Keresés

Részletes keresés

István Gyuri Creative Commons License 2005.01.23 0 0 155
Örülök a pozitív híreknek, az országjárásról is érdekel a beszámolód, és az is, hogy Zeg-re miért választod a MÁV-ot (sokan utaznak inkább busszal arrafelé)?
Előzmény: DVB (154)
DVB Creative Commons License 2005.01.23 0 0 154
Otthon nincsen net - úgyhogy ezért nem jelentkeztem pár napja. A hét eleji akciókat leszámitva már csak forgalmi zavarok voltak,mint rendesen,semmi komolyabb késés. Szombaton reggel pedig a 7:12-es rekordot döntött.

7:10-es érkezés Gyártelep és 7:34 a Nyugatiban. Teljesen meg voltam lepve... Nem csikos szerelvény volt,így akár 7:02-esnek is hihettem volna,csak azt is láttam elmenni 7:05-kor...

Jövöhéten ha minden igaz lesz ez szegedi és egy zalaegerszegi kanyar a vasúttal,majd meglátjuk mizujs arrfelé!!!

Üdv.
DVB
Előzmény: István Gyuri (153)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.19 0 0 153
Ma délután nem láttam 2-3 percnél nagyobb késést, viszont este 9 körül RP-Újpesten vonóvezeték-szakadás történt, 8-15 perc késést okozva két veresi vonatnak. (meg esetleg más vonatoknak is).
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.18 0 0 152

DVB: Forgalmista néni valamennyi kimenő vonatnak menesztést kellett hogy adjon,mert valamelyik jelző elromlott Rendező kijárata és Újpest között.

Ennél nagyobb zűr volt. Felsővezeték-szakadás ismételtem, estére állt csak helyre a közlekedés. A menetirányítás, utastájékoztatás megint katasztrófális volt.

Előzmény: DVB (151)
DVB Creative Commons License 2005.01.18 0 0 151

No szóval! Végre választ kaptam a Rastislavval kapcsolatban egy 4éves kérdésemre. Köszönöm.

 

Ma: reggel 5:42 ---> Rendezőig pontos. Jó menet volt.  Délután: Megint 25 perc a hidegben,ezúttal Rendezőn. 14:50-re értem ki, veresi sehol. Végül 58-kor jött be a harmadikra. Forgalmista néni valamennyi kimenő vonatnak menesztést kellett hogy adjon,mert valamelyik jelző elromlott Rendező kijárata és Újpest között. Persze én naiv birka,nem szálltam fel a veresire abban reménykedve,hogy még elérem az újpesti átszállóst,hanem vártam,hogy úgyis jön 15:05-kor a személy. Nem jött...  A zónázó is állt egy kicsit a 3.-on - 15:12 körül indult el Rendezőről. Aztán a miénk 15:20-ra ért be és 42-kor szálltam le Gyártelepen. A negativumok: Ha rossz a jelző me kéne szerelni (sehol egy szerelő - direkt sasoltam), Rendezőn akkor mondta be hogy a 3-ra érkezik,amikor már az átjáróban volt a vonat,hadd fusson az utas,ha még nem fagyott le a lába. Istvántelken meg semmilyen bemondás nem volt,mert az utasok a vonaton lévőket kérdezgették tanácstalanul,hova is megy a vonat....

 

Kiváncsi vagyok,holnap mennyit kell állni a hidegben?

 

No meg gondolkoztam,hogy most este vonattal megyek be Pestre. NEM! Megyek autóval!!!

 

DVB

Előzmény: István Gyuri (150)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.17 0 0 150

roosevelt: Nem teljesen ide tartozik, csak a pontosítás kedvéért

Köszi a javítást.

 

DVB: Mintha régi idők fuvallatát érezném...

Csak ebben ?! ;-)

 

miért nem lehetett a Rastislavot "névvel" egy szám alatt a teljes viszonylatra meghirdetni

azért, mert az állam nem fizet a beföldön nemzetközi vonatszámmal közlekedő vonatok után, és ezért van az, hogy az EC-Ex kivételével a nemzetközi vonatok a határon vonatszámot cserélnek. A Rastislav pedig -ha jól emlékszem- a határon is elég sokat álldogált meg a Nyugatiban is (ott ráadásul kocsirendezés is volt).

 

M40 120: Csak a jelenlegi struktúrába nehéz/lehetetlen beilleszteni. Ahhoz a környéket is meg kellene változtatni "jelentősen"

Egyezik.

 

DVB: Röviden a mai trágyáról

Röviden: felsővezeték-szakadás a Nyugatiban. Teljes leállás a 70-71 mellett a 100-as vonalon is.

Mit lehet ilyenkor tenni? Szerintem semmit...

