:) kis kalóz.. ez vicces. azért mert valaki csak 18 éves nemtom hogy le kell e nézni.. figyelj szerinted ez egy érdem, hogy te esetleg idősebb vagy? talán max egy állapot.. amúgy is nagyin nehéz megőriznem a nyugalmamat, és a többi topiktársamat tiszteletben tartva nem írok nyomdafestéket nem tűrő dolgokat..
ha meg hülyeséget írtam akkor tévedni emberi dolog, mint látod többen is ezen a véleményen vagyunk... sziporka... szánalom
Tulajdonképpen nem is értem minek írtad ezt nekem. :)) Hasonlóan gondolom én is. Ezért válaszoltam. De néha tényleg vannak olyan kérdések, amin nem csodálkozom, hogy a kevésbé türelmesebbek kicsit kiakadnak. Ha netán velem történik ez, inkább nem írok semmit. Persze kérdezzenek nyugodtan a "kezdők", csak készüljenek fel arra, hogy nem biztos, hogy mindenki könnyen viseli ezeket a kérdéseket.
Újabb nap, friss gondolatok, de sajnos azt kell hogy mondjam, hogy a véleményem nem változott. Talán túlságosan hideg voltam tegnap, CSAK emiatt kérek elnézést. Bár ezt sem tudom pontosan, hogy minek.
Felfestem a problémát, mert úgy látom pár embernek még mindig nem világos. Andrasovszky topictárs jó ideje kijár spotterkedni Ferihegyre (láttam a képeit különböző oldalakon), jó ideje tagja ennek a fórumnak. Ennek ellenére feltesz olyan idióta kérdést, amire még egy olyan is tudja a választ aki esetleg csak pár hete jár ki fotózni.
Thai Airways, meg AAL járatszámokat lát állandóan a bud.hu-n már hónapok óta. Az sem esik le neki, hogy ezek a járatok mindig egyszerre jönnek és naponta ötször, hatszor. Ő ugyan nem látott egy nyamvadt AAL vagy Thai gépet itt egyszer sem mikorra ezek ki vannak írva. Ezek után ahelyett, hogy gondolkodna egy kicsit, feltesz egy kérdést, amiből már látni, hogy ő tudja rá a választ. Akkor ezek most közös járatszámok? Hát akkor már csak mi a frászkaraika maradna?!
Miért kellenek ezek a feleslegeses, "csak billentyűkoptatásra" és "Gregor idegeinek zilálására" való kérdések? :-))
Teszem hozzá nem ez volt az elsőv sziporka a fent említett kiskalóznak.
Kedves Gregor83, nekem nem kell visszaolvasnom, mivel folyamatosan figyelemmel kísérem az engem érdeklő repülős fórumokat (legfeljebb a memóriám már nem a régi). Az indulataidat azonban sajnos továbbra sem értem, a reagálásod hangneme pedig idegen tőlem.
BJani: lehet, hogy a nagyon szakértőknek bizonyos kérdések gagyinak tűnnek, azonban szerény véleményem szerint ez és a legtöbb topic nem vájt fülű és szemű szakik zártkörű csevelye, hanem a téma iránt érdeklődők nyílt fóruma. Ha valamitől ÉN ideges leszek, az a szándékos provokáció vagy a (megalapozott vagy alaptalan) nagyképűség. No meg az, mikor valaki úgy mond megfellebezhetetlen véleményeket és kinyilatkoztatásokat, hogy látszik: halvány szele sem érintette meg a tudásnak. Szerintem Te is ismersz ilyen hozzászólókat:)). Nekem semi bajom azzal, ha valaki nem ért vagy nem tud valamit, és megkérdezi azt, legfeljebb ha túl trivi a dolog, akkor senki nem veszi a fáradságot a válaszadásra.Én egyébként rendkívül sokat tanulok ezekből a topikokból, sokszor lelkes kívülállóktól is, annak ellenére, hogy sok-sok éve a repülésnek szenteltem az életem.
Úgyhogy én inkább bátorítanám a kérdezőket, mint elriasztanám, mert hosszú távon ez szolgálja a szinvonalasabb beszélgetések kialakulását.Szerintem.
Tegnap délután fotóztad? Mert akkor én is láttam, bár tőlem messzebb esett, nem voltam ennyire alatta.
