Üdvözlet.Jofi mester segítségével hozzájutottam egy réginek látszó német váltóhoz.Segitsetek beazonosítani.
A feliratok:Lizenze Unter DRP és van ez az opel embléma mellette a három kör egyben.Annyi már sikerült megtudni,hogy a DRP a Deutsch Reispatent rövidítése. H kulisszás három előre egy hátramenet.
Ha az adagoló elemről gázolaj szökik az már nagy baj de a tápszivattyú is ki szokta mosni az olajat az adagolóelem házából de ezek mind hibák ! Hortobágyi adagolós jó szaki megoldja ezen hibákat !
Az adagolóval kapcsolatban nagy a zavar a fejemben:Pontosan hová kell olajat tölteni és honnan kell leereszteni?
Magán az adagolón van két csavar, az alsót leeresztőnek gondolom, a másik a tápszivattyútól balra az alkatrész katalógus szerint túlfolyó és egy kis cső csatlakozik hozzá.
Ez a kis cső amikor elhoztam a traktort, a regulátor oldalán levő két csavar közül a felsőre volt téve.
A katalógus és a netes képek alapján leírom az elképzelésemet, aztán javítsatok ha nem jó.
Adagoló alsó csavar - olaj leeresztő
Adagoló tápszivattyú melletti csavar - túlfolyó az adagolóelemekból kiszivárgó gázolaj távozására
regulátor alsó csavar - szintén olajleeresztő
regulátor felső cavar - olaj nívó
Kíváncsi leszek milyen messze járok az igazságtól.
Agrobíró Szlovákiából elküld mindent amit akarsz ,még választhatsz is eredeti Cseh vagy utángyártott alkatrészt akarsz ,a Csehet javaslom ! Imélben megírod neki mit szeretnél ha nem ért valamit felhív telefonon ,magyarul beszélnek és a magyar posta hozza házhoz és forintal fizetsz !
Előre is bocsi, de még biztos lesz kb. ezer kérdésem, ahogy haladok előre a traktor felújításával.
Sajnos sok olyan dolog van ami nem eredeti, vagy meg van tákolva. A légszűrőház például tartó helyett be volt betonozva, kíváncsi lennék, hogy cseréltek benne olajat.
Függesztőkar is Mtz- re való, az is tropa, csinálnom kell másikat, mert sajátját nem találtam.
Ha valakinek van eredeti, és megmérné nekem csapszegfuratok közötti távolságot, nagyon megköszönném.
A kerék is tákolt: Zetor csillagra KRAZ felni felhegesztve, kicsit érdekes.
Üdv!! Az az un. Zetormatic ami ha megcsúszik a kerék szántáskor ráemelaz ekére ezáltal ráterhel a kerékre. Feszítővassal próbáld megterhelni meg kéne emelnie a hidraulika karokat.
Biztosan gyári dolog, mert ahova a támasztóorsót bekötöd, az a csap egy torziós tengelyre csatlakozik.
A csap elfordulásával nyomja meg a szelep végét, csak nem tudom miért.
Teszek fel róla képet, ha engedi a fórum.
Az enyém egyébként egy igazi öszvér, a motor 4701-es, a többi 3011, a kormány átalakítva orbitra, csak sajnos a kihelyezett hidraulika csatlakozóra van kötve, most kerül fel rá egy Zil szervoszivattyú önálló tartállyal.
Még egy kérdés. Milyen olajakat használtok a motorba és a váltóba?
Helló márkatárs ! Hát nekem ott nincs semmilyen szelep ,az valami kókányolás vagy a kihelyezett munkahenger valami szelepe ! De az is lehet azzal lehet lezárni a hárompontot ne eresszen le ! Újabban divat még az mtz-ken is egy pótszelep ami lezárja a munkahengert !
Tulajdonosa lettem egy Zetor 3011-nek. A gép cirka 60 éves, ami egyrészt király, másrészt a fellelhető szervíz dokumentáció kevés. Beleolvastam a fórumba, szerencsére sok itt a hozzáértő, így a segítségüket kérném.
A támasztóorsó bekötési pontja alatt van egy hidraulikus szelep, aminek nem tudom a funkcióját.
Persze ha van valakinek magyar nyelvű szervízkönyve, azt is nagyon megköszönném.
Vettem egy sachs stamo 96-os motorral szerelt, 120cm széles, alternáló kaszát. Hézagállítás, kondenzátorcsere, megszakító érintkezők felcsiszolása után el is indult.
Milyen olajat tegyek a hajtásba? 20 éve biztos nem volt lecserélve. Késeket hogy kell beállítani?