Hátha valamelyőtök ismeri ezt a kapakést, meg hogy hol lehetne kapni.. HL vagy HR70-es szám van beleütve (jobb, bal). KF-04 en van rajta , de a szentkirályi szerint ők nem gyártottak ilyet. A lyuk átmérő~10,5 mm. távolság~ 64 mm. A gogli sem dobott ilyet. Kösz: bbfeco
A kertemben nálam zömmel barna homok van, puha talaj.
Edddig pannóniamotros saját készítésű 1 tengelyes kistraktorral szántottam, a pannónia blokk után láncal trabi váltónak a tengejét hajtom meg aminek a tengejeit rövidebbre vettem, és 13"-os gumikerék van rajta. Csak az a bajom vele, hogy kidiferál. Így arra gondoltam, az 5,5 lovas briggs motros rotám elbirna a puha, homokos talajjal.
De ehhez felező kellene, mert nem tudnám futva követni:)
a kapámmal beindításával nem kinlódtam tovább,gond nélkül kicserélték a tescóban.
Az új rögtön beindult,de lehet a másik is csak kicsit bezabált,azért nem kapta el.Mind1.
Tudnátok segíteni?Hogyan kell rotálni?:D
25 évig panelpatkány voltam,a gyerekkori emlékeimmel nem sokra megyek.
Ma próbálgattam a kertben,jól dolgozik,csak nem tudom hogyan használjam pld a csoroszlyát?Azzal fogjam vissza,mint1 horgony?Vagy azzal csak kivegyem,ha a vakondok fele indul?
Kérdeztem a mtsam,de Ő 130kiló,és "csak hátból megtartom,oszt1 megy az" cimű instrukciót tudott adni.
Erőteljesen elkezdtem kondolkodni és le is döbbentem!Lassan már ott tartok hogy vehettem volna egy vadi újj kistraktort is!Megvettem a motort:60000Ft,magcsináltattam a nagyobb ékszíjtárcsát:5000Ft,megcsináltattam a kerékhez az agyat:4000Ft,akkor most szombaton megyek a 3db gumiért:15000Ft+belső!Hát nem semmi elég sokba lett az idén a traktorom!
Az 5.00x12 es felni nekem se szétszedhető!Akkor szombaton eggyúttal beviszem a gumishoz,mert úgyis vennem kell még 2db belső gumit hozzá!A trabant felniről le tudom szedni a gumit az nem akadágy már sokat csináltam,erről is biztos menne csak nem akarom azt a 1000éves rárohadt gumikat feszgetni a felni miatt!
Üdv!Na tessék már motor sincs rajta!Mikor én érdeklődtem akkor nekem azt mondta hogy a hajtás meg a váltót adná 50000Ft-ért!Már annak is lement az ára!Ez már nevetséges!!!!Bohóckodás az egész!
Nehéz lesz felezőt találnod,előbb a télen kellett volna keresned,de hátha tud valaki segíteni neked,én robi 151-essel foglalkozom főleg,a talaj milyenszerkezetű nálad?
Van egy Pancsi motoros maszek rota itthon, de nincs használva, el akarom adni, azt hittem vetted a motort és az ár után érdeklődtem volna, mennyiért lehet elpasszolni.
Azt tudom hogy súllyal még jobb lessz!De én most a két nagykereket súly nélkül próbáltam bokáig érő sárba és már így is lényegesen jobb volt mint a kis kerékkel meg súllyal!Majd ha meglessz az újj gumi ráteszem a súlyt is és kipróbálom vele a szántást!Majd teszek fel képeket akkor rólla!
Hát ahoz nem kell felszerelni hogy megtudd húzni a berántót rajta!!Amikor meghúzod a berántót nézd meg merre forog a tengely!Arra fog forogni akkor is ha beindul!Furcsa lenne ha az ellenkezője történne!
Értem és milyen vele a szántás??Nemtudom próbáltad-e már 4.00x8as kerekűvel a szántást már csak összehasonlítás képpen!?De szerintem jobb a nagyobb kerék hiába nem sokkal szélesebb de akkor is valamiért jobban fog mint a kicsi!Ezt meg én most tapasztaltam mert a 2rossz gumival kimentem a sárba és lényegesen érezhető volt a külömbség!
Az óramutató járásával megyeggyező irányba kell hogy forogjon!De ne foglalkozz a könyvbe mit ír húzd meg a berántót és akkor ki derül merre forog a motor,vagy indítzsd be és úgy nézd meg!Ez biztos!!!
Szerintem nem kell a kutyának se ő meg kézzel lábbal megakar szabadulni tőlle,csak már nemtudja hogy mit hazudjon!Lehet több emberkét is csak hitegetett meg nem mondott konkrét árat ls nem ment érte senki!
Megismerem még!Hát már ezen tényleg nem lehet eligazodni!Mostmár megint alkatrészként árulja!?A multkor meg már teljesen üzemképes volt!Hát én nem tudom de nagyon kíváncsi lennék a csávóra!Egyszer így hirdeti máskor meg máshogy!Számomra már érthetetlen!(((((-:
Kíváncsi leszek könnyebb lessz-e a nagyobb kerekekkel szántani!Tudom nem ide tartozik,de megkérdezem:Nem tudja valaki a 136-os HUSQVARNA gyári üzemanyag,levegő keverék arányát???
Üdv!Neked is 5.00x12-es kerekek vannak a traktorodon??Mennyit szoktál bele fújni:hány bár?Mert nekem is az lessz a traktoromon ha megveszem a két gumit és érdekelne!Én a 4.00x8 asba 0,6bart szoktam fújni!Így nemis kemény és nemis lapos teljes felületen fekszik fel a köröm nemcsak a közepén!
Igen, van alapjárata. A gázkart kihúzva, indításkor símán jár, ha egy kicsit vissza tolom, még mindig símán megy, ha még visszább tolom, kezdődik a billegés, szépen ütemesen mint egy metronóm.
Sziasztok! Továbbra is kétségbeesetten keresek egy kapcsolószekrény megnevezésű alkatrészt Robi 250T Rekord , 1994 évjáratú (még röpsúlyos kuplunggal gyártott) traktorhoz. (Elveszett.) Ez gyakorlatilag az a dobozforma alkatrész amely a sebességváltó kart megvezeti, a gyári szám:101011-023000, gépkönyvi ábrán 22. számmal jelölt elem. (Az alkatrészt a gyártó Robix sajnos már nem biztosítja, pedig 2000/2001-es gépeken is ilyen van! A kötelező 8 év ugyanis letelt.)
Egyébként ez vajon nem azonos a sebességváltós 151-esekben használt alkatréssszel? Kérem, aki tud segítsen. Köszönöm előre is! (Privát email-címem nyilvános.)
Vásároltam egy pár éves, de sosem használt Honda GCV 160 motoros Marci rotációs kapát. Sikerült is életre kelteni, kitisztítottam az úszóházat és az ott található fúvókát. A problémám, hogy ha nem hidegindító állásba van a gázkar, akkor váltakozik, billeg a fordulatszám. Illetve a (nem tudom, hogy hívják) karburátor előtt lévő rudazat billeg. Mi lehet a gond? Esetleg ha tud valaki eladó Marci fűnyíró adaptert, legyen szíves szóljon. Segítségeteket előe is köszönöm!
Rotációs kapa vásárlás elött állok,idáig csak olvasgattam a fórumot.Kinéztem ezt a gépet,de a motorját nem tudom beazonositani,csak annyit hogy 4 üt 3.5L.e.-ös.Kiskertbe kellene,csak kapálásra.A motor márkáját ha megirnátok,megköszönöm.
Köszönöm a tanácsokat és mindez megerősített abban, hogy a Robi 156 H típust vegyem (Honda motor, még ha duplája is az ára. Mivel nem vagyok nagy motor illetve műszaki zseni, remélem ezzel nem lesz nagy gondom (persze ezzel is be lehet fürödni, csak jóval kisebb százalékban) meg úgy tudom a szervízelése és javítása is megbízható. De ránézésre is úgy láttam, hogy jóval masszívabb gép, el fogja bírni a kertet, szőlőbe, gyümölcsösbe nem kell beleengednem mert nincs.
