Keresés

Részletes keresés

easywave Creative Commons License 2004.05.27 0 0 3589
--- KITE ON

Nem akarok elmenni kite fele, tiszteletben tartom, hogy ez egy surfös fórum, de úgyhiszem néhány szót mindenképp megérdemel ez a sport is, hisz szorosan kapcsolódik a windsurf-höz. A két sport szerintem abszolult nem kizáró, hanem is-is. Kisebb szél kite, nagyobb windsurf. De persze ez nem törvényszerű - kinek mi jön be.

Tudom, hogy nehéz egy surfösnek ilyen új sportba belekezdeni, miután 3-4-5-600e Ft, vagy mégtöbb van a szörffelszerelésében. Erre még egy használt kite kb. 170-180 deszkával.

Én most kezdek bele egy tanfolyamba, tehát nagyon kezdő vagyok, kezdő szintem csak lelkesedésem múlja felül. Félreértés ne essék, a windsurf ugyanúgy a "szerelmem" marad, dehát úgy látszik, nem vagyok monogán típus.:)

Honlapok egész tárházát lehet a http://kitesurf.lap.hu/ címen megtalálni.

Ahonnan én még sok fontos dolgot megtudtam: http://www.surfen.hu/kitesurf.htm

Kite fórum van 1-2, de közel sem pörögnek úgy, mint ez (je-je). Pl. a startlap fórumán van sok érdekes hozzászólás.

Ami nagyon fontos, és már így a kezdetek kezdetén úgy látom, hogy a kite tanfolyamok nem hülyeségek. Nincs semmi kapcsolatom velük, úgyhogy most no reklám. De ez a sport nem veszélytelen. Magyarországon is volt már több baleset, mert ha befúj a 7-8-as egy 4-5-re, akkor bizony nagyon csúnyán elszállhat a kiteos, főleg ha tanuló fázisban van. Nem mindegy, hogy az elején veszel egy 16nm-es ernyőt, és azt díbolod+szívsz vele sokat (esetleg baleset is ér), vagy fokozatosan a 2nm-től mész felfele (tanfolyamokon általában sok méret van). Azt is nehéz eldönteni, mielőtt mentél volna mondjuk 20 órát, hogy soft vagy tube ernyő kell (ezt az oktató mondta).