Az én autóm is ilyen. Egyszer összetörték a tükröt. Amikor a tükörlapot vettem, megkérdezték fűtöttet vagy normált akarok. Fűtöttet akartam. Még az is lehet, hogy fűtött a tükröd, csak a csatlakozó nem jó, vagy kontakt hibás.
99-es bj safety ac típusban van tükörfűtés? Maga a tükör elektromos, de hiába kapcsolom be a hátsó üveg fűtését, a tükrökön nem működik. Külön biztosítékot nem találtam... Lehet ezt nem is tudja?
A nyáron jártam hasonló módon. Még a nagy meleg előtt feltöltettem, tettek bele UV festéket hogy látható legyen ha szivárog. Minden rendben is volt hűtött is vagy 3-4 napig . Visszavittem hogy csinálják meg, de nem találták meg a hibát. Menjek el specialistához. OK. Nyomáspróba után tömítés csere, újabb festékes ellenőrzés minden OK. Megint eltelt 3-4 nap és ismét csak izzadtam az autóban. Vissza a specialistához, újabb ellenőrzés újabb tömítés csere. Aztán megint eltelt néhány nap és újból ott kötöttem ki nem kevéssé idegesen. Ekkor már a főnök nézte meg az autót és pillanatok alatt kiderítette, hogy a klímahűtő szivárog ki kell cserélni. Szerencsére volt az országban raktáron hűtő így egy nap alatt kicserélték és az újabb feltöltést sem kellett kifizetnem csak a hűtő cserét. Azóta minden rendben . Az egészet "megúsztam" kicsivel több mint 80 ezerből.
1999 mazda 323f bj típusba milyen légzsákos 3 küllős kormány (természetesen mazda) építhető be? Mx5 vagy 323 é is jó volna csak ne kelljen semmi extra hozzá.
Eltűnt a légzsákok hibakódom sitty_sutty... Nem gondolom hogy örökre. Az ABS viszont megmaradt, ha bárki tud valamit a villogtatásról, azt megköszönném. A szívócsövet megrendeltem a héten szerintem. Köszi a segítséget!
Ahogy jakuza80 írta, meg kell festeni. Az viszont érdekes, hogy ez a klímásnak eszébe se jutott ha már ennyi idős autóra nem vállal garanciát... Nekem a hűtőm eresztett, cserélni kellett.
Adott az 1999 évjáratú 323 1.5 autóm. Már 2 alkalommal töltötték fel a klímát, de kb. 3 hét után csökken a klíma teljesítménye. Kevésbé hideg levegő jön. 4-5 hét után pedig semmit nem hűt. Most nyáron visszavittem a szervízbe, reklamáltam. Azzal hajtott el a főnök, hogy egy ilyen korú autónál csak a teljes rendszer cseréje után garantálják a tartós működést. Ugyanakkor a szerelő azt mondta, hogy töltés előtt a gép leellenőrzi a rendszer tömítettségét, s ha valahol"szelel" nem engedi feltölteni gázzal a klímát. Szóval így jártam. Járt már így valaki?
Nekem egy 1324 ccm-es, Magyarországon 1,4-esként ismert 323F BJ-m van, az ehhez tartozó alkatrész cikkszáma B33G13220, ezt nem igazán találtam meg a neten utángyártottban.
Miután ezt a változatot inkább 1,3-asnak kellene hívni, eddig azt gondoltam, hogy az 1,6-osnál is hasonló a helyzet, és valójában az 1.5 és az 1.6 ugyanazt a motort takarja. De most kicsit alaposabban nézegetve a katalógusokat, úgy tűnik valóban létezik egy 1498 és egy 1598 ccm-es motor is a BJ szériánál..
Amiből sokat lehet találni a neten, az a ZM0113220 cikkszámú alkatrész, viszonylag jó áron (amazonról rendelve elvileg 20$ budapesti szállítással). Mazda epc katalógusa szerint ez pedig az 1.6-os motorhoz való. Az 1.5-öshöz a katalógus a ZL0113220 kódot hozza, ez kicsit drágább, amazonon 25$ ;)
Igazság szerint nem tudom mi az eltérés az egyes alkatrészek között, de ha eltér a cikkszám, akkor gondolom van különbség ;)
Amennyiben nem 1.4-es-ről lenne szó, hanem mondjuk 1.6-os motor, akkor 25-30$-ért lehetne netről utángyártottat rendelni, de az 1.4-eshez sajnos még nem találtam emberi áron...
Amit ajánlotta a mazdaklub.hu fórumon, az a gyantás zsugorcső. Így valószínűleg most ezt fogom megpróbálni, már csak egy helyet kell találnom, ahol kapható normál áron 100-as zsugorcső :)
Az ABS hibakódját ki lehet valahogy villogtatni, ha megtalálom, akkor megírom hogyan - korábban már én is csináltam, így derült ki, hogy az egyik keréknél a jeladó volt a hibás, ha jól emlékszem.
Sajnos a légzsák hiba is elég gyakori, számold meg, hogy pontosan hányat villog a piros és a sárga ikon, ez adja meg a hibakódot, ami alapján már el lehet indulni pontosabban behatárolni a hibát. Az egyik leggyakoribb hiba, hogy az üléslapban található súly érzékelő döglik meg. Ennek egyik oka az is lehet, ha pl. rendszeresen beletérdelnek az ülőlapba. A javítása elég macerás, gyakorlatilag az egész ülést szét kell hozzá borítani... Így én jelenleg megpróbálok ezzel a hibával együtt élni (anyós ülésnél nem működik az érzékelő)... Ha szét van esve a vezető oldali ülésed, akkor esélyes, hogy ott lesz valami probléma nálad is.
Ja bocsi, hogy ne csak kérdezzek nekem is ez a szitu. Egyenlőre kénytelen vagyok ragasztani, mert 15 az új cső. Én a széles szürke szálerősítéses Loctite szalagot használtam, a bordákba behúztam kábelkotegelovel így 2 évet kibírt.
Most 16 éves a Mazda 323f BJ-m és kezdenek támadni az elektromos problémák.
Az ABS és a kipörgésgátló visszajelzője folyamatosan világít. A műszerfal jobb és a bal oldalán lévő légzsák ikonok világítanak, villognak. Na most ott tartok, hogy kicserélném amúgy is a kormányt egy kevésbé kopott 3 küllős bőrre, és ha már itt járunk szerintem a kormány légzsák összekötő szalagot is. Ehhez már csak egy 3 küllős kormány meg egy kormány légzsák összekötő szalagot kell szerezzek...
Az ABS egy ideig néha kialudt most már folyamatosan világít. Biztos valamelyik jeladó (remélem csak annyi).
És ha mindez nem lenne elég még valahogy rendbe kellene tenni a vezetőoldali ülőlap hátsó tekerőjét, mert be van esve az ülőlap, egy fél fordulatot tudom mozgatni és meg sem mozdítja az ülőlapot.
Van valami tapasztalat részetekről? bármilyen segítség jól jönne...