Sok sikert kívánok az új gépedhez kivánom hogy nem legyen vele problémád!Sok ilyen mtd,ikra stb tipust szedtem már szét javításra mivel ezzel foglalkozok!Sokszor még a dobozában hozzák mert már akkor nem tudnak vele mit kezdeni vagy besem indul vagy ha bemelegszik erőtlenné válik stb.
Sajnos az alkatrészek minösége is olyan mint a konstrukció olcsó de nem is tartós!Már mostanában csak elismert márkákat javítok mert ha azt felujitom akkor az jópárévig biztosan üzemel!
A név már rég nem jelent semmit,a múltkor szembesültünk vele,hogy a tartós használatra tervezett csiszolónkon műanyagfogaskerekek vannak.Nem akarok kiragadott dolgokkal példálózni,csak egy hasonló:havi két erdei méter fát használok el tüzelőnek.Olcsó tescós elektromos láncfűrészem van,annyi változtatással,hogy vettem rá robbanómotorosra való láncot.Vígan dolgozok vele régóta,probléma nélkül.Munkatársam meg anyázza az olcsó cuccokat,hogy xart se érnek,neki kettő leégett már.Apósával járnak erdőbe,ott az Ő több százezres stihljével dolgoznak,hazamegy,és otthon nyomja a szerencsétlen kisfürésznek is.Nem ugyanarra az igénybevételre vannak tervezve,ésszel kell használni.
Felmértem az igényeimet,és erre nekem ez a gép bőven megfelel.Amint irtam mtd fűnyírónk is évekig szuperált,(500m2-en)amig betonszegélyt nem fogott.Ekkor kés,tengely elhajlott.A szervízben azt mondták,hogy 4-ből 3 ilyen ütközésből kuka a gép tengelye,bármilyen márka is.De ezt kitudták egyengetni,centirozni,így újra tudjuk használni.Igaz új árának a fele volt,de nem érdekel,semmi más probléma nem volt vele.
Sajnos sokan vesznek a multiknál a jó vétel reményében olcsó kategóriás gépeket!Aztán jön a bosszankodás mert 100ból 65tel probléma van!A tesco vissza nem cseréli mondván ott a garancia és a szervizek listája rajta vigye oda a tulajdonos javíttatni.Sok szervíz felmondja a garanciális szervizelését ezeknek a gépeknek mert a forgalmazó nem vagycsak nagy nehezen fizet a garanciában végzett munkáért!Tapasztalatból irom mert két ismerősöm is femondta már a garanciális javitását az ilyen gépeknek.
Aztán vagy lehet vinni távolabbi szervízbe vagy lehet saját költségen csináltatni.Közben meg nélkülözni az uj kapálógépet hetekig.Sajnos az áruk a megbizhatóságot és a tartósságot is tükrözi!
50e volt.Megnéztem az obiban is,ott 65ezer ugyanez.Nincsennek képben az obiban,mert tele van akciós fűnyírókkal az újságjuk,rotakapa meg egy szál se.Miközben a kerti munkák indulnak meg ilyenkor,nem a fűnyírás.
Mi tavaly vettünk mtd motoros fűnyírót. Most néztem meg a használati utasítását, és az első képen látható motrnak is van nekem leírása. Papír légszűrős. Jól mondtam előzőleg. Hideg indítás: Nyúl utáni a szivató, ebbe a helyzetbe rakod a kart, majd beránt. Ha beindult és írja: " mihelyt a motor bemelegedett, állítsa a kart a kívánt pozícióba: nyúl, vagy teknős" . Nyúl a magas, teknős az alacsony ford. szám.
Meleg indításnál a nyúlra kell rakni a kart és beránt.
A jobb karon a nyúl után a szivató lesz minden bizonnyal. Ahogy leírtad, én szivatóra gondolok, mert a láncfűrészeken is így jelzik a szivatót.
Először szivató, beránt, ha felpöfög, akkor lehet a teknősre állítani. Ha szivatón felpöfög, majd leáll, akkor ezután teknős, majd annyiszor rántás míg be nem indul. De rakhatod nyúlra is, ezen nagy a fordulat száma.
De mindezt behúzott kuplunggal, mert futhatsz utánna. :-)
Én annakidején / 16 éve../ mikor mindenki ócsárolta a Sprint 3,75 motoros robikapát én vettem egyet.. most cserélem le.... / eladó ha érdekel valakit.. /
Ami az MTD-t illeti, egy előző régebbi barátunk írta, hogy a motorjával nincs probléma, arra kell ügyelni, hogy ne valami bóvli hajtómű legyen alatta....
Lehet, hogy rosz döntés volt, de én belevágtam egy MTD 5,5-ös hat kapás, Szentkirályi hajtással...És Tescos.../70-ért./
Hozzátéve, hogy szintén egy MTD-s fűnyíróm van már..kb 3 éve...nem keveset használom.. semmi gond vele..
Szia,kukuma,bocsi,hogy zavarlak ilyen vaskerék engem is érdekelne,nem tudnál nekem is eggyet szerezni?Vagy ha esetleg eladó volna megvenném.Robi 156B van,homokos területen élek.Előre is köszi.
A terra kisgépeket anno mikor kiadták, úgy kerültek a piacra, hogy a hozzájáró motor, kiskocsi, hajtómű kapott egy forgalmit. ezekhez még járt 12 kapa, váltva forgató eke, borona, sorközművelő megmég néhány dolog.. Sajnos én nemtudom, mert nincsen Terrám (még). A lennkerék lehúzó méreteit lehet hogy megbirom szerezni 1-2 napon belül. Majd írok.
Én is kapa után talpalok, és a hozzáértők rábeszéltek, h inkább egy régi öregebb darabot vegyek, mert azok még békebeli anyagból vannak.( öntvény a hajtómő ház ) Aminek alu a hajtóműve, az nem ér semmit. Én már láttam lemez hajtóműveset is. Na az sem örök életű.
Úgy hogy én azt javasolnám, nézz egy öregebb jó állapotú kapát, és esetleg cseréld le rólla a motort. Még így is olcsóbban fogod megúszni mint egy bolti szarral, amiután másikat kell majd venned.
Tud-e valaki információt adni a Tesco által most forgalmazott Hyundai típusú 4 LE-s kapálógépről. Sajna az interneten semmi sincs róla. Nem tudni mit bír. A motorral valószínűleg nem lehet probléma, de a lehajtások, a kapa rész vagy a kuplung nem tudom milyen lehet. Vagy olyan mint a Tescos termékek általában ? (Gondolok itt az MTD- kapákra, amik azt mondják semmit sem érnek.
Üdv!Nekem van Riga 22-esem,nagyapámnál,de már vagy 7éve nem volt még beindítva sem!Volt póni Rigám is Simson star blokkal!Na de a Simsonom az nem volt semmi 70ccm gyorsító 4-sebesség elől a legnagyobb lánckerék amit lehet kapni:17-es így ment alattam 90km/h-val!Szerettem nagyon!
Ha már motorokról van szó..nekem ilyen van 3 db,na nem ilyen állapotban :)..felújításra várnak...
Van még egy 250-es egy 150-es ETZ..egy 51-es Simson meg egy 125-ös Piaggio Sfera robogó...ennyi maradt,voltak Panónniáim..T5-ös,P10-es..Jawa-k..stb..és egy gyöngyszem amit nagyon bánok hogy eladtam egy TL pannónia,a 250-es Csepel utódja...gyárilag kiemelt sárvédős,nem túl sokat és nem sokáig gyártották,azt hiba volt eladni.