Előzmény: roosevelt (146)
DVB Creative Commons License 2005.01.17 0 0 149

Röviden a mai trágyáról:

 

7:10-kor értem az állomásra,az emberek panaszkodtak,hogy nem jött a 7:02-es sem, voltunk jó sokan. 7:18-kor jött egy 7+1-es inga,ráadásul előrehúzott nagyon és mivel tele volt a peronon is álló utasokkal, kábé 70-80 ember nem fért fel... Legnagyobb örömömre én is köztük voltam, aztán meg ennél már csak annak örültem jobban amikor a néni bemondta,hogy a következő vonat a "7:44-es lesz, amelyik 10 percet késik". ez legalább igaz volt,de azért kissé kellemetlen volt 45percet állni a hidegben. Ráadásul elkéstem a melóból,ami azért vicces mert egy 50perces útról van szó és kábé másfél órával előbb indulok el...

 

A fönököm erre csak annyit mondana: "You know what? This is shit!"

 

Adalék: 6:55-ös zónázó Vác felé 7:39-kor haladt át Gyártelepen...

 

Bravó MÁV!

 

DVB

M40 120 Creative Commons License 2005.01.17 0 0 148

Bocsánat, tényleg nem nagyon volt időm,

Semmi gond.

 

...tervezetében is több vonat közlekedett, mint jelenleg, amit a mostani helyzetben nem lehet megtenni.

A 135-ön is jelentős, bőven 20% feletti ühkm csökkentés lett, kicsit túl lett teljesítve az országos átlag.

 

viszont áttörő javulást nem igazán jelentene.

Azt nem is, ahhoz kevés volt a változtatás, de szvsz a jelenleginél jobb lenne. 

 

Csak egy nulláról felépített új menetrenddel lehetne az "asztalra csapni", amivel a hibás teljesítmény-korlátozást is el lehetne feledtetni.

Csináljunk ilyet. Csak a jelenlegi struktúrába nehéz/lehetetlen beilleszteni. Ahhoz a környéket is meg kellene változtatni "jelentősen".

 

Előzmény: István Gyuri (142)
DVB Creative Commons License 2005.01.16 0 0 147

:)))

 

Ez is kőkemény kapitalista momentum a vasutaktól... "majd ledolgozzuk"... Ez nagyon mókás!!! Mintha régi idők fuvallatát érezném...

 

Mondjuk érdekes dolog lehet ezt mindet kiszámitani,de tényleg nem értem hogy akkor annakidején miért nem lehetett a Rastislavot "névvel" egy szám alatt a teljes viszonylatra meghirdetni - legfeljebb baromi sok helyen megállt volna (különösen Sturovo-Nyugati között) ami ugyan szokatlan egy nemz. gyorstól,de a lényegen nem változtatott volna. Igy viszont az utas legyen rafinált. Csak mondjuk az a jó hogy pl. bahn.de akkoriban is a teljes viszonylatra dobta ki a vonatot, lehet hogy cseh infokból dolgoztak.

 

DVB

 

 

 

Előzmény: István Gyuri (145)
roosevelt Creative Commons License 2005.01.16 0 0 146

Nem teljesen ide tartozik, csak a pontosítás kedvéért:

 

Jár még a Slovan szerelvénye is MO-n (943-asként) idén fele CD, fele ZSSR kocsikkal

 

Slovan már nem létezik, a cseh-szlovák szakaszon sem. A CD-s kocsik a Pannoniából forognak be (3 kocsi "csak" Pozsonyig közlekedik), a ZSSK első osztálya csak ebben a vonatban forog, a többi ZSSK-s kocsi a 4400-ból (Győr-Pozsony) jön.

Előzmény: István Gyuri (145)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.16 0 0 145

DVB: Valóságban persze a "magyar" EC elmegyen Decin-ig,de szerintem az nagyon vékony ellentételezés a Bp-Záhony távért. De hát ez legyen a CD baja....

Nem csak ez a 2-3 vonatról van szó! Jár még a Slovan szerelvénye is MO-n (943-asként) idén fele CD, fele ZSSR kocsikkal, de a Hernád IC-ben is csak az étkező a MÁV-os kocsi.

Ezen kívül a mozdonok futása is figyelembe van véve (kb. 7,5-szeres szorzóval a sima személykocsihoz képest) a nullszaldó elérésekor (a gyakorlatban nincs fizetés a társvasutak között, ha eltérés van, akkor azt a következő évben dolgozzák le, illetve egyes vonatokra nincs km-elszámolás, pl. a szobi zónázók párkányi kirohanása).

Előzmény: DVB (144)
DVB Creative Commons License 2005.01.16 0 0 144

Szerintem meg a Rastistlavot ami 96-97-98 táján került be újra a menetrendbe mint Bohumin-Budapest gyors (később lett Záhnony,Debrecen) vágták háromfelé - gondolom a jobb kihasználtság végett... Hasonló bűvészmutatvány történt ex Karpaty-val is. Ami csak nyáron volt kihasználva,de akkor is.

