Pedig mekkora buli volt a sztrájk miatt egyszer végig csapatni egy classic Bhv-s ingával:) 2 éve lehetett mikor 5511 nem a kismaestral szerelvényéből állt hanem egy sima 5-6 kocsis classic Bhv-s ingát tettek rá. Lehet hogy szutyok ótvar volt, de valahol megvolt a maga hangulata. 40W-os izzók lágy fénye, feltörő meleg a hátamnál és a lábamnál, és csendben senki által nem zavartatva zötyögtünk. Mondjuk a maestral szerelvénye egyértelműen űberelte , de a csíkos Bhv jellegtelen hangulatromboló hideg színösszeállításű, zörgő beltere akkor sem kéne.
Tényleg inkább egy busz belsőterére hasonlítanak a postaBhv-k, de én is szívesebben utazom ezeken, mint a "Putri Express"-en alias Bhvkből összeállított egri inga.
"Egy nap Konfuciusz,Buddha és Lao-ce belekóstolnak egy életet jelképező ecetes hordóba.Az élet helyes szabályozásáról elmélkedő Konfuciusz savanyúnak találja az ecetet. Az életet végeláthatatlan szenvedésnek felfogó Buddha keserű ízt érez.Az életet fenntartások nélkül elfogadó, a harmóniát és a békességet kereső Lao-ce az ecetet is édesnek érzi."
Gondolkozzatok el ezen,s az ecet helyébe képzeljétek a Postabhvkat....!
Hát szerintem amikor van egy posta bhv igaz hogy kicsit kényelmetlen az a merev műanyag ülés hosszú távon és szűk az elrendezés de mégis komfortosabb mint a sima bhv ami bűzlik szakadt az ülés és az ablakok szigetelésén dől be a hideg. Ráadásul a fűtőtest( már ha működik) iszonyúan felmelegiti a bőrülést Szó szerint éget...
"A menetidő csökkenéssel javul a személyszállítási szolgáltatás a Budapest és Eger között közlekedő sebesvonatok többségénél, illetve a Baja és a Szekszárd felől Budapestre közlekedő Gemenc InterCity-k esetében is". A javulás mértéke számomra pillantnyilag még nem ismert....
Ez viszont nem látvány, hanem ilyen már létezik, a nyáron felújított kerékpárszállítókban.
Ennek a toldozgatásnak amúgy nem vagyok a híve, nézd meg, a posta Bhv-k milyen színvonalú felújításra sikerültek. Felújítani olcsóbb, Dunakeszinek is kell a munka, de szerintem a posta Bhv-k selejtezése is 10 éven belül szükséges lesz. Nagyjából dupla ennyi lenne egy vadonat új személykocsi ára, de az akár 30 évet is kibírna megfelelő karbantartás mellett és nem ilyen holmi gánymunka lenne. A 3G-s IC projektről is hasonló a véleményem - sajnos.
Nagyon kényelmes kocsik, már akkor tetszettek, amikor még a Keletihez tartoztak. Volt olyan menetrendi év, amikor erősítésként vasárnap délután az újhelyi gyorsokban is előfordultak. De jártak ezek Starján felé is.
Igen és a Kassa-Miskolc(Füzesabony) személyekben is elég gyakran lehetett találkozni velük. Meg a csabaiak kocsijai egy Debrecen-Füzesabony vonatpárba is fordultak azt hiszem az előző menetrendi évben.
Lesz rajta egy erősítés is, csak azt a másik fordában kell keresni. Szóval 4B + 1A kocsi.
Aztán lesz még egy érdekesség, reggel a a 6:31-es és a 7:33-as személyt is a helyi inga csinálja, vagyis 7 óra körül (a 6:50-es gyors és a 7:08-as debreceni személy között) szerelvénymenetben vissza fog térni Füzesabonyból Egerbe. Ez adhat arra magyarázatot, miért is indul tök értelmetlenül, két perccel később.
Ezt viszont ha meghírdetnék, gyakorlatilag 10 percenként lenne személyvonat a reggeli csúcsban Egerbe.
Maradjunk annyiban hogy minden jobb nem csak a bautzeniek. Meg lehet nézni egy debreceni 20-35-öst. Mondjuk a bautzenieket mindíg is szerettem. Kár hogy vége a diák életnek... Legalábbis egyelőre.
Menetrendváltástól úgy néz ki, az 5502 – 5505 és az 5508 - 5519-es vonatokat békéscsabai kocsikból állítják ki, vagyis bautzeniek lesznek (1 db 19-80 + 3 db 20-80). És a legjobb: utóbbi vonatpár a menetrend szerint csak 2.o kocsikkal közlekedik, vagyis a bolhásba is be lehetlesz ülni felár nélkül.
Ezek azért nagyságrendekkel jobb állapotban vannak, mint a miskolci kohószökevények.