Persze! Ezzel fogom kezdeni! Az az igazság, hogy hosszú évek óta japán verdáim voltak, ennél jóval korszerűbbek, és mind manuális váltós! Egyéb körülmények úgy hozták, hogy ez lett az autóm, és anno" régi Ladás, Sierrás tapasztalatom az eléggé képlélégy volt mint szerelők terén. Volt ott fogyasztáscsökkentéstől kezdve az adott hiba hárítás stb.Persze a lényeg mindig az volt a fogyasztás megmarad, és a hibák hamar visszatértek, Végén én bütykölgettem. Itt azért tényleg egy szakít, keresek, aztán majd meglátom. Köszi a segítséget!
Szerintem barmely normal szerelo kipucolja a fojtoszelephazat vagy megpucolja az alapjarati motort. Nem kell kulonosebb szakertelem hozza. Kezdd ezzel, ha nem segit, akkor kereshetsz valami nagymestert :)
Nem írtad , hogy benzines vagy desel az ominózus autód . Nekem benzines automatánál volt ugyanilyen tünetekkel járó meghibásodás , és egy fojtószelepház takarítás megodotta .l Először én is automataváltó hibára gyanakodtam , de aztán a mesterek megodották töredék áron hálistennek !
Nem, nem, csak néha szorult helyzetben kell ezt alkalmazni, mert volt, hogy képtelen voltam elindulni, csak ha rácsuztattam, mint ha kuplungolnék! Köszi!
Eloszor en is megnezetnem az alapjarat koruli dolgokat. Amugy ne csinalj rendszert abbol, hogy egyszerre nyomod a feket es a gazt. Nem tesz jot a valtobak.
Nekem az a problémám az automataváltós autómmal, hogy lámpához közelegve fékezéskor leesik a fordulat, és néha le is fullad. Ilyenkor N'-be,teszem, hogy indítani lehessen, és van hogy ahogyan beteszem D'-be hirtelen esik a fordulat, és itt is előfordul, hogy újra leáll, Arra gondoltam, hogy valami probléma van a váltóval, Ha parkolásnál, R' teszem és szervokormányt teljesen alászedem kis fordulattal akkor is lefullad. Kérdésem? Ez alapjárati probléma, vagy ez hiba előjel a váltónál? Mivel automata,így kínos helyzetekben a féket "kuplungként kell néha használni, másik lábbal kis gázadással. Ez hiba? Mert régen ezt hallottam, hogy sok automataváltós verdánál azért van nagy teli fékpedál, hogy azt emelkedő, vagy bizonyos szituációkban úgy használható mint a kuplung. Mondjuk nekem a Ventonál ez bevált. Köszi a választ!
Nem kapcsol kettes fokozat fölé az autóm,autómata váltós mercedes c-osztály 2000-es évjárat. valakinek valamilyen véleménye hogy nagy-e a baj,vagy h mi ment meg a váltónál?Előre is köszönöm.
Te sem érted a lényeget. Egy sima hidrodinamikus sebváltón a tiptronic funkció egy plusz fícsör, amitől nem lesz az a váltó bonyolultabb (gyakorlatilag 2mikrokacsolóval van több benne)...kb olyan, mintha nem kékben, hanem metálkékben kérnéd az új autódat......
Csak hát a felhasználónak tök mindegy, hogy - az egyébként azonos bonyolultságú -hidromechanikus szerkezet, vagy a lényegesen bonyolultabb elektrónikus vezérlés miatt döglik be a váltója. A (régi) Suzuki váltójában szinte semmi elektrónika nem volt, bezzeg a tiptronik hidraulika vezérlésében...És ha meghal tök mindegy mitől halt meg, mellesleg az elektronika előbb fog mint a mechanika és a mai váltószerelők nem javítanak, cserélnek.
Jó estét urak!! Szeretnék valamit kérdezni de lehet hülyeséget fogok!!
bmw e 39 530d az tipus. kilukadt az olaj hüttö. hengerfejes lett. de minden uj rajta tipp topp most. de amikor kihoztuk a szervizböl rá 2 napra elkezdett csörögni zörögni recsegni a váltó.( automata) ma hallotam olyat hogy az olaj hüttönek köze van a válto olajhoz. állitolag azért mert szarrá a volto mert a váltot nem töltötték fel olajjal ami elfolyt az olaj hüttön keresztül. ezt akár honnan nézem sehogy se nem passzol nekem fejben! ebbe kérnék segitséet!
Én már látam olyan 1éves autót váltóproblémával( A6 triptonik) amit garancián belül nem lehetet megcsinálni inkább csere mert igy gazdaságosab volt... Én személy szerint 50e km után cserélem a szürőt+olaj,és 2 éventew váltójavitás! pedig 2év allat nem megyek 60-80ezer km nél többet! ( Céges autó igy nekem mindegy)
Maga a váltó se nem bonyolultabb, se nem egyszerűbb mint egy tiptronic nélküli. Mint alább is írtam, a tiptronicnak semmi köze a váltó szerkezetéhez. Gyakorlatilag -bonyolultság tekintetében- nincs különbség a Suzukihoz képest sem!!
Egy kérdésem lenne: a multitronik váltó tényleg olyan hamar elromlik?
Nekem volt egy 1999-es audi a4 tiptronikom, de nem volt vele semmi baj. Új autó vásárlása előtt állok és most hezitálok a multitronikon, mert egyik ismerősöm 2002 a6-jába is behalt, annyira, hogy manuál lett a vége. Többen is óvva intettek a multitroniktól>>>megjegyzem a tiptronikról nem hallottam ennyi rosszat.
