Amúgy meg autópályán nincsenek is nagy emelkedők, és a kamionok zömmel ott közlekednek, sőt, én elő is írnám, hogy csak ott közlekedhetnek fővonalként. Nyilván nem lehet mindenhova pályán menni, de nagy távolságokra csak a pályát engedném. Mert hallani 1-2 cégről, aki nem pályán közlekedtet, hogy megspórolja az útdíjat. Vagy pedig minden útra útdíjat kell kivetni x tonna felett, és akkor majd megéri pályán menni..
Hát, én eleg sokat maszkalok az Alpokban is, meg pl. a Pireneusokban is, ugyhogy nem veletlen, hogy arrafele mar nagyitoval kell keresni az 500 LE alatti autokat.
Ha egy auto csupan sikterepen közlekedik, valoban eleg a mai "standard". Persze a a 15-20 eves, 200 LE-s, raadasul egy-ket kiesö hengerrel egerészö mar a sumaksag kategoriaja.
Egy kicsit tényleg röhejessé váltak most a CO2 kvótával kapcsolatos erőlködések, mert ez a vulkán egyre erősödve küldi a tömény SO2-t a légkörbe és ez a legkörnyezetroncsolóbb gáz. Ez padlóra tudja küldeni az erdőket, rovarokat. Izland jól megszivat mindenkit
Egyébként az tutifrankó, hogy a minusz egy nyitvatartási nap - az biztos némi személyzet-leépítéssel jár - az elmaradt vasárnapi-pótlékról nem is beszélve.
a hipereknél szerintem nem, mivel meglehetősen rugalmasan alakítják a létszámot a forgalomhoz.
(pénztáraknál egyértelműen látható, de az árufeltöltőknél is nyilván ez a szitu)
ha a vasárnapi forgalom áthelyeződne szombatra (ill. a hétköznapokra), akkor a vasárnapi munkaórák ezeken a napokon jelennének meg...
a kis üzleteknél viszont nincs meg ez a léccámrugalmasság, ott nyilván csökkentenék a személyzetet...
ettől függetlenül: halál a baromarcú brüsszeli bürokratákra! :-))
"Egy tragacs az emelkedön pl. 20-30 km/h-val kullog, mig egy erös teherauto ott is 80-90 km/h-val tud menni)."
400 lóerős "tragaaaaacs"? Nézd, én köztük őszültem meg - mert 5 évig hozzájuk kötött a vállalkozásom.
Szóval az van, hogy 400 lóerő felett - azokkal a 12-16 fokozatú váltókkal, ami ezeken van - egyszerűen nincs mit kezdeni, mert egyéb fizikai (és gazdasági) jellemzők szabnak határt a nagy rodeózásnak.
18-20 tonnával, a 8%-os emelkedőn még nincs bent az alsó 4-be (Volvo-nál a 3-ba) ! Ennyit tud 400 darab, turbós lóerő.
Lehet dombnak felfelé, nagy teherrel is nyargalni - de érdemes-e? Ma már nem kell a cápa-tempó, ritkák a 28 órás határátkelő-veszteglések, ma már jól megtervezhetők az itinerek.
Egyébként is, ha jó a cég logisztikusa - akkor soha nem kell sietni sehová. .
Teherautok között nincs ertelme hatart huzni (szemelyautoknal lenne). Ugyanis nem mindenki sik terepen közlekedik. Hegyes uton pedig nem mindegy, hogy az 1500 km-t pl. 2, vagy 3 nap alatt teszi meg az auto.
(Egy tragacs az emelkedön pl. 20-30 km/h-val kullog, mig egy erös teherauto ott is 80-90 km/h-val tud menni).
Én kifejezetten rühellek hiperbe járni, mert gagyi cuccok vannak csak, és időben sok, pl. a tacskónál rendszeres, hogy a kb 20 pénztárból 3-4-5 működik csúcsidőn kívül, nekem meg nincs kedvem sorba állni.. Persze azért néha elmegyek, de inkább a Corába, az jobb. Nekem az tetszik ezekben, hogy egy helyen van sokminden, és kedvemre nézelődhetek, nem eladóval kell vergődni, kérdezősködni stb. De csak akkor megyek el, ha kifejezetten ráérek.
Sztem is meg kellene húzni egy ésszerű határt, hogy közforgalomba nem engedni bizonyos tömeg/LE arányú autót. Meg motort. Meg kamiont se. Most olvasom, a Scania 730 LE-s V8-as-át, és azt látom, hogy már így is állatmód, személyautós gyorsulásokkal száguldoznak nálunk(a városban!) a kamionok.. Lófütyit nekik. Persze az már más kérdés, milyen barmokat engedünk a kormány mögé, sztem szigorítani kellene ezt is. Vagy csak a töketlen rendőrségünknek kellen határozottabban fellépni ellenük. De mi az hogy dudál meg arcoskodik a román barom itt nálunk?? A csekket meg széttépi a határ után..
"azoknak akkor is ennyi lenne a fizetése aennyi, ha hetente csak egy napot lennének nyitva, hiszen az eladott árú mennyisége a vásárlók szükségleteit elégíti ki, akkor is annyi amennyi"
Ezzel vitatkoznék - mert én már láttam élő embereket vásárolni.
