Krizsinknek "köszönhetően" pár hetecskét itt fog csüccsölni a JPW.
Idetolod aszta füstös szaros lottyatt seggidet, oszt maj felkaparászlak a szőnyegpadlóból, mert hogy nem fogni fox, hanem belediffundász maj....
(elötte mossá fület, de úgy, hogy két nappal azelött, hogy gyüsz, kis olajos-vizes wattát beledux, és dunsztkötést rax rá, indulás elött lewexed a dunsztot, és egy elegáns mozdulattal kirázod a hallójáratodból az évek alatt beszárattfülzsírt... jó lex majd karácsony este mécsesnek te Shrek-ivadék)
Árban, érzékenységben, minöségben és rengeteg mindenben. Autoban nem xoktak 40cm-es hsz-t alkalmazni. Ott nincs is igazán mély, inkább 60-100Hz de az jo sok. Az Eminence az PA cucc és mindenben jobb, mint egy autos hsz. No és jowal olcsobb azoknál. ))) Pesten az ELIMEX-nél lehet kapni. XIII. ker.
A 2226H is hangosítási cucc, és mégis a világ egyik legobb középsugárzójaként van nyilvántartva. Őszintén mondom neked, hogy semmi szükség újraírni a fizikát, nem kell itt már kitalálni semmit 70 év alatt már tökéletesen kikristályosodott, hogy mihez mit kell csinálni. 40 hz alatt nem fogsz találni hangosító cuccot, mert nincs szükség rá, hidd el nekem. A legalsó oktáv nem fog hiányozni senkinek. Ha gondolod, szívesen látlak nálam, hogy megtapasztald, hogy egy hangosító cuccokból épített hangszóró hogyan is szól 3 W-al meghajtva, a 40 Hz-es tartomány alatti hangok szinte teljes hiányával teljesen lineárisan, hangszínszabályzók nélkül. Ne a régi iskolai hangosítócuccokra gondolj, hidd el, hogy nem rosszak ezek a dolgok. Az Eminence motorokat például a 4000 párszáz dolláros ZU Druid dobozokban is megtalálod kissé modifikált formában, meg persze gitár és basszusgitár erősítőkben is, márpedig, ha ott jól szólnak, akkor hangosítási célokra is több mint megfelelőek, és a nagy gyártási darabszám miatt meg a hígend maszlag hiányából adódóan meglepően olcsón lehet belőlük egy több mint jóhangú rendszert építeni. itt találsz gyári ajánlásokat a LAB12-höz, olyat is, amelynek az alsó -3 dB-s pontja 25 Hz-nél van, és még nem is olyan nagy méretű dobozról beszélünk. Mert ugye cipelni is kell azt a 4 dobozt majd...
a teljesítményigény egyértelmű, de vajon melyik sub a megfelelő, ha egy tornaterem méretű nyitott sátrat akarok 4 hangfallal a négy sarokban úgy meghajtani, hogy a hangfal erejét ne csak hallani, hanem érezni is lehessen?
hát ezt szomorúan hallom, az a baj, hogy nem tudom elképzelni, hogy egy hangosítási cuccnak olyan szép hangja lehet mint egy profi hifi hangfalnak, olyan méllyel amit rendesen érezni lehet.
ezért gondoltam, hogy az auto subokkal próbálkozok...
na akkor most mi legyen?
tudsz nekem mutatni egy igazán erős subot amit ilyen téren tudnék használni?
megnéztem a JBL 2226H-t és biztos nagyot szól ez is, és tuti a lágy, meleg mély hangzás, viszont én egy amolyan bélrengetős fajtát keresek. nem rideg kattogósat, hanem igazán mélyre hatóat.
Nem beszélve az általában elég alacsony érzékenységükről, ami ahhoz, hogy szabadtéren vagy nagy teremben értékelhető hangerőt nyújtson, többezer watt erősítőteljesítményt tesz szükségessé.
Szerény ismereteim alapján olyat, hogy autóba való szubhangszóróból épít szobai vagy hangosítási célra hangdobozt, egy bizonyos elég alacsonyan levő igényszint felett nem csinál senki, mert ezeket a hangszórókat egyszerűen nem erre a célra tervezték, teljesen más a frekvenciamenetük, mint ami az autón kívül bármire jó lenne.
az a baj, hogy nincs összehasonlítási alap. sehol sem látok olyat hogy ilyen subokat mint pl Earthquake HoLeeS 15, Pioneer TS-W8102SPL, vagy a Soundstream XXX-18 rendesen hifi hanfalba építettek volna. így nem tudom meghallgatni a különbséget, de abban biztos vagyok, hogy igazán jól szólna :)
Mondj már egy olyan hangszert, ami 17-es hangot igényel? A hangosítástechnikában nem szoktak 40 Hz alá menni, mert van rá esély, hogy a hangszórókhoz közel álló emberek füle károsodást szenved. Egy átlagos rock vagy diszkózene meg szinte nem is tartalmaz 30-40 Hz alatti komponenst. nekem egy 388 mm-es JBL 2226H mélyközéppel megépített dobozom van, aminek az átvitele 40 Hz alatt szépen esik, de hidd el, hogy nincs hiány falrengető mélyekben, pedig van mihez viszonyítanom (csak felsorolásszerűen: TDL Studio 1m, JPW AP2, Mission 765i, Dynaudio Contour 1.3SE volt előtte). A falrengető mélyek inkább a membránmérettől és a megmozgatott levegő mennyiségétől jönnek sztem, ebben pedig a tölcséreseket nem lehet utolérni.
köszi a tippet, valahogy erősebbet keresek, és olyat, ami 15-18Hz-től már üt. azt szeretném, ha nem csak hallani, hanem érezni is lehetne a hangfal erejét. van még ötlet, mivel lehetne ezt megoldani?
a legjobb a Jack Hammer lenne, de az most kicsit drága gondolkozok még: mnc bomb Earthquake HoLeeS 15 Pioneer TS-W8102SPL Soundstream XXX-18 ilyeneken.
sziasztok, szeretnék építeni, egy egyedi tervezésű hangfalrendszert, és szükségem lenne egy kis segítségre. nem tudom eldönteni milyen sub-ot használjak alapnak. 200.000Ft körül melyik az a sub amit ha, egy hozzá tervezett profin kivitelezett ládában megszólaltatunk akkor az 500-1000 fős nyitott sátor és környékén a 4 ládából, erős alacsony freq mély, mindent átható hangja a betont is megremegteti. élő zene közben amikor a kétfenekű dob mély hangjait nemcsak hallják, hanem érzik is. és kell hozzá jó mélyközép is, a ringet meg a hangfal tetejére függőlegesen teszem, és esztergáltatok fölé, pont jó kúpot, ami szétszórja a magas hangokat 360 fokban.
szóval mit javasoltok? milyen sub képes erre a teljesítményre?