Én egy maratont hajtottam annakidején, mikor 9800 volt a keravillban.
A Fékhatással kapcsolatban voltak fennatartásaim. Tudniillik a krómozott acélfelnin az enyhén szólva nem a legjobb. Ennél a női váznál a "furfangos" bowden elvezetés még ront a helyzeten. Egyébként egy masszív gépezet.
Igen valóban szép állapotú bringa.Én is eredetinek látom,talán csak az ülés kivétel.Az enyémen leglábbis nem ilyen volt,meg a szerszámos kistáska és a pumpa hiányzik.
A csomagtartón enyhe meghajlás látszik.(Lehet ráült nagyobb testű gyermek)
Ezért a kerekét nézd meg, hogy nincs benne 8-as.Elég gyenge ezeknek a ráfja.
Megéri szerintem is.Ritka már ilyen állapotban és nem is drága.
Azt ugye tudod,hogy elől egy lánckerék van,hátul meg öt.Vagyis csak 5 sebességes.
Léteznek 10 sebességes Csepel Marathonok is ill. Csepel Apollo.
Nem a képen látható kerékpárról van szó,ezt csak letöltöttem.Ugyan ilyen csak még szebb,a matricák,festés,króm minden sértetlen.Kifogom próbálni,ha kicsi írok.
A nyeregvázcső hosszát adják meg kerékpár katalógusokban vázméretként.
Tudni kellene,hogy te hány cm magas vagy.
Ha 165 172cm magas vagy akkor 53 54 55cm
172 180cm magas vagy akkor 56 57cm vázméret az ajánlás.
(A vázméret a képen jelölve van.)
A legegyszerűbb az, ha kipróbálod a bringát.
A lábad nem érhet bele kormányba kanyarodáskor,és nézd meg,hogy az ülést fel tudod húzni addig,hogy kinyújtottt lábbal tudj tekerni.
Az általad csatolt képen egy női Csepel Marathon látható,ez hobby országúti jelegű bringa.
A kormányt nem lehet felhúzni csak 2-3cm-ert,ebből az következik,hogy rá kell dőlni a kerékpárra,ami nem túlzottan kényelmes hosszú távon.(Cserébe a légellenállása kisebb egy túra kerékpárhoz képest vagyis kisebb erő befektetéssel halodol vele.)
Én sem vagyok szakértő,de tavaly egy barátomtól kaptam egy hetvenhét éves csodát.Magam letisztítottam,lefestettem,krómoztattam,esztergáltattam,ülést,csengőt,lámpát vásároltam,küllőztettem,stb.Szóval ídőt,pénzt,fáradságot nem sajnáltam. Nekem tetszik a végeredmény,jóidőben,ünnepnapon még használom is.Tehát szerintem azért az Ön kerékpárja sem egy értéktelen lom.
Most már van vagy tíz csepel a mühelyemben amiből még ötöt szeretnék hadra fogható állapotba hozni,köztük egy gyönyörű női huszonhatost a feleségemnek.Javallom Önnek is,keressen egy huszonhatost a Kedves Nejének, és biztos vagyok bent,hogy a kettő együtt erőssen jól mutat!
Igazán arra lettem volna kíváncsi,hogy valaki használt e már króm festéket,hiszen több félét is találni a neten.
Én is krómoztattam már egy kerékpárhoz alkatrészeket Pécsen,nekem inkább az volt a problémám ,hogy három hónapot vártam rá.Reálisnak tartottam tizenhárom ezret a kormány,fékkar és rudazat,a lámpatartó és a lámpakeret a hajtókar és lánckerék és az üléstartó cső krómozásáért.
Néhány, kizárólag saját használatú gépet már építettem. Egyik sem volt igazán nagy durranás. se nem retro, se nem különleges. egyszerűen használható gépek.
Most a kezem ügyébe került egy 20-25 éves lemezpapucsos KTM. Azt szeretném újjáépíteni.
Mindjárt az elején megakadtam. A régi bowdenvezetés nem felel meg annak, amire szánom.
Keresek olyan régi bilincseket, ami egyben bowdenház támasz is. A régi csepeleken volt hasonló.
Sajnos házilag nem lehet krómozni.Ha igényesen szeretnél felújítani egy kerékpárt ezt krómozásra szakosodosott üzemekkel tudod elvégeztetni.Nem olcsó a dolog.