 

Mellesleg ha én lennék a CD akkor szépen beintenék a MÁV-nak,mondván rendben gyerekek a mérlegben van 2 EC - BP-Prága viszonylatra, akkor szépen lehet elfelejteni hogy kanyar legyen Záhonyba, vagy pedig mi is egy kicsit megforgatjuk a ti kocsijaitokat Cheb felé pl. Hadd kopjon a vas...

 

Valóságban persze a "magyar" EC elmegyen Decin-ig,de szerintem az nagyon vékony ellentételezés a Bp-Záhony távért. De hát ez legyen a CD baja....

Előzmény: István Gyuri (138)
amicus Creative Commons License 2005.01.16 0 0 143

Egyelőre minimális ülőhelykm-növekménynél tartok, mert van egy ingám munkanap Nyugatiból Kecskemétre, illetve reggelenként vissza is. Nagyon csábított. :-) Ezen kívül a vonatok számán nem változtattam, sőt, 7008-at, 7001-et nyáron [5] és (C), máskor (B)-re tettem... na mindegy, majd ha kész lesz, mutatom!

 

Nem lenne olyan vészes azt sem igazítani, [150-es vonalat]

 

Háát, én először fogtam a 150-est, hogy a Kunszentmiklós-Pesterzsébet között nem megállósak tényleg ne totojázzanak keresztre várással, ilyesmi, ezzel több vonatnál is nyertem pár percet, viszont Halason már semmi sem passzolt :-/ Ja, meg azon variáltam, hogy ha Keletiben egy, azaz egy vágányt adnánk a 150-es vonatainak, akkor max. mennyit lehetne oda áttenni a Jóskából... szóval néhány nap türelmet kérek, és előállok a nagy tervvel.

Előzmény: István Gyuri (142)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.16 0 0 142

amicus: Aztán rájöttem, hogy az egész térség rákfenéje a 150-es vonal, és legszívesebben beszántanám az egészet :-)

Nane! :-) Nem lenne olyan vészes azt sem igazítani, de a km-teljesítménnyel csínján kell bánni, M40 120 tervezetében is több vonat közlekedett, mint jelenleg, amit a mostani helyzetben nem lehet megtenni.

 

M40 120: Amit annó küldtem neki pár vonalat, arra sem volt még ideje, vagy annyira rossz. :-) 

Bocsánat, tényleg nem nagyon volt időm, és a legnagyobb gondom azt volt vele, hogy újabb menetvonalakat jelentene, viszont áttörő javulást nem igazán jelentene.

Csak egy nulláról felépített új menetrenddel lehetne az "asztalra csapni", amivel a hibás teljesítmény-korlátozást is el lehetne feledtetni.

Volt egy-két technológiailag szoros kereszt a tervezetedben, de ez nem volt sok.

Előzmény: amicus (140)
M40 120 Creative Commons License 2005.01.15 0 0 141

Majd én is kaphatok belőle, ha kész ?

 

Amit annó küldtem neki pár vonalat, arra sem volt még ideje, vagy annyira rossz. :-) 

Előzmény: amicus (140)
amicus Creative Commons License 2005.01.15 0 0 140

 MÁV-menetrendnek a legnagyobb problémája, hogy túl sok mindenkinek, túl sok feltételnek kell megfelelni az egyébként is kötött vasúti technológián túl

 

Így van. És jó menetrendet írni még nyugodt körülmények között is baromi nehéz, hát még így.

 

Egyébként csinálok neked egy Dél-alföldi mentrend-tervet, most még más dolgaim is vannak, de készülj lelkileg, hogy egy alapos véleményezésre kérlek majd fel.

Azon sakkozok egy ideje, miként lehetne a 140-es tök új menetrendjéhez a csatlakozó vonatokat értelmesen hangolni. Aztán rájöttem, hogy az egész térség rákfenéje a 150-es vonal, és legszívesebben beszántanám az egészet :-)

Előzmény: István Gyuri (139)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.15 0 0 139

sanyi18: 11.50-kor indul Tapolcáról B.füredre a vonat!Az mért nem tud Pécsről jönni úgy mit régen?

Nézd, nem lehet minden úgy, mint régen... Az utazási igények és az egyéb lehetőség is változnak.

Nézzük a konkrét kérdést! Ha 11:50-kor "kék" kocsikkal megyünk Bfüredre (ha jól tudom, télen ez csak Bz-s vonat), akkor csörgővel kell mennünk és 14:00-kor ezzel kell visszafordulnunk Tapolcára, amivel ott vagyunk 15:13-ra, tehát 78 percet állna a közvetlen kocsi.

Biztos, hogy jó lenne?

