Ha fedezőjelzővel biztosítanák a villamos zavartalan áthaladását, akkor az lényegesen lassítaná a haladást, ugyanis ilyen helyeken csak 15-tel szabad menni.
Ja, és hosszúak a pirosak. Több perces állás után álmomból ébredtem a forróvérű olasz autósok dudálására, mivel nem volt piros-sárga. Fordítva viszont piros előtt van sárga-zöld. Az osztrákoknál a sima után villogó zöld van az autóknak is, majd sárga.
ICPX:
"Kerdesem: Nem lehetne megvalositani az 50 villi vonalan ugy a mellekutcakat hogy nehanyat lezarni, amelyik meg nyitva hagynak azok ele lampat? -szakmai nevet nem tudom, de sargan villog ha lehet menni, es piros ha jon a villi. Igy a TW nyugodtan mehetnenek 50 ha kell 70-nel ha lehet."
Mégegyszer mondom: a KRESSZ szerint akkor mehetne 70-nel a villamos, ha el lenne kerítve a sín és egyáltalán nem lenne szintbeni kereszteződés a közúttal. Ehhez először is az kéne, hogy az úttest közepére helyezzék a pályát.
Ez nem valami biztató. Ugyanakkor emlékeimben úgy rémlik igen halványan, hogy a nyugati csarnok jól le volt zárva, és ott sárgállott benn valami bengáliféle. Fotózni nem lehetett, mert hozzáférhetetlen volt. Ekkor sínek már nem voltak a remiz előtt és közelében, a legközelebb a 10-es felhagyott vágányai forultak az Árpád & Váci sarkon.
Kerdesem: Nem lehetne megvalositani az 50 villi vonalan ugy a mellekutcakat hogy nehanyat lezarni, amelyik meg nyitva hagynak azok ele lampat? -szakmai nevet nem tudom, de sargan villog ha lehet menni, es piros ha jon a villi. Igy a TW nyugodtan mehetnenek 50 ha kell 70-nel ha lehet.
Mas kerdes hany MUV van osszesen? Eleg annyi hogy kiszolgaljak egyszerre az 42+52? Mert akkor januar utan Szavaban lenne TW es MUV es ha vmelyik megadja magat lehet helyettesiteni TWvel? Tebyleg mehetnek TWk Erzsebetre?
Szaki Danee:
"mondjuk az egy másik kérdés, hogy a KRESZ-t nem fogják az 50-es tuja kedvéért módosítani..."
Én nem a KRESSZről beszéltem, hanem a BKV szabályzatáról. Azokon a szakaszokon, ahol nincs szintbeni kereszteződés, a KRESSZ nem vonatkozik a villamosra, HA elkerítik az úttól.
""és akkor mondjuk egy Sallai I. u. - Nagyenyed u. szakaszon bátran lehet 55-60-nal döngetni. Amennyi a csövön kifér."
Hát, annyival éppen nem lehet, mert csak 50 van engedélyezve..."
Természetesen ez is olyan lenne, mint a 72-es busz meg a 172gy... hiába téphetne, nem lehet... mert a szabály túl szigorú, nem a biztonságos ÉS GYORS tömegközlekedést támogatja, hane ma biztonságosat... namármost az említett példákban szvsz bátran lehetne még egy tizest emelni a korláton... mondjuk az egy másik kérdés, hogy a KRESZ-t nem fogják az 50-es tuja kedvéért módosítani...
Ez is ott rozsdállott az akkor már rég vágánykapcsolatlanított újpesti remizben, nem? Mint az amszetrdamba került motorkocsi is. Tényleg, mi minden állt még ott, ami utána nem kötött ki Szentendrén? A Bradford-ba, vagy hova került ikerkocsik is onnan lettek elszállítva? Azokkal mi lett?
"1961.09.20.: 3720-3721, 1961.10.-től 3720, 1975.12.10.-től 1100, selejtezve: 1980.03.04., Újpesten tárolták, majd a 90-es években Miskolcra került felújításra"
Ez azt jelenti, hogy 1990-ben még tároltak Budapesten bengálit? Ha ezt tudtam volna, elzarándokoltam volna megnézni...
Na igen, ezt nem írtam, de tény hogy a Westend Hilton az ott van a Nyugatinál... méghozzá nem is akárhol, hanem az 1-2-es vágányoknál! és miről nevezetes az 1-es meg a 2-es vágány? Hát csak nem ott lesz a Ferihegy Expressz végállomása? :) Még szép hogy Nyugativéghez legközelebb... És NEM a metróhoz, mielőtt bárki közlekedési kapcsolat címen logikát keresne a végállomás kiválasztása tekintetében.
Jólvan, te nyertél! :)
Amúgy abban nem vagyok teljesen biztos, hogy azok a bizonyos illetékesek nem húsz centire raknák a fekvőzsarut a sínektől... egyik-másik utcasarok példáját tudnám felhozni szerény kis Pestszentlőrinc új Tempo 30 övezeteiből... most jut eszembe, talán már van is működő példa a te változatodra! ugyanis a Lakatostelep nyugati részén van egy Tempo 30 övezet, fekvőzsernyékokkal ékesítve, és ezt az övezetet délről az Üllői út határolja... na mindjárt kiderül hogy hiába gépeltem magamat hülyére tegnap :|
Szaki Danee:
Odáig jó amit mondasz, hogy STOP tábla. De a fekvőrendőr az csak újabb veszélyforrás: nem elég hogy a villamosra kell figyelni, de még a fekvőrendőrre is...