Tényleg majd elfelejtettem,remélem nem probléma hogy beírom ide de hátha érdekel valakit,vannak eladó cuccaim,minden új csak beindítva voltak próbaképpen:
4 db Strauss márkájú robbanómotoros szegélyvágó
6 db Ed Johnson elektromos szegélyvágó-6500 rpm-38 centi vágási szélesség-1200 W
MTD PB48 fűnyíró-Briggs 500-as motorral
Carbon DP550 maximális emelési magasság: 8 m, maximális szemcseméret: 35 mm, 10500 l/h 550 W
Holnap rakok fel róluk képeket,több adatot,és at árakról is írok...
Függ hogy milyen motor van rajta mármint teljesítményben.
Először próbáltam autómata mosógép motorral.
Ez sem let volna rossz csak kell még rá egy lenkerék.
Így hogy nincs rajta lenkerék van 1db 700w-os 2800-as fordulatú moci azzal dolgoztam és vitte a száraz kukoricaszárat. Hirtelen nem emlékszem rá hogy menyit de 5-6 db biztos.
Simson tuning rezó kipufogó készítése!A simsonos korszakomban rengeteg kipufogót csináltunk!Hozzávalók:táblacső,vascső és üveggyapot!((((-: Jó mély hangja lett a gépnek!
Elkészült a két darab 12-es kerék agyrésze,úgyhogy mostmár feltudom tenni a gépemre!Felis raktam ki is próbáltam,de egy helyen nagyon megvan repedve a gumi és ott biccen egyet,de egyébként jó lessz a 12-es kerekekkel!Majd teszek fel képeket!Egyszerű kerékcsere kihúzom a stiftet lehúzom a tengelyről a 12-es kereket és vissza teszem a helyére a 4.00x8asat,helyére a stift és már mehet is!
Dob vagy hangtompító: A hangtompító feladata a kipufogási zaj csillapítása, amely a következő módokon lehetséges: rezonanciával, elnyeletéssel, ellenfázisú hullámmal. Az első megoldásnál a kipufogó dob belső tere eltérő méretű kamrákra van felosztva, amelyek csövekkel állnak egymással kapcsolatban. A kamrák és csövek kombinációja olyan üreg, vagy más néven Helmholtz rezonátorokat eredményez, amelyek mindegyike egy bizonyos hangmagasságú hangot tompít. Tehát mi is az a kipufogó rezonátor? Tulajdonképpen ez a furcsa nevű, ismeretlen így első hallásra nem sokat mondó tuningalkatrész gyakorlatilag nem más, mint egy egyszerű, a kipufogógázban erőteljes gázlengéseket okozó acélcsövecske, melynek átmérője és hossza pontos számításokkal méretezve van, mégpedig úgy, hogy a benne állandó nyomáson álló gáz és a rezonátor saját frekvenciája pontosan meg-egyezzen az adott fordulaton a motorból kiérkező gáz lengésszámával. A két frekvencia mennyiség rezonanciájától a gázhullámok (bizonyos fordulatszám-tartományban) felgyorsulnak, így mintegy elszippantják a hengerek elhasznált töltetét, miáltal a motor frissebben képes ismét felvenni a munka ütemét, leadni megfelelő teljesítményét.
Üdv!Nállam 2000Ft a minimum,ez alatt a robizást és a szántást el sem kezdek!Mert ugyebár én még szoktam fuvarozni is!Én tavaly tavasszl 1500-2000Ft-os órabérbe jöttem ki!Ezt ne úgy értzsd hogy órabérbe vállalok mert úgy nem érné meg!Tudok neked konkrét példát mondani:500kvadrátot tavaly 9000Ft-ért robiztam el!Az idén a benzin drágulása miat ráteszek még 1vagy2ezer Ft-ot!
Az meg van mert azt a rész ma szétszedtem mert az éven most inditottam be először 3 rántásra indult csak utána megált nézem a gyertyát nincs szikra és szétszedtem megpiszkáltam és mostmár megy.
igen lehet világítást csinálni.,először is meg kell keresni a világítótekercs kivezető kábelét ami csak egy szál vezeték,a másik a test,,,,6-voltos,,, a vattot hirtelen nem tudom.
Sziasztok . Akarnék robi 52-esre világitást . Esetleg valakinek van ien gépe meg van rajta világitás ? Meg hány wattos izzót lehetne bele tenni hogy birja ?
Hogy jobb lesz-e tőle...szerintem ez azon múlik hogy neked tetszenek-e az ilyen kivitelű kipufogók,ha csinálsz rá egy ilyet és tetszik akkor már jobb..:)Mert erőbeli küólönbséget nem fogsz észrevenni,nem lesz tőle nyomatékosabb a motor,ezt inkább már csak a külsőségek miatt csináltam én is,ha már kistraktor akkor legyen traktor féle kipufogója meg hangja..:)
Igen van benne fojtás,egy régebbi amúgy is rossz kipufogót vágtam szét belenéztem hogy néz ki,és hasonlóan jártam el ennél is amit csináltam,a kipufogódobot teljes keresztmetszetben lezártam belülről,és abba a lemezbe fúrtam kettő 12-es furatot,élőben sokkal jobb és csendesebb a hangja mint ezen a videón itt csörög csattog,igazából ha hallottatok 125-150 köbcentis endúrómotort ahoz tudnám hasonlítani a hangját,és kinézetre is "traktorosabb"..
Meghirdettem hogy válalok kerti munkákat is. Nem is gondoltam hogy lesz egyáltalán rá jelentkező de ha az idő is engedi holnap megyek az elsőt megcsinálni.
Gokartos te ha minden igaz bennevagy az ilyen témába. Milyen árba lehet bérmunkát csinálni?
Ilyen lett a hangja a kipufogómnak..bocs a minőségért,bedöglött a digitális camera..egy régebbi sony ericsson telóval lett felvéve..de azért valamennyire a hangja is hallatszik..
Kétsebességes adapter a hajtómű kimenő fordulatszámát lefelezi, ezáltal a kerékkel szerelt kapálógép sebessége 4-5 km/ó lesz és alkalmassá válik vontatott eszközök használatára. Pl: utánfutó, eke. Sebességfokozatok száma: 2 -állítás módja: ékszíj kézzel való áthelyezése Átviteli viszonyai: i1=1:2 /lassító áttétel/ i2= 1:1 Ékszíj mérete: A 13x630 Li Súly: 10 kg A kétsebességes adaptert minden KF tipusu kapálógéphez ajánljuk. A motor és a hajtóműház közé kell beszerelni.
Sebességfelező adapter a hajtómű kimenő fordulatszámát lefelezi, ezáltal a kerékkel szerelt kapálógép sebessége 4-5 km/ó lesz és alkalmassá válik vontatott eszközök használatára. Pl: utánfutó, eke. Sebességfokozatok száma: 1 -állítás módja: nincs Átviteli viszonyai: i1=1:2 /lassító, felező áttétel/ Ékszíj mérete: A 13x560 Li Súly: 10 kg A sebességfelező adaptert minden KF tipusu kapálógéphez ajánljuk. A motor és a hajtóműház közé kell beszerelni a tartozékként szállított bilincs segitségével.
Ezek nem csak gumik!Felnivel van mind!A képen látható alsó 2db-ot nem adom mert azt használom/használtam a traktoron!A többiről lehet szó!Nekem úgy lenne a legjobb hogyha szereznél nekem 2db 5.00x12-es gumit én azért adnák neked 2db 4.00x8as gumit meg ráfizetnék max 5000Ft-ot!!!
Az a baj hogy kicsik a kerekek és magasan van a motor súlypontja!Beleállok a barázdába és ha a másik oldalt már a kerék rámegy egy kis dombra vagy vakondtúrásra már röktön megis billen a traktor!Hát most így állok!Ha nem lessz rá olcsón gumi akkor ebből csinálok vas-körmös kereket!Levágom rólla a gumit és heggezgetek rá laposvasakat!De azért még holnap kipróbálom a rossz gumival is!Lapos úgysem lessz mert kemény a külső,csak szétvan repedve!Szántani jó lessz szerintem még így is!