 

amicus: Gyuri, mint topicalapító nyilatkozzon, hogy mit szeretne itt látni.

Nem én alapítottam a topikot, mert "megelőzött" DVB :-)

Addig amíg nem pörög túl a topik, addig az (ütemes) menetrendi kérdések elférnek itt, mert az országos ütemes menetrend kialakításával végül is szoros kapcsolatban állnak.

 

FONTOS! A MÁV-menetrendnek a legnagyobb problémája, hogy túl sok mindenkinek, túl sok feltételnek kell megfelelni az egyébként is kötött vasúti technológián túl.

Ha a 70-71-esnél nem lett volna "szabad keze" a szerkesztőknek (teljes mértékben ott sem volt, pláne a szerelvénykérdésben), akkor ott sem jöhetett volna létre ilyen menetrend.

Egy jobb menetrend alapja, hogy legyen időben készen, ne legyen ennyi kötöttség. Egy-egy vonatot ide-oda pakolgatni (lásd sanyi kérését) nem mindig lehet más érdekek sérülése nélkül megtenni.

A kaposvári átszálláshoz még csak annyit, hogy az is probléma lehetett, hogy az utolsó pillanatban kellett ide-oda mozgatni egyes vonatokat, és már nem volt idő a csatlakozások is figyelni.

Az ideális esetben (és sokan "kívülről" is ezt hiszik, hogy így is van) nem az utolsó pillanatban történnek jelentős módosítások, hanem van idő a tervezetben szereplő hibák, csatlakozási gondok kigyomlálására.

Előzmény: sanyi18 (135)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.15 0 0 138

DVB: miért nem lenne logikusabb Prága-Záhonynak az igazi nevén nevezni a gyermeket.

Azért, mert az egyik vonat nemz. Ex, a másik belföldi IC, a Rastislavná dettó különböző vonatnemet voltak, az egyes vonatszámokra, számcsoportokra különböző előírások vannak.

 

sanyi18: Pl Mikor indul az a vonat ami Pécsről Siófokra közlekedik átszállás nélkül?

Nyáron minden nap. Az Elvirában nincs fent, mert a nyári menetrend még nincs az agyába betöltve. Nyári szombaton (a túl sok kocsi miatt) külön közlekedik.

 

Balatonfüred felé is sokan mentek ,jó nem telt meg a vonat

Na, ezért jogos, hogy nem közlekedik...

Ilyen alapon az ország másik 10 városából is lehetne közvetlen vonatot küldeni B.füredre, csak az a baj, hogy nincs akkora pályakapacitás, hogy ezt mind leközlekedtessük, ilyenkor át kell szállni.

 

Azért mert egy két utasnak kényelmesebb lenne az utazása?

Ezt (sem) szabad ilyen sarkítottan kezelni. Azt is nézni kell, hogy a néhány átutazó száma hogyan viszonyul a többi utaséhoz. Pl. Krakkó felől késik a vonat (gyakran előfordult), akkor miért szívjon a 99%-nyi BP-...-Pécs utas?

Egyébként anno én is utaztam vele haza Pécsről Miskolcra (szilveszterkor).

 

És a vonatbérletet már nem veszi meg inkább a buszt választja.Tehát délutáni vonattal sem jön vissza mert buszbérlete van!

Ebben igazad van, de az is igaz, hogy amíg több vonat volt Pécsváradra, akkor sem voltak sokan. A hajnali járatot is többször láttam Pécsre érkezni 20-25 utassal (ezek között több vasutassal is)... Nem a hajnali járat megszüntetés miatt lesznek nagyon kevesen...

 

Sokan azért voltak kénytelenek ,felmondani a munkahelyüket mert  ,nem tudták megoldani a munkába járást.

????? Busszal simán be tudnak jutni.

 

Pl:Pécsről a 6.10-es IC dombóvárra ér 6.55-kor.A Bátaszékre a vonat 6.50-kor megy el

Egy kicsit gondolkodj tovább! (Függetlenül attól, hogy nem jellemző, hogy IC-vel elmegyünk 45 percnyi távolság és átszállunk egy nem jellemző irányba.)

Na szóval. A bátaszéki vonal egyvágányú, tehát, ha megvárjuk a Pécsről jövő IC-t, akkor indulunk 7:00 körül (akkor viszont Kvár felől vagyunk "szemetek", mert onnan 7:13-ra érkezik a Somogy IC, tehát egy idő után "soha" sem lehet elindulni, de ezt hagyjuk), szóval akkor a páratlan vonatnak is módosítani kell a menetrendjét. Ha a kereszt marad Hidas-Bonyhádon, akkor nem tud 8:38-ra beérni Dombóvárra, tehát bukik a Pécs felé menő átszállás (IC-re), de úgy, hogy ott nincs alternatíva (reggel a 6:10-es IC helyett van 5:12-kor személy Dombóvárra).

