Ha valami úgy néz ki, mint az egyhetes kávézacc amit egyszer már valaki megevett...na azt nem vagyok köteles véreshurkaként azonosítani :) Főleg, hogy utálom, nemhogy ezt de a magyart is ami pedig klasszisokkal gusztusosabb :)
Most a Lengyeleknél olyan kis faluban voltam, másfél sávos aszfaltos út ment végig ( olyan 6-8% os emelkedő folyamatosan) majd 1x csak egy 10 tonnás tábla és egy kis fahíd. Megálltam körbe sasolni hogy mi a f@sz legyen, erre a lengyel billencsesek olyan tempoval mentek el mellettem, hogy rendesen fostam, hogy leszakad alattuk a híd :O)
Gyalázat egy hely volt, rövid 3 ban másztam fölfele végig, és persze ilyenkor marad itthon a fényképező :(
" Eltűnt autót keresünk!!!! Annyi biztos, hogy kedden kilépett Passaunál, a lerakója D-56203 Höhr-Grenzhausen lett volna, de oda már nem érkezett meg! A rendszáma FLK-551 / FZE-245, egy fehér Volvo fehér ponyvával, a ponyván Szajkovics Trans felirat látható! Ha megtennétek, hogy szóltok a sofőröknek, akik ezen az útvonalon haladnak, hogy nézzenek be a pálya melletti parkolókba, nagyon hálásak lennénk! Farkas Judit VoLeiSped 30/277-03-95 "
2,5 milla a pénzügyi helyzet igazolására kell(ene).
Ez 3,5T alatti jármű esetén a fenti összeg 40%-a ( azaz 1 millió ), de nem kell hogy pénzben meglegyen, vihetsz egy fedezetbiztosítást/kezesi biztosítást is az összegről.
Árufuvarozói-vállalkozói vizsgabizonyítvány. Belföldre elég a korlátozásos, külfölre a korlátozás nélküli kell. Ez a pontos neve: "Belföldi (és nemzetközi) közúti árufuvarozási szakmai alkalmasságot igazoló bizonyítvány".
Erkölcsi bizonyítvány ( a cégvezetőnek, és a szakmai irányítónak is ).
Szakmai irányító csak 1 helyen lehet az ember, több cégben nem ( van pár apró kivétel ).
Fedezetbiztosítás vagy pénzlekötés igazolása ( 1 db 3,5T alatti autónál 1millió ft-ról ).
Sofőr 102-es eü-kódú jogsija.
Autó forgalmi engedélye ( minimum üzembentartóként a céged legyen beírva ).
Meg egy kis pénz ( belföldi + közösségi engedélyre kb 110ezer ).
Ezekkel a papírokkal és pénzzel az NKH-tól megkapod a " Közúti árufuvarozói engedély"-t és a "Közösségi engedély"-t. Mindkettő 5 évig érvényes.
A cégben/vállalkozásban benne kell legyen a tevékenységi körök között a közúti áruszállítás is.
Meglévő cég tevékenységi körének fuvarozással történő bővítése esetén kérnek még nav és önkormi 0-ás igazolásokat, de új cégnél/vállalkozásnál ezek értelemszerűen nem kellenek.
nekünk a bal első kereken egy kb 7-8 centi repedés volt a gumin
ezzel ausztriábol megjártuk angliát onnan belgium aztán volt egy ausztriai lerako. Közbe néztük nem e reped tovább. Na ja néztük mikor megálltunk. Háát picit én ideges voltam.
Utána ugy volt ausztriából hazamegyünk, igy fohászkodtunk birja ki.
No de Passau volt a cél valami max sulyu cuccal pakkoltak meg. Ekkor mondta a betanítóm hogy ezzel a kerékkel már nem lehet szorakozni. telefon haza, kerestek egy német céget ott lebeszélték oda elgurultam én, be a forgalmas utcákon tele alljáróval és full sullyal.
