Keresés

Részletes keresés

Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.28 -1 1 71261

Ha ez így van, akkor viszont a fortepanos évszám hibádzik, mivel az Antidurt 1960-tól kezdték alkalmazni...

Előzmény: Szőcsényi Z. (71260)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.28 -2 1 71260

"410,603 lehetséges opció, elül van a homoktartály, mögötte a nagy gőzdóm, a konyhán van szellőző"

 

Ebben a cikkben van egy kép a 603-asról, de azon van víztisztító dóm is:

1994-1.pdf

Mondjuk az Antidur bevezetésével sok mozdonyról lekerült a víztisztító, és ha a kéményről levették a gallért is, akkor az ismert képek alapján a 603-asnak lehetett olyan rövid kéménye, mint a fortepanos képen látható 410-esnek...

Előzmény: alkotasu (71122)
Zárlámpa Creative Commons License 2023.12.26 -4 2 71259

keletkező többlet  = nyereség...

Előzmény: C50 (71257)
gumidani Creative Commons License 2023.12.25 -6 8 71258

"a MÁV-ot is súlytotta."

Jujj!

A "súly" főnév tárgyesete: "súlyt"

A "sujtani" szó pedig egy ige, aminek semmi köze a fentihez. 

Üdvözlettel a Nyelvtannáci.

Előzmény: FejesAntal (71256)
C50 Creative Commons License 2023.12.25 -7 4 71257

Márk, te tényleg nem adod fel?

 

Nem.

 

Mert olyan kérés érkezett, államtikári szinten, hogy szeretnék hogy legyen gőzösös vonat a dombovári vonal jubileumán. Lett! 

 

 

Náluk sosem lehet tudni. Lehet egszer azt találják ki hogy a 100 éves vonat menjen.

 

 

Csak nincs fizetőképes kereslet. Ahol az emberek zöme szegénységi küszöbön él, ott nem a nosztalgiavonat az elsődleges ügy.

 

Itt a környékünkön, ahogy Budapesten is vannak akik a szegénységi küszöbön élnek. De szerencsére bőven nem a többség. Nem úgy van ez hogy elhagyod a Bp táblát és mindenki éhenhal.

 

Mert leírtam a közismert tényt, hogy a Nosztalgia kft nem jótékonysági egylet, hanem profitorentált cég? Az ügyvezető igazgatót a felügyelő bizottság elővette, ha nem hozta a számokat...

 

 

Pont ez a baj. Nyereséget el kéne felejteni, minden keletkező többletet járművekre költeni.

 

 

A Bhv kocsik nem nosztalgiajárművek, csak az utolsó esedékes fővizsgán az egységes szintervet kapták meg, ezek a Start Nosztalgiával párhuzamosan kiépített saját nosztalgia flottájának tagjai, a '"retrő" járművek.

 

Mindegy nekem mi a titulusa. Húzza a 424-es és rajta üljek. Többi mindegy.

 

Előzmény: FejesAntal (71256)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.25 -7 4 71256

Márk, te tényleg nem adod fel?

 

Átemelték azt pl. Domobóvárra is, ott is csak onnantól indult a bevételt hozó vonat, tehát ez is megoldható.

Mert olyan kérés érkezett, államtikári szinten, hogy szeretnék hogy legyen gőzösös vonat a dombovári vonal jubileumán. Lett! 

 

Már tájékoztattalak de még egyszer: nem csak Budapesen élnek emberek.

 

 

Csak nincs fizetőképes kereslet. Ahol az emberek zöme szegénységi küszöbön él, ott nem a nosztalgiavonat az elsődleges ügy.

 

 

Sok évvel ezelőtt a hasonló soraidért kezdtem szembe menni a mondandóddal.

 

 

Mert leírtam a közismert tényt, hogy a Nosztalgia kft nem jótékonysági egylet, hanem profitorentált cég? Az ügyvezető igazgatót a felügyelő bizottság elővette, ha nem hozta a számokat...

