet nem tudom, de sargan villog ha lehet menni, es piros ha jon a villi. Igy a TW nyugodtan mehetnenek 50 ha kell 70-nel ha lehet.
Mas kerdes hany MUV van osszesen? Eleg annyi hogy kiszolgaljak egyszerre az 42+52? Mert akkor januar utan Szavaban lenne TW es MUV es ha vmelyik megadja magat lehet helyettesiteni TWvel? Tebyleg mehetnek TWk Erzsebetre?
Mr. Cyber Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48701

Szaki Danee:
"mondjuk az egy másik kérdés, hogy a KRESZ-t nem fogják az 50-es tuja kedvéért módosítani..."

Én nem a KRESSZről beszéltem, hanem a BKV szabályzatáról. Azokon a szakaszokon, ahol nincs szintbeni kereszteződés, a KRESSZ nem vonatkozik a villamosra, HA elkerítik az úttól.

Előzmény: Szaki Danee (48696)
cyber.greg Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48700
Na jó, azt észrevettem, hogy nincsenek, de a táblázatból is látszik, hogy újabbak, mint az UV-k.

És ezért nem értem, hogy miért a sokkal régebbi, kevésbé tágas UV-k maradtak meg inkább.

Előzmény: division by zero (48687)
Mr. Cyber Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48699

viktorh:
"A vili így is tép 60-al ne aggódj!!!"

Igen, az UV, de az is ritkán.

Előzmény: viktorh (48697)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48698
Látom képbe vagy :-)

A GT sorozat nem Siemens, a Siemense az ULF meg a Combino.
A Variohoz meg a Eurotramhoz a Bombardiernek nem sok köze volt...

Szóval valaki nem tudja mi az igaz????

L.

NZA: körútra 44 db 54 méteres egységet kívánnak beszerezni

Előzmény: 76-99 (48674)
viktorh Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48697
A vili így is tép 60-al ne aggódj!!!
Előzmény: Szaki Danee (48696)
Szaki Danee Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48696
""és akkor mondjuk egy Sallai I. u. - Nagyenyed u. szakaszon bátran lehet 55-60-nal döngetni. Amennyi a csövön kifér."

Hát, annyival éppen nem lehet, mert csak 50 van engedélyezve..."

Természetesen ez is olyan lenne, mint a 72-es busz meg a 172gy... hiába téphetne, nem lehet... mert a szabály túl szigorú, nem a biztonságos ÉS GYORS tömegközlekedést támogatja, hane ma biztonságosat... namármost az említett példákban szvsz bátran lehetne még egy tizest emelni a korláton... mondjuk az egy másik kérdés, hogy a KRESZ-t nem fogják az 50-es tuja kedvéért módosítani...

Előzmény: Mr. Cyber (48637)
Hamster Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48695
Ez is ott rozsdállott az akkor már rég vágánykapcsolatlanított újpesti remizben, nem? Mint az amszetrdamba került motorkocsi is. Tényleg, mi minden állt még ott, ami utána nem kötött ki Szentendrén? A Bradford-ba, vagy hova került ikerkocsik is onnan lettek elszállítva? Azokkal mi lett?
Előzmény: Mr. Cyber (48694)
Mr. Cyber Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48694

"1961.09.20.: 3720-3721, 1961.10.-től 3720, 1975.12.10.-től 1100, selejtezve: 1980.03.04., Újpesten tárolták, majd a 90-es években Miskolcra került felújításra"

Ez azt jelenti, hogy 1990-ben még tároltak Budapesten bengálit? Ha ezt tudtam volna, elzarándokoltam volna megnézni...

Előzmény: division by zero (48687)
Szaki Danee Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48693
Na igen, ezt nem írtam, de tény hogy a Westend Hilton az ott van a Nyugatinál... méghozzá nem is akárhol, hanem az 1-2-es vágányoknál! és miről nevezetes az 1-es meg a 2-es vágány? Hát csak nem ott lesz a Ferihegy Expressz végállomása? :) Még szép hogy Nyugativéghez legközelebb... És NEM a metróhoz, mielőtt bárki közlekedési kapcsolat címen logikát keresne a végállomás kiválasztása tekintetében.
Előzmény: Népi Angyal (48690)
Szaki Danee Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48692
Mr. Cyber!