Lenne egy kérdésem,hogy van ezekenél a kisgépeknél megcsinálva az ikerkerekes megoldás?Itt is van a két kerék között valami kerék felfogató agy mint pl az mtz-nél?Nem láttam még sosem élőben ilyet és úgy néz ki a hétvégén hozzá jutok két plusz kerékhez,és meg szeretném csinálni.
Igen az 1:30 felező nélkül értendő!Hát én eddig is tudtam hogy jó!Lényegében ugyanaz a ékszíjmeghajtásos felezőm van mint a gyári,csak ezt annak ideén valaki úgy csinálta!Tehát ha felezem a sebességet iszonyat erőt le tud adni a motor csak hát elkapar a kerék!
Én úgy vagyok ezzel a dologgal,hogy amit nem muszáj.kötelező hegeszteni,azt csavarkötéssel oldom meg,szerelhetőség szempontjábó mindenféleképpen előnyösebb,persze itt nem a vázszerekezetre,motortartó konzolokra gondolok...
rákattintottam a hirdető további termékére és az első egy szántás,ami ismerősnek tünt nekem három kép van hát ott van rajta a 151-esével rex maxikoma!!!!a szántásáról ott a videó a 151-es éltetők topikon,ő tette fel.
1:30 az áttáteli viszonyod. (szerintem a motort szétfogja nyünni mert nagyobb lessz a hengerfalnál a nyomás)
Ez az 1:30 a felző nélkül értendő?
/Mert ha lefelezed akkor 1:60
Az 1:60 az már jó szántásra a 4 üteműnél/
Tehát 30 motorfordulatra jut 1 kerék fordulat (boccs ha kicsit szájbarágósan mondom) .
Tehát ha a motorod rendelkezik 10 Nm forgatónyomatékkal X 30 = 300Nm a kerekeken levő forgatónyomaték elvileg ,de lejön a hajtáslác veszteságe -2,3 % Kb 291Nm.
Szerintem növeld az áttételi viszonyt,hogy ne terheld tulzottan a motort.
Boccs a litániáért ,de értitek?
A T3000 legnagyobb áttétele kb 1:150 .
BUSZOSJÓZSI !
Tudsz nekem műszaki adatokat a Kismotor és gépgyáros motorrol?
Tehát akkor Iskra:A motor fordul percenként 3600-at a kapatengely pedig 120-at!Akkor mostmár elméletileg ki lehet számolni mi aránylik mihez!Ez miért volt fontos neked????Jah már az eggyik nagy kerék kész is van fent van a traktoron holnap lessz kész a másik és próba!Szerintem simán fog olyan 15km/h-val menni!Most ment a 4.00x8 as kerekekkel 11km/h-val!
Üdv!Azt nem tudom neked megmondani hogy amire a kapát meg a kereket teszem tengely mennyit fordul!Azt viszont igen hogy a függőleges csigatengelynek mennyi a percenkénti fordulata teljes motorfordulaton!De szerintem a kapatengely csak saccra mondom olyan 120-at fordulhat percenként,másodikban akkor 1esben meg a felét!
nem kell hozzá szerszámosláda,csak hegesztő, a mellette lévő ekét nézegettem ,,,,a kapcsolatot nem találom kompatibilisnek,mivel az eke már más szériából való...
Van egy haverom,na ő csinált hasonó traktort..mindent hegesztett rajta..kérdeztem tőle egyszer,hány darab csavarkötés van a gépen?
Válasz:hát nem sok..:)
Meg az is hasonló volt mint ez.. amit talált otthon elfekvő vasat abból csinálta,de az igaz hogy az ekét amint a földbe engedte az darabjaira hullott..De ettől függetlenül igaznak tartom azta mondást,hogy ami szép az nem biztos hogy jó is..
Igen teljesen igazad van,szerencsére nekem is szakmába vág ez a téma(gépjármű technikus vagyok )és próbálok odafigyelni ilyen dolgokra,végül is csináltam ebbe is "fojtást",volt itt egy régebbi gyári kipuffantó,szétvágtam megnéztem mi hogy van benne,biztos nem sikeredett pontosan olyanra mint a gyári,de túl nagy különbség végül is nincs közöttük,annyi hogy ezzel sokkal mélyebb öblösebb hangja lett,és egy kicsivel hangosabb...és tényleg jobban néz ki.Ha esetleg számottevően több üzemanyag fogyasztást veszek észre,akkro visszateszem a gyárit,mert ahogy mondtad amellett a motort is károsítja.
Igen,emlékszek,régen nagyfaterom is csinált olyat,van egy nagy kertje,beállt az MTZ-vel rádobta a kipuffantóra a műanyagcsövet és "kifüstölte" a vakondokat..
egyszer láttam már olyat, hogy csak egy hosszabb cső volt a kipufogó. Rákérdeztem, hogy ez miért van így? A tulaj a vakondok ellen használja: húz rá egy slagot és bevezeti a járataikba a gázt.
nekem az első kapálógépem volt 3.5le motorral briggs sprint tipusú volt.3évet birt bár én 3600m2 kukoricát 3600m2 krumplit és pótkocsit is nagyon sokat húzok vele.Amikor a hajtóművön motort cseréltem vettem rá egy 5.5le briggs qwantum motort ami már 7 éve van rajta és még mindig nagyon jó olajat egyáltalán nem eszi jól indúl erő is tökéletes még benne!
Nem véletlenül terveztek különböző teljesítményű motorokat.Egy nagyobb teljesítményűvel el lehet végezni a kisebb munkákat is gond nélkül mig egy kisteljesitményü nem biztos hogy hasznos neki hosszutávon az erőltető munka!
Ez bizony meg volt dolgoztatva a paprika földön 6 évig 1000 ölön az nem kis munka meg robizi meg haza hozni vele es utána még tormában robizni nyomatni nyáron szoval az egy szeszon ban simán meg evet 30 litir benzint és még mindig megy :)
Végülis attól függ mennyit használod és milyen földben!A trabantal is végig lehet menni a hungaroringen 60as tempóval annélkül hogy kinyirnád a motorját!Padlógázon nem ajánlatos vele 72kört megtenni!
Aki viszonylag gyakran használja és keményebb földet művel vele mindenképp az erősebb motor ajánlott.Nemegyet hoztak már hozzám javításra kikönyökölt hajtókarral.
A 3.5le gép is jó csak mivel kisebb a teljesitmény eleve könyebben melegszik!És mivel ezek nem vízhűtéses motorok a tulmelegedés nem használ nekik!
Mi az hogy a három és féllovasok nem valok rotára nekem egy 23 éves 3,5 motorom van éa égesz végig robizosrá meg futozásra volt használva és birja csak jól karban kell tartani és még egy szersem volt meg bontva a motorja!
Meg hát a Briggs motor az elég tág fogalom, mert a lakossági felhasználásra készült "ócsó" motoroktól a komoly ipari motorokig mindenfélét gyártanak. :)
Csak Briggs motorral? Nekünk volt már többféle, hidd el, nem a márkanévtől függ a használhatósága, minősége.
Folyamatos karbantartással bármelyik motor sokat tud üzemelni.
Most van egy Tecumseh 4 lovas kapánk Szevafém RK-02B hajtóművel, meg egy Briggs 3,75-ös, (meg egy Robi151-es, de az más tészta) Össze sem lehet hasonlítani a kettőt. Mikor megvettük, minden ismerős a haját tépte, hogy miért pont Tecumseh motorosat, mert az egy kalap kaka? De így 11 év használat után sokkal jobb, mint a Briggs. Fogyasztásban is, teljesítményben is, összességében is.
Szóval valamelyik nevesebb gyártótól kell motort venni (alkatrészellátás miatt), meg egy normális magyar hajtóművet hozzá. Vagy eleve ilyen párosításban rendelni.