A nevem meg BJani (nagy J), de gondolom ez csak figyelmetlenség. És nagyon szívesen segítettem. ;))
És tanusíthatom Gregor nem olyan szívtelen bunkó, szerintem csak kicsit ideges lett a "gagyi" kérdéstől. Néha tényleg kérdeztek olyat, amit ti is kitalálhatnátok, vagy máshonnan már tudhatnátok. Én pl. azért, ha nem tudok valamit (igen gyakran megesik, most is lenne néhány), akkor azért nem ide írok elsőnek. És az is sokszor megesik, hogy előbb-utóbb szóbakerül a téma. Csak egy példa: Ezt a piros gépet, én se tudtam megfejteni mi (sterlingre tipeltem), de látod már kérdezés nélkül is megtudtam. :))
Úgy látom emberek itt nem látják az ellentmondásokat. Nem baj fevállalom a gonosz szerepét, pedig nem így van. Alapvetően jó gyerek vagyok, csak nem szeretek bizonyos dolgokat. El lehet engem ásni, de minek. Abeto topictársnak is ajánlom e topic visszaolvasását és talán meg fogja érteni, hogy az emberi türelemnek vannak határai és Gregorban nincs talán oly nagy hiba.
Valóban nem kérdeztél semmi rosszat, és érthető, hogy kezdőként szeretnéd érteni és tudni, mi történik körülötted, és mire számíthatsz. Szerencsére a repülést szeretők széles társadalmára zömében nem Gregor83 mentalitása a jellemző. Kérdezz bátran, biztosan mindíg fogsz kapni használható válaszokat is. Emellett ha időd engedi olvass vissza itt és a Pilóta fórum egyéb topikjaiban is, sokat lehet belőlük okosodni. Minden jót, és gratula a fotódhoz! Abeto
köszi! én is így érzem, hogy semmi rosszat nem kérdeztem, már egy ideje "spotterkedem" meg fotózok, mégis van pár dolog amiről szeretnék megbizonyosodni. köszi mégegyszer!
Nem mindenki van közel a repüléshez és ugy spotterkedik. Sok olyan ember van akinek fogalma sincs, hogy milyen repülö tipus lát mégis kimegy a valahova a keritéshez. Ahogy egy hölgy ismerösöm fogalmazott ,,ezek modern elefántok és nagyon szépek". Fogalma sincs a tipusok, légitársaságokról, járatszámokról csak nézi öket. Ilyen emberekböl kerülnek ki majd a késöbbi spotterek.
Mindannyian a másiktól, kapjuk, tudjuk halljuk az infomációkat. Aki kezdö azoknak sok minden uj, igy lehetöleg segiteni kell öket.
tudod kit küldjél el aludni, és attól szerinted te most vagy valaki? látod mennyivel többre becsülik a türelmes embereket, mint az iylen öntelt bunkókat? ki vagy te itt a topikban, hogy te döntsd el mikor kiméljek meg és kit??? aludni..:D:D:D:D lehet h neked kéne?
köszönöm szépen Bjani, a többieket meg lexarom, attól hog ykérdezek egyet le kell ugatni.. gondolkozzál már Gregor... a saját topiktársadat szarozod le? szánalmas az egész.
Bjani mégegyszer köszi, és köszi, hogy rendes választ kaptam. üdv
Pontosan, ezek közösen üzemeltetett (codeshare) járatok. Sok olyan társaság van, ami nem jár Ferihegyre, de a partnere igen. Ekkor a légitársaság bérel helyeket partner járatán, amelyeket ő ad el, és ráteszik a partner járatára a légitársaság járatszámát is. Van, hogy 3-4-5-6 járatszám is van egyetlen egy repülőn. Lásd pl. a LH járatait.
azt akarom kérdezni, hogy a bud.hu-n lévő érkező induló gépek közt mindig vannak iylenek h american airlines, meg thai airways, és én ezeket még sose láttam.. ez hogyműködik? vmmelyik légitársasággal közösen üzemeltetett járatok ezek??
Értem és köszönöm. Megnéztem a frankfurti acars oldalt is, ott sem volt gép (azóta nagy ritkán feldeztem egy-kettőt) nagyon, pedig ott aztán lehet forgalom. SZóval akkor ez nem sokat ér abból a szempontból, hogy szeretnénk tudni a fejünk felett átmenő forgalomról. Vagy valamit rosszul értelmeztem?
