Üdv! Van egy 1996 -os Feliciám és megszeretnék tőle szabadulni :) Az autó hátulja össze van törve, az eredeti motor nincs már meg... helyette egy Motorszám nélküli Fabia motor van benne, ezért nem lehet eredetvizsgára vinni Az autón 2012 májusig van műszaki. Ha valaki tudna ebbe segíteni nekem az írjon legyen szives !!
Személy szerint a direktszűrőt feleslegesnek tartom. A beigért néhány százalékos teljesítménynövekedés a mérések szerint csak a magas forulatszámtartományban jön elő (4-5000 1/min). Ott meg szerintem kevesen használják a Feliciát...
Sajnos a fórumót nem tudom végigolvasni most,mert kevés az időm,de leírnám a problémát,bár nemhiszem hogy talákoztatok ilyesmivel.
Szomszédomnak van egy Pickup-ja 2000 es évjárat 1.9D,probléma a következő:
semmi baj nem volt,egyszercsak lemerült az akksi,majd miután feltöltötte elkezdett világítani a hátsóablakfűtés visszajelző lámpa a műszerfalon(nincs benne iyen és nem is volt).mindemellett a világítást nem lehet lekapcsolni csak úgy ha az ablaktörlőt bekapcsolom!(este esőben kicsit nehézkes a közlekedés)
elkezdtem a hibakeresést... a reléknél lefagytam,mikor kiszedtem a 145-ös jelzésűt a probléma megszűnt,és elvileg működik minden.kicseréltem a relét illetve amit vettem az RLP/52-12 - multifunkciós relé (5 lábú) átkapcsoló üzemmóddal a 87 és 87a jelzésű lábak között.a probléma csak annyi hogy a régi az 87b jeölésű,igazából funkcióját tekintve mindegy,de ezek után minden jól működött kivéve hogy nem lehet lekapcsolni a helyzetjelzőt,tehát használható,mert a világítás nem kapcsol le mikor törlöm az ablakot:)nagyjából átnéztem a vezetékeket,nagy hibát nem találtam,bár sokhelyen szigszalagozva van a vezetékköteg,viszont könyve nincs és még azt sem tudom hogy melyik bizti ill. relé mihez tartozik,keresgéltem de nem találok könyvet,ami itt van link az nem elérhető.
Akinek van esetleg ilyen a birtokában attól kérhetnék egy fotót kapcsolási rajzokról és a biztosítéktáblákról?
Skoda felicia/pickup 1.9 D kézikönyvre lenne szükségem...vagy esetleg egy biztosítéktábla jelmagyarázatra,mert könyvem nincs hozzá,letölteni sehonnan nem tudom,diagnosztikai program pedig nem tartalmazza :S
Sajnos sürgős lenne,előre is köszönöm ha valaki tud segíteni.
,,ami rossz esetben a motor veget jelenti,, tudod hod haňan jarnak halot sondaval eveken kerestul čak akor sereznak tudomat mikor VAGra kerulnek. E okan panaskodnak hod ros sondaval job volt a kočiuk. Edikneknel a fodasta volt job a maikoknal a teljeitmeň.
Folytatnám a sztorit.Kicseréltem a termosztátot mert kiderült hogy nem jó.Feltöltöttem a fagyállót és amíg vártam hogy melegedjen és lelégtelenitse magát egyszer csak 750és 1100 között elkezdett ingadozni az alapjárat.Vártam még hogy mi van és hol jó volt hol ugyan ezt csinálta.Gondoltam kicserélem az alapjárati motort de semmi változás tehát vissza raktam ami benne volt.Nem jutott más eszembe ezért kicseréltem a számítógépet.És lás csodát be ált 750-re.Kb:egy hétig tartott az öröm.Ma megint elkezdett ingadozni az alapjárat.Eggyik ismerős említette hogy neki a fábiában már egy éve nincs lambdaszonda és még kevesebbet is eszik.Kínomban széthúztam a szonda (ami most lett csrélve) csatlakozóját.Képzeljétek azonnal megszünt az ingadozás! Rohadtúl idegesít a jelenség mert még nem tapasztaltam ilyent !Ezért érdekelne szerintetek mi a nyavaja van a géppel?????????????????????
Nagyon szépen köszönöm nagyon sokat segítettél!És el tudnád magyarázni a hütőrácsot hogy tudom szétkapni??Magyarul jelnélküli hütőrácsot akarok faragni belölle :D!
Hát nem mondom biztosra... de szerintem egy Skoda márkaszervizben csak skodákat szervizelnek, Ford Focusokat és Opel Astrákat nemigazán szoktak.
Mellesleg arra is gondolj mielőtt a "szarrá gyilkolt" céges autók helyett magánszemélytől veszel autót, hogy amíg garanciális volt, addig a magánszemély is abba a szervizbe hordta szervizelni. Ott pedig ugyan azt csinálták vele mint a céges autókkal, mert hát "jó az a parasztnak" úgysem ért hozzá...
Arról nem is beszélve, hogy a garancia lejárta után a "paraszt bácsi" azt mondja hogy; alig megyek vele egy éven 6 ezer km-t, ráérek 3-4 évente is olajat cserélni.
Az sem biztos, hogy a "jámbor apuka" a céges kocsiban "mérges fenevaddá" válik. Mert hát az apukának az autó a munkaeszköze, ha leamortizálja akkor nem lesz munkája és a gyerekek éhesen fognak maradni, a felesége meg lelép.
Másrészt a mai világban a cégek odafigyelnek a fogyasztásra, és arra is hogy mennyit kell az autóra költeni... Ahol meg ezeket nem nézik, ott van pénz bőven, tehát van pénz a javításra is.
Persze ettől függetlenül mindenkinek meglehet a saját véleménye/tapasztalata a céges autókról... ezért tényleg felesleges egymást győzködni ezzel a témával kapcsolatban ;)
Jövő hónap közepén úgyis lesz egy nagyobb leállás a munkahelyemen, akkor lesz időm végigjárni ezeket a dolgokat, meg úgyis cserélnem kell a termosztát tömítésem, az is akkora lett időzítve.
Univerzális katalizátorokról mi a véleményetek? Érdemes velük foglalkozni?
"De a legfontosabb információval a gyertyák szolgálnak! Fehér elektróda-jó barna-dús keverék, gyenge gyújtás fekete-kormos(ha csak egynél) rossz a gyertya, szelephézag,"
Az a hozzáfűzni valóm, hogy a gyertyát megvizsgálni csak üzemmeleg motorral hajtott legalább 20 km után (elsősorban egyenletesen hajtott pl. országút) javasolnám.
Ilyenkor egyértelműen kizárható a hidegindítás miatt kormos gyertya.
A gyertya színével kapcsolatban: fekete - dús keverék, fehéres vagy nagyon világos barna - szegény keverék, őzbarna - megfelelő keverék.
Ha a sorból csak az egyik fekete akkor érdemes a Gyula által leírt módon ellenőrizni a gyújtás alkatrészeit.
Ha az egyik henger kopottabb, csipegeti az olajat, azt is megmutatja egy gyertyateszt.