Buda kellemesebb de ha Pest, akkor én elsősorban Lipótvárost és Ujlipótvárost ajánlanám. Nagyon élhető kellemes részei ezek a városnak. Ha pénz tényleg nem számit és talál valaki, akkor persze az egész pesti Dunapart remek, mondjuk az Árpád hid és a Borásros téri hid között. Jó még az Andrássy ut Bajcsi Zyilinszki ut is és amit én nagyon preferálnék a külső Andrássy uti mellékutcák. Szóval vanak nagyon jó helyek.
Nem tudom, hogy hol mondták, hogy maradjon ott ahol van, de azt tudom, hogy általában nem szeretik a hazaköltözőket. Én is az vagyok, eleinte voltak kellemetlen beszólások. Mára megszoktak.:-)
bár nem tudom a komment előzményét, de pesten azért sok kicsi, de nagyon kellemes élettér van. és szerintem a város 85-90 százaléka abszolút élhető, a realitások talaján maradva persze.
persze, ami történik az alapvetően jó de azért sok a hiányosság. főleg a PPP-t hiányolom, oké, néhány áruházzal építtetnek körforgalmat meg lámpát, de általában itt ki is fújt. itthon a legtöbb beruházónak van a telke, abból igyekszik kifacsarni a maximumot a környezet meg le van sz... ezt egy erős városvezetés tudná kordában tartani, persze nem abban a városban ahol egy kis jutalékért fillérekért játszanak át milliárdos telkeket. de nem akarok átmenni politikába...
a Váci út és környéke most elég vadkapitalista képet mutat, költségminimalizáló, ad hoc beruházások, parlagon álló üres telkek, járdán, füvön, egymás hegyén-hátán parkoló autók, mellett kiszuperált gyártelepek, omladozó gangos házak...
autózni eleve életveszély a Váci és a Béke közötti, patak alatti területen, logikátlanul váltakozó egyirányú utcák, STOP táblák, jobbkezesek váltogatják egymást látszólag minden logika nélkül. nem életveszély persze, mert kb 20-al megy mindenki a rengeteg parkoló autó és köztük rohangáló járókelő miatt.
az irodaház építők meg igenis vigyázzanak az érdekesebb ipari emlékekre, szerintem egy századfordulós tégla üzemcsarnok szépen felújítva, körben parkosítva nagyon reprezentatív tud lenni. nem kell az egész gyártelepet megtartani, de mondjuk a fronton lehetne a loft amolyan fogadótér meg ügyfélszolgálat, mögötte/mellette meg az új irodaház
Mit válaszolnál annak a 80 éves volt pesti magyarnak, aki az utóbbi 50 évét Sidney, Ausztráliában élte le, hogy utolsó pár évére hol vegyen Pesten (nem Budán) lakást, ahonnan naponta elsétálhatna egy Sparhoz hasonló üzlethez, vagy csarnokhoz?
Egy másik fórumban ezt a választ kapta: maradjon ott ahol van.
Tényleg ennyire reménytelen a helyzet, még ha az ár lényegtelen is?
Én is szerettem, és most is szeretem, de azt harmincöt évvel ezelőtt is éreztem, hogy nem normális az, ha emberek egy néhány négyzetméteres lyukban laknak, az udvarra járnak vécére, vizet pedig a falikútból vesznek. Ezekhez még jött a sok megszűnt gyár és üzem - ezekkel muszáj valamit kezdeni.
Mi nem tetszik ott, mi az, amitől rosszul vagy? (Nem azért, nekem is van, ami nem tetszik, csak kíváncsi vagyok. Én például utálom a Váci utat, de az ugye még a régi korból maradt ránk. A nagyon lepukkant részektől is ráz a hideg, de hiszen éppen ezt kéne felszámolni. Újnak ott a Lehel piac, amivel nem tudok kibékülni.)
Kétségkívül sok helyütt így történt, de nem mindenhol. Szintén nem a Józsefvárosban: mindkét kerületben akadnak nagyobb beruházások.