Üdv.
továbbá azért sem látható a teljes magyarországi forgalom, mert az antenna Balatonföldváron található, tehát hatósugara túl is nyúlik jóval a Dunántúl menti országhatárokon, de az ország keleti szélét már nem "látja".
A térképen akkor jelenik meg egy repülőgép ikon, ha a vett ACARS üzenet tartalmaz ilyet. Ez nem egy radarablak vagy valami hasonló, csupán a dekódoló program felismeri, ha az üzenetben benne van pl. egy ilyen, hogy N473500 E0183250 és ekkor teszi ki a gép ikonját a megfelelő helyre. Ha ugyanattól a géptől egy frissebb pozició jelentés érkezik, akkor törli az előzőt és az új helyre teszi a repcsi ikonját.
Azért nem látható a Magyaroszág felett áthaladó forgalom nagy része (szerinrem kb. a 70%-a) mert ezek nem használják az ACARS-ot (például a Malév se), szóval semmi információ nincs róluk a rendszerben.
Én ma találkoztam először ezzel a site-al. Lenne egy pár kérdésem, remélem ki tudsz segíteni. Egy kicsit sem vagyok légiirányító, így pár dolog nem világos előttem.
1. Milyen jellegű információkat küldenek a gépek?
2. Minden, hazánk fölött átrepülő gép megjelenített?
3. Miért vannak megjelenítve a zágrábi, ljubljanai repülések?
4. Miért nincs pozíciómegjelölés?
5. Miért nincs ferihegyi forgalom?
6. Biztosan real-time?
7. Az előbb láttam egy VIM 752-est az UM986-oson, de nem láttam a site-on. Miért nem?
Bizonyára naív kérdések, várom a válaszokat. Előre is köszönettel: Embraer
Gőzöm sem volt Electra ügyben, mert én 7-kor hazajöttem, de +kérdeztem és csak 1 ment ma este NTR-ként.:-(
A retro Lufi tudtommal 1szer volt itt, ittalvós Frankfurtként a tavasszal. Éjjel jött, hajnalban ment, és ráadásul pocsék idő volt. (Ápr. 13) Volt azóta máskor is?
Ez a gép mostanában már volt itt, akkor is lemaradtam róla.
Viszont ma este jól láttam, hogy két Lockheed Electra is elment innen? Az egyik gyönyörűen látszott, olyan 20:45 környékén, a másik megy úgy negyed órával később, abban nem vagyok tuti biztos, mármint hogy ő is Electra volt.
Ma megint volt egy olyen madarunk, amit biztos sokan sajnálnak, akik lemaradtak róla.:-( Sajnos én is csak akkor tudtam +, hogy jön, mikor már 8 mérföldes final-en volt.:-( D-AIRX napsütésben.....
Még a Flotta fele nincs átfestve. Bécsbe nem hosszu az ut, és a parkolóházból vagy a palyakeresztöl remekül lehet fotózni. Szóval csak elhatározás kérdése:)
Tegnapelőtt valami nagy négymotoros ( talán An ?) gép szállt el estefelé a házunk fölött. Valami nagy szállító gép lehetett. Nagyon későn vettem észre és már nem tudtam lefotózni. Nem tudna valaki ide föltenni vagy mail-ben elküldeni erről a gépről fotót? Lenyűgőző látvány volt!!!
Beteg volt a fedélzeten. (szélütés, szívroham, infarktus, vmi ilyesmi) Mázlija volt. Egy orvos ült mellette, akinél még eszközök is voltak, úgyhogy mikor leértek, a körülményekhez képest normális állapotban tudták kórházba szállítani. Nem tudom, milyen útvonalat repült a gép. (D-AICE)
Ja a bud.hu-n holnapi Austrian-os indulásnál van egy ilyen bejegyzés:
OS 2789 Vienna 10:10 2B
Gondolom ez lesz az. Az, hogy a VIE realtime departures oldalán a kérdéses OS 1429-es járat volt az egyedüli, ahol nem volt beszállókapu jelezve, az mit jelent?
