felborogatták azt a sok ormótlan szobrot amikkel 3 évig kínlódott 30 kőfaragó...
Mi meg óriás homokórákat faragunk. Minden haldokló társadalom nyomot akar hagyni... a marslakóknak. Az egy főre eső homokórák számát legfeljebb a győzik-mónika sók korlátozhatják kis ideig.
több száz év alatt vágták ki, és ráadásul a behurcolt patkányok megették a fáról lehulló termést ezért alig nőttek új pálmafák. A legnagyobb hibát azzal követték el, hogy nem volt kutyájuk, mert az elkapja a patkányt. De a sertést is elfelejtették magukkal vinni a szigetekre.
Ajánlott olvasmány: Jared Diamond: Összeomlás. Egy komplett fejezet szól a szigetről. A régészeti vizsgálatok szerint (csontok) a szigeten nagytestű állatokat is tartottak, majd a felsőbb rétegekben már csak csirke, meg patkánycsontok vannak, kistestű állatokéi. Az emberek is egyre alultápláltabbá váltak, szintén csontmaradványokból állapították meg. Az európai felfedezők már egy teljesen lehanyatlott, elállatiasodott társadalmat találtak.
A szigetet korábban erdő borította, de a lakók kiirtották a fákat, mert el kellett szállítani a kőbányából a kőtömböket a megmunkálási helyre. Az állványzatok is mind fából voltak. Az eső lemosta a talajt, a végén már csak bokrok tudtak nőni.
A sziget egy zárt rendszer volt, nagyon szépen lezajlott rajta a felfutás, emberek elszaporodása, erőforrások faszságokra pazarlása (szobrok), majd a környezet lepusztulása, emberek megritkulása háború és éhezés miatt. Ami maradt, a kopár sziget, meg a szobrok. Ugyanezt játsszuk nagyban, csak lassan itt sem lesz bevonható szűzföld, ill. erőforrás. Illetve: olaj.
David Attenborough szerint miután kivágták mind a 16 millió óriáspálmát a szigeten, a sós vízpára + eső + szél tönkretette a födet és a 11000 szigetlakóból csak néhány százat találtak a holland hajósok.
erre már akartam múltkor is reagálni. Személyes megfigyelésem szerint Pesten az utóbbi hónapokban sokkal jobban lehet közlekedni, mint akár tavaly ősszel. Persze, vannak neuralgikus pontok, melyek - köszönhetően a balfasz városvezetésnek - akkor is bottlenecket jelentenének, ha a mai autóállománynak csak a fele közlekeden.
Nem is tudom, mikor volt olyan, hogy Újpestről szűk óra alatt átkocogtam a mom-parkba. Hetente egyszer-kétszer megyek a legfurább helyekre-útvonalakon és mindenütt könnyebb a járás, kivéve a már említett és eleve elb.szott belvárosi részeket. (aki naponta ugyanazon az útvonalon jön-megy, az szerintem nem ugyanazt látja, mint pl. én, aki változó címekre megy. De kérdezzünk meg egy taxist :)
"A Húsvét szigeten is az volt a baj hogy úgy szaporodtak az őslakosok hogy közben senki nem akart meghalni. A termőföld pedig egyre szarabb állapotba került az eróziótól."
Szerinted volt így, viszont a történészek valamint a tények egészen mást mondanak. Valóságot jó ignorálni ha nem illik a képbe, majd tovább szajkózni a légből kapott állításokat.
Persze. Ez is az inaktivoknak lenne jó nekik mindegy mikor járnak a boltba, szerda délben is odaér. És aki napi 10 órát dolgozik, meg szombaton is néha az dögöljön mkeg? Még egy nyűg a nyakába, hogy intézze a bevásárlást is?
A Húsvét szigeten is az volt a baj hogy úgy szaporodtak az őslakosok hogy közben senki nem akart meghalni. A termőföld pedig egyre szarabb állapotba került az eróziótól. A végén pedig felborogatták azt a sok ormótlan szobrot amikkel 3 évig kínlódott 30 kőfaragó...
"Az egesz ugy van kisarkitva, hogy a financialis is es az energetikai megterüles is kb. 5 év."
Sztem már nem sokáig ilyen szar üzlet a napelem. Ha a villamosenergia ára követi az olaj-földgáz árakat, és 90 Ft/kWh+ÁFA lesz majd megtérül 2,5 év alatt és Sárika néni is felszereli a nádtetős házára...
Hat ez nem nez ki jol. Ha kevesebbet adnak erte, akkor gyakorlatilag az inveszticiodat ertektelennek tartjak!!
Nemetorszagban jelenleg ~40 eurocentet adnak a betaplalt szolarert es ~22-ert veheted meg ismet.
A csavar az az, hogy kell valamennyi dijat fizetni, ami egy bizonyos meret alatt alviszi a nyereseget (de abbol a szempontbol ok, hogy ne foglalkozzon mar a szolgaltato rengeteg mikrobetaplaloval).
Az egesz ugy van kisarkitva, hogy a financialis is es az energetikai megterüles is kb. 5 év.
VET2008-as törvény szerint köteles átvenni, de van egy csavar! Megvásárolt villamos energiát tekintsük 1kWh-nak, visszatáplált energiát szintén 1kWh-nak. Elsőt megveszed X Ft/kWh-ért, visszatáplálásért csak 0,85 X Ft/kWh kapsz!! Magyarán a magyar állam kevesebbet ad, mint amennyiért megveszed a villanyt. "Szerencsére" már van olyan áram szolgáltató, aki 1:1 arányban veszi át, és csak az éves végelszámolásál szívózik a 0,85× szorzóval, ha túllépted a fogyasztási arányodat visszatápláláskor. Nálunk inkább hátráltatnak, mint segítenek...
Mind ismeretres az angolok kártéritest követelnek izlandtol a bankcsöd mijat, Izland visznt nem fizet (volt népszavazás) egy mérges angol aszt mondta: Izland? az nem egy ország csak egy árumárka (haha)
most meg kapták ezt a Izlandi port
British Airways , részvények ára csökken 3,3%-kal, míg az Air France-KLM 3,4%-ot vesztett, és a Lufthansa meg 4,1%.
"Az egyik lakókocsis-kollégámnak valami gebasz volt az otthoni villanyszerelésével, ezért újra húzatta - de úgy ám, hogy egy teljesen külön, párhuzamos kört húzatott a majdani és esetleg lehetséges "privát-áramnak"."
Ezt nem annyira értem...
Egy hajón van "parti áram" meg van saját generátor üzem.
Kint a matróz bedugta a drótot kikötés után, azt leüvöltött a gépházba hogy van parti áram.
Ránéztem a kapcsolótáblára és nolám tényleg. Generátor kapcsolóját lehúztam a partét meg felhúztam. Köszörűnél megnéztem a forgásirányt és ha jó volt akkor leállitottam az aggregátort. Ha van saját aggregátorod, villanyóránál lekapcsolgatod a kismegszakitókat, azt a generátort meg bedugod akármelyik konektorba azt csók. Ha parás vagy akkor meg csinálsz rá egy kapcsolót. A villany ha túl van bonyolitva, első dolga hogy beszarik...
"Es ha egy olyan szabalyt hozna az EU, hogy 100 LE-nel erosebb autot az EU-ban nem lehet eladni es gyartani, mert arra semmi szukseg nincs, arra mit mondanal?"