"Azért nem veszek újat, mert nem ér 4 milliót ez az autó."
sztem ezzel sokakat szíven döftél! :) egyébként új vételárban ok. a Bravo -sztem! mutass a kategóriában (VW,OPEL pl.) olyat, ami ilyen felszereltséggel (digitklíma, sötétítés, mp3, 17-es malomkerék Conti gumikkkal stb..) ennyibe kerül? jahh, hogy 2 millával mind több. a Bravo nem azért olcsóbb mert degradálva van a piacon. nálunk egyszerűen így árazták be.. akkor még nem is beszéltünk a design, a vezethetőségi élményről..
egyébként mi a helyzet a géppel, a dealer menyecske vár még rád? :)
a Picassoban nincs olyan "ropogós" érzés az A oszolpok felől? anno hezitáltam a Zafi és a Pikaccsu között, végül a német tank felé hajlottam.. annak ellenére , hogy nem szeretem a dízelt valszeg jobb választás lett volna a bódés hdi, mint a picit a bódéhoz alulmotorizált benzines dajcse motor.. bár 9 évig happy volt a csálád így is. mikor leadtam a Bravo vételekor, gyakorlatilag aznap ráröppent vki. :)
Az asszony használ időnként a munkahelyén egy Mazda BT 50-et, néha terepen is.(mintavétel kutakból)
Imádja, nagyon könnyen kezelhető,jól kilátni belőle, nagyon jól megy, de látjuk, hogy milyen költséges a fenntartása, szervizeltetése. Hihetelen összegeket kérnek el a karbantartásra a szervizek. És bizony a terepen kopik is a technika, van mit cserélni rajta, ha ott használják folyamatosan.
Nem tudom, hogy adott user mit, mennyit és hol tankolt bele. Elvileg semennyi szennyeződés nem lehetne a tankban, de nyilván azért akad, nem véltelen a benzinszűrő beiktatása a gyártók által. Amúgy a bravo ritka madár szerintem ezzel a tankba épített cserélhetetlen szűrővel (már ha jól tudom hogy ott van?!?). átalában van a kocsikban üzemanyagszűrő és időközönként cserélni is kell (kb. minden második harmadik olajcserénél).
Én nem tankolok 50%ban etanolt mert félek hogy megeszi a gumitömítéseket. De ha előjön a szokás tünet (kb évente) akkor kap 6 litert egy tankhoz. A benzinben alapból is van 4% etanol így az adott tankra vetítve kb 15%-os a keverék arány. Úgy olvastam 20%-ig egyébként nyugodtan lehetne keverni.
Én úgy vélem a bravo probléma nem valamilyen darabos szennyező anyag eltömődésétől van inkább például víztől, ami az etanol hatására feloldódik és az üzemanyaggal együtt a hengeren át távozik.
Nyilván ki lehetne nyomozni a problémát, de mivel a megoldás igen egyszerű és relatív tartós is, nem éri meg foglalkozni vele.
Egyik haveromnál láttam egy Mazdát, vadrácsos verzió, zárható dobozzal hátul, ő keményen airsoftozik és ezért kellett neki. Nekem annyira nem lenne rá szükségem, lehet elég lenne majd egy városi terepjáró, nyáron még nézegettük a Chevi Captivát, 3-4 körül láttuk de sok nincs belőlük eladó, aztán nem forszíroztuk a kérdést tovább...
Nekem olyan szempontból szerencsém van, hogy nem kényszer a robogózás, hanem egyszerűen szeretem és ez kapcsolódik nálam az ésszerűséggel is.
A napi munkába járásom során keresztül kell mennem a Nagyfalun, mondjuk ritkán a legnagyobb forgalomban, de robogón az sem gond. (XI.ker-ből járok a X.ker-be)
Ha esik az eső nem indulok el kétkerekűvel még nyáron sem, ha visszaúton kapna el, van nálam vízhatlan fedőruha mindig, amit egy pillanat alatt magamra tudok venni.
A hideg ellen úgy védekezek, hogy fagyban nem használom. A bevált ruhámban olyan -5 fokig nem fázok át azon a max fél órán, ami alatt hazaérek, de mondom, nem jellemző, hogy ilyen hidegben elinduljak.
A pickupok számomra egyáltalán nem vonzóak, legalábbis az európai verziók.