Aztán rendszeres karbantartás, olajcsere, és biztos nem lesz vele gond.
Aki meg alkalmi felhasználó és nem akar sokat költeni a gépre, az meg mérlegelje, mennyit szán rá, mire akarja használni, stb. Évente 1-2 alkalom miatt nem éri meg megvenni a normális gépet, (habár nem sokkal drágábbak). Van amiből én is a Tesco-sat veszem, mert nincs annyira kihasználva, hogy jobb kelljen.
Én Kapálógépek javítok hobbi szinten sok tipushoz volt már szerencsém.Sajnos az ilyen tescos gépeket sokan megveszik a kedvező áruk miatt bár sokat nem lehet tőlük várni és az alkatrész ellátás is sokszor gondot okoz!A 3.5le-motorok inkább fűnyíróra valók kapálógépeken hamar elhasználódnak.
Nekem van eladó 4.5le-briggs qwantum motoros kapálógépem fél éves motorral teljesen felujított hajtómúvel!
És ami lényeges a gépre garanciát vállalok!
amennyiben érdekel kérlek írj az email címemre küldök még további képeket is róla!
A Terra T2 elnevezésből gondolom hogy rendelkezik 2előre, 1hátra sebességes váltóval. De a képen nem látszódik a váltó, tehát inkább megkérdezem. Remélem nemgond hogy sokat kérdezgetek.
Ha típust kérdeznél, akkor nagyobb területre a válaszom, a használt Robi 151-es lenne (ez drágább). Nekem sem ilyen gépem van sajnos. Vagy csak rotáláshoz a Robi 52 (ez olcsóbb). Mindkettő kétütemű igénytelen, de starpabíró gép.
Vásárlás előtt meg kel fogalmazni magadban, hogy milyen munkára akarom? milyen talajon? mekkora területen? Ha mindez megválaszolásra kerül, akkor józan paraszt ésszel el tudod dönteni, hogy ár-érték arányban az általad kiszemelt gép megfelelő-e? Ha igen, akkor nosza. Normál kiskerti használat mellett 2 év garancia nem kevés. De nem csak 2 évre vásárol az ember gépet. Bármilyen gépet választasz a rendszeres karbantartás az nagyon lényeges.
Hát köszönjük nagy nehezen megtaláltuk, és sikerült is nagynehezen betölteni az olajakat...lehet még ennél kisebb feltöltő nyílást csinálni? Be is üzemeltük a gépet hál istennek jól kezelhető...mégegyszer köszi!
Majd májusban teszek fel képet a lucerna szállításról... Az 3 póttal megy... Kisvasúúúúúúút... Tavaly súly nélkül nem nagyon akart vele menni. Rúgott minden fokozatban... Tesómmal ketten megdobjuk gyorsan kazalmellé aztán mehet fel... Bár lehetne gyorsítani a dolgon egy rendfelszedővel...
Jó a kiegészítésed!Így igaz!Hát most én így ezt nem tudom hogy mi aránylik mihez!!!!Én így tudom csak neked megadni ahogy tegnap is a lassító áttételem pont felezi a sebességet 75:150!A másik pedig gyorsító áttétel ott 140:115!Így érted???Mert én ezt az aránylikos dolgot nem értem matekból eggyes kétszer aláhúzva!!!((((-:
Segítséget kérnék: úgy néz ki, hogy a közeljövőben kellene egy kapálógép a telekre. Csak kapálni. Sem szántás, sem utánfutó nem kell. Nézegetem a használtakat, de ami kinéz valahogy és nem 15 éves, az nagyon drága. Ami olcsó, az meg javítani való, de ahhoz meg hiányzik a szaktudás belőlem. A legjobb valami új, garanciális lenne. A Tesco egyik kisgépe MTD motorral 2 év garival most 50.000 lesz, asszem Chalie KA a neve és 3.5 lovas a motorja. Érdemes ezen gondolkodni? Van valakinek tapasztalata ezzel a típussal? Néztem ugyanezt 5.5 lovas verzióban, de az már 70.000 és az jelenleg nekem nagyon sok pénz.
Esetleg valaki nem tud egy jó állapotú használtat megfizethető áron?
Valamint figyelni kell hogy az eke ne "orron" és ne "fenéken" a CSÚSZÓTALPON járjon.
Ha fenéken v orron jár nagyobb vonóerő kell és a szántás is rosszabb eggyenetlenebb a mélysége.
A 15 centi nem sok,kérdés a fogás szélesség.
Ott is lehet variálni kissebb fogás de mélyebben.
Meglehet tanulni ,idő és tapasztalat kell.
Véleményem szerint olyan a szántás mint a foci v politika mindenki tud róla beszélni ,érti ,de kevesebben csinálják igazán jól,úgy ahogy az a nagykönyvbe megvagyon írva.
Ja gokartos én az áttételt úgy kérdeztem tegnap hogy a hajtó/hajtott aránya .
A végeredmény jó lett!Egyébként tudod az ekét a kistraktorhoz képest jobbra-balra állítani???Mert ám az is nagyon sokat jelent,mert ha az eke kicsit jobbra van állítva a barázdás kerék felé kevesebbet visz és jobban egymásra fordítja a földet!A másik lényeges dolog meg az eke dőlésszöge!Ha a szántatlan talajon húzol 1barázdát és utánna beleállsz a barázdába a jobb kerékkel akkor kell az ekét egyenesre beállítani!És legutolsó sorban a plussz súly!!Ez nem KRITIKA hanem jó tanács!
Üdvözlök mindenkit!Ma a főnökömmel énis voltam bent a gumisnál és kérdeztem hogy mennyibe kerül 12500Ft/db!!Jó lenne találni használtan 2db max 10000Ft ért mert akkor megérné a 2db kerék,de ha már azt számoljuk hogy csak magába a 2db új gumi 25000Ft!Annyiért meg már vesz az ember két komplett kereket!
A gumik Nyíregyházán a tokaji úton vannak ott van a keletagro.
Ma kicsit melóztam a földeken és van egy kis csemegém a számotokra.
Szeretném a kritikákat elolvasni mit csináltam rosszúl. Tavaly volt az első szántásom tavasszal. Idén ez az első. Sokat tanúltam tőletek és még szeretnék is.
Letöltöm a telefonról a cucot és teszem is fel ide. Bocsi a minőségért előre is.
Üdv Nektek :) Sikerűlt megoldani a problémát , a bovden túl feszes volt , azért nem vitte kapákat! Meglazítottam , 1 rántásra indúlt és vitte a kapákat is ! Még 1x köszönöm szépen a segítségeteket :)
Nállunk 4750Ft a 4.00x8as belső nélkül!Nekem van 6db komplett kerekem 4.00x8as mind körmös gumival és belsővel!Nekem most 2db 5.00x12 es gumi kellene!Néztem a keletagronál 12000Ft darabja újjan!
Nem igazán árulnak használt gumit. Én személyesen voltam bent. De ha felhívod őket telefonon valamit csak kiötlötök majd. Az egyik nagyfőnök ötcsének újítottam fel a házát teljesen belülröl tőle kérdeztem neked a kisebbet mikor még a 4.00x10-est kerested.
Én 3000ft adtam a két felniért amin van még türhető gumik. Igaz ez kispolszkié volt.
Az áttételem:75x150mm ez a felező!A másik pedig gyorsító lett:140x115!Egyébként direktbe hajtott eredetileg 115x115 volt és 12-es ékszíj van rajta!Csak az elől lévő nagyobb ékszíjtárcsa átmérőt módosítottuk nagyobbra!
Nem vetőgép kerék!Egy svájci 2hengeres szelepes 300ccm-is motorral ellátott traktoron voltak!Gyári gépről van szó van hozzá egy 1,5m es rezgő kasza,de már régi gép!