Sziasztok! Mi a helyzet a planes.cz által holnapra beharangozott OS A332-essel? Nem nagyon találtam 1429-es, 2489-es járatot a menetrendekben... Jaj, most néztem meg VIE honlapján a holnapi menetrendet, és ott van! 8:25-kor indul onnan az OS 1429-es járat BUD-ra, a géptípus is stimmel! Talán nekik már hihetek :) A www.bud.hu -n a következő holnapi érkezőket találtam:
OS 713 Vienna 11:10 2B OS 719 Vienna 14:40 2B OS 721 Vienna 17:45 2B OS 717 Vienna 21:45 2B
Lemaradt... Amúgy miért jön ide pont ezzel a típussal az AUA? Ha valaki tudja, mondja meg, mikorra ér ide és meddig marad, köszi...
és ott átteszed a nyelvet a jobb felsőben in english-re és ott be tudod írni a flight numbert.. a járatszámot, és az alapján lajstrom szerint is kiírja a gépet...
HP13nak késett a vonata, mire odaért Árpi becsukott. Kimentünk Sanyihoz a szar esőbe, aztán meg megjött akit várt és leléptünk. Igy én sem próbáltam ki a JVC kamrát, de majd ma v holnap. :))
Úgy messziről láttam egy vékony rövid hajú szőkés srácot Árpi körül az Te vótál? :))))
Én meg ebbe nem akarok belekötni, de a MyTraffic szerintem egy nagy fos... Részemről a "manually installed traffic" a legjobb. Rengeteg időt vesz igénybe, de ez a legjobb.
Nem akarok belepofázni ide meg belekötni sem senkibe, tényleg. És kérem senki ne vagye magára, ha nem igaz rá. OK?
De a Lago féle Bp 2004et Kozma András csinálta, egy magyar úriember és igazán megérdemel annyit, hogy megvegyétek a sceneryjét ha már ennyi kibaszott sokat dolgozott vele, hogy Nektek legyen ilyesmi és ráadásul magyar is.
Ha meg ennyit sem bírtok költeni rá akkor nem kell szimezni és kész, csak a default játékgépekkel meg default sceneryvel. Ennyi a véleményem akkor a mentalitásról. Uff.
ui. nekem amúgy Mytraffic van és egész meg vagyok elégedve a forgalommal, igaz bele kell szerkesztgetni, hogy ne járjon összevisszaság Ferihegyre, de jóó.
Csirke vagy... Nekem kb 350 légitársaság 1600 gépe van fent (mint AI traffic), meg 40-50 payware és freeware gép (olyan, amilyennel te tudsz repülni), meg pár száz scenery...
Most nem akarom összeszámolni de fenn van az összes malév tipusból egy vagy kettő!kivéve B737-200,Tu-154.Ezen kivül fenn van még Wizz A320 HA-LPA és még vagy 50-60 más külföldi légitársoság gépe!Az avsim.com-on sok mindent találsz!Regisztrálni kell magad de ingyenes!
és van valami xtra repcsid betéve? nekem össz vissz egy easy jet airbusom van:) meg egy két más pl air france 747. de meg kéne szerezni a lago budapest scenery 2004et:D az már valami.
Az igért hideg sörrel a kezemben kint leszek a leszállópálya végénél az Ecser-Vecsés közti útrol a keritésig megyek,fehér francia autóval,aminek tipusa és rendszáma ugyan az .-)) Ha megfejted megtalálsz :-))
hello. van valami fix időpont a corsair érkezésére? mert én ebben a spotter menetrendben nem nagyon tudok kiigazódni. légyszi irjátok le mikor jön és mikor megy pontosan helyi idő szerint!!! köszi
Azert mert elvileg azzal terveztek de nem jott meg az uj gepuk es berelniuk kellett egy gepet es ez az A319es volt, es ki is csereltek es a 733 megy a menetrendszerinti jaratokra.De nem kizart hogy egyszer egyszer ne 733 jojjon az A319es helyett.Ha az lesz akkor szolok.
Nem BAW volt, hanem AIC. Bukarestben szállt le. 15.10-kor kérte a leszállási engedélyt, majd 15.55-kor tette le Otopenin. 205 utas. A gép egyébként VT-AIK AIC131-es járat.
Tudtok valamit a tegnapi (állítólagos) Air India Bombay-Heathrow kényszerleszállásról? (777-200). Egy csóka nálunk kereste (mármint Ferihegyen) és váltig állította, hogy tech. probléma miatt itt szakította meg az útját....
