Ideges vagy nagyon amúgy? (sok kérdőjel miatt kérdem)
Próbálsz minden erőddel (ami nem sok) belekötni minden szavamba, hajrá.
Elárulom neked, hogy 1,2 millióra 1,7-et fizetnénk vissza hogyHA végig menne a 60 hónap. Ebből neked hogy jön ki a 4 millió azt nem tudom, de az előzmények miatt már nem is akarom. Folytasd csak nyugodtan, magadat égeted. Az írásaid alapján, hogyha én tizenéves vagyok, akkor te 7-8.
A 2-300 ezres szervizt ti hoztátok fel csak úgy szimpla ötletként, még vissza is kérdeztem, hogy hogy jött ki nektek, jött is a felsorolás a hülyeségekről. Azért mert megkérdezem, hogy létezik-e valami, az nálad egyből azt jelenti, hogy egyből meg akarom venni? (És ha meg akarnám, ahhoz is ugyebár mi közöd?) Te igenis elkezdtél turkálni más zsebében (tied üres esetleg, ezért?), és jöttek a hülye feltételezések, hogy én mit mikor hogyan akarok venni, aminek tisztázása miatt írtam le a dolgokat.
Amúgy pedig én legalább érvelek valamilyen szinten, de te összevissza írsz hülyeségeket csak azért, hogy beszólhass másoknak. Te, nagy megmondó ember...
"Azért nem veszek újat, mert nem ér 4 milliót ez az autó"
Mire kifizeted az 1000hónapra felvett kölcsönt, annyiban lesz majd! Te igazi "közgazdász"!:)
Csak egy szösszenet miért is vagy komolytalan: 60párhónapra akarod felvenni a hitelt / beírásod alapján/, de tele vagy mint déli busz és kicsengeted pár hónap alatt.
????????????
Megnyugtatlak, már csak olvasni fogom az ékes írásaid mert mulattat, de az nagyon.:)))
Az anyagi helyzetedet TE hoztad fel! Senkit / a kivert kutyát!/ sem érdekli, hogy mennyit kerestek, te kavarsz itt gombás lábbal, hogy részletre de minimális befizetés, de simán kifizetek 2-300ezret szervízre, de nincs új gumira, de van LEDlámpára, de 600-at keresünk, de 1,5M van egy 200ezret futott autóra, de nem is lesz megvéve mert asszony nem engedi / ki kérdezte???/.
Egyszóval /inkább 2/: káosz vagy!
Senki nem kotorászik a zsebedben, sem a családi körülményeidben. Ezeket mind te osztottad meg velünk / mellesleg senki nem kérdezte/.
Nem hazudsz, hanem egy 10éves gyerek szintjén gondolkozol ill. "érvelsz".
Nem akartam tolakodó lenni. Én is gondolkodom egy tgk vasarlasan és gondoltam a bennem felmerülő kérdéseket neked is felteszem (nyilván a szituaciohoz igazítva).
Én meg válaszolok szivesen (főleg, hogy veled lehet normális stílusban társalogni) , csak ezek szerint nem jönnek át a dolgok.
Egyébként hogyan jutottunk el a "fehér bravo egy szar, mert 200 ezer km van benne"-ből odáig, hogy kompletten ne vegyek Bravot? :D Én csak használt autó vásárláshoz akartam eredetileg tippeket kapni, amit meg is kaptam (Nézessem meg Néróba, és ha azt mondják, hogy jó, akkor megvehető), de azóta már komplett életmód - pénzügyi - család, mindenféle tanácsok jönnek, amire annyira nem szorulok rá., és persze a Nérós állapotfelmérés sem ér semmit. Megmondtam, hogy hónapokig tapasztalt ember fogja vezetni az autót, de még mindig csak azt olvasom, hogy első autónak ne Bravo legyen. Nem első autója lesz, hanem kb 5.-6.
Bakker, annyit gépeltem és nem látszik, pedig legalább 5 perce elküldtem. legfeljebb duplázok.
Stilosnak tartozok adatokkal. A szkennelést most kihagyom...:-(
Az első olajcserém (2009.04.24 4e km-nél) munkadíja 6250 Ft volt.(vittem az olajat)
A másodiknál (2009.02.10 20399km) mindent ők adtak (olaj, olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő) 33745 Ft volt.
A harmadik olajcserém volt a legolcsóbb 2010.10.08 51700 km) 12900 Ft volt olajjal, olajszűrővel, munkadíjjal. (Ekkor volt akció, ilyen sem előtte, sem utána...)
A negyedik olajcserénél 2011.10.14 67272 km) nem tudom mennyi a csere díja, mert akkor cseréltek első fékbetéteket is, meg volt fékhatásmérés is. Ekkor vittem mindent (olajat, szűrőket,fékbetétet) ,munkadíj volt össz. 22970 Ft
Az ötödik olajcserémnél (2012.11.19 79976 km) megintcsak nem tudok pontos részösszeget, mert ekkor volt az olajcserén kívül vezérlés, hosszbordásszíj, vízpumpa, váltóolaj, fékolaj csere is és ekkor fizettem 54070 Ft munkadíjat összesen. (Ekkor is mindent vittem, ami kellett alkatrész.)