 

 

Az 1078-as kocsi kölső felújítésa kárpólás volt a Dk-n ócsksvasgyűjtés címén szétvágott kettő postakocsiért cserébe.

 

 

A 424 009 azért lett felújítva, mert a múzeum visszavette a 109.109-est. És a kft-nek nem maradt üzemképes nagygőzöse a 247-esen kivül.

 

Az ABaü 630-as benne volt a felújítandó járművek közt, csak elvitte a rendszerváltás forráshiánya, ami  a MÁV-ot is súlytotta. Végül a 2000-es milleniumi évet kihasználva a Nemeskürthyvel fizettették ki. Üzleti célból.

 

A Truman, 1026-os 100% civil kezdeményezés volt.

 

A Bhv kocsik nem nosztalgiajárművek, csak az utolsó esedékes fővizsgán az egységes szintervet kapták meg, ezek a Start Nosztalgiával párhuzamosan kiépített saját nosztalgia flottájának tagjai, a '"retrő" járművek.

Előzmény: C50 (71255)
C50 Creative Commons License 2023.12.25 -5 7 71255

Nemrég dicsekedtél az "arcképeseddel". Tehát ingyen utazol, igaz? Neked témyleg mindegy, hogy Mucsaröcsögén akarsz felszállni.

 

Az a nemrég jó régen lehetett mert 20 éve van. De nem valószínű hogy annak a vasútbarát tömegeknek is akik a fővárostól messze eső retro hétvégékre is nagy számban utaznak, mégis megfizetik a jegyet illetve valószínűleg nagy részüknek van országbérletük, tehét nem jelenthet gondot Esztergomig utazni.

 

Közben olyan apróségokat hagysz ki, mint a vonat átemelése Bp-ről

 

 

Átemelték azt pl. Domobóvárra is, ott is csak onnantól indult a bevételt hozó vonat, tehát ez is megoldható.

 

emiatt szűnt meg 2007-ben a balatoni nosztalgia is

 

Esztergom jóval közelebb van.

 

Budapesten és környékén van jelenleg olyan fizetőképes réteg zömmel, aki ezt ki tudja fizetni.

 

 

Már tájékoztattalak de még egyszer: nem csak Budapesen élnek emberek. Többit lásd fent.

 

mert hasznot is kell termelni

 

Sok évvel ezelőtt a hasonló soraidért kezdtem szembe menni a mondandóddal.

 

De te minden józan ellentérv dacára csak ismlételgeted a dacos kisfiú "akarom"-ját.

 

 

Igen, következetesen kitartok az álláspontom mellett. Egyébként fiura hogy ennyire felveszed, attól hogy itt leírok vágyálmokat nem lesz belőle semmi.*

 

Arra azért kiváncsi lennék, miért pont karácsonykor kell minden évben vitát generálni és a torkomnak esni?

 

Nem vettem észre összefüggést, akkor reagálok ha olyan a téma. Lehet hogy ez gyakran egybe esik karácsonnyal.

 

Istvánteken kocsik sora várja a megmentőjét. Hajrá, itt a lehetőség.

 

 

Hajrá, te vagy közel a tűzhoz. Nekem az ilyen tevékenységemet leköti a kisvasút. (és ismételten respekt neked Aa 1078-ért)

 

*jópár dolog mégis megvalósult az eltelt 10-20 évben amit sose gondoltam volna, például:

 

-Csiszta

-Szob- Nagybörzsőny

-Tiszakécske

-Triglav

 

De hogy az on témával kapcsolatban:

-1026 mozog, még ha csak Füstin belül is.

-a két 424-es is sokáig reménytelennek tűnt

-rendbehozott M63 és Aa 1078

-ha nagyon messzire nézünk vissza az ABaü 630 is annak tekinthető, az sem volt benne a 80-as évek nagy felújításaiban

-amit évekig mondtál hogy sosem lesz: az utóbbi években négyszer is utazhattam 424-es vontatta Bhv kocsiban.

-Truman

-Nohab alapítvány

-stb.

