Keresés

Részletes keresés

tothpeti72 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 68339

Én egy maratont hajtottam annakidején, mikor 9800 volt a keravillban. 

A Fékhatással kapcsolatban voltak fennatartásaim. Tudniillik a krómozott acélfelnin az enyhén szólva nem a legjobb. Ennél a női váznál a "furfangos" bowden elvezetés még ront a helyzeten. Egyébként egy masszív gépezet.

Előzmény: kucum (68334)
kucum Creative Commons License 2016.11.27 0 0 68338

Nem ez bringa,csak ezt a képet találtam.Azon nem ilyen ülés van,az a képen láthatónál jobb állapotban van.

Előzmény: F&S (68337)
F&S Creative Commons License 2016.11.27 0 0 68337

Nincs mit!

Igen valóban szép állapotú bringa.Én is eredetinek látom,talán csak az ülés kivétel.Az enyémen leglábbis nem ilyen volt,meg a szerszámos kistáska és a pumpa hiányzik.

A csomagtartón enyhe meghajlás látszik.(Lehet ráült nagyobb testű gyermek)

Ezért a kerekét nézd meg, hogy nincs benne 8-as.Elég gyenge ezeknek a ráfja.

 

Megéri szerintem is.Ritka már ilyen állapotban és nem is drága.

 

 

Azt ugye tudod,hogy elől  egy lánckerék van,hátul meg öt.Vagyis csak 5 sebességes.

Léteznek 10 sebességes Csepel Marathonok is ill. Csepel Apollo.

 

Üdv.:

Laci

Előzmény: kucum (68334)
kucum Creative Commons License 2016.11.27 0 0 68336

Nem a képen látható kerékpárról van szó,ezt csak letöltöttem.Ugyan ilyen csak még szebb,a matricák,festés,króm minden sértetlen.Kifogom próbálni,ha kicsi írok.

Előzmény: gepesz (68335)
gepesz Creative Commons License 2016.11.27 0 0 68335

Ezen nem gondolkodnék.

Olyan szép.

Vedd meg.

Ha nem kell írj egy mailt, ha postázzák, vagy futárral elküldik megveszem.

fabing1kukacgémélpontcom

Előzmény: kucum (68332)
kucum Creative Commons License 2016.11.27 0 0 68334

Köszi! Hobby célból szeretnék egy régebbi Csepelt,és ez teljesen gyári állapotú!Hibátlan rajta minden,elmegyek kipróbálom! Üdv!

Előzmény: F&S (68333)
F&S Creative Commons License 2016.11.27 0 1 68333

 

Szia Kucum!

 

A vázméret le kellene mérni mérőszalaggal.

A nyeregvázcső hosszát adják meg kerékpár katalógusokban vázméretként.

Tudni kellene,hogy te hány cm magas vagy.

Ha 165 – 172cm magas vagy akkor   53 – 54 – 55cm

     172 – 180cm  magas vagy akkor  56 – 57cm vázméret az ajánlás.

(A vázméret a képen jelölve van.)

 

A legegyszerűbb az, ha kipróbálod a bringát.

A lábad nem érhet bele kormányba kanyarodáskor,és nézd meg,hogy az ülést fel tudod húzni addig,hogy kinyújtottt lábbal tudj tekerni.

 

Az általad csatolt képen egy női Csepel Marathon látható,ez hobby országúti jelegű bringa.

A kormányt nem lehet felhúzni csak 2-3cm-ert,ebből az következik,hogy rá kell dőlni a kerékpárra,ami nem túlzottan kényelmes hosszú távon.(Cserébe a légellenállása kisebb egy túra kerékpárhoz képest vagyis kisebb erő befektetéssel halodol vele.)

 

Üdv.:

Laci

 

Előzmény: kucum (68332)
kucum Creative Commons License 2016.11.27 0 0 68332

Sziasztok! Egy ilyen gép van eladó 12000-ért.A kérdés hogy férfinek méretben kényelmes lehet?

Köszönettel!

József Faggyas Creative Commons License 2016.11.27 0 0 68331

Üdv Gépész Úr!