A hatodikat október vége felé tervezem,90e km lesz akkor, tehát gyertyacsere is bejátszik.
Stilosnak tartozok adatokkal. A szkennelést most kihagyom...:-(
Az első olajcserém (2009.04.24 4e km-nél) munkadíja 6250 Ft volt.(vittem az olajat)
A másodiknál (2009.02.10 20399km) mindent ők adtak (olaj, olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő) 33745 Ft volt.
A harmadik olajcserém volt a legolcsóbb 2010.10.08 51700 km) 12900 Ft volt olajjal, olajszűrővel, munkadíjjal. (Ekkor volt akció, ilyen sem előtte, sem utána...)
A negyedik olajcserénél 2011.10.14 67272 km) nem tudom mennyi a csere díja, mert akkor cseréltek első fékbetéteket is, meg volt fékhatásmérés is. Ekkor vittem mindent (olajat, szűrőket,fékbetétet) ,munkadíj volt össz. 22970 Ft
Az ötödik olajcserémnél (2012.11.19 79976 km) megintcsak nem tudok pontos részösszeget, mert ekkor volt az olajcserén kívül vezérlés, hosszbordásszíj, vízpumpa, váltóolaj, fékolaj csere is és ekkor fizettem 54070 Ft munkadíjat összesen. (Ekkor is mindent vittem, ami kellett alkatrész.)
A hatodikat október vége felé tervezem,90e km lesz akkor, tehát gyertyacsere is bejátszik.
Nem rosszból, de családhoz, friss jogsival, én sem Bravo-t vennék. Én könnyen vagyok, az esetek 98%-ban max ketten ülünk az autóban, de a magam 186 centije mögé egyszerűen nem tudok beülni. Persze, kisgyereknek jobb lesz, de gondolom nem két évre tervezed az autót. Elhiszem, hogy fontos szempont, hogy menjen, de az is megoldható bőven a Mazda 6, Honda Accord, Avensis, Mondeo és még sorolhatnám hány ezer autó kombi változatával. Hidd el, ez az autó nem családra van szabva és akkor még nem is beszéltünk az egyterűkről, amik szerintem sokkal jobban lefednék a ti szükségleteiteket. Nem lebeszélni akarunk, nekünk is az a jó, ha gyarapodik a Bravos társadalom és jó kezekbe kerülnek a Bravok, de mi ebben élünk, látjuk, hogy milyen lesz és, hogy neked nem ez kell.
Évekig volt a családban ilyen Picasso és a kötelezőkön, kopó alkatrészeken kívül SEMMIRE nem kellett költeni. Persze, a Bravohoz képest lomha, de ha a törvényeket még ezzel is meg lehet szegni sebesség téren. Nem sportos, nem fiatalos, de basszus, nem ez alapján kéne a ti helyzetetekben autót venni.
Szerintem rakd le a jogsit, télen járj a régi verdával / sanszos, hogy "meleg" jogsival többet leszel az árokban mint az úton/ és tavaszal újítsd fel a régit, a maradék 10-20%odat pedig költsd a gyerekeidre.
Az a baj, hogy eleve félreértettetek sok mindent. Megveszem-nem veszem az egy sima veszekedés volt, semmi köze nem volt magához az autóhoz. Semmiképpen sem a bravoval volt a baj, hiszen asszony azonnal beleszeretett (sokkal jobban mint én), hozta volna azonnal. Gyereknek is biztonságosnak tűnik, mert elég magasan kezdődnek az oldalsó ablakok, hely is van bőven (teli van légzsákkal), pláne a 3 ajtós F astra után. Hátra tolató radar kerül, mert anélkül tényleg felejtős a tolatós parkolás. Anyagi részes turkálást nem értem igazából. Mindenki azzal kezdi, hogy "nem akarok turkálni a zsebedben, de..." de mégis :D Szerinted ha keresünk ketten kb 600-at havonta, akkor nem fér bele egy 30-as részlet? Kb fél év alatt visszafizetem a full banki részét a dolognak, szóval nem hozom magam egyáltalán anyagilag rossz helyzetbe. Viszont hónapokat meg nem akarunk várni másik autóra, és ideiglenes megoldást sem akarunk, mert a f.szom irogassa át folyton az autókat, és fizessünk ki a semmire 50-100 ezret. (Elég lesz ezt egyszer 116-ért átírni -.-)
Hónapokig csak a párom fogja vezetni az autót, aki nő létére nagyon jól vezet. 8 éve ülök mellette kocsiba, és egyszer nem láttam, hogy megpatkázott volna egy autót is, vagy akár meghúzza, semmi. Úgy parkol háttal, hogy 10 férfiból 8-at tuti lealáz, szóval nem tapasztalatlan, nem is első autója + a különösen kicsi hátsó ablak miatt lesz tolatóradar is. Plussz nem is az lesz, hogy meglesz a jogsim, és akkor onnantól durr bele, én vezetek. (De ez megint egy olyan téma, amihez nem tudom mi köze van ahhoz, hogy a kinézett autó jó-e)
Kell hogy legyen elvárások különben az ember egy vacakot fog megvenni. Viszont ezek irreálisak sem lehetnek (ahogy te is írod).