Szerintem nem lenne nagy!Lerakom az ékszíjjat 1-esbe úgy elkell hogy bírja a 6Le-ős motor,meg nekem kis ekém van!Hát gondolkoztam már a vaskeréken de ha már adódott a lehetőség és itt a 2db kerék már csak jó lenne rá a gumi!Legalább kipróbálnám az utánfutóval is,ígyis jóval nagyobb ékszíjtárcsát csináltattam hozzá hogy egy kicsit gyorsabb legyen mert a motor bírja!
Nem tudom mi van veletek!!!???Haragszotok rám?????Nagyon segítőkész már megint mindenki,tisztelet a kivételnek de eddig még szerintem senki nem is vette észre hogy kérdeztem tőlletek!Hányszor tegyem még fel azt az 1kérdést hogy válaszoljon rá valaki???Ezzel nem akartam megbántani senkit!
Elcseréltem az ekét a 2db kerékre!Most 4.00x12es continentál gumik vannak rajta agyonra szétrohadva!Úgyhogy most kellene nekem 2db használt 5.00x12-es gumi,meg csináltatok hozzá agyrészt,tengellyel hogy jó legyen a traktoromhoz!Majd csinálok a kerékről képet!
Üdv!Én pont ma adtam oda az eggyik barátomnak a robi 50-eset minden megvolt rajta csak a kapa hiányzott rólla!De ha jól emlékszek csak egy lapos súber van benne mint a Verhovina karburátorba!
Ma reggel hozzájutottam egy Robi 55-ös kapához...nincs valakinek villamossági rajza,vagy végül is egy skicc is jó nekem,melyik kábel hová megy,a villamossági részhez teljesen hülye vagyok.Egyelőre rajta a gyújtóegység az a "kis fekete doboz" de az eladó állítása szerint működik csak az kell rá,levette róla mert kellet neki a babettára...legalábbis ezt mondta.De holnap már az is lesz hozzá,és szeretném kipróbálni.
Közben megoldódott a probléma, egy alapvető dolog volt a hiba, benne hagytam a tavalyi benzint!!! Pedig még a használati utasítás is írja, persze erre gondoltam utoljára.
A csere után az első húzásra beindult, így már én is megláttam annak a rudazatnak a funkcióját, szépen szabályzott.
Hát most lehet sikerül szereznem 2db 5.00x12-es kereket csak a felni nem olyan mint a Terrán!Ez egy régi 2ütemű 2hengeres 300ccm-es traktoron van amihez van rezgő kasza is most nem tudom pontosan milyen tipusú ez a traktor,de gyári!Nagyon régóta ott rohad már ennél a barátomnál akinek van a simson motoros traktora!Pár évvel ezelőtt beszéltük hogy majd lehet megcsináljuk,de nem lett belőlle semmi,inkább adott 20mázsa fát a simson motoros traktorért és most érdekelné az ekém,én meg mondtam neki hogy cseréljük el a 2kerékre!Majd kiderül holnap eljön megnézni az ekét lehet lessz belőlle valami!
Igen olvastam!Néztem már én is azt az oldalt előtte aminek a linkjét beszúrtad!Hát mostmár nem kell a 151-es!Akkor is nagyon gyanús volt nekem ez az egész azért nem is mentem el!Meg egyébként válaszoltam neked arra,hogy nemcsak a kis kubotákon...stb traktorokon van 4.00x10 -es kerék mert az eggyik barátomnak van fortschritt simson motoros traktora és azon is 4.00x10-es kerekek vannak gyárilag!
Még egy okoskodás: ha hátulról nézzük a mintát, a V formából nem csúszik ki a sár, de az A formátumból már igen(öntisztulás). Ezt ősidőktöl így használják, biztos kitapasztalták elődeink. De egy makacs sarat erről nem lehet meggyőzni, mert az csak tapad és tapad...
Sziasztok ma szétszettem a gépet hogy kitisztitsam és amikor a motort levettem arra lettem figyelmes hogy a kuplungcsésze lötyög meg semmi nem fogja a csavar bele tört. Nem tudom hogyan varázsoljam ki valaki valami tanácsot ?
Nincs értelme megfordítani a gumit se a kistraktoron se a nagytraktoron!Nem kifelé dolgozza a sarat meg a földet hanem magába!Úgyhogy egyszer megkapar a kerék a sárba és már teli is van!Próbáltatok már MTZ-vel tolatni????Sokkal könnyeben elkapar akármien terepen mint előrre felé!Általában a 82-eseknek az elején azért fordítják át egy idő után a gumit hogy egyformán kopjanak!
Szerintem "A" betű formában a minta a kerék alá tereli inkább a laza földet és a következő minta is laza földdel találkozik. "V" formában gyorsabban kitolja a kerék maga alól oldalra a lazát, és a köv.minta már keménnyel találkozik.
A segítségeteket szeretném kérni : ma vettünk egy Straus/ ST/MH501Q típusú benzines kapálógépet sajnos nincs rajz a készülékhez a leírásban azt irják kell tölteni bele 0,2 l vátó oljat és 0,55 l motorolajat, de csak egy betöltő nyílást találtunk oil felirattal vajon hol találjuk a másikat? Remélem van aki rendelkezik ilyen géppel és tud segíteni...SOS!!
Amiről te írsz az a rudazat az egy fordulatszám szabályzó.A pillangószelepet köti össze az olajszivattyús fordulatszámszabályzóval.A porlasztó felőli végén egy rugó van aminek az egyik része hosszabb az akad bele a rudazaton kialakitott kerek fülbe.Ott nincs másik rugó.Van még a karbulátor felett egy kicsi rugó ami szivató állásban a levegőszűrőnél zárja a pillangószelepet.Az a rugó rajta van?Ha nincs vagy nem zárja le a levegöszürőnél hideg motornál a levegő egy részét akkor nem fog beindúlni.Vedd le a levegőszűröt tedd a gázkart szivató állásba közben nézd meg elmozdúl e a levegöszürőnél lévö pillangószelep.
Köszönöm hogy válaszóltál nekem ! Ellenőriztem , a kuplungbowden nincs rá állítva ,a kuplung alsó és felső , teljessen új most lett kicserélve!Szépen indúl , erő is van benne de a kapákat nem hajtja meg !
Igen,értem mire gondolsz,tapasztaltam is hogy elemelkedik a földtől az egyik kerék ha egyenetlen talajon megyek vele,és utólag bánom is hogy nem így csináltam,de valószínű átalakítom olyanra amit mondasz,bár egész jók az utak,karbantartjuk,gyaluljuk a földutakat.De ettől függetleneül meg fogom csinálni.
Köszönöm a segítséget, igazán jó kis fórum, eddig még igazán értelmetlen civakodást még nem olvastam. Tök jó. Gyertyacsere volt a megoldás, nomeg kicsit több olajat teszek a benzinbe. Azért szétszedtem a gépet. Szép, egyszerü, és nagyszerű. Hihetetlen ötletes az olajos légszűrő.
Nagyon királylett a gép, de egy észrevételem van ha nem veszed tolakodásnak én úgy csináltam volna meg hogy a pótkocsi és a gép egymástól oldalra eltudjon furdulni.Mert igy ha a pót egyik kereke belemegy egy kerék vájatba akkor felemeli a rota egyik oldalát.
Van egy Robi 55 Briggs motoros kapálógépem, de nem akar beindulni. Szikra van, benzint kap, légszűrő tiszta, de mégsem. Szétszedtem és a porlasztó "nyakától" (mintha egy pillangószelep lenne) az olajbetöltő nyílás felé vezet egy rudazat, ami ott egy kis tengelycsonkhoz csatlakozik, szerintem valamiért nem működhet megfelelően, mert semmi nem akadályozza abban hogy önállóan mozogjon. A porlasztónál csatlakozik hozzá ugyan egy másik rugó, aminek egy hosszabb füle van, de az nem befolyásolja ennek a résznek a működését. Mintha még egy rugó hiányozna erről a részről, de nem találom a helyét. Megpróbáltuk mindkét állásában az indítást, de akkor sem működik. Más ötletem nincs.