Én sem vagyok szakértő,de tavaly egy barátomtól kaptam egy hetvenhét éves csodát.Magam letisztítottam,lefestettem,krómoztattam,esztergáltattam,ülést,csengőt,lámpát vásároltam,küllőztettem,stb.Szóval ídőt,pénzt,fáradságot nem sajnáltam. Nekem tetszik a végeredmény,jóidőben,ünnepnapon még használom is.Tehát szerintem azért az Ön kerékpárja sem egy értéktelen lom.

Most már van vagy tíz csepel a mühelyemben amiből még ötöt szeretnék hadra fogható állapotba hozni,köztük egy gyönyörű női huszonhatost a feleségemnek.Javallom Önnek is,keressen egy huszonhatost a Kedves Nejének, és biztos vagyok bent,hogy a kettő együtt erőssen jól mutat!

Előzmény: gepesz (68322)
József Faggyas Creative Commons License 2016.11.27 0 0 68330

Üdvözlöm László!

Köszönöm a válaszát.

Igazán arra lettem volna kíváncsi,hogy valaki használt e már króm festéket,hiszen több félét is találni a neten.

Én is krómoztattam már egy kerékpárhoz alkatrészeket Pécsen,nekem inkább az volt a problémám ,hogy három hónapot vártam rá.Reálisnak tartottam tizenhárom ezret a kormány,fékkar és rudazat,a lámpatartó és a lámpakeret a hajtókar és lánckerék és az üléstartó cső krómozásáért.

Előzmény: F&S (68321)
sewill Creative Commons License 2016.11.26 0 0 68329

Szervusz Gepesz!

 

Szeretnék érdeklődni, hogy hol krómoztattad le ilyen szépen az kerékpár alkatrészeidet.

 

Köszönettel: sewill

Előzmény: gepesz (64549)
mzricsi05 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 68328

Szia!Érdekes bicaj....Ha esetleg eladó lenne,írj és privátban megbeszéljük!mzricsi05@gmail.com

Előzmény: cajonga (68327)
cajonga Creative Commons License 2016.11.24 0 0 68327

Sziasztok,.

  Erre  tettem szert  egy  eresz  alatt.

 Tudna  valaki nekem  erről egy közelebbit mondani?  miféle, kiféle  bicaj ez?

 Köszönettel, Cajonga

harsanyip Creative Commons License 2016.11.24 0 0 68326

Agyváltós Puchokon volt sokáig olyan. Amik Torpedo Dreiganggal vannak szerelve.

Előzmény: tothpeti72 (68325)
tothpeti72 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 68325

Szervusztok.

 

Néhány, kizárólag saját használatú gépet már építettem. Egyik sem volt igazán nagy durranás. se nem retro, se nem különleges. egyszerűen használható gépek.

 

Most a kezem ügyébe került egy 20-25 éves lemezpapucsos KTM. Azt szeretném újjáépíteni.

Mindjárt az elején megakadtam. A régi bowdenvezetés nem felel meg annak, amire szánom.

Keresek olyan régi bilincseket, ami egyben bowdenház támasz is. A régi csepeleken volt hasonló.

Ahol eddig kerestem, csak néztek rám nagyon. 

Van valakinek ötlete, merre induljak?

 

Köszönöm.

gepesz Creative Commons License 2016.11.22 0 0 68324

Ha még egyszer rám tör ilyen roham, mert belebotlok egy régi tetszetős kerékpárba, akkor csak megtörölgetem, felpumpálom és kész.

De nem igen lesz ilyen.

Kerékpározni sem szoktam.

Csak leírtam a hogyjártamot.

Majd dönt a kolléga, ahogy dönt.

Előzmény: F&S (68323)
F&S Creative Commons License 2016.11.22 0 0 68323

Ez is egy nézőpont.

Viszont fel lehet úgy is fogni a dolgot,hogy egy szép WM bringád lett ami nem jön szembe veled az utcán.

Ha összehasonlítjuk a veterán autók és motorkerékpárok restaurálásával, az is felfogható értelmetlenek.