Jólvan, te nyertél! :)
Amúgy abban nem vagyok teljesen biztos, hogy azok a bizonyos illetékesek nem húsz centire raknák a fekvőzsarut a sínektől... egyik-másik utcasarok példáját tudnám felhozni szerény kis Pestszentlőrinc új Tempo 30 övezeteiből... most jut eszembe, talán már van is működő példa a te változatodra! ugyanis a Lakatostelep nyugati részén van egy Tempo 30 övezet, fekvőzsernyékokkal ékesítve, és ezt az övezetet délről az Üllői út határolja... na mindjárt kiderül hogy hiába gépeltem magamat hülyére tegnap :|

Előzmény: Mr. Cyber (48691)
Mr. Cyber Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48691

Szaki Danee:
Odáig jó amit mondasz, hogy STOP tábla. De a fekvőrendőr az csak újabb veszélyforrás: nem elég hogy a villamosra kell figyelni, de még a fekvőrendőrre is...

Ugyan már! Gondolod, hogy a sín előtt 20 centire helyeznének el egy fekvő rendőrt? Ezesetben tényleg csak elvonná a figyelmet. De őszintén remélem, hogy van annyi eszük az illetékeseknek, hogy a sín elé kb 5 méterrel helyeznék el, így amint az autó sikeresen túldöccen az akadályon mind a négy kerekével, máris ott áll a sínek előtt a STOP táblánál, ahol aztán nyugodt körülmények között szétnézhet.
Ha nincs fekvő rendőr, akkor hiába a STOP tábla, mert ezesetben az autó 30-ról lassít le a kereszteződésnél, és ha hirtelen észreveszi a villamost, akkor már nem tud megállni, ezért inkább átmegy. És az ilyenek miatt kell a villamosnál 30-as korlátozást alkalmazni. És nem az olyan esetek miatt, amit a példádban írtál. Mert: ugye először is _meggyőződsz róla, hogy belátható távolságon belül nincs villamos_. Elindulsz, de a síneken elakadsz. És ekkor tűnik fel a távolban a villamos, amely ugyan 50-nel jön, de attól még bőőőőőőőven van ideje megállni, hisz messze van.
Tehát: a fekvő rendőr+STOP táblás megoldás biztonságos lenne, és nem kellene sebességkorlátozás a villamosnak. Hiszen ha a kereszteződésben nyugodt körülmények között, álló helyzetben nézel szét, akkor nagyobb távolságot tudsz belátni, mint amilyen hosszú a villamos fékútja.

Előzmény: Szaki Danee (48636)
Népi Angyal Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48690
Milyen szálloda? Természetesen a Demján-féle WestEndben lévő Hilton, amihez a Demján-féle gyorsvasút fogja szállítani az utasokat...Hurrá, lesz egy olyan gyorsvasutunk, aminek semmi köze és kapcsolódási pontja a város tömegközlekedési rendszeréhez (hacsak nem a Nyugatiban)!
Előzmény: Szaki Danee (48689)
Szaki Danee Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48689
Amúgy nem mondom, a cikk nagy ellentmondásokat írt. Ugyanis az egy dolog hogy a térképen a két pálya közé van berajzolva a Ferihegy Expressz nyomvonala, ám a cikk szerint 2000 forintért élvezhetjük a Ferihegyi repülőtérre vezető út ("hosszabbik" nevén: 4-es út) melletti iparvágány által biztosított gyönyörű kilátást...a reptér kiszolgáló épületeire :))
[az imént NEM idéztem]. Tehát vagy a cikk ír hülyeséget, vagy a térkpet szúrták el.
Én inkább az előbbire tippelek, mert egyszer már rájöttek hogy a ceglédi vonalra gyakorlatilag ki lehet tenni a MEGTELT táblát, legalábbis 20 percenként nincs lehetőség plusz vonatokat indítani a vonalon, főleg nem a "semmi közepén" becsatlakozva (a szemeretelepi elágazás valójában a Szemeretelep - Soroksár közötti iparvasút és a Szemeretelep vm.-nél levő fatelep rendezővágányait jelenti. A vágányok gyakorlatilag nem voltak használva az utóbbi évtizedben. A reptéri iparvágányt ma is használják, egyik közeli rokonom majdnem belement egy mozdonyba...). Így inkább a rákosmenti alternatíva maradt, ami mondjuk sok-sok kilométernyi zsír új pálya megépítésével ját.

