Már az is javított a helyzeten tartásügyileg, hogy a lehető leghátrébb totam a nyerget, de vettem egy szélesebb alu kormányt, ami kicsit hosszabb, kicsit nagyobb az emelkedése és kicsit nagyobb a hátrahajlása. Meglátom....
Sziasztok! Július második felét volt szerencsém Toscanában tölteni feleségemmel. Autóval mentünk Sienába, ahonnan kerékpáros körútra indultunk Volpaia, Firenze, San Miniato, Pisa, Livorno, Cecina, Volterra, San Gimignano, Siena útvonalon. Az 500 km-es túra egy hétig tartott.
Patent pedál helyett inkább kitámasztó, hacsak nem akarsz kankutyaként mindig karót keresni:-)
Még a spd-vel borulni, hiszen túrázásról van szó, nem pedig versenyzésről!
Rendes túracsomagtartó, rendes sárvédő! Esőben aranyat ér, olyan túra pedig ritkán van, hogy ne essen közben. Ha pedig meleg van, akkor éppen a locsolóautó derítette előtted az aszfaltot.
Nem utolsósorban a sárvédő a bélsárt is fogja, láttam már olyan jampi kerékpárost aki belevágtázott a kutya gumiba és még az orra is olyan volt tőle, úgy felcsapta a csupasz kereke:-)
Bár napi 20 km, még gyalog se nagyon túra kategória.
Cobi alábbi spoilervidijében 7:38-nál van egy Carver trekking (a szövegben vki már rá is kérdezett, h Thomas újította-e be? -de nem: Skandináv csákójé lehet valószínű, aki világot jár vele) aminek a stílusában/ szintjén érdemes bármilyen fejlesztést végezni, amiben örömöd is telne, még 25km-es túrák esetén is (természetesen akkor csomagok nélkül), de ez már 300000s kat. akár ebayről is véve.
Megtartanám a helyedben ezt, persze, csak ha méretes neked. Illetve valami boltos szakival megnézetném magam, hogy ülök a nyeregben és aszerint cserénék a kormányszárat rövidebbre-hosszabbra(ritkább), állítanék az ülésen előrébb-hátrébb, a síkját meg vízszintre hozva. Nem raknék rá, csak egy un. lapsárvédőt az alsó vázcsőre. Hátra egy nagyon könnyű acél csomagtartón lenne egy Ortlieb táska, aminek a tetejére tenném az összetekert derékaljat. Letámasztót, egyéb "karácsonyfa sallangot" elfelejtnék, viszont patentpedált és kormányszarvat (minimál méretűt) tennék fel+ jó cipőt.
Jelenleg egy Merida Crossway-em van. Gondoltam teszek rá sárvédőt, csomagtartót és egyebet, hogy túrázni is használható legyen. Kiváló bringa, de valahogy a testtartás nekem fárasztó rajta (90 kg körüli súly, némi porkorongproblémával fűszerezve). Milyen túra/trekking kerékpárok javasoltak, amelyek megfelelőek lehetnek kényelem tekintetében? Nézegettem a cruisereket ebből szempontból, de azt kifejezetten városi közlekedésre ajánlják.
Szóval nekem kerékpárút/aszfalt 90% és 10 % enyhe terep (kitaposott földút) az, ami felmerülthet, illetve napi max. 25-50 km. Az ár pedig legfeljebb 100ezer.
Június végén - július elején az Alpokban bringáztam 17-18 napot (1921 km + 19509 m szint). Engem is meglepett, de végig egész jó időm volt, sőt csak az elején volt pár nem hibátlan időjárást adó nap, utána azonban.... néha még túl meleg is lett a Francia Alpokban. Az első pár nap során Svájcban kerestem fel jól ismert (Simplonpass (2005 m), Furkapass (2436 m), Grimselpass (2165 m), illetve kevesek által ismert aszfaltos hegyi utakat (Homatta, Heimischgartu (2070 m), Obere Feselalp (2205 m), Arp de Jeu (2006 m)), majd következett a túra nagy kihívása, a Super Randonnée Prealpina az észak-olasz tavak környéki hegyeken (618 km + 12674 m szint). Ha az ember 55 órán belül teljesíti, akkor Randonnée szintet ér el, ha 7 napon belül, akkor az a turista verzió. Túrabringámmal az 55 órásnak vágtam neki, mert tudtam, hogy képes vagyok rá, azonban nem voltam elég szigorú magamhoz... és ha kicsit fotózással, videózással több időt töltöttem, mint terveztem, máshol nem csíptem le az időből, na meg össze is szedtem " 20 km-t, így végül 56 óra 20 perc lett a vége. Már ahogy a helyszínre érkezéskor meglátott a szervező, abból is lejött (meg olasz résztvevőket is látva), hogy persze nagy dolog túrabringával a randonnée verziót megpróbálni, de azért persze nem voltam elégedett. Persze bő 56 órás teljesítésre az t sem mondhatni, hogy kudarc; a helyes szó: tapasztalat. Természetesen magyar nemzeti színű mezben vágtam neki a kihívásnak, Castano Primo temploma elől.
A leküzdött 14 hegy : Banchette, Bochetto diSessera / Bielmonte , Alpe Noveis(1110 m), Passo San Bernardo, Passo di Colma (942 m), Mottarone (1455 m) , Piancavallo (1254 m), Pian dei Sali, Alpe Neggia (1395 m), Cademario, Lanzo d'Intelvi, Alpe Tedesco, Sette Termini, Passo Cuvignone (1036 m) Készítettem erről a szűk 2,5 napról egy kedvcsináló videót (egyáltalán videó sem készült még a Super Randonnée Prealpina kihívásról ), de készül majd egy kb 50-55 perces változat is a 70 percnyi nyersanyagból. (természetesen e 2,5 nap alatt csak kevésszer készítettem időigényes önvideót.)
Jó szórakozást hozzá ! A táj csodás, nagyon ajánlott környék !
Lászka János dr. nagy világjáró, én hozzá képest csak háztömb körüli bicajos vagyok. Érdemes elolvasni a honlapján a tanácsait. Pl: "Magyarország a világ rosszul kerékpározható országai közé tartozik, úgyhogy aki itthon kerékpáros gyakorlatot szerzett, az külföldön szinte mindenütt jobban fogja érezni magát,"
A közútkezelőnél talán, csak nem kötik az orrunkra, mert oda lenne a meglepetés ereje, amikor egy alternatíva nélküli úton, a mélyszántásba levezetett kerékpárút bégén egyszer csak ott áll a mercitábla az utazó előtt, mint Szihalomban.
Elolvastam,bár nem sietted el,de még pont időben :),éreztem valahol,hogy pont arra voltál,ami az idei tervem lesz,betalált.
Jó kis túra,a túrabeszámoló is ott van,téged idézve :"adja a feelinget",a sportrészéről nem is beszélve,nem semmi teljesitmény a kétezresek birodalmában.
Köszi, de nem ez volt a kérdés - ezt tudtam én is, - hanem a bal oldali gát. Roffra mentem és nem szerettem volna kétszer kompozni. Ráadásul a komp csak este 7-ig jár, így nem volt nekem opció.
A két település között kész a felújítás, az útminőség pazar. Egy hónapja Tiszafüred belterületén volt felújítás a vasúti átjáró után, akkor éppen a kerékpárutat (kehet csak szélesebb járdát) is csinálták az út mellett.