Egy Pannónia sem fog úgy menni mint egy új Suzuki vagy Honda.(És mégis milyen sok pénzt kérnek értük.)

Én például mindig szerettem volna egy Pannóniát.Tetszik a hangja ill.a kinézete,egyszerűsége.

Jó érzéssel tölt el,hogy egy magyar biciklivel közlekedem,vagy akár motorral ha lenne...

100.000Ft nem kevés,de egy jobbfajta új kerékpár is ennyibe kerül kb.

 

Egyébként teljesen meg tudlak érteni,ha nem tudja kihasználni az ember nem érdemes vagyonokat beleinvesztálni. :-)

 

 

Üdv.:

Laci 

 

Előzmény: gepesz (68322)
gepesz Creative Commons License 2016.11.22 0 0 68322

Én nem vagyok hozzáértő, de tavaly belezuhantam egy ilyen felújításba.

Elmesélem.

Megtetszett egy lepusztult női WM.

- Homokfúvózás

- Crómoztatás

- Rozsdamentes küllők

- falcos gumik

- Tartozékok beszerzése (szerszámos táska, pumpa, pumpataró, nyereg bőr felújítás, Bosh dinamó, stb)

A vége az lett, hogy túltoltam a biciklit. Túl lett újítva.

Ráadásul a nejemnek csináltam. Neki pedig nagy (28). Nem tudja használni.

Lett egy 100 000.- forintba kerülő mégis értéktelen, lom a garázsba.

Én így jártam.

Tanúságnak írtam. Hátha hasznod lesz belőle.

Előzmény: József Faggyas (68317)
F&S Creative Commons License 2016.11.22 0 0 68321

Üdv,József!

 

Sajnos házilag nem lehet krómozni.Ha igényesen szeretnél felújítani egy kerékpárt ezt krómozásra szakosodosott üzemekkel tudod elvégeztetni.Nem olcsó a dolog.

 

 

A rozsdát én több módszerrel szoktam eltávoltani.

Kézzel, drótkefével lejön a vakrozsda,viszoló vászonnal fémtisztára le tudod takarítani az alkatrészt.

Használhatol rozsdamaró vegyszert,azzal csak be kell kenni a rozsdás felület.(Előtte zsírtalanítani kell.)

Vigyázz nehogy a szemedbe fröccsenjen ill. gumikesztyű is szükséges.(Háztártási boltban kapható rozsdamaró folyadék)

 

Nekem az a véleményem,hogy kicsi mértékű korrózió elfogadható.Ahogy ez ember bőre is ráncosodik az öregséggel,a veterán gép is mattul,rozsdál.Látszik rajta az idő.  :-)

(Attól is függ,hogy mennyire nedves helyen volt tárolva.)Ha barna az egész a rozsdától az szerintem se érdemes úgy hagyni,érdemes felújítani.(De ha túlzottan megette rozsda és vékonyabb lett a fém, nem fogja bírni a használtból eredő terheléseket.)

 

Ha nem túl ritka a kerékpár (pl.Csepel Túra) gazdaságosabb ha keresel egy szebb állapotban megmaradt példányt és nem kell krómoztatni. :-)

 

Üdv.:

Laci

 

 

Előzmény: József Faggyas (68317)
H2S Creative Commons License 2016.11.21 0 0 68320

Üdv Szaki!

 

Nekem volna esetleg egy WM cserém a gépre, ha érdekel, keress légyszi a hezsers kukac gmail pont com címen.

 

 

Előzmény: kétkerekes (68308)
harsanyip Creative Commons License 2016.11.21 0 1 68319

Épp 150 éve szabadalmaztatták a pedálos kerékpárt

Nézze meg, milyen szép volt a beadott tervrajz! Tovább »

forrás: Index.hu

F&S Creative Commons License 2016.11.21 0 0 68318

Nincs mit.Örülök,hogy segíthettem.

Előzmény: József Faggyas (68316)
József Faggyas Creative Commons License 2016.11.21 0 0 68317

 

Van egy Bosch lámám,de amint a képen látható a kapcsolójáról letörött a fül.Esetleg valaki tudna segíteni a probléma megoldásában?Ezen kívül meg szeretném megtudni,hogy ki mit csinál a valaha nikkelezett,de ma már teljesen rozsdás alkatrészekkel.Gondolok itt a kormányra,az első fék alkatrészeire vagy az ülésre.