Aztán hogy az újság miért ír ellentmondásokat... számomra rejtély.

Csak azt mondja meg valaki, de bátran... hogy ki a halál fog 2000 forintot fizetni azért, hogy a Nyugatiba utazzon? Hol van még onnan a szálloda? Ha nincs pénze taxira, megy busszal meg metróval (2004-re ez kb. 400 forint lesz és 1 óra a belvárosi szállodákig). Ha van akkor úgyis taxival megy... De még ott az LRI Minibusz ami szintén házhoz visz, teszemazt 2004-re már 3000 pénzért. Igaz, ha peches az ember, akkor van másfél órája a kisbuszban... Ja, és akkor az LRI Cantrumbusz, ami mondjuk akkor egy matyisba fog kerülni, és a Deákra visz 30 perc alatt.

Előzmény: cyber.greg (48682)
Grimbi Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48688
Dani!
Kár, hogy hamar elporoltatok, mert amikor elmentem szembe jött egy M43 1081 a Kipszer felől, aztán az húzta be az UV-kat.
division by zero Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48687
Előzmény: cyber.greg (48685)
division by zero Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48686
az utóbbi pár évtizedből ezek szerint kimaradtál :-)))
Pestről úgy a 80-as évek elejére kidobálták őket...
Előzmény: cyber.greg (48685)
cyber.greg Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48685
És bengáli nincs már Budapesten? Mi lett azokkal?
viktorh Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48684
52-esre inkább majd a felszabaduló Ganz-cs.okat kéne tenni...Télleg Hunagroplan bácsi most nem látom nagyon :(
SzFeri Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48683
Nem olyan vészes a dolog, mert pl. a 3-ason is van két kocsi, amelyek csak reggel egy fordulót teljesítenek és délután nem mennek ki.
Előzmény: Szaki Danee (48680)
cyber.greg Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48682
No most kérdésem, az nem baj, hogy így a gyorsvasút keresztezni fogja a 4-es utat (a Ferihegyre vezető utat)?

NEM fogja keresztezni. A nyomtatott változatban van egy szép nagy térkép. Írásban nehéz elmondani, de a lényeg, hogy a nyomvonal a két kifutópálya között halad, tehát a Ferihegy-1 MÖGÖTT érkezik a 2A-2B parkolója alá.

Előzmény: DAttis (48659)
Szaki Danee Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48681
"Akkor végülis miért ne adhatnának ki 61 helyett 67 kocsit?"

Pontosabban: 64 helyett 70. Így már csak 6 tartalék van, ami mellett már feltétlenül kell MUV-kat tartani tartalékként.

Előzmény: Szaki Danee (48680)
Szaki Danee Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48680
"Lesz 76 Tw6000-es, ebből kiadnak mondjuk 80%-ot (reális), azaz 61 db-ot. "

"-ason van 20 beosztott jmű
50-es is 20 db lesz (tudtommal)
62-es 14 darab kell (annyi dupla UV van most kinnt)
69-esen van most 10 UV vonat, szerintem oda is kell legalább 10 db 6000-es

Ez már 60 felett van.
Akkor hol lesz még kocsi a 52-re???? (oda is kéne vagy 6 darab) "

Akkor végülis miért ne adhatnának ki 61 helyett 67 kocsit?
és akkor is csücsül a csokiszínekben 9 darab, namármost kilenc darabnál több lesz szíves nem meghibásodni...
ha pedig mégis, akkor lehet egy kis aranytartalék MUV-t tartani Szávában pótlásra.
De az már régen baj ha nem lehet üzemkezdés előtt kideríteni hogy komoly kocsihiány van: az azt jelenti hogy vonalon hibásodott meg egy kocsi, és egyik villamos sem tudja a másikat daru nélkül átrepülni...
akkor meg már nem mindegy hány tartalék van/nincs?

Előzmény: Törölt nick (48673)
kawirzbácsi Creative Commons License 2001.11.28 0 0 48679
Hi kedves topiktársak!

Ha minden jól megy,akkor lesz egy villamosvezető több a világon.
Ma jelentkeztem a BVG munkaügyi osztályán.
Január 20.-án dől el, hogy mi lesz velem.
Egy pár koléga figyelmébe:BVG=Berlini Közlekedési vállalat.

üdv kawirz

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!