Ugyan már! Gondolod, hogy a sín előtt 20 centire helyeznének el egy fekvő rendőrt? Ezesetben tényleg csak elvonná a figyelmet. De őszintén remélem, hogy van annyi eszük az illetékeseknek, hogy a sín elé kb 5 méterrel helyeznék el, így amint az autó sikeresen túldöccen az akadályon mind a négy kerekével, máris ott áll a sínek előtt a STOP táblánál, ahol aztán nyugodt körülmények között szétnézhet.
Ha nincs fekvő rendőr, akkor hiába a STOP tábla, mert ezesetben az autó 30-ról lassít le a kereszteződésnél, és ha hirtelen észreveszi a villamost, akkor már nem tud megállni, ezért inkább átmegy. És az ilyenek miatt kell a villamosnál 30-as korlátozást alkalmazni. És nem az olyan esetek miatt, amit a példádban írtál. Mert: ugye először is _meggyőződsz róla, hogy belátható távolságon belül nincs villamos_. Elindulsz, de a síneken elakadsz. És ekkor tűnik fel a távolban a villamos, amely ugyan 50-nel jön, de attól még bőőőőőőőven van ideje megállni, hisz messze van.
Tehát: a fekvő rendőr+STOP táblás megoldás biztonságos lenne, és nem kellene sebességkorlátozás a villamosnak. Hiszen ha a kereszteződésben nyugodt körülmények között, álló helyzetben nézel szét, akkor nagyobb távolságot tudsz belátni, mint amilyen hosszú a villamos fékútja.
Milyen szálloda? Természetesen a Demján-féle WestEndben lévő Hilton, amihez a Demján-féle gyorsvasút fogja szállítani az utasokat...Hurrá, lesz egy olyan gyorsvasutunk, aminek semmi köze és kapcsolódási pontja a város tömegközlekedési rendszeréhez (hacsak nem a Nyugatiban)!
Amúgy nem mondom, a cikk nagy ellentmondásokat írt. Ugyanis az egy dolog hogy a térképen a két pálya közé van berajzolva a Ferihegy Expressz nyomvonala, ám a cikk szerint 2000 forintért élvezhetjük a Ferihegyi repülőtérre vezető út ("hosszabbik" nevén: 4-es út) melletti iparvágány által biztosított gyönyörű kilátást...a reptér kiszolgáló épületeire :))
[az imént NEM idéztem]. Tehát vagy a cikk ír hülyeséget, vagy a térkpet szúrták el.
Én inkább az előbbire tippelek, mert egyszer már rájöttek hogy a ceglédi vonalra gyakorlatilag ki lehet tenni a MEGTELT táblát, legalábbis 20 percenként nincs lehetőség plusz vonatokat indítani a vonalon, főleg nem a "semmi közepén" becsatlakozva (a szemeretelepi elágazás valójában a Szemeretelep - Soroksár közötti iparvasút és a Szemeretelep vm.-nél levő fatelep rendezővágányait jelenti. A vágányok gyakorlatilag nem voltak használva az utóbbi évtizedben. A reptéri iparvágányt ma is használják, egyik közeli rokonom majdnem belement egy mozdonyba...). Így inkább a rákosmenti alternatíva maradt, ami mondjuk sok-sok kilométernyi zsír új pálya megépítésével ját.
Aztán hogy az újság miért ír ellentmondásokat... számomra rejtély.
Csak azt mondja meg valaki, de bátran... hogy ki a halál fog 2000 forintot fizetni azért, hogy a Nyugatiba utazzon? Hol van még onnan a szálloda? Ha nincs pénze taxira, megy busszal meg metróval (2004-re ez kb. 400 forint lesz és 1 óra a belvárosi szállodákig). Ha van akkor úgyis taxival megy... De még ott az LRI Minibusz ami szintén házhoz visz, teszemazt 2004-re már 3000 pénzért. Igaz, ha peches az ember, akkor van másfél órája a kisbuszban... Ja, és akkor az LRI Cantrumbusz, ami mondjuk akkor egy matyisba fog kerülni, és a Deákra visz 30 perc alatt.
No most kérdésem, az nem baj, hogy így a gyorsvasút keresztezni fogja a 4-es utat (a Ferihegyre vezető utat)?
NEM fogja keresztezni. A nyomtatott változatban van egy szép nagy térkép. Írásban nehéz elmondani, de a lényeg, hogy a nyomvonal a két kifutópálya között halad, tehát a Ferihegy-1 MÖGÖTT érkezik a 2A-2B parkolója alá.
"Lesz 76 Tw6000-es, ebből kiadnak mondjuk 80%-ot (reális), azaz 61 db-ot. "
"-ason van 20 beosztott jmű
50-es is 20 db lesz (tudtommal)
62-es 14 darab kell (annyi dupla UV van most kinnt)
69-esen van most 10 UV vonat, szerintem oda is kell legalább 10 db 6000-es
Ez már 60 felett van.
Akkor hol lesz még kocsi a 52-re???? (oda is kéne vagy 6 darab) "
Akkor végülis miért ne adhatnának ki 61 helyett 67 kocsit?
és akkor is csücsül a csokiszínekben 9 darab, namármost kilenc darabnál több lesz szíves nem meghibásodni...
ha pedig mégis, akkor lehet egy kis aranytartalék MUV-t tartani Szávában pótlásra.
De az már régen baj ha nem lehet üzemkezdés előtt kideríteni hogy komoly kocsihiány van: az azt jelenti hogy vonalon hibásodott meg egy kocsi, és egyik villamos sem tudja a másikat daru nélkül átrepülni...
akkor meg már nem mindegy hány tartalék van/nincs?
Ha minden jól megy,akkor lesz egy villamosvezető több a világon.
Ma jelentkeztem a BVG munkaügyi osztályán.
Január 20.-án dől el, hogy mi lesz velem.
Egy pár koléga figyelmébe:BVG=Berlini Közlekedési vállalat.