01.06.2005
SA Metro
BINAIR
D-CBIN
01.06.2005
A320
EUROFLY
I-EEZH
TWICE
01.06.2005
A321
LIVINGSTON
I-LIVA
01.06.2005
A321
LIVINGSTON
I-LIVB
(2) opf JET TWICE
01.06.2005
BAE146
CLUB AIR
I-TERV
01.06.2005
L188
AMERER AIR
OE-ILA
(1)
01.06.2005
B.757-200
AIR ITALY
I-AIGA
TWICE
01.06.2005
B.767-300
AUSTRIAN
OE-LAZ
white Star Alliance c/s
01.06.2005
A319
HELIOS AIRWAYS
SU-LBF
(2) (3) n/t Lotus Air logo
01.06.2005
MD90
HELLO
HB-JIA
(2) opf AHR
01.06.2005
MD82
AIR ADRIATIC
9A-CBF
(2) opf HSK TWICE
01.06.2005
B.737-400
AIR ONE
D-AGMR
(4) not dep yet
01.06.2005
B.737-400
AIR ONE
EI-CWX
01.06.2005
B.737-700
AIR BERLIN
D-ABAB
(4) not dep yet
01.06.2005
A320
ATLAS JET
(3)
(1)
charter járat / charter flight
(2)
típuscsere / change of type
(3)
járatnyitás / beginning of new flight
(4)
szerelésre / for maintenance
(5)
technikai leszállás / technical landing
(6)
kényszerleszállás / emergency landing
(7)
átirányítás / diversion
(8)
VIP
Volt olyan terv, hogy átrepülnek a torony két lába közt, de a polébisz nem adott rá engedélyt. Így kénytelen vagy sima le-, illetve felszállásokkal beérni.
Én egy pár hónapja láttam egy egészen elképesztő dolgot, két utasszállító repült "géppárban", de nagyon szorosban, ny-ény-ról, talán TPS felé. Az egyik gép egy ideig ténylegesen kitakarta a másikat, de ehhez más sólyomszem és élénk fantázia is kellett, hogy ezt lássam. Aztán persze az egyik gép előbbre került, sza nyílván valamilyen kis elkülönítéssel repülő utasszállítókról van szó, akik véletlenül közel repültek. Én meg teljesen bezsongtam, hogy valami katonai gépek repülnek géppárban :))
<a href="http://www.airliners.net/open.file?id=187670&size=L&width=900&height=682&sok=JURER%20%20%28nvepensg_trarevp%20%3D%20%27Ebpxjryy%20O-1%20Ynapre%27%29%20NAQ%20%28lrne%20%20yvxr%20%272001%25%27%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20QRFP&photo_n" target="_blank">Így, mint ezek</a>
A ma reggel 05.05LT körül a reptér (mármint LHBP) fölött "szoros kötelékben" - kb. 1 percen belül - átrepülőktől asszem Night Gardener/HL7538/Hulyesamu kollégák összeizélték volna magukat a gyönyörtől...
Név szerint Lauda 777, AUA 340 , Swiss A330 , Swiss A340 , Singapore 777 + a napfelkelte, asszem ilyenkor lehetne a legjobb képeket csinálni. Járatszámot rádió hiányában sajnos nem tudok mellékelni, de az engem nem is érdekel... :-)
Egy ilyen "Kérjük a bejáratot szabadon hagyni" feliratú sárga táblát tett ki a kerítésre. Amivel max. a kutyájára lehet hatással :) De inkább nem akartam összeszólalkozni vele. Mondjuk azért köszönni megtanulhatna.
Na az a fószer jobb, ha befogja. a teherautójával úgy parkolt az utcán, hogy a munkagépek a közeli építkezésre nem tudtak elmenni. Még a zsaruk is kijöttek emiatt. Most meg neki áll feljebb?!
Szombat délután kimentem a cargodombra egy kicsit. Úgy látszik, a sarkon lévő ház tulaja nem nagyon csípi a spottereket. Amint megálltam, kivágódott az ajtó és így nyitott a fickó, hogy "Van ám egy tábla a kerítésen". Erre annyit tudtam mondani, hogy magának is jónapot :) (Mellesleg nem KRESZ tábla, szóval nem ér túl sokat:)) Aztán - jobb a békesség alapon - kicsit továbbmentem és leparkoltam.
Jött egy Lufi Airbus, csinált egy touch and go-t, aztán jött egy KLM 737 ami átstartolt, majd az előző Lufi megint touch and go-zott egyet 31R-en. Aztán maradt 31 a pályairány, megvártam egy Wizz és az LHA felszállását, és mentem haza.