Ha a kereszt átkerül Máza-Szászvárra, akkor Bátaszékről kb. 20 perccel korábban kell elindulnia, akkor viszont bukik a Kiskunhalas(7819)-Baja (Ex837)-38727-es átszállás.

Szerintem a jelenlegi megoldás nem rossz, reggel van Pécs felől Bátaszék felé is átszállás (nem az IC-ről), és visszafelé is működnek a kapcsolatok.

Te melyiket választanád?

 

Vagy Szomobathely Nagykanizsa felől Kaposvárra 8.53-kor érkezik a vonat . 8.51-kor elmegy az a vonat a Fonyód Keszthely felé.

Hát, ez határeset. Akik gyékényes felőljönnek, azok Somogyszobon áttudnak szállni a Balaton felé (nyáron), nyári szombaton pedig ott van a fonyódi mentesítő.

Mindkét vonal egyvágányú, tehát nem könnyű téma... Mindenesetre beszélek a menetrendessel, mert lehet, hogy megoldható.

 

A 8921 sz. vonat megszűnésével a barcs-Szigetvár felől nincs csatlakozás az IChez.De az is érdekes hogy 7 és 13 óra között nincs semmilyen vasúti összeköttetés Pécs-Szigetvár-Barcs között.

Ez pedig már abszolút nem a menetrendes, hanem a szeszás járattervezők "hibája".

Viszont részben az övék sem, mert szinte az utolsó pillanatban kellett 10%-nyi vonatot lehúzni a MÁV-Állam szerződés miatt. A rendszerben van a hiba, nem egy-egy emberben. Túl sok mindennek kell(ene) megfelelni, és ezek között csak az egyik a valós utasigény.

 

Azért indul 18.29-kor a vonat hogy a barcsit lekéssék?Mért nem lehet 20 perccel korábban indítani a vonatot ?Mert akkor lehet hogy el lehet érni a barcsi vonatot ?

a pécsváradi érk. 19:13, Barcs felé megy vonat (B) napokon 18:52-kor és 19:49-kor, viszont BP-re a vasárnap esti diákvonat 19:15-kor indul (a mohácsi pedig 19:20-kor).

Szóval azért, hogy (B) napokon Barcs felé jó (mondjuk úgy jobb) legyen az átszállás, ezért a jóval nagyobb forgalmat és bevételt jelentő vasárnap esti vonathoz majd félórás átszállás legyen? Melyik megoldás a jobb?

 

De mi meg lennénk elégedve a nyáron meleg ,télen hideg ,vagy meleg és füstős Bz-vel.de sajnos ez sincs.:((((

Amikor volt, akkor sem használták tömegek... Lehet busszal is utazni...

 

amicus: Ja, és felhívom mindenki figyelmét a topic címére, kicsit mintha elkanyarodtunk volna...

Részben igen, viszont egy országos ütemes menetrend esetében is sok "megszokott" közvetlen viszonylatot kell "feláldozni", egész egyszerű a pálya- és egyéb kapacitás problémák miatt. Valamit valamiért.

 

Nincs is 8735. vonat :-(

A nyári menetrend még lehet :)

 

Marc Marc: A vonatszámozás alapján gondoltam, hogy Budapest a járat kiindulási pontja.

Nem, a "járatpár"-nak nincs kiindulási állomása, hanem az egyes járatoknak van kiindulási állomásuk.

A nemzetközi vonatszámozásnak, az egyes számcsoportok is ki vannak osztva minőség (kétszámjegyű és a 100-200-as csoport) és irányok szerint Európában.

A páros/páratlan irány pedig nem az országon belüli szabályok szerint van megállapítva. A páros irány _jellemzően_ a nyugatra és dél felé irányuló járatok, a páratlan pedig a keletre és észak felé irányuló járatoké.

Előzmény: DVB (128)
amicus Creative Commons License 2005.01.15 0 0 137

Békéscsaba mért nem tudna Pécsnek kölcsönadni kocsikat ,a Crakkoviához?

 

Ha átállomásítanának kocsikat, az a karbantartáshoz szükséges technológia stb. telepítését is jelentené (még sohasem voltak ún. bautzeni kocsik Pécsen). Aki kicsit jobban ismeri belülről a Céget, azt is tudja, hogy jól meg kell gondolnia, hogy Pécsre sínbiciklinél komolyabb járművet rá merjen-e bízni...

 

Ha nem állomásítják át, hanem a szerelvényfordulókat gyúrják át, akkor viszont valószínűleg nő a szükséges szerelvények száma (hiszen Békéscsaba - Budapest - Pécs - Krakkó - Pécs - Budapest- Békéscsaba túrt kell csinálni, ez a mostani két szerelvénnyel szemben legalább 3). Csabán viszont már most is minden kocsi örökké úton van, plusz szerelvényt kigazdálkodni szerintem lehetetlen.