Nézd meg a kuplungbowden lehet,hogy rávan állitva vagy vedd le motrot és kézzel meg-e tudod hajtani hajtóműt a motor alján van-e ferrodor a kuplung felsőnél
Sziasztok :) Segítséget szeretnék kérni Tőletek ! HONDA --dragon 50 H típusú kapálógépről van szó ! Az ősszel használtam , semmi probléma nem merűlt fel , most egy rántásra indúl a motor , de nem hajtja meg a rotációs kapákat ! Nem tudom mi lehet az oka :( a kuplung alsó és felső része kilett cserélve , valamint a kuplung rugó is ! Nemtudom mi lehet a baj ! Várom a véleményeteket , hozzá szólásotokat :!
Megoldást keresnék, mit ajánlotok mint tapasztaltabbak és nagyobb szakértelemmel bírók. Egy szentkirályi kf briggs motoros kapával csapatok, vettem rá szabadonfutós gyári járókereket, és elsősorban utánfutózni szeretnék, de két kör után már visít a csigatengely benne. Előbb utóbb így gondolom ki fogom nyírni. Ezért elkezdtem más kapákat nézni, elsősorban régi használtakat, robi 55, 151, terra stb. A robi 55-ös még elfogadható lenne árban, de az ugyanez a csigahajtásos konstrukció nem? Az igazi a 3+1 sebességes robi record lenne. De annyi pénzem nincs rá. Szóval a kis röbi 55-ös is olyan, ha behúzom a kuplungot le is blokkol az egész?
Egész pofás lett a szerkezet...Néhány "kényelmi" alakítás van még rajta,mint például:a karburátor levegő elzáró szelep működtetését megoldom még bovdenesre hogy a kormányról lehessen azt is kezelni,és talán világítást csinálok még rá,de az nem túl fontos..ha már világítás,akkor gondolkoztam generátort is szerelek rá mert végül is az is megoldható,igen egyszerűen...
Végül is egész hamar kész lettem ezzel a kistraktorral,pedig a motoron a meghajtáson és a kerekeken kívül mindent meg kellett csinálni a traktor-pótkocsi vázszerekezettől a pedálokon át az utolsó menetfúrásig,kb 2 hétbe telt meló mellett,és egyedül csináltam,úgyhogy én ajánlom mindenkinek aki eddig nem tette és szüksége van ilyen cuccra hogy vágjon bele,ha vannak szerszámok,a közelben vastelep,és némi barkácsolási kedv akkor semmi sem lehetetlen...
Én pár napja jutottam hozzá egy kétütemű terrához (1980). Eddig pöccre indult. A benzin fogyóban volt, így öntöttem hozzá 1:50 arányú keveréket, mint a láncfűrészembe. Beröffentettem, majd idővel lefulladt, kicsit kellett volna állítani az alapjáraton. Majd beröffentettem, és egy lejtőn lefulladtam. Sebességben gurultam vele egy kicsit. Azóta nem tudom beindtani. Karburátor tiszta, fúvóka tiszta, benzin megy, szikra van, nincsen beköpve a gyertya. Hiába rángatom, nem indul. Lehet, hogy sebességben gurulva elállítódott volna a gyútás? Egyáltalán hogy lehet állítani? Van valakinek valami jó ötlete. Én terrát még nem láttam szétszedve. Itt az idő. Mi lehet a hiba?
Most azt hiszem, egy pótkocsit kéne előbb beszereznem, ekét még ráérek. Ha meglesz, később még visszatérhetünk rá.
AMúgy sikerült elindítani a 155-öst. Azért nem volt szikra, mart be volt szorulva a megszakítója. Nem volt koszos, sőt, patyolat tiszta volt, csak kb tíz éve áll. Kapott kontakt sprét, és kész.
Még az úszószeleppel tréfálkoztam, mert fennakadt. Kimostam benzinben, az is jó lett.
Sziasztok!Köszönöm a kedves fogadtatást!Na elkészült majdnem teljesen a kistraki,kipróbáltam és pompásan működik minden,próbaképpen behoztam rajta 16 kisbálát,sárosabb úton is kitűnően megy,a célnak megfelelő.Amint igértem itt van pár kép róla:
Valameik nap néztem a Briggs motor kézikönyvét!Hát komolyan mondom a gyártó elszégyelhetné magát hogy ilyen gagyi olajat forgalmaz a motorai mellé!Sima SAE-30as olaj hát a viszkozitása jóformán semmien évszaknak nem felel meg!Itt írja a viszkozitási táblázat alatt hogy a SAE-30-as olaj 4celsius fok alatt nehéz indítást okoz és 27-celsius fok felett megnövekedett olajfogyasztást okoz!Ennyit erről!Pénteken vettem inkább 1literes Castrol olajat 10w-40-eset 2490Ft-ért!Ez legalább minőségi olaj,mert ugyebár 4-5üzemóra után le kell cserélni az első olajat!Szerintem ma az is lessz!
Nem vagyok nagy terrás de ha jól tudom akkor ebből is több fajta gyújtású motor van. A kép sokat segít hogy konkrétam miről is van szó. De ha megszakítós akkor a szokásos megszakító csiszolása hézag beálítása stb.
Lehet gyujtótekercs,gyujtókábel, pipa ,leállitó gomb drót a gyertya Champion L86C ez való bele láti kéne a képet 2 fajta gyujtótekercs van ami kivűl van elektronikus gyújtás
Köszönöm a javaslatod, nem akarom elkiabálni, de a tanácsod megfogadva sikerült életet lehelnem a gépbe, szépen felpörög a motor, holnap éles bevetésen is tesztelem. :)
Őszintén szólva elég analfabéta vagyok ezen a területen, télen el lett rakva és most tavasszal beindítottam, de nem pörög fel a motor, beindul de csak zötyög, nem pörög olyan gyorsan, nem ugy mint azelőtt. Saját tudásomból annyi telt, hogy a levegőszűrőt kivettem átporoltam, mosni nem mertem :S pedig állítólag lehet, olaj szintet megnéztem, rendben. Mi lehet a hiba? előre is köszi
Szevasztok!Nem is gondoltam volna hogy létezik ilyen fórum..de örülök hogy rátaláltam.
Én most a télen építettem egy "kistraktort"(nálunk így hívják,rotakapa-utánfutó),mivel van egy Briggs 550 és egy AL-KO 160FLA motorom,egyiken 4-es kapa azzal a kertet rotációzom,a másik meg mivel pihenőállásban volt,gondoltam csinálok hozzá egy utánfutót, a kerekek és egy hajtómű beszerzése után annak is vázszerkezetet kormányt,fék-kuplung pedál,mivel a kuplungot megcsináltam lábpedálosra..stb...Nos ma festettem le,holnap teszt,egy két apróság híján teljesen kész.Holnap teszek fel róla képeket.
Égetésre gondoltam,mivel úgy nem nagy a gaz csak füves és elég sűrűn, égetésről szerintem lehet szó,de ahogy a szavaitokból kivettem az se baj ha hagyom ugy ahogy van és felszántom,de megpróbálom minél tisztábbá tenni a terepet és utána szántani,rotálni meg vetés előtt.
Nagyban megkönnyiti a munkád ha rendesen kitakaritod de még az is ha egyszerüen csak leégeted. Nem tudom hogy mekkora gazrol van szo de el is lehetetlenitheti a szántást.
Minél tisztábbá tudod tenni a terepet annál szebben tudod majd szántani. Ha rám hallgatsz akkor szántás után ne rotáld meg csak közvetlen vetés előtt. Én legalábbis is így csinálom. Még boronálni sem szoktam, mert ha megbolygatod, akkor sokkal gyorsabban fog gyomosodni.
Mint a luca széke. Most próbálom levarázsolni a tárcsákat a tengelyről. Három már megvan, de a másik három már 3. napja ázik csavarlazítóban. Ezeket akarom felhasználni a sorközművelőhöz, de úgy, hogy a tárcsára is jók legyenek. Egyszóval egyenlőre helybetopi.