És ne értsétek félre, nyilván nem azt mondom, hogy Angyalföldön minden a lehető legnagyobb rendben van, hogy jobb nem is lehetne. Persze hogy van még tennivaló bőven, túl sok is. Biztos lehetett volna még ennél is jobban csinálni, de jelenleg a budapesti kerületek közül fejlődés tekintetében a XIII. messze kiemelkedik. Érdemes összevetni a kedvenc XV. kerületemmel, ahol húsz év alatt épült 150 méter díszburkolat és egy szökőkút, ennyi ott a fejlődés.
Inkább sok is. Sok új társasház pinceparkolója üresen kong. Persze, az plusz 2-3 millió. Első körben ezen lehet spórolni. A 2-3 millió sok pénz a megvásárlásért, de eladás szempontjából max. önköltség. Ezért van, lesz sok kocsi az utcán.
mondjuk megvenni kötelező sajnos, a beruházó nem is szívbajos, általában behajtják az egész teremgarázs árát a lakókon. általában köteles vagy megváltani egy beállót(!) 1-1,5 millió forintért legalább. egy beállót, jó esetben talán egy nyitott tárolórésszel ahol úgysem hagysz semmit. 1,5 millió forintért már garázst is lehet venni sok helyen, és ott te vagy az úr.
tehát ilyen szempontból akár meg is érteném a lakókat, de mint írtam általában kötelező megváltani. de hogy a fia6felesége kocsiján nem vált szerintem senki, az is biztos.
Az a baj, hogy a parkolóóra nem a gyerekét az autóból kidobó szülőket bünteti, lásd második kerület, ahol direkt ezért nem 8:00-kor hanem 8:30-kor indul a fizetési kötelezettség, hanem azokat, akiknek második otthonuk az adott környék: a dolgozókat, akik napi nyolc vagy kilenc óra meló előtt és után még lazán egy-másfél-két órát békávézhatnak.
Aki csak kávézni megy be, vagy venni egy új Lujíz Vutón táskát, esetleg elintézni egy félórás dolgot, azt nem érinti, nem érdekli.
Azzal sem értek egyet, hogy nem a lakók okozzák a gondot: sétálj végig a Reitter Ferenc utcának azon a részén, ami a lakótelep és a Kámfor utca között van: ahol új építésű ház van, ott autó is van, nem kevés. Mert hiába kötelező garázst létesíteni egy ilyen házban, azt nem kötelező megvenni egy-másfél milláért.
De meg lehet nézni a Szent László utcát is, a Jász utcát is.
Elvileg lakást nem lehet úgy kialakítani, hogy nincs hozzá parkolóhely. Tehát problémát csak azok jelethet(né)nek, akik két autóval költöznek ide. A szűk keresztmetszet szerintem nem ez, hanem az autóval járó irodisták, és az irodákba járó ügyfelek. Mert olyan előírás már nincs, hogy minden második székhez kell lennie parkolónak, és minden 10 m2 irodához legyen egy vendég parkoló. Hasonló a helyzet a reggel 3/48-8 közt gyereket kocsival suliba hordóknál. (Ismerős, mi is ezt csináljuk. Ovi 1-1,5 km. Kocsival 5 perc, BKV-val és/vagy sétálva 25. De kinek van reggel +20 perce? Nejem kihajítja a gyerekeket, autózik újabb 1,5 km-t, ott a munkahelye, ahol van ingyenes parkolás, aztán délután ugyanez vissza. De van, aki ezt Piripócs - budai elit suli - Belváros - budai elit suli - Piripócs útvonalon csinálja napi szinten.) Na, ott és azért lesznek kitéve a parkoló órák.