 

József Faggyas Creative Commons License 2016.11.21 0 0 68316

Köszönöm a válaszát kedves László.

Előzmény: F&S (68310)
József Faggyas Creative Commons License 2016.11.21 0 0 68315

Köszönöm,a felvilágosítást!

 

Előzmény: pazolta (68311)
jozanparasz Creative Commons License 2016.11.21 0 1 68314
zsoller1965 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 68313

Üdvözlök Mindenkit!

Egy hibátlan Csepel Toldi nyaktáblára lenne szükségem, ha valakinek van eladó kérem jelezze!

Köszönöm.

pazolta Creative Commons License 2016.11.21 0 0 68312

Bocs futógép helyett velocipédet akartam írni..

Előzmény: pazolta (68311)
pazolta Creative Commons License 2016.11.21 0 1 68311

Hali!

 

A kérdés sokakat érint, hogy mégis milyen világítás illik korban megfelelően egy öreg kerékpárra.

F&S szaki már irányvonalában vázolta a különböző lámpafajtákat.

 

Az első kerékpárlámpák valóban a gyertyalámpák voltak amelyek kicsinyített másai voltak a lovaskocsikon már korábban alkalmazottaknak.

Ilyet tettek az első futógépekre is már.

De a kezdetekben már gyorsan kifejlődtek a különböző világítási eszközök a kerékpárra és motorokra is..

Tessék megkapaszkodni!! A Milleneum tiszteletére kiadott Magyar Iparról szóló könyvben találtam ezt a reklámot:

Aki figyelmesen nézi és olvassa - az kifejezetten kerékpárra készített világításokat talál ezen a magyar lámpagyári hirdetésen! és ott a villamos világítás már!!! igaz anódtelepről, de elektromos!!

Vagy nézzük a szintén még az 1800-as évek végét az első magyar kerékpárgyár (Adria) katalógusában olajlámpák nagy választékát kínálják:

A 14-15-ös német Stukenbrok katalógusa már teljes palettát kínál a kerékpárvilágításból, ugyanis gyertya, olaj, petróleum, acetilén, elem lámpák mellett már megjelenik a dinamó is!!!

Azt is meg kell említeni, hogy a dinamó elvét Jedlik Ányos magyar bencés rendi fizikatanár 1861-ben fedezte föl igaz Siemens szabadallmaztatta öt évvel később...

 

..

Mint látható a bőséges kínálatból, már évekkel korábban készülhettek acetilén és egyéb lámpák..

Bosch első dinamója "csak" 1923-ban jelenik meg:

 

Tehát arra a kérdésre, hogy mit tegyünk egy 39-es kerékpárra elfogadható F&S szaki javaslata, hogy egy Bosch vagy hasonló bármely más dinamós-elemes világítás az elegáns:

de egész nyugodtan tehet acetylén lámpát is, mert a többi egyéb lámpával együtt változatlanul kaphatóak voltak a 2.vh-ig....

 

Aki pedig csemegézni akar különböző korok kerékpár alkatrészei között tudom ajánlani az MGYVK portálját. Napokig lehet böngészni... Csak regisztrálni kell - ingyenes teljesen..:)

 

 

http://veterankerekpar.gportal.hu/gindex.php?pg=27045820&gid=2446202

Előzmény: József Faggyas (68309)
F&S Creative Commons License 2016.11.21 0 1 68310

Üdv. József!

 

Én azt olvastam,hogy elszőr viaszgyertyás lámpák voltak ezeket követte az olajlámpa,majd a húszas évektől jöttek a karbidlámpák.A dinamós lámpák a 30-as évek után jeletek meg.

Ha valaki jobban tudja,ki lehet javítani,nem haragszom meg érte.  :-)

Véleményem szerint a Bosch lámpa passzol jobban korban a gépedhez.

 

Üdv.:

Laci

Előzmény: József Faggyas (68309)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!