 

Ha ezek nem  tartoznak ide  mely topicban tegyem fel a hasonló kérdéseket?

 

Ha egyet feljebb lépsz, a "Vasutas fórumok"-csoportban több tucat szaktopic közül válogathatsz. Ha sok, szerteágazó kérdésed van, vagy nem találsz szaktopicot, akkor a "Vasútmániások ide, vonatbuzulls" a legmegfelelőbb, nagyon pörög, nagyon sokan írnak bele, általában akad szakmabeli, hozzáértő is.

 

Egyébként nekem mindegy, hol írsz,: itt is, ott is megtalálsz :-) Gyuri, mint topicalapító nyilatkozzon, hogy mit szeretne itt látni.

Előzmény: sanyi18 (135)
sanyi18 Creative Commons License 2005.01.15 0 0 136
Én is:)
Előzmény: amicus (134)
sanyi18 Creative Commons License 2005.01.15 0 0 135

11.50-kor indul Tapolcáról B.füredre a vonat!Az mért nem tud Pécsről jönni úgy mit régen?

 

Békéscsaba mért nem tudna Pécsnek kölcsönadni kocsikat ,a Crakkoviához?

Ez olyan bonyolult?

 

Még egy kérdés!

Ha ezek nem  tartoznak ide  mely topicban tegyem fel a hasonló kérdéseket?

 

Előzmény: amicus (130)
amicus Creative Commons License 2005.01.15 0 0 134

Én is már néztem el dolgokat.:))

 

Meg én is, de most a menetrend is becsapott. :-(

 

Ez egész nyáron kb 10 alkalom!

 

SZVSZ a zöld oldalakban jelzett közvetlen kocsi is lesz a nyári menetrendben. Tehát szombaton önálló vonat, a többi napon nyáron közvetlen kocsi. Remélem.

Előzmény: sanyi18 (133)
sanyi18 Creative Commons License 2005.01.15 0 0 133

Semmi gond!

Én is már néztem el dolgokat.:))

 

 

Ami megnyugtató: nyáron azért lesz közvetlen vonat Siófokra, télen pedig talán keveseket érint érzékenyen a hiánya...

 

Szóval akkor lesz vonat Siófokra VI.18 - VIII.27-ig szombati közlekedési rend szerint, 7.28-kor.Ez egész nyáron kb 10 alkalom!

Tényleg megnyugtató.

Előzmény: amicus (131)
Marc Marc Creative Commons License 2005.01.15 0 0 132

Üdv! A vonatszámozás alapján gondoltam, hogy Budapest a járat kiindulási pontja. Amúgy meg igaza van az egyik kedves Hozzászólónak, ha már egészen Prágából Záhonyig közlekedik egy vonat, miért nem lehet egy vonatszám, így egy viszonylat alatt közlekedtetni szerencsétlen szerelvényt. Nem beszélve arról, hogy rendkívül gazdaságtalan, hogy a két pályaudvar között üresjáratban közlekednek a kocsik.

Előzmény: István Gyuri (127)
amicus Creative Commons License 2005.01.15 0 0 131

Elnézést, engem is megviccelt a menetrend...

Tényleg nem tudja az ELVIRA, mert nincs közvetlen összeköttetés Siófokra. Fonyódon említett vonatról átszállás a 8715 sz. vonatra.

 

Akkor viszon hibás a menetrend zöld oldala, ahol azt írja:

2. Pécs - Fonyód (8735) - Siófok Nem közl: [56].

Nincs is 8735. vonat :-(

 

Engem ez csapott be, még egyszer elnézést.

Ami megnyugtató: nyáron azért lesz közvetlen vonat Siófokra, télen pedig talán keveseket érint érzékenyen a hiánya...

Előzmény: amicus (130)
amicus Creative Commons License 2005.01.15 0 0 130

Gyurinak címezted, bocs, hogy közbekotyogok:

 

Mikor indul az a vonat ami Pécsről Siófokra közlekedik átszállás nélkül?

VI.18 - VIII.27 szombati közlekedési rend szerint, 7.28-kor. Minden más napon a 8802. sz. vonaton (Pécs i. 7.09) vannak a siófoki közvetlen kocsik.

 

Balatonfüred felé is sokan mentek [...]  sok ismerősöm ment el ,[...] sokan jártak. [...] Voltak páran

Az a baj, hogy ettől még lehet egy vonat kihasználatlan. Gondolj bele: egy darab 2. osztályú kocsiban úgy 80 db ülőhely van (a Bz-melléktől most tekintsünk el): az két darab busz! Márpedig egykocsis vonatot nem állítanak ki, akkor számoljuk legalább 160 ülőhellyel (4 busz). Most gondold végig: ekkora kapacitásra Pécsről (vagy akárhonnan) milyen irányokba van szükség távolsági forgalomban?