Arról nem beszélve, hogy az új társasházak aljában nincs elegendő parkolóhely, ha van, azt is egy-két milláért vesztegetik, így most ugyanakkora utcaszakaszra tízszer-húszszor több autó jut, mint korábban, ami oda vezet, hogy ezt a környéket is teleb@sszák majd parkolóórákkal.
mielőtt elszabadulna itt egy parttalan vita, leírnám én is a véleményem. a XIII megújulásával megint csak az a baj, hogy foghíjszinten történik minden. az egyik elég lelombozó példa a Béke úttól keletre lévő "kertváros", ahol a Reitter környékén a családi házas mellékutcákban teljesen véletlenszerűen épültek 4-5 emeletes házak egy-egy kisebb telekre. persze 50-100 év alatt biztos kiépül majd ez a rész, egységes háztömbökkel, de most elég siralmas látvány ahogy a kertesázak között 15 méteres tűzfalak meredeznek.
az irodaház építés megint csak támogatandó dolog, de azért jó lett volna kicsit több ipari emléket megtartani. az irodaház pedig nem feltétlenül egy 6 emelet magas akvárium kéne legyen, az utcafrontok felé 100%-os beépítéssel. miért nem lehetett azt mondani, hogy a telkek 30 százaléka beépíthető csak, cserébe az engedélyezett magasság 25 emelet lenne. a 70%-ra meg tessék gyepet ültetni, meg feszített víztükör, padok stb... most fog az Elzett gyár helyére is épülni egy brutális üvegtégla.
nagy szerelmem a régi gyártelepek, de kétségtelen, hogy az ipar megszűnésével leáldozott nekik. egy csarnok, ahol régen százak dolgoztak három műszakban ma legfeljebb raktár vagy nagyker, 8-10 embernek munkát adva. fontos lenne, hogy a LOFT itthon ne váljon szitokszóvá, mint a "liberális" vagy a "szocreál", hanem használjuk arra amire való. szerintem jól néznek ki a malmokból kialakított loftházak, a bontásnál mindenképpen jobb.
Elkeserítő a mostani látvány...A malom épületeinek nagy része lebontva, felhúzva pár "Jazzloft" lakás és háborús állapotban leledzik az egész. Komolyan, ezért börtön járna, amit művelnek a műemlékjellegű épületekkel.
Óbudát ugyanúgy tönkreverték, mint ahogy Tóth József teszi a 13. kerülettel...És a 8. kerületre is ez vár, ha valami csoda folytán beindulna az ingatlanpiac, de remélem soha nem fog.
Ha sikerül egy telket megszerezni, rögtön épül rá egy új társasház, mellette meg marad egy putri.
És valóban, Budapesten sehol sem tömbökben, hanem telkekben gondolkodnak, nem kívétel ez alól Angyalföld sem, azon belül az említett SZabolcs utca és környéke.
Lakást csak azért vennék ott, hogy kiadjam pár egyetemistának, mert hogy lakni soha nem lesz jó ott, az fix: most a getto hangulat és a lepukkant környék miatt, pár év múlva meg a belvárosi hangulat miatt.
Tökéletesen leírtad a Szabolcs utcában tapasztalható állapotot.
A 17. szám alatti kiváló állapotú irodaházat ingatlanspekuláns 2006-ban lebontotta és azóta sivatag díszeleg a helyén. Ha havi 100 000 Ft-ért bérbeadta volna, ami egy nevetséges összeg, akkor azóta mennyivel lenne vastagabb?
Visszatérve az első mondathoz, amikor még állt az a ház, akkor a takarítónők csak csapatba verődve mertek onnan távozni a munkájuk végeztével.
sajnos egyébként a városban tömbrehab helyett sok helyen inkább "foghíjrehab" folyik. én ilyen helyeken legfeljebb befektetésnek vennék lakást. Újpesten ilyen a Chinoin utca és az Anonymus utca, kissé komikus látvány amikor a sztojka gyerekek botokkal ütik egymást az úttesten, középvezető apuci meg felhúzott ablakokkal csapat be az automata garázsba minél gyorsabban a volvo-val. aztán a garázsból fel a lakásba.