WAP-on 1345ig ki volt írva 1315ös érkezésre, nem tudtamelképzelni sem hol lehet a kis aranyos...aztán már nem lehetett tovább várni, mert ketyegett az a haszonleső parkolóautomata:((
Egy irányba. Nekünk ennyi van leadva utaslétszámnak (check in pultok miatt érdekes) , aztán lehet ez csak a max. és nem a tényleges booking, de hát ki tudja.
Amúgy: MA 1427 Bologna 10:25 2A ; MA 1427 Bologna 10:25 ; MA 2411 Milan MXP 14:45 2A 2A ; MA 1421 Venezia 15:30 ; MA 1743 Helsinki 20:25 2A ; 2A ; MA 1671 Berlin TXL 22:35 2A
Június 1-én mennek majd vissza. És a legtöbbjüket a Malév handlingeli. Volt is nagy riadalom, hogy az amúgy is létszámhiányos környezetben hogyan lehetne megoldani még tizen X járat kiszolgálását. De gondolom majd megoldják :D
Fényképezős őrültek:) figyelmébe! 3-án érkezik egy Jumbo mihozzánk. Bár lehet, hogy ti ezt már előbb és jobban tudjátok mint én, én tegnap szereztem róla tudomást. Tehát 3-án érkezik, aztán nem tudom mi lesz vele, de 5-én távozik utasokkal a fedélzetén. Bár egyesek azt mondják törölve van, már most, mások szerint meg nem, azért gondoltam szólok..:)
Csak egy kis pontosítás: Amit bekarikáztál, az nem egy kereszteződés, mert az É-D-i vastag szeggatott vonal, a kelet-nyugati szektorhatárt jelöli. A ti kereszteződésetek sincs messze, kicsit nyugatabbra az Y-33/UY-33 és L-616/UL616 kereszteződése az.
Király, hol láttad? Én is láttam egyet március táján a Haller utcában (majd előkeresem a képet :o) ), amiről úgy gondolom, United, de nem értem, mit keresne magyar légtérben United gép. Tudom, hogy 1-2 éve Prágán keresztül jártak katonai charterként a közel keletre, de mostanában mit csinálnának itt?
Akkor még egy, én nem tudok rájönni, ki lehet (747, de kié?). Pusztaszemes mellett készült a kép Somogy megyében, megálltam p...ilni, majd messziről megláttam a csíkot. El is dobtam mindent :o), rohantam vissza a kocsihoz a kameráért. 2005. május 15, szombat, du. 15:34.
Igen, egy kicsit megkever, hogy 1. a logfile, mint írják, UTC-ben van, tehát helyi idő -1 óra 2. nálunk nyári időszámítás, tehát -2 óra 3. a gép télire volt állítva, marad a -1 óra :)))
Ez meg, ezek szerint B-18702 (B744 CI) 0958 20050521 CI0245 (OMAA-LUX)
1/ Thomas Cook 757-300, szombat de. 10 óra körül, Breitenbrunn, Ausztria
2/ LOT 737-x00, talán 300, szombat 12-13 óra körül, Parndorf, Ausztria
3/ ismeretlen, szerintem SAS A321, szombat du. 3 óra körül, Bratislava, Szlovákia
4/ ismeretlen, B747-x00, először JAL-nak gondoltam, de lehet, hogy Malaysia. a festése mintha special lenne, vagy csak én szeretném annak látni? :o) Tipp valaki? Dunasziget, Magyarország, a gép messze, szlovák légtérben lehet
5/ Emirates A330-200, Dunasziget, Mo., percekkel a bécsi felszállás után Dubai felé
Hááát, én nehezen hiszem, de most nem tudok bemenni +nézni. Ott lehet a félreértés, hogy a 13R és a 31L, egy és ugyanaz a pálya, csak az nem mindegy, melyik végéről indulnak. A 13R-ról felszálló gép ugyanúgy Vecsés felé megy, mint a 13L-ről felszálló. Remélem így már tiszta.:-))))
okés. értem én, csak az zavart meg hogy 13mas pályairány esetén szállnak le az 1-es terminál felé(ami a cargodombnál van:) és 31es pályairány esetén vecsési leszálló van. most pl 31es irány van, ezért a 13mas R ről szállnak fel a gépek, amik erre felénk jönnek. de aki nem hiszi el, jöjjön át és megmutatom neki:D:D:D
13 "felszálló" (többnyire) ugyanakkor van, mint 13 "leszálló". Ami indulót a város fölött még viszonylag alacsonyan láthatsz, az 31-es irányból száll fel. Leszállóban pedig 13R ra érkezik. A 13R final van nagyjából a Nagy Lajos király útja fölött. A 13-as irány="vecsési felszálló".