A rozsdát én több módszerrel szoktam eltávoltani.
Kézzel, drótkefével lejön a vakrozsda,viszoló vászonnal fémtisztára le tudod takarítani az alkatrészt.
Használhatol rozsdamaró vegyszert,azzal csak be kell kenni a rozsdás felület.(Előtte zsírtalanítani kell.)
Vigyázz nehogy a szemedbe fröccsenjen ill. gumikesztyű is szükséges.(Háztártási boltban kapható rozsdamaró folyadék)
Nekem az a véleményem,hogy kicsi mértékű korrózió elfogadható.Ahogy ez ember bőre is ráncosodik az öregséggel,a veterán gép is mattul,rozsdál.Látszik rajta az idő. :-)
(Attól is függ,hogy mennyire nedves helyen volt tárolva.)Ha barna az egész a rozsdától az szerintem se érdemes úgy hagyni,érdemes felújítani.(De ha túlzottan megette rozsda és vékonyabb lett a fém, nem fogja bírni a használtból eredő terheléseket.)
Ha nem túl ritka a kerékpár (pl.Csepel Túra) gazdaságosabb ha keresel egy szebb állapotban megmaradt példányt és nem kell krómoztatni. :-)
Van egy Bosch lámám,de amint a képen látható a kapcsolójáról letörött a fül.Esetleg valaki tudna segíteni a probléma megoldásában?Ezen kívül meg szeretném megtudni,hogy ki mit csinál a valaha nikkelezett,de ma már teljesen rozsdás alkatrészekkel.Gondolok itt a kormányra,az első fék alkatrészeire vagy az ülésre.
A kérdés sokakat érint, hogy mégis milyen világítás illik korban megfelelően egy öreg kerékpárra.
F&S szaki már irányvonalában vázolta a különböző lámpafajtákat.
Az első kerékpárlámpák valóban a gyertyalámpák voltak amelyek kicsinyített másai voltak a lovaskocsikon már korábban alkalmazottaknak.
Ilyet tettek az első futógépekre is már.
De a kezdetekben már gyorsan kifejlődtek a különböző világítási eszközök a kerékpárra és motorokra is..
Tessék megkapaszkodni!! A Milleneum tiszteletére kiadott Magyar Iparról szóló könyvben találtam ezt a reklámot:
Aki figyelmesen nézi és olvassa - az kifejezetten kerékpárra készített világításokat talál ezen a magyar lámpagyári hirdetésen! és ott a villamos világítás már!!! igaz anódtelepről, de elektromos!!
Vagy nézzük a szintén még az 1800-as évek végét az első magyar kerékpárgyár (Adria) katalógusában olajlámpák nagy választékát kínálják:
A 14-15-ös német Stukenbrok katalógusa már teljes palettát kínál a kerékpárvilágításból, ugyanis gyertya, olaj, petróleum, acetilén, elem lámpák mellett már megjelenik a dinamó is!!!
Azt is meg kell említeni, hogy a dinamó elvét Jedlik Ányos magyar bencés rendi fizikatanár 1861-ben fedezte föl igaz Siemens szabadallmaztatta öt évvel később...
..
Mint látható a bőséges kínálatból, már évekkel korábban készülhettek acetilén és egyéb lámpák..
Bosch első dinamója "csak" 1923-ban jelenik meg:
Tehát arra a kérdésre, hogy mit tegyünk egy 39-es kerékpárra elfogadható F&S szaki javaslata, hogy egy Bosch vagy hasonló bármely más dinamós-elemes világítás az elegáns:
de egész nyugodtan tehet acetylén lámpát is, mert a többi egyéb lámpával együtt változatlanul kaphatóak voltak a 2.vh-ig....
Aki pedig csemegézni akar különböző korok kerékpár alkatrészei között tudom ajánlani az MGYVK portálját. Napokig lehet böngészni... Csak regisztrálni kell - ingyenes teljesen..:)
Én azt olvastam,hogy elszőr viaszgyertyás lámpák voltak ezeket követte az olajlámpa,majd a húszas évektől jöttek a karbidlámpák.A dinamós lámpák a 30-as évek után jeletek meg.
Ha valaki jobban tudja,ki lehet javítani,nem haragszom meg érte. :-)
Véleményem szerint a Bosch lámpa passzol jobban korban a gépedhez.