hát ha azt a sózást nézem amit ezek most is véghez vittek akkor nem.
ősszel bejelentik hogy felkészültek a télre.
ha nem jön hó az nekik jó.
ha jön a havazás akkor 8cm alatt nem indulnak el, mert csak onnantól lehet pucolni.
ha meg nagy a hó akkor nem tudnak kijönni. ill. mire kijönnek addigra vagy letapossák masszívan, vagy épp a nyomvájút már kitaposták úgy az autók hogy ott már száraz az aszfalt.
A szimmering a váltó alsó részén helyezkedik el, ha már nem folyna besülne a váltód. Hát a szervizekben elég jó szakemberek vannak, pontosan tudják hogy mennyibe kerül egy liter váltóolaj... ezért nem öntik túl és ezért nem adják vissza a maradék fél litert ;)
Ha havi 1 deci elfolyik, az egy éven kb. 1 liter, ha 2-3 havonta le ellenörzöd és rátöltesz, akkor is jobban jársz mintha 60 ezerért szédszedeted.
MAjd én is lemosom....csak állandósuljon a nappali 17-18 fok és az éjjeli10C fok. én addig az autót nem mosom le!
akárhogy mosogatod, törülgeted ilyen időben a víz ott marad a lemezek közt. elég neki egy esti fagy, és már el is kezdődik a gond. aminek egy nagy roghadás a vége.
Kicsit offolok: Nem tud valaki egy 1991-es peugeot J5 2.5 Td Bontott motort? Mig beteg a gép szegény feliciámnak kell melozni és ez nekem nagyon nem tetszik.
Köszönöm a segítséget a váltó szimeringel kapcsolatban.
Azt elfelejtettem írni hogy a szervízben tavaly nyáron cserélték le a váltóban az olajamat és a 3l-ből nem adtak vissza semmit,már arra is gondoltam hogy talán mind a 3l-t beletöltötték és az sok a váltóba ezért folyik.A szimeringem a peremes fajta amin gumiharmónika is van,majd megpróbálom a zsírzást.
Bár nekem havi szinten elfolyik 1dl simán, minden esetre köszönöm a segítséget.
Van nekem egy 2001 feliciám 1.3 mpi és a napokban megadta magát. :(
A következő volt a jelenség:müszerfal világítás és a fényszórók elhalványodtak lassan ,majd a fordulatszám is vissza esett és nem reagált a gáz pedálra sem. Kicseréték a generátort és az aksit is sok sok pénzért mondván a cellazárlatos aksi kiégette a generátor.... Szerintem ez marhaság..... De mindegy müködik minden fasza fizettem és robogtam is boldogan tovább. Pár km múlva ugyanez a hiba jött elő. :( Most megint szervízben van, tesztelgetik az új aksit meg az új generátort. Szerintem hiábavaló mert a hiba nem ott lesz csak nem tudom mi más lehet még. Ha esetleg valakinek van ötlete azt várom Mert nem szeretném ha átvernének megint.
Már tényleg nagyon jó lenne találnom egy megbízható és ügyes szakembert, mert már nagyon unom....
Figy! Én írtam neked egy mail-t már a múltkor, és ajánlottam egy szerelőt. Igaz, hogy Bp, tudom, hogy az neked 175km, DE(!) amennyit szenvedsz a mekk-mesterekkel, abból a pénzből és időből már megjárhattad volna ezt az utat. Gondold meg! Én anno Szegedről vittem hozzá még a 120-ast, hogy az 5 sebességes váltót teljesen felújítsa. Egyeztettünk előre, így reggel 9-kor beadtam az autót, 5-kor már mentem vele hazafelé a teljesen és tökéletesen felújított váltóval. Ráadásul az utiköltséggel együtt sem volt több, mint az az ár, amit otthon mondtak rá.
Azért írja elő a műszaki paraméter a vonóhorog visszajelzőt, mert a működése alapján meg tudod itélni, hogy müködik-e a kapcsolat(sőt azt is, hogy össze van dugva a csatlakozó)és az utánfutó lámpája tájékoztatja a mögötted lévőt a haladási szándékodról!
A hiánya/működőképtelensége a műszaki vizsgát kizáró tényező!
A Feliciákba egyébként a biztosíték táblán ki kell cserélni az index relét vonóhorgos fajtájúra és rögtön villogni fog a középső visszajelző is vontatáskor!
Hello, köszi a kipufogós meg légszűrős hozzászólásokat de újabb kérdés merült fel bennem, milyen alufelni jó a feliciára pontosabban milyen paramétereknek kell h megfeleljen??? köszi
Alapos takarításon esett át a Felicia. Lemostam,kivakartam a sós/sáros koszból,természetesen kézi mosással. (előtte egy kis gőzborotva azért volt)
Hasznos a kézi mosás,észrevenni a sérüléseket a lemezen,a fényezésen. Találtam is két apróbbat. (belenyitják az ajtót,nekitolják a bevásárló kocsit+ilyenek)
Ajtó falcok meg ilyen dolgok is átestek egy áttörlésen és ameddig szárította-kiszellőztette a szél,addig kitakarítottam belülről is.
Szélvédőket,oldalablakokat megpucoltam,garázsba álltam és délután átpasztáztam a teljes autót. Húúúúúúúúúúú,szép fénye lett...
Nagyot dob rajta...,hazafelé a vizes foltokat kerülgetve haladtam és kedvem lett volna valamerre elmenni a Feliciával. Csak a motor hangjára figyeltem...
Reggel jó volt ránézni,indítani és menni vele egy kicsit. Tisztán szeretem tudni kívül-belül,de csillaggarázsos és ez bizony sokszor meg is látszik rajta kívülről.