az enyémben volt cserélve nemrég, de nagy hidegben, közvetlenül elindulás után így is nehezebb a kormány, amíg át nem melegedik az LHM a szivattyúban, gondolom.
Az én autómnál is előfordul,(főleg nagy hidegben) hogy a kormény bekeményedik,és nehezebb elfordítani. Nyáron melegebb időnél nem vettem észre semmit,tök jól működött.De visszatérve a hideghez más egyebet nem vettem észre,jól és gyorsan emel,jól működik a fék,minden ok.
Csak az a rohadt szervó!
Bár megjegyzem nem tudom mikor volt cserélve az lhm,én még nem cseréltem.Lehet hogy illene lassan.
De miért csak kitekert kormánynál emel? 100%ban nem merném álltani, hogy az a baj. Egy jó autóból való bontott van most benne, de a probléma ugyanaz :(
nekem a szervó az ami rakoncátlankodik(hidegben nem emel, melegen felkeményedik gyors tekerés esetén), nyomásszabályzó 1-2 sec-ként kattan, fék (hátul) nagyon lassan enged vissza.
Ki szavaz a fékszelepre? :)
Ha tényleg ez a gond, akkor beruházok rá. De nem most. Február/Március az esedékes hónapok.
mint jeleztem többször itt, nekem menet közben kivillant sokszor, hogy kevés a nyomás. jó pár jó szivattyút beletettem próbaképp, volt teljes rendszer pucolás 2x, 3 db szintszabályzó pucolás 2x, volt benne mosó lhm, friss lhm, összes szintszabályzó előtti műanyagokat és gömböket újra cseréltem, mégis, nekem fékszelep csere oldotta meg.
Valaki egyébként megfejtette már a hidegben való nem emelés, csak kitekeret kormánynál való esemény mikéntjét? Az a bajom végeredményben, hogy már nem csak minuszban, hanem 5-6 fok esetén is produkálja :(
Még egy láma kérdés :) Az LHM szintet felső szerviz állásban kell ellenőrizni,és a max jelzésig kell tölteni?Mármint van az a kis átlátszó búra,és abban valami úszó min-max jelzéssel. Bocs a sületlen kérdésekért,de Német autóim voltak idáig,és azokban nem volt ilyesmi :))))) Esetleg ha van még valami furmány ,vagy jó tanács szívesen veszem!
Elöl van, ahol a motortérben találsz egy gömböt, az az. A 12-es kulcsnyílású csavar a tetején a légtelenítő. Ezt nem szabad kitekerni, csak meglazítani maximum másfél fordulatnyival. De abban igaza van marcinak, hogy ha még ennyire nem megy, akkor inkább ne te bontsd meg, mert könnyen maradhat fekve az autó, aztán nem tudod majd taplraállítani. Rugózás és fék nélkül meg meredek a szerelőig elmenni. Mondjuk ha sikerül is, a szilentek akkorát kapnak, hogy nem győzik megköszönni, azok pedig drágák.
Az előbb feltett kérdésben tudnátok segíteni? Merthogy a hidro szivattyú tengelyénél szivárog az lhm és nem tudom, hogy javítható-e? szimmering vagy tömszelence. Előre is köszönöm.
" Valaki tudja, hogy a szervókormányművön mikor mennyi olajnak kell távoznia? Alaphelyzetben kell-e visszafolyón megjelennie stb. Annyira szar már, hogy kell kezdeni vele valamit :( " - Ha nem tekergeted a kormanyt akkor az osszes mennyiseg amit a szivattyu eloallit at kell folyjon rajta.
alsó szervizbe le, lebontod csöveket a tartályról, 2 csavar ki, tartály ki, kiszeded a közepét, abban alul 2 szűrő, leszeded őket, benzinnel kimosod, tartályból ki az lhmet, ezt is benzinnel kimosni, hagyni kiszáradni, visszaépíteni mindent, 3-4l lhm bele, feltölteni a szivócsövet a szivattyú felé lhmmel, vissza az összes csövet, elindít, majd központi szelepnél fél csavarfordulattal légtelenít, normál állásba tenni, közben párszor légtelenít, felső szervizbe, közben légtelenít, alsó-felső szervizzel játszani, felső szervizben ellenőrizni lhm szintet, feltölteni, ha kell. ha akarod fékeknél is játszhatsz, úgí kell, mint légteleníteni, addig, míg meg nem jelenik az új lhm.