 

Szóval nem kizárt hogy egyszer még ilyen is lesz:

https://www.facebook.com/photo/?fbid=293897088184709&set=g.1562735057345964

 

 

 

 

 

 

Előzmény: FejesAntal (71245)
Alien Angel Creative Commons License 2023.12.25 -3 9 71254

"A vitához minimum két ember kell..."

 

OFF: Ha valakinek mégsem lenne partnere, van rá segítség :)

Előzmény: sínbohóc (71246)
nememlexemki Creative Commons License 2023.12.25 -3 6 71253

a 40a alkalmas ilyen sebességű vonat közlekedésére is

 

itt "bő" az infra, ritka a forgalom, pláne hétvégén, de akár munkanap is mehet, akár félreállás/előzés nélkül is, megfelelő kelenföldi indulással

 

az más kérdés persze, hogy pusztaszabolcsra nem igazán lehet más -kapcsolódó- programot szervezni, onnan tovább nehezebb de nem lehetetlen tovább menni, egy ps oda-vissza útra pedig nem biztos, hogy lennének tömegek

Előzmény: FejesAntal (71221)
rm40 Creative Commons License 2023.12.24 -3 9 71252

És külön hála neki(k) azért, hogy ezeket a fotókat a nagyközönség számára közzé is tették.

Előzmény: Bárdos Imre (71251)
Bárdos Imre Creative Commons License 2023.12.24 -3 8 71251

Rengeteg kiváló fotót köszöhetünk neki, egy "nem igazán" fotózható korszakból. Nyugodjon békében! :(

Előzmény: rm40 (71238)
Alien Angel Creative Commons License 2023.12.24 -4 11 71250

"Arra azért kiváncsi lennék, miért pont karácsonykor kell minden évben vitát generálni és a torkomnak esni?"

 

Kicsit kívülállóként olvasva itt, úgy érzem, hogy senki nem akar a torkodnak esni, pláne nem karácsony tiszteletére. Bár nem ismerlek, de biztosan jó szakember vagy, legfeljebb nem értem, hogy időnként miért veszed ennyire vehemensen komolyan bárki sorait, hisz nem ettől változik meg bármi, csak beszélgetünk, én nagyon sokat tanulok itt a gőzösökról és a vasútról. Arra kérlek, hogy a +/- számlálódra véletlenül se nézz rá újévig :) Sőt, kívánok neked és minden topiktársnak, előjeltől függetlenül, boldog és békés karácsonyt!

Előzmény: FejesAntal (71245)
Mágus23 Creative Commons License 2023.12.24 -4 6 71249

Áldott Karácsonyt Kívánok minden fórumtársnak

Mágus23 Creative Commons License 2023.12.24 -2 4 71248

Tiszteletteljes Üdvözletem!

 

A modell véleményem szerint fantázia mozdony , bár hasonlít a 1860 as évek 1 B jellegű személyvonati mozdonyaira,de gyári mozdony hiteles modelljének nem tekinthető . Sajnos a régi képekkel összehasonlítva azonosságot nem találtam.

Előzmény: hkv (71247)
hkv Creative Commons License 2023.12.24 -3 1 71247

Pár napja tettem fel ezen képeket segítséget kérve, hogy ez valós régi járművünket ábrázol a modell, vagy csak fantázia. Még egyszer megpróbálom megkérdezni. segítségeteket köszönöm. Békés karácsonyi ünnepeket kívánok!

Előzmény: hkv (71180)
sínbohóc Creative Commons License 2023.12.24 -5 9 71246

A vitához minimum két ember kell, és Te mindig ugrasz :-)

Előzmény: FejesAntal (71245)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.24 -13 2 71245

Nemrég dicsekedtél az "arcképeseddel". Tehát ingyen utazol, igaz? Neked témyleg mindegy, hogy Mucsaröcsögén akarsz felszállni.

 

Közben olyan apróségokat hagysz ki, mint a vonat átemelése Bp-ről, a trakcionálási költségek a hasznot nem termelő utaztatásával a vonatnak, - emiatt szűnt meg 2007-ben a balatoni nosztalgia is -, az egyéb vasútüzemi költségek. A PHD.