Kezdjük ott, hogy (az összes sirámaink dacára) - már élünk annyira jól, hogy ne csak a szűkön-vett létfenntartáshoz, feltétlenül szükséges dolgokat vásároljuk meg.
Mondok egy példát:
1) Amikor szerda, késő-délután, nagy morgolódások közepette elmegyek a hiperbe, mert elfogyott az ecet, a cukor, a budipapír...de még zsírszalonna is kéne - akkor a faxom sem áll meg a kemping-cuccoknál nézelődni, mustrálgatni - hanem gyorsan bevásárolok és tipli.
2) Amikor a bevásárlás vasárnap délelőttre esik - aznap már úgysem akarok "nagyot alkotni", van időm megállni itt-ott, beleülök egy-egy kempingszékbe, megmustrálom az újfajta grill-készletet, megnézem, hogy van-e lávakövük, mert talán már cserélni kéne azt is - és bizony van olyan, hogy ez némi vásárlással fejeződik be.
Egyébként az tutifrankó, hogy a minusz egy nyitvatartási nap - az biztos némi személyzet-leépítéssel jár - az elmaradt vasárnapi-pótlékról nem is beszélve. .
A fasz kivan már azoktól, akik úgy vélik, hogy ők megmondhatják a többi embernek, hogy mi az ami szükséges és mi az ami nem szükséges nekik.
Ők azok, akik húznak krétával egy vonalat az aszfaltra - és aki onnantól azt átlépi - az felkoncolandó. Szerintük.
A hiperek, azok magáncégek. Akik ott dolgoznak - azok magánemberek. A vasárnapi műszakért fizetést és még extra-pénzt is kapnak.
Magyarázzák már el annak a fiatal kasszásnőnek, vagy targoncásnak - akinek minden forint számít, hogy hitelt törlesszen, gyereket neveljen stb. - hogy "ugyan már, nincs is szüksége arra pénzre - jobb az otthon ülni vasárnap"
Hihetetlen, de a dolgozó-lakosság közel 1/3 -a dolgozik hétvégén és/vagy éjszaka is.
Mi a faszért pont és kivételesen a bolti-eladók esetében lenne ez Istenkáromlás ? Na és mi lesz a szabad szombattal? Ezután az következik? .
Teljesen igaz a káosz elmélet, mert minden a rendezetlenség felé halad. A tájidegen élősködők (lásd cigány,seregély, krumplibogár) elszaporodnak, az őshonos fajok (magyar, kerecsensólyom, fecske) kipusztulnak.
Szakszerűen gazdálkodni mindenképpen meg kell tanulni, mert ha totál minden földet felosztanak (amit kétlek) akkor is max 1,5 ha jut egy 4 fős családnak. Műtrágya nélkül talán még éhinség is várható.
"Gazdálkodni itt nem fogol megtanulni, az biztos."
Ha van húsz gyümölcsfád, alá kruplit vetsz már megmenekülhetsz. Valamelyik csak megterem. A gyümölcsfát nem öli meg a krumplibogár, a krumplit meg nem veri el a jég.
De az emberekben meglévő pénzszeretet a végsőkig fogja hajtani a gépezetet. Az amerikai tengerészgyalogosok például havi 15.000 dollárért nyiffannak ki tízezrével most irakban és afganisztánban. Ha a hivatalosan hangoztatott hazafiság hajtaná őket, ingyen is mennének.
Persze egy jól felszerelt komoly tűzerejű hadseregtől megfutamodnának, mert az usa harcászati szabályzata csak kb. 5 szörös létszámfölény és korlátlan légitámogatás mellett működik csak. Védekezést nem is tartalmaz a hsz-uk...
Úgy kéne kezdeni, hogy meg kéne tiltani az egy gyereknél többet családonként, és akinek már van egy kölke azt művi meddővé tenni. Aki nem vállal gyereket azt meg adókedvezményben részesiteném.
Gyógyithatatlan betegeknek felajánlanám az euthanáziát, és ingyen temetést.
Nyugdijat, segélyeket beszüntetném, amúgy is átqrás az egész.
A csicsókatermesztés se fenntartható alternativa, mert ahol egyszer elvetetted onnan kiirthatatlan és totál kizsigereli a földet. Csicsóka után trágya és 1-2 év pihentetés nélkül nem tudsz termelni semmit abban a földben.
Ez teljesen más, szépen le írtad. David Attenborough a világ legjobb természetfilmjében, a Bolygónk a Föld-ben a csimpánzok harcát mutatja be az energiaforrásért (füge). Az a lényege, hogy kb. 100 fős bandákba tömörülnek és néhány naponta megtámadnak egy másik bandát amiből 1-et elkapnak és felfalnak. Miami-ban a bevándorló négerek már pontosan ezt csinálják. A rejtett kamerás felvételen a little haitis néger azt mondta, hogy akit ő ismer a városban férfit, az már mind gyilkolt.
Beleolvastam a Rosta Gábor városi tanyájába és ő is azt írja amit te mondasz hogy nem kell falura menekülni, mert városban is megoldható az élelmezés csak a pázsit helyén kultúrnövényeket kell termeszteni. Ő szerinte még 5 év van az aranykorból és utána jön a lassú sorvadás...