 

A krakkói közvetlen vonat egy másik történet. A Cracoviát a magyarok adják, viszont Pécsen közel s távol sincs nemzetközi forgalomra alkalmas kocsi. Akkoriban volt. Most nincs, azok a kocsik már vagy mint vashulladék, vagy mint belföldi kocsi léteznek valhaol másutt. Sőt, akár hiszed, akár nem, még Budapesten sem tudnak megfelelő kocsit előszedni, mert nincs, így többéves hagyomány szerint Békéscsaba adja rá a szerelvényt!

 

Csak ezeket szúrtam ki hirtelen, a többit meghagyom Gyurinak!

 

Ja, és felhívom mindenki figyelmét a topic címére, kicsit mintha elkanyarodtunk volna... a nagy elméleti kérdésekkel számos más topic foglalkozik.

Előzmény: sanyi18 (129)
sanyi18 Creative Commons License 2005.01.15 0 0 129
Kedves István Gyuri!

 

Abban igazad van hogy kicsit elfogult vagyok a menetrend szerkesztőkkel .Lehet hogy azért mert sokszor akaratlanul keresztbe tettek nekem!Abban is igazad van hogy az előző hozzászólásomban kicsit eltúloztam a dolgokat mikor a Pécs- Pest közötti IC vonatról írtam.

 

De viszont a te állításaidban is voltak valótlan dolgok!

Pl Mikor indul az a vonat ami Pécsről Siófokra közlekedik átszállás nélkül?Mert én az Elvirán nem találtam ilyet.

Balatonfüred felé is sokan mentek ,jó nem telet meg a vonat ,de amit biztosan tudok hogy a szívkórházba sok ismerősöm ment el ,és Badacsonyba is sokan jártak.

 

„Pár éve volt Pécs-Krakkow közötti vonat!Milyen jó is volt az...

el lehetett vele jutni Miskolcra Pécsről persze átszállás nélkül!Meg persze vissza!

Ami jó  praktikus és persze be is válik azt persze megszüntetik!

Mit jelent az, hogy "bevált"? Mennyi BP-en átutazó volt?”

 

Voltak páran!De ha nem is lettek volna ez a vonat  most is van Bp-Krakkó között.Pécsről is meg van az a vonat Pestig ami ment Krakkóba .Most akkor mért nem lehetne megint Pécsről indítani a vonatot?Azért mert egy két utasnak kényelmesebb lenne az utazása?Gondolom ez nem lenne plusz költség!Vagy tévedek?

 

A válaszaid többségében azt írtad hogy közvetlen járatokat azért szüntették meg mert állítólag kihasználatlanok voltak .Most akkor ez azt jelenti hogy az összes vonat ami kihasználatlan ,az meg fog szűnni?Vegyünk csak egy példát !Pécs-Pécsvárad!Az első és utolsó vonat megszűnt !Akik reggel 4-kor mentek ezzel a vonattal dolgozni azok a hatórási vonattal tudnak csak elindulni.Tehát aki korán ment dolgozni az nem vonattal hanem busszal kénytelen menni.És a vonatbérletet már nem veszi meg inkább a buszt választja.Tehát délutáni vonattal sem jön vissza mert buszbérlete van!Mivel a délutáni vonatok sem lesznek ezek után kihasználva .Ezért azokat is meg fogják szüntetni?Igen ez egy ördögi kör.kevesebb utas kevesebb vonat.Ezek után csak a  fővonalak fognak működni ,és a pestkörnyéki vonatok ahol a főnökök élnek?Az őket nem érdekli hogy Pécsváradról nem tud a munkás bejönni dolgozni .Sokan azért voltak kénytelenek ,felmondani a munkahelyüket mert  ,nem tudták megoldani a munkába járást.

 

A menetrendszerkesztésről csak annyit hogy ha értenének hozzá akkor nem lennének ennyire figyelmetlenek!Pl:Pécsről a 6.10-es IC dombóvárra ér 6.55-kor.A Bátaszékre a vonat 6.50-kor megy el.Vagy Szomobathely Nagykanizsa felől Kaposvárra 8.53-kor érkezik a vonat . 8.51-kor elmegy az a vonat a Fonyód Keszthely felé. A 8921 sz. vonat megszűnésével a barcs-Szigetvár felől nincs csatlakozás az IChez.De az is érdekes hogy 7 és 13 óra között nincs semmilyen vasúti összeköttetés Pécs-Szigetvár-Barcs között.De térjünk vissza Pécsváradra!Azért indul 18.29-kor a vonat hogy a barcsit lekéssék?Mért nem lehet 20 perccel korábban indítani a vonatot ?Mert akkor lehet hogy el lehet érni a barcsi vonatot ?