Az ez alapján meghatározott jegyár, mert hasznot is kell termelni. Az arcképessel nem rendelkező utasok útiköltsége a megálmodott mucsaröcsögei indulási helyre.

 

Budapesten és környékén van jelenleg olyan fizetőképes réteg zömmel, aki ezt ki tudja fizetni. Ha tetszik, ha nem. Pl. itt még kifizetik a 10 ezer Ft-ot a Mikulásvonatra 2x3,5 km-es távra. 

 

De te minden józan ellentérv dacára csak ismlételgeted a dacos kisfiú "akarom"-ját.

 

ui.

Arra azért kiváncsi lennék, miért pont karácsonykor kell minden évben vitát generálni és a torkomnak esni?

 

ui.2.

Istvánteken kocsik sora várja a megmentőjét. Hajrá, itt a lehetőség.

Előzmény: C50 (71242)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.24 -8 2 71244

Hogy mi volt a Balatonnál, az a múlt, Jó régi.

 

A kocsik állapota meg a mai valóság. Ami behatárolja a felhasználást.

 

Dk lehet közel van, csak az árak távoliak.

Előzmény: _nyunyuka (71240)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.12.23 -2 4 71243

Őszinte részvétem. Köszönjük a sok szép színes képet, amely betekintést ad az igazi gőzöskorszakba.

Előzmény: rm40 (71238)
C50 Creative Commons License 2023.12.23 -4 7 71242

Nem csak Budapesten élnek emberek. Én pl Esztergomban akarok felszállni rá. 

Előzmény: FejesAntal (71239)
_nyunyuka Creative Commons License 2023.12.23 -3 5 71241

Részvétem. A szokásosat mondom rá, jókor élt. 

Előzmény: rm40 (71238)
_nyunyuka Creative Commons License 2023.12.23 -6 8 71240

A Balatonnál ez nem volt gond, senki se reklamált, hogy csak Badacsonytomajon szállhat föl és nem Budapesten. A sok évvel ezelőtti szentesi buli is ottalvós volt. Vagy sorolhatnám a retro hétvégéket. 

 

Istvántelektől nincs messze a Dk JJ, mehetne a korhű külsőt adó főműhelyi javítás, de egyszerűbb kifogásokat gyártani. 

Előzmény: FejesAntal (71239)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.23 -12 2 71239

Mert az utasok nappal szeretnének felszállni, Budapesten. Azért. És már többedszerre írom le, de neked nem megy át, a százéves kocsik hosszú ideje nincsenek olyan állapotban, hogy utast szállítsanak.

Előzmény: C50 (71235)
rm40 Creative Commons License 2023.12.23 -3 1 71238

Hétfőn, 85 éves korában elhunyt Werner Brutzer, akinek rengeteg színes on- és offtopik képet köszönhetünk a magyar vasút azon időszakából (is), amikor az ilyen képek készítése technikai-anyagi-politikai okokból nem volt széles körben elterjedt. Nyugodjon békében.

alkotasu Creative Commons License 2023.12.23 -3 6 71237

"Lenne, csak éppen a külföldi üzemelő "nosztalgia" járművek döntő többsége, magántulajdon. Egy ember, vagy egy magánegyesület, klub, baráti társaság tulajdona. Ezek működésébe a vasúti szakhatóságokon kívül nem szól bele senki, csak a pénz - de az nagyon. Németo.-ban is, hogy egy ilyen klub fennmaradjon, most adogatják el sorban, az összevásárolt mozdonyaikat."

 

És akkor ez jó? Kinek adják el? Ki veszi meg? Vagy lerohadnak, mint a Müglitzthalbahn altenbergi kocsija, amit kb. 20 éve hoztak szépen rendbe (ezen kívül e horvát vasutaknál létezik talán még egyetlen példány üzemiként), aztán most teszik ide-oda, már a fedett hely sincs megoldva. Azért egy ország kultúrájához hozzátartoznak az általuk létrehozott eszközök, berendezések, járművek is.