biztos hogy 13ról szállt fel. mert azok a "szinte" a házunk felett szoktak elszállni, és amikor vecsési felszálló van akkor is látom őket felszállni, csak azok már nagyon magasan vannak, és kicsit jobbra... szóval tuti h 13ról szállt fel.... üdv, jah és amikor 13 leszálló van azokat is látom...
Ilyen UFO-k szoktak lenni teher A-300-asok. A hasán szerintem mindegyik villog, azzal nem sokra mész, de a 300-as törzs elején kétoldalt van két-két erős fehér lámpa (mondjuk, oldalra világít), legalábbis más ezt mondta, ő erről azonosítható.
én is tegnap este f11 kor láttam pont elmenni, alul ilyen villogó pozfények, és a szárnyak végén "világos pont:)" nem tom most jobban kifejezni. az a lényeg h én is láttam, és nagy hangja volt de már láttam máskor is és valszeg nem jumbo.. mi volt az? üdv
CSak nem ő volt tegnap este aki fél 11 kor átdübörgött a fejem felett? Mert valami nagy állat volt :) Csak tök sötét volt, alulról láttam a pozfényeket. De négymotorosnak hallatszott:)
melyik felére? Ha a Bp felőli részhez gondolsz, akkor a megközelítés (13R): Vecsés felől közelítsd meg a helyszínt a hosszúfalon, azaz a főúton. Elmész a reptér mellett, de nem mész fel a gyorsforgalmi útra, hanem kihúzódsz jobbra. A reptér kerítése be fog fordulni balra, miközben felmegy egy dombra - na itt kell jobbra befordulni a base-re, a Sajó utcába. Egész addig kell egyenesen menni, amíg el nem érsz egy derékszögű kereszteződéshez. A dombra kell felmenni, és lehet gyönyörködni.
2. A fenti eljárást az Igló utcára abszolválod (azaz egy utcával később fordulsz be), végigrobogsz az utcán, és a Hungarocontrol zöld épülete előtt letérsz balra egy parkolóba. Ne felejts el integetni lborli topictársnak! A parkoló mögött van egy kis erdőcske, vagy inkább erdőcskecske, azon kell az ösvényeket követve átvágni, és kijutsz a kerítésig. Onnan ha akarsz, pár perc alatt kimehetsz a final alá is.
3. A másik oldalra a legegyszerűbb: Vecsés fele kell haladni, majd a reptéri bekötőútra térni. Itt érzésre el lehet találni, hogy hol a final.
Ugy van ha lerobban elkezdenek telefonalni... ha valakinek van eppen ures helye kuldik a gepet. Ne felejtsd el hogy az Adrianak is a nyar a foszezon addig nincsenek fullon
Lehet, h nem ide tartozik: van olyan cég aki azzal (is) foglalkozik, hogy várja a klf légitársaságoktól a lerobbant a gépünk, nem tudnátok egyet adni, telefonhívásokat. Vagy hogy van ez? Ha tehnikás a gép, akkor ad hoc elkezdenek őrülten telefonálgatni a cégek?
Vagy az Adriának nincs annyi desztinációja vagy hasonlók. Na de akkor is, így le tud "alacsonyodni" egy Star Alliance tag? :) Mit szól ehhez a Lufi, az SAS a Thai? :D
Bizonnyal "nedves" volt. Ha igaz, 2 sky-os stuvi szolgál ilyenkor fel, árul, azaz foglalkozik az utasokkal. Az "eredetiek" csak a biztonsági bemutató alatt mutatkoznak, később esetleg a konyhában segítenek. Hogy miért segített éppen az Adria? A pénz biztos nagy úr, vagy a desztinációik nem nagyon esnek egybe, s így nem konkurenciái egymásnak, vagy már tudnak valamit. :-)
Az rendben is van, csak fura, hogy az adria ad ilyet wet lease (gyanítom úgy adta, nem adna ki a kezéből holmi szlovákoknak ilyet :) ). Olyan mintha a Malév az Air Berlin segítségére sietne egszercsak...