Tiptronic és ezzel kell elfogadni.Bonyolultabb váltó kölcségesebb javitás!Ha nem tudod elfogadni vegyél egy Suzut.Ahhoz olcsó a válto meg más is.Vagy felkészülsz arra,hogy elromlik mivel használt.Ennyi az egész!
Igazad van! De evel kell elfopgadni az automat6a váltót( triptonik) Pedig egy rakás szar! Ezt olyan mondja aki évente csinál ((javit,felújit,és "levesz pénzel")) vagy 30ezret de bármi9kor benne van a pakliban hogy megagya magát és akkor nem kis pénz!!!!!! nó automata....
"Az automata váltója is hagyományos semmi extra DSG meg triptronic vagy mi a fene."
A tiptronic gyakorlatilag ugyanolyan hagyományos automataváltó mint bármelyik elektronikusan vezérelt váltó. A kézi kapcsolás csak a szoftverbe avatkozik be, valójában azt is "bolondbiztosan", ésszerűtlen helyzeteket nem enged meg. Szóval, népámítás.
Mint irtam,idő és egy kokány munka.Egy 2000-es évjáratú Audi vagy Skoda tiptronic is már bonyolult.Teljesen máshogy van állitva a komputer meg minden. Már a Németeknél is egy teljesen új tiptronic váltót kapsz full felujitva 2000€-ért.Itthon 350e-böl megvan teljes garanciával.
Egy 12 éves autó nem modern darab . . . Az automata váltója is hagyományos semmi extra DSG meg triptronic vagy mi a fene. Természetesen nem azt mondtam,hogy olcsó és könnyű munka lenne,de kivitelezhető. Csak tényleg egy olyan "donort" kell hozzá keresni ami megfelel hozzá mindne tekintetben és mivel az octavianal a manuális váltosból rohangál Magyarországon jó pár darab így könnyebb lenne találni egy megfelelőt. Ez fordítva nehezebb lenne ,mert automatából meg olyan ritka mint a fehér holló.
Másfél éve, mikor canossát jártam a felújítással már én is ott tartottam, hogy átalakítom kéziváltósra....utána jártam, különösebb nehézségek árán megvalósítható, utána el kell vinni kpm vizsgára, ahol átírják a forgalmiban.
De! Nálam problémás lett volna és szerintem ás autónál is, tudnillik a motorvezérlő ecu és a váltóvezérlő ecu szimbiózisban dolgozik, tehát kellett volna manuálisnak a computere is, komplett középső box, váltókar, más a váltó felfüggestése, más lehet a bölcső, más a lendkerék!, szóval sok mindenre figyelni kell.
Persze ez ha olyan az autó, amiből millió szaladgál az utakon és van hozzá dögivel minden akkor nem akkora szívás, de mindent bontóban megvenni, váltóstúl, kuplunngot érdemes kapásból újat, ha nem akar szívni idő elött újra az ember, +komlpett átépítés munkaórában is rengeteg, szóval majdnem egy automata felújításának költségénél járunk+ járulékos dolgok, vizsga, stb, már akár többe is kerülhet.
Mondom, ez nem feltétlenül van így, de könnyen belefut az ember....
Én is elvetettem ezt, váltóm elkészült, 25000km-t mentem vele azóta problémamentesen, de ez még nem jelent semmit, a félsz bennem is ott volt, mikor romlik el megint...
Na ennek kiküszöbölésére vettem egy komplett ugyanolyan motort és váltót, computerekkel, mindennel, mint ami az autómban van...., kipróbált darabot. Így nyugodtabban alszom, van donorom, és alaktrészbázisom sokkal olcsóbban, mint egy felújítás, átépítés....ja nem mellékesen mióta megvan már a főtengely-ékszíjtárcsát és a generátort át kellett raknom, mert egy héten belül halt el mindkettő, így már ezek javítása vagy új beszerzésének árát beleszámolva már majdnem ott vagyok, amibe az egész került....és akkor még egy csomó minden ott van, ha szükséges....ez is egy lehetséges út...
Szerintem meg jóval olcsóbb a manuális szerelése. Elmegyek és nézek egy bontott 1,8 Turbo octaviat és totál kiszedem belőle a haverral a manuális váltót,boxot meg mindent ami kell. Az Octaviahoz meg úgy sem drága az alkatrész. Főleg bontottan nem. Akár még a kuplung szerkezetet is elhozom bontva ha jó állpotban van. Ha meg nem akkor jön a másik protekciós alktrész forrás,mert 50%-al olcsobban kapom egy ismerösön keresztűl az alkatrészeket a Bárdiból.Tehát az sem lenne vészes. Szeretek kézzel váltani és nagyon hiányzik.Na meg kevesebbet is kajolna. Előbb megvárom míg beszarik az automata ( remélem sokára fog ) és utánna meg jön az átalakítás.
Felejtsd el! Többe kerül a hós mint a leves. 350-bol megvan a komplett váltó turbinafelujitással mindenel együtt.Kicserélni a váltóelektronikát,boxot,müszerfalat és még soroljam az egyebeket.Áhhhhh
Nekem nem volt komplett generál de nem is került 200ezerbe.Lekopogom azóta 70e km után mindig jó.A vezérlés-hez kellett nyulni.
Ha manuális váltónál cserélsz kuplungszerkezetet azt sem uszod meg 120e alatt.