Előzmény: FejesAntal (71201)
alkotasu Creative Commons License 2023.12.23 -2 9 71236

Nem kívánok állást foglalni azügyben, hogy múzeumi, vagy nosztalgia, de az igazság kedvéért megjegyzem a következőket.

 

"Nem lassíthatja a forgalmat."

Ebben nem kételkedik senki, de... Ősszel a Vasutazz velünk Inzsellér Expresszének oldalága a BC-mot-tal megjárta Szentest a 100-as, 120-as vonalon. Persze időnként félre keltett állni, de ez senkinek nem okozott gondot. A régi TVG-k, a sátoraljaújhelyi, meg a balesetes menetek sem repesztenek 100-zal, tehát megoldható a lemenetel, ha van rá akarat.

Előzmény: FejesAntal (71234)
C50 Creative Commons License 2023.12.22 -6 13 71235

Épp ezért nem oda hanem a 4-esre. A 2010 0:31-kor elmegy Rendezőről, kb 0:40-kor elindul a gőzös, kb 2-kor Esztergomban van, 2019 meg 3:56-kor indul. Miért mindig azon gondolkodsz hogyan ne lehessen nosztalgi vonatozni?

Előzmény: FejesAntal (71234)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.22 -9 2 71234

A 2010 és a 2019 között le tud menni éjjel ahogy Kaposvárra, retróra, stb. is mennek a nosztalgia vonatok. 

**

Te is tudod, más világ van, Ami nosztalgia lemegy bárhová az 100 km-es sebességre képes jármüvekből áll.

Nem lassíthatja a forgalmat.

2001-2002-ben a 269-es elment a Százéves Szobra. Kézifékes mozdonnyal... Ma ezt a 45 km ó-ás vonatot  hogyan sakkoznád be a 120 km ó-val száguldó KiSS-ek és Flirtek közé?

Előzmény: C50 (71232)
C50 Creative Commons License 2023.12.22 -2 5 71233

Sajnos azon nem voltam, akkor még nem sejtettem hogy utolsó alkalom.

 

 

Előzmény: FejesAntal (71230)
C50 Creative Commons License 2023.12.22 -3 7 71232

A Százves kocsikat nem aportálták a MRT-be, mert nem tartott rá igényt. 

 

Értem én csak rosszul tették. Egy nagyszerű vonatot alkotott meg Heller György és csapata, ezzel utazni kellene. 

 

Ha az idei évet is beleszámítjuk nem kaptak semilyen karbantatást (fővizsga) kb. 15-20(!) éve

 

 

Így van. "Csak" szándék és pénz kérdése. Tudom hogy sajnos mindkettő hiányzik. Nyilván nem lehetséges hogy menjenek így ahogy vannak.

 

Ezért kezdtük el - Park - a kiállítási célú  felújítást.

 

Azt hiszem ezt félre értetted, ezt a tevékenységet becsülöm, legalább valami pozitív történik velük. Azt is megértem az ereklyegyűjtő seggfelek miatt hogy belül nem lesz látogatható, de néha tarthatnátok olyan napokat amikor felügyelettel be lehessem nézni. Ugyanakkor ez a törődés lehetővé teszi hogy a hozzáállás javulása és pénz esetén ismét menjenek.

 

A másik: a 4-es vonalra "valahogyan" el kellene juttatni. Átrepüli a 2-es vonalat? Ennek rengeteg olyan költsége van, ami a jegy árát annyira megdrágítaná, hogy nem lehetne rentábilisan üzemeltetni. A potenciális utas meg nem venné meg...

 

A 2010 és a 2019 között le tud menni éjjel ahogy Kaposvárra, retróra, stb. is mennek a nosztalgia vonatok. Járt is már ott ráadásul a 269-essel. Mekkora lenne már a szép Dunaparton zötyögni vele.

 

https://www.facebook.com/photo/?fbid=293897088184709&set=g.1562735057345964

 

Előzmény: FejesAntal (71225)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!