Miért? :-) Láttam az este a radaron BADOV felé indulni egy HSK-t, és azt is láttam, hogy A320. Mivel tudom, hogy a Sky-nak nincs Airbus-a megnéztem a FPL-jét, és az rmk rovatban láttam a regisztrációt (S5Axx) amiből azonnal tudtam, hogy az szlovéniai. A repterv származási címéből (origin) pedig biztos voltam, hogy az Adria egyik gépe.
Gondoltam írok ide emutatkozást, máshol úgyse fogtok sokat látni..
13 éves 17.kerületi lakos vagyok ,20 percre a kerítéstől. tegnap voltam kint egy barátommal leszállókat nézni délután, ott küldtek ide... Asszem ismerős leszek
:) ok. gondoltam:) egyébként csináltam egy nagyon durva képet ma vecsésen ide beillesztem nem tudom mennyi fog belőle látszanio és milyen minőségben...
Ajjaj! És te is úgy parkolsz mint a többi HC-s? Tükörbenézés nélküli satufék, útközepére kihúzódás, index jobbra (az se mindig) és 2 km/h-val becsordogálás a kapun? Jó kis dugók szoktak ott kialalkulni! :-P
Tegnap azaz május 12. délelőtt úgy 11 óra körül jöttem Monor irányából Ferihegy felé. Sajnos csak akkor vettem észre, egy jókora 4 hajtóműves repgépet, amikor már csak annyit láttam belőle, hogy lehet 747!!!
Aztán a gyorsforgalmi le volt már zárva! Ki érkezett? Egyáltalán jól láttam a 4 hajtóművet? Vagy nem jött vele senki csak kargó gép volt???
kép van, de amúgy csalódást kell okoznom: este 7kor, mikor eljöttem még ott volt, ráadásul marhára ledugózva, és senki nem tudta, mikor megy. (nem azt láttad elmenni:-)
Lásd rep szerncsetlen topic. Attól hogy átlátszó a levegő még lehet sok pára benne. Az elsuhanó szárny körül hirtelen lecsökkenő nyomás kicsapja a párát.
A másik topicban tök szép képek vannak a jelenségről
amuyg az miért lehetett hogy láttam ma felszállni a 16kerben egy fokker 70est(malév) és teljesen tiszta idő volt, és ugye én közel lakom ferihegyhez, ugyhog yalacsonyan volt még, na és a bal oldali szárnya "csíkot húzott" mintha kondenzcsík lett volna.. de mégse.. valaki?
az kemény lenne ha 340essel jönnének. ma kintt voltam a teraszon fényképezni, és reggel akkor értem pont oda amikor benn volt a sun D'or izraeli 757es. és még csak elő sem vehettem a gépet, egy rendőr hölgy ügyelt a biztonságra:) ilyesztő volt...:), nah és pont bennt állt a 757 mellett egy tunis air, amit nem tudtam lefényképezni. nagy szemétség mi???? nah erről ennyit. üdv
valami ujság van? jah amugy ma kinnt voltam fényképezni, és a 13r pályán elindult egy lufthansa 737 500 as felszállóba, és egy nagy sugárfékhang, megállt, és kigurult a hangárokhoz. szerintetek miért?
hi. van itt valaki aki pontos magyarázatot tud adni arrol, hogy láttam egymás után sorozatban pár repcsit utazóban, és hol húztak kondenzcsikot hol meg nem. csak kiváncsi vok.:)
sziasztok! :) Wekerlén lakunk, innen látjuk-halljuk-szeretjük a gépeket, de "sajnos" ez a fiamnak már nem elég :) Állandóan kérdésekkel bombáz, h melyik gép milyen tipusu, honnan jön, hova megy...szombaton kivinném géplesre... tudnátok tippet adni, mikor érdemes menni, és hova? (persze, ettől még a kérdéseire nem fogok tudni válaszolni, de legalább közelről látja a madarakat :)
Felraktam viszont 4 olyan videót, ami tuti nem fake, mert én készítettem őket a múlt hétvégén a Budapest - München - Köln - München - Budapest távokon. Négy felszállás - négy leszállás: jó nézelődést!