A nyaralás az szállásunkon lakott egy fickó Chevy Avalanche pick up-pal. Na, annak a mérete, formája, hangja (6.0 V8) olyan volt, hogy bele tudtam volna élni magam. :-)
Más téma: épp az előbb olvastam etanolos cikket és beugrott a neved, nyilván téged nem érint, de egy user írta, hogy 50-50%ban etanol-benzint tankolt, rendszertisztítás gyanánt, nem tudom milyen autó volt, de 60e km-ről írt és hogy utána cserélnie is kellett az üzemanyagszűrőt annyira tele lett szennyel. Nem kapott az autó "tisztítás" után elég üzemanyagot. Ilyentől te nem tartasz? Nem támadásból kérdezem, csak érdeklődöm. Vajon az omv maxxmotion miatt mennyi szenny lehet feleslegesen a tankomban? Nekem mindig a drágábbik 95öst kapta a bravo, ezért csak ezt tudom felhozni példának hirtelen, de mindenképp kíváncsi lennék.
nem érdekel a hülyeséged, én lezártam veled a vitát, az én bravomnak semmi baja, napi szinten használom, csináltatom amit kell rajta és akarok. Te meg azt veszel amit akarsz és azt csinálsz vele amit akarsz
Mondat végén látod a kérdőjelet? Kérdeztem, hogy elvitted-e, de végülis megválaszoltad. Ha elvitted volna, akkor talán kiderül, h a 70k km-es Bravod mégse akkora nagy vétel, és akkor nem veszel olyan autót amivel egy hét után nem mersz menni, mert rángat, meg csöpög, stb...
egyébként azt nem értem, hogyha te ennyire nem értesz hozzá, akkor már a legelején minek szóltál bele az én dolgaimba? Azok után, hogy téged így átb.sztak, mert igénytelen voltál, és meg se nézted / nézetted rendesen a kocsit.
Srácok! Mint egyik fórumozó a másiktól tisztelettel megkérlek titeket hogy egymás hülyézését valahol máshol zongorázzátok le. Higyjétek el egyikünket sem érdekel hogy kinek mekkora.
Próbálom átugrani az adott hozzászólásokat, de már annyi van hogy lehetetlen.
Én robogóztam 5 évig amíg nem volt kocsim, nyáron is, télen is amikor még hó nem esett. Nekem elegem lett az ázás fázásból, meg most már messzebb is lakom, de jövőre lehet beruházok egy burgmannba hobbiként, nem állandó bejárásra. Egy pickup semmi képpen sem érné meg nekem sem bejárásra autópályán, mert rengeteget esznek, viszont sokat járok túrázni, kirándulni, geoládázni, oda pedig olyan jó lenne valami terepjáró, mert a Bravonak nem egyszer leért már az alja.
Tegnap jöttem csorna fele. Ott már félve megyek végig akkora nyomvályúk vannak.
A pickupot eddig minden ismerősöm megbánta. Nagyon előnytelen hétköznapi használatra.
Teherautós felfüggesztés hátul (pattog és kemény), hátsó ülések meredekek, kemények és relatív szűk a hely, drága a fenntartás (hatalmas gumik, összetett hajtáslánc), lomha (nagy a súlya és hajtáslánc megintcsak), csomag elhelyezése nehézkes mert ha a platóra teszed tuti előre csúszik, ráadásul könnyű feltörni. stb...
Annak jó akinek kell néha szállítani és szüksége van jó terepjáró képességekre.
Innentöl kezdve írhatsz akármit, nagyon röhögök rajtad :D
te megvettél egy Bravot 70 ezer km-rel, amiről kiderült, hogy fos, és teli van hibával. Járni sem tudtál vele, fingod sem volt, hogy mi baja lehet, és ezek után te szarozod le azt amit én szeretnék megvenni csak azért mert 200k van benne? :D Te elvitted állapot felmérésre mielőtt nagyon megfontoltan megvetted a tied? (ami hibátlan volt)
Hamarosan indul a valóvilág 6 nem jelentkeztek assszonnnnyal? vagy éjjel nappal bp-be?
A 10 éves puntómat 1 hét alatt eladtam (azonnal elvitte kpre a vevő, nem hozott oda senki hülyét okoskodni, meg foglalózni), 150 ezerrel többért mint amit egy kereskedében adtak volna érte. Vevőnek semmi alku fogása sem volt. Ezek alapján biztos igénytelen vagyok az autóimra te okostojás.
Egyébként most már azt tapasztalom, hogy nincs elég tágas kocsi :D bármit tele lehet pakolni. Ha most vehetnék egy második autót magamnak, valami kisbuszt vennék, vagy egy 5 személyes pickup terepjárót.
Az a baj, hogy semmi vicceset nem írtam. Ha te mégis nevetsz, akkor az már orvosi eset :-(
sok mindent nem tudok kezdeni ezzel, minden esetre sok sikert.
egyébként az viszont tényleg vicces, hogy látatlanba szarozol egy autót, de közben bevallod, h a tied tiszta karc, és leszarod. Akkor jó sofőr lehetsz te is... (meg igényes)