 

Na mindegy ez csak Én és az itteni emberek problémája!Ahova 30 percenként indulnak a vonatok és olyan vonatok amikre egy egyszerű paraszt fel sem mer ülni mert annyira korszerű!De mi meg lennénk elégedve a nyáron meleg ,télen hideg ,vagy meleg és füstős Bz-vel.de sajnos ez sincs.:((((

 

Bocsi ha hosszú voltam.

 

 

 

Előzmény: István Gyuri (118)
DVB Creative Commons License 2005.01.15 0 0 128

Szerintem itt a kolléga azt kérdezte Gyuri,hogy akkor miért nem lenne logikusabb Prága-Záhonynak az igazi nevén nevezni a gyermeket. Ugyanez volt a Rastislav utódja is. Bohumin-Záhony táblával, gyorsként a cseheknél,szlovákoknál, Sturovó-tól személyvonatként, aztán meg gyorsként Záhonyig. 3 vonatszám,mikor egy is elég lenne...

 

Lehet hogy a Hasekkal csak az a baj,hogy megdőlne az okosok "IC pályaudvart a Keletiből" elméletet. Pedig sokan szerették azokat a vonatokat,amelyekkel innen a 70-es felöl átszállás nélkül lehetett menni a 100-asra,120-asra... ex-Slovan, amikor a Pannónia erre járt stb.

 

Üdv.

DVB

Előzmény: István Gyuri (127)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.14 0 0 127

Marc Marc: Hogy lehetséges, hogy ha valamely vonat a Keletibe érkezik be, pár órán belül a Nyugatiból indul (vagy akár forditva) egy másik viszonylatban?

Úgy, hogy szerelvénymenetként átviszik egyik pu-ról a másikra. Itt is ez történik.

 

A MÁV mindenesetre nem keveset fizethet a CD-nek. :-(

Nem fizet neki, mert magyar szerelvény megy a 170 és a 174-es EC-ben is, az pedig "ellentételezi" ezt. (A Hasekban is van egy 1. osztályú magyar kocsi, de azt a keleti le, illetve felteszik (közben karbantartáson van)

 

Miként lehet, hogy bár a J. H. Expressz esetét nézve a szerelvényt cseh vagonok alkotják, ennek ellenére e nemzetközi vonatnak mégis Budapest a kiindulási állomása?

??? Egyik irányban Prága, a másik irányban BP a kiindulási állomása. Miért baj ez?

Van ennél még cifrább is. A Lehár EC - Traianus IC-ben is pörög két magyar kocsi, amit 3 naponta cserélnek benne, egybként Bécs-Temesvár között járkál.

 

* * * * *

Vissza a 70-71-eshez: új iránytáblák készültek el, amiket a hét elején helyeztek ki a vonatokra. (Igaz, ezeket sem forgatják sokan rajtam kívül...) Viszont hatalmas kontraszt van némelyik szerelvény színe és a hófehér új iránytáblák között...

Az egyik hernyóra viccesen ez van "felírva" (a kosz van letörölve az írással):

Ne mossatok le, a kosz tart össze

vasúti kocsi (aláírás)

No comment...

Előzmény: Marc Marc (126)
Marc Marc Creative Commons License 2005.01.14 0 0 126

Üdv mindenkinek! Véghez vinnék egy kis eszmefuttatást, ha hülyeséget irnék, javitsatok ki. Szóval: Tegnap, január 13-án este szemtanúja voltam Debrecenben (idevalósi vagyok), hogy a Bereg IC-t cseh vagonok alkotják. A 625-ös Bereg IC Záhonyból beér Bp-Keletibe 10.17-kor, a 278-as Jaroslav Hasek Ex indul Bp-Nyugatiból 14.10-kor Prágába. Aztán: a 279-es J. H. Ex megérkezik Prágából Bp-Nyugatiba 14.51-kor, a 626-os Bereg IC Bp-Keletiből indul 17.05-kor Záhonyba. A Bereg viszonylatjelző tábláján a J.H. expressz neve és viszonylata áll, rajta a Záhonyig tartó úttal. Hogy lehetséges, hogy ha valamely vonat a Keletibe érkezik be, pár órán belül a Nyugatiból indul (vagy akár forditva) egy másik viszonylatban? Több vonatpár közlekedik, vagy egyszerűen átvontatják azt az egyet egyik pu-ról a másikra? A MÁV mindenesetre nem keveset fizethet a CD-nek. :-( A másik: Miként lehet, hogy bár a J. H. Expressz esetét nézve a szerelvényt cseh vagonok alkotják, ennek ellenére e nemzetközi vonatnak mégis Budapest a kiindulási állomása? Lehet, nagy marhaságokat kérdezek, de valaki válaszoljon nekem! Előre is köszi! Sziasztok!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!