Viszont azt se felejtsd el hogy nem mindenki úgy van a kocsival mint te. Például apám autói mindig karcosak leszenk (nem kicsit), szerintem ő nem is látja, te például sikítófrászt kapnál tőle. Viszont mindig mindent megad a kocsinak műszakilag és sosem az olcsóbbat. Legutóbbi autója eladása után a vevő háromszor kereste meg hogy megköszönje milyen jó a kocsi (egy 400 ezres autóról van szó.
Ma Anyu mondta egyébként ki az igazságot, ha használtat keresel, akkor az agyad lehet, hogy ezekre már tesz.Mondjuk nekem 2 millió forint már sok pénz, azért már lehetnek elvárások.
3-500000 körül elfogadom, hogy vannak sérülések, mert ezek 10-12 éves autók.
Szerintem egyfelől nagyon is érthető hogy értetlenül állunk kicsit az autóvásárlásod előtt: megveszed-nemveszed, van rá pénz-nincs rá pénz, stb.. Megy a huzavona rendesen.
Másfelől, az általad leírtak alapján és figyelembe véve hogy többségünk régóta bravo tulaj úgy látja a többség (engem is beleértve), hogy anyagilag rossz helyzetbe hozod magad.
Harmadrészt minek kapkodsz, ha még jogsid sincs?! Értem, hogy akarsz a családba egy jó autót, de a mostani autótok és az általad választott bravo között vannak még más alternatívák.
Negyedrészt még egy dolog amit még talán nem ír senki
A bravo kimondottan nem kezdő autó. A 150 lovas sport erős és tapasztalatlan sofőrnek tud meglepetést okozni (pl ha a malomkerekek nyomvályúban elhúzzák a kormányt egy komolyabb kigyorsításnál). Nehézkes belőle a kilátás előre, hátra meg szinte nincs is. Tuti hogy városi közlekedésben a kerekeket egy kezdő sofőr lepadkázza, a lökhárítókat lehúzza. A javítása ezeknek pedig nagyon drága, már ha szépen akarja az ember megcsinálni.
Ötödrészt: ha jól rémlik 2 gyerek van. Nálam is így van. A bravoval lehet két gyereket szállítmányozni, de nem a legkomfortosabb. Egy kombi bármilyen autó ennél sokkal jobb választás. Vagy akár egy egyterű, én pl citroen picassot vettem erre a célra, az általad választott bravo árának töredékéért és mind a nejem mind a gyerekek imádják.
Hatodrészt: tényleg megér annyit egy autó hogy otthon vita legyen belőle. Ha megveszitek és bármi gond lesz vele folyton te leszel a hibás, ráadásul ha már a vásárláskor is húzz a párod a száját, szinte biztos, hogy később sem fogja szeretni a kocsit.
Úgy vélem hideg fejjel kell ezt átgondolnod. Ha a vétel mellett döntesz akkor 100%ig legyél benne biztos. Ha ezt most kihagyod, fogsz még ilyen autót találni ha mindenképp bravot akarsz.
Sarkítasz, nem ezekről beszéltünk, hanem azokról a karcokról, amik lelakottá teszik az autót kívülről.Általában ezek az emberek mondják azokat az idióta frázisokat eladáskor, hogy aszongya: - ez nem nullkilóméteres autó, nem lehet elvárni 0 km-es szalonállapotot
- nagyon szerettem az autót, de nem csináltattam meg, mert úgyis lesz majd még sok rajta és hát ez csak egy autó
- nem takarítottam le a madárszart, mert sok dolgom volt...stb.
Én nem a bevásárlókocsikarcokról beszélek, hanem szimplán arról, amikor egyszerű odafigyeléssel sokkal szebb állapotban lehetett volna tartani az autót.
És, hogy ez hogy függ össze nálam?Sorolom a gondolataimat:
-basszus, már 20- 25k-t mentem az olajjal, de nem baj, biztos elmegy még egy picit...
-basszus, egy hónapja kopog már valami elöl, sebaj, kanyarodik még...
-mintha búgna a difi, de hisz tudok még váltani, tuti semmi baj vele...
Egyébként elég messze vagyunk az elkapkodástól. Nem az első autó, amit megnézünk, és nem is az ötödik. Mindet megnézettük több emberrel + ez a második amit rendes állapotfelmérésre is elvittünk 15 ezerért. Belül kb szalon állapotban van az autó. Mellé megnéztünk egy olyat, amiben elvileg 70 ezer km volt, öregecske nagyon kedves házaspáré volt, és összevissza mozgott a váltó, meg a bőr is le volt vállva róla. Erre a kocsira vigyáztak, csak mentek vele, semmi más. Mindene eredeti, a csavarok mind gyáriak, nem volt törve, csak szimplán mentek vele.
Nem, kérlek szépen ez már szín tiszta bunkóság amit ketten csinálnak, semmi más. Mint már többször írtam, itt kértem először véleményt, és itt írtátok, hogyha az állapotfelmérésen azt mondják, hogy rendben van, akkor rendben van.