Derék németeink nem birtak a kerékkel, nem birták mglazitani a csavarokat, igy feladták , mi meg telefon haza és mondták várjunk, igy addig is kimentünk az autopályára várakozni, ott nem maradhattunk.
Majd szoltak vissza a gumishoz, jön egy másik cég aki majd megoldja a gondot. visszagurultunk és azt mondta az uj gumis hogy ott nem , de guruljunk utána megyünk az ö telehelyére, háát kb 30 km-re volt a telephelye. Ott nekiálltak kicserélték a kereket és ennyi. A 3 csavarral vagy 1 orát szenvedtek:D
telefon haza hogy már ok és mentünk franciába
majd 1 napot vesztettünk ez miatt
nekem még uj volt a dolog. A lényeg telefon haza és majd az itthoni emberkék hadd találják ki mi merre hány méter.
Te mit csinalnal, es mit ertesz muszaki hiba alatt, mert
-pl. defekt: veszed fel a gepet a telepen es lapos a kereke, vagy eldurant egy gumi mondjuk a palyan, es leszakitotta a sarvedot, meg mondjuk a (tandem-) pot legvezetekeit, kabeleit (mondjuk telen, Balkanon, vagy Lajtan tul???)? es meg vane gy par verzioja...
-mar nagyon kopott a gumi (????)
-nem indul a gep: telen ??nyaron? akksi, uzemanyag meg meg egy-ket dolog..
stb.
Egyszerunek tuno kerdesedre, eleg osszetett valaszokat lehetne adni, mert sokfele problema lehet...
Segits kicsit nekunk, mire gondolsz konkretabban???
Üdv mindenkinek.Köszönöm a válaszokat.Megint egy kérdéssel zaklatnám a fórumot.Mit csináltok müszaki hiba esetén (defekt,az abroncs már nagyon elkopott,nem indul a gép)?Nem azért kérdem ezeket mert nemzetközizni akarok(férfiasan bevallom hogy nem tudnám csinálni),csak szimplán érdekel hogy müködnek a dolgok.
Tegnap sikerült megint bele húzni. Hajnal 3 kor indultam Battáról 10:30 kor kint voltam Lengyelbe ( Bielanka) 11:30 go vissza és 19:05 kor álltam meg a parkolóba. Kereken 1001 km... szó nélkül végig aludtam a 11 órát itthon :O)
Érdekes volt az már biztos, én nem fogok regényt irni mint zotya, de .....
A lényeg senkit se törtem össze, nem vittem el egy táblát se, a kocsiba se csináltam kárt.
Bár néha akivel mentem neha kapaszkodott (csöndben megsugom volt, hogy egy imát elmorzsoltam én is), de nincs is baj,
Volt hogy néha keresgélni kellett a felrakot, de ez nem probléma. Angolba elvoltam mint a befőtt, no de németbe és franciába picit a hajamra kenhettem az angolomat, meg belgába és hollandba is. Mindegy maradt az indiántánc, a mutogatás
Franciába valami rosszat táncolhattam, mert esett egyfolytába az eső mig ott voltam.
Aztán lezárásként kaptam egy feladatott hogy egyedül vigyek el egy kocsit felpakkolni és vissza. A sör megteszi a hatását, elég segitőkészek a felrakon:D
Elsőre rosszul álltam rá, de másodikra már éreztem, hogy mi merre mennyi a pálya. Ekkor csináltam elöször ilyet, de csak bement a pot a 2 nyerges közé tökéletes irányba, onnan meg már gyerekjáték rátolatni a rámpára
Csenben megjegyzem az ülés szar volt. Szupin beállitottam majd gondolt egyett és felment aztán egy idő után meg le. remélem csak ez a kocsi ilyen, sehogy se tudtam jol elhelyezkedni
Cseheknél most a kagylós kutakon 250 liter tankolás felett adnak egy hatos pakk kecskés sört, így nem bántam, hogy tegnap nem tudtam a telepen tankolni! ;)