Ma végre megvettem a rotációs kapánkat. A Honda motor helyett a Briggs mellett döntöttem, bár ez ahogy nézem 11 Nm helyett csak 7 körül tud, viszont 6 lóerős. Vettem bele gyári olajat is, legyen neki karácsony-meg olcsóbb is volt mint a MOL-os. Na holnapután nem dolgozom, akkor beröffentjük és megnézzük mit tud a KF Quantum 60.
Minden motor hengerének és dúgatyújának van egy íllesztési hézaga ez azért kell mert üzem közben a motor fel melegedésével a fémek tágulnak, zsugorodnak.És ha ez a hézag nem lenne akkor megszorulna a dúgó.
Régebbi motoroknál ez az érték nagyobb, mivel nagyobb hőtágulási értékü anyagokat használtak, mostanában meg már minden féle ötvözeteket kitaláltak és ezért kissebb hézag is elég.
A dugatyúnak a csapszegen kell tudni a csuszkálni.A tömitést miböl csináltad számít a vastagsága, lehetöleg ugyan olyan vastag legyen int az eredeti volt.
Két kérdésem lenne felétek, elég alap dolgok amiket kérdezni fogok, de mivel én most csinálok először ilyet így ebben a témában tudatlan vagyok 1.egy kertet felakarok szántani Terra géppel csak mivan akkor ha a kertet teljesen beboritja hosszú elszáradt fű,azt előtte kikéne gereblyézni vagy fűnyíró val vagy fűkaszával? Vagy mik azok az úgymond előmunkálatok egy szántásra váró területen? 2.ha mind ez megvan (a szántás)utána kell rotálni a földet rota kapa taggal ami a géphez van?
A válaszokat előre is köszönöm,tisztában vagyok vele,hogy ezek alap dolgok és elég bugyuta kérdések,de sosem csináltam még ilyet és valamikor bele kell vágni ezekbe a dolgokba is.
Lenne egy kérdésem hozzátok. Találkoztatok már olyannal, hogy a dugattyú lötyög a hengerben? 2 ütemű mociról van szó. Igaz, hogy láncfűrészemnek van ez a baja(?), de tök mindegy, hogy éppen láncfűrész vagy sem. A lényeg, hogy 90 ccm-es (52 mm a dugattyú átmérője, és a felső holtpontnál kb. 0,1-0,15 mm-t lötyög. Ez normális? Viszont nagyon nagy a kompressziója ennek ellenére is. Gondoltam, hogy a gyűrűi el vannak kopva. Vagy lehet, hogy a csapszeg furata van kicsit kitágulva? Oldal irányba lötyög. Ezt ma vettem észre, mert ma csináltam neki házilag hengerfej tömítést, és meg is pucoltam egy kicsit a dugattyút, illetve az égésterét. A henger belseje jó. Én, mióta nálam van kb. 2 éve, alig használtam (ésszel), tehát nem volt agyon pörgetve, illetve mindig az előírt keveréket kapta. Inkább kicsit több olajat, mintsem szegényebbet! És nagyjából kb. 2 év alatt max. 10-15 percet használtam. De mivel régi (1983-as) mociról van szó nem tudom, hogy az előző gazdája(i), hogy használták.
Szerintetek mi lehet a baja? Illetve ez a dugattyú lötyögés ennyi mm-nél baj-e?
Ja! Már kérdeztem természetesen a láncfűrész fórumon is, de eddig erre választ még nem kaptam, ezért fordultam hozzátok, hátha találkoztatok már ilyen gonddal rotációs kapátoknál.
Lenne 1 kérdésem tud valaki valami elmés szerkezetet TERRÁHOZ amiel könnyebb átszerelni kerékről kapára vagy fordítva???? Egy személynek elég komplikált az átszerelés!!
Ha valaki valami bakot vagy állványt tudna mutatni 1-2 fotón az megköszönöm.
Nekem van egy ekém eladó az tényleg mélyszántó,azzal 25-30cm mélyen szánthatsz!Ha érdekel már tettem fel ide a fórumra képeket,de ha kell feltudom tölteni őket ismét!
Tényleg ne hari hogy beleokoskodok de szerintem ebbe jobban ne méllyedjetek bele mert erröl lehet vitatkozni oldalakon keresztül és mégse lessz igaza senkinek! Mert sokmindentöl függ hogy ha egy karburátor amit egy motorra terveztek az esetleg el tud e látni (és hogy milyen hatásfokkal) egyszerre két motort.
Én azt mondtam hogy 1db gyári 4le-ős motorhoz csinált karburátor lát el 2db motort!Ennek nincs értelme mert 1db karburátor annyi üzemanyagot szolgáltat ami 1motornak elegendő és nem kettőnek!
Ezt azért gondold végig még egyszer. Több hengeres motor esetén nem minden hengerben egyszerre vannak az azonos ütemek, így a szívás sem. Az egyik szív, a másik éppen kipufog stb. Bizonyos hengerszámig pld a négyütemű négyhengeres motornál is elég egy karburátor. A nagyobb teljesítmény kihozásánál persze célszerűbb többet alkalmazni, de egy átlagos motornál elég egy is.
TEGNAP!Már megkérdeztem vagy 2-szer,de senki nem bagózott még rám se!Most szeretném megkérdezni még1szer tőlletek:Nem tudjátok hogy a 4.00x10es kerék milyen árba van???????Mert itt felénk csak a 4.00x8-as létezik és semmi más!Sok eladó még hallani sem hallott rólla!
Látom csak nem értessz engem,vagy valamit nem jól olvastál!Én azt mondtam hogy 1db gyári 4le-ős motorhoz csinált karburátor lát el 2db motort!Ennek nincs értelme mert 1db karburátor annyi üzemanyagot szolgáltat ami 1motornak elegendő és nem kettőnek!Érted én ezt csak a videóra értettem!Ez kb olyan mintha te 2db 80 motorból csinálnál egy 8hengerest 1db 80as adagolóval!Már akkor a két motornak sem lenne akkora teljesítménye sem mint 1-nek mert az a egy adagoló nem tudná már ellátni a 2db motort megfelelő üzemanyaggal!Értessz?
Üdv!Na jó így ahogy leírtad nem tűnik soknak,de ha már a 2kereket egymásmellé rakod akkor már látszik a külömbség!Azért az 5.00x10es kerék csak jobb lenne mert nagyobbat fogna,csak szélesebb,meg szerintem szántani is más lenne vele!
Húha ez bátor kijelentés volt.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Néhány mondatban magamról:ha nem lettek volna bajok a magaviselettemel akkor folytattam volna tanulmányaimat > gépjárműipari tehcnikum> talán főiskola.
A két karbi ha egyformára van belőve sokkal jobb,mert ez egy kis áramlástechnika...........mindeggy.
A komolyabb sportmotorokon is több karbi van,tehát amíg nem volt a befecskendezési rendszer addig így csinálták.
Pl :tuning Warbi 3 porlasztóval.
Skoda 130 rapid amivel a cshek rallyt nyertek 100HP 2 db jikov karbi.
Most bütykölöm a kispolafelnire a futó agyat. Pont befér a felni mélyedésébe a futóagy tárcsája. Van egy maszek körmös kerekem, és csak most néztem, hogy futóagy tárcsával van központosítva. A gépre is kispolafelnit akarok tenni futózáshoz. Így reményeim szerint gyorsabb haladást fog eredményezni.
Sajnos nem dolgoztam. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az életemből jó 20 évet rendszergazdaként töltöttem. A kert csak hobbi, több mint 30 évvel ezelőttről eredezik: fater mondta, ott van a kapazin a kamrában felakasztva, menjek vele gyomírtózni. De én lusta voltam és vettem egy rotát. Ma már a 3.-at szaggatom. Borsószedésen kívül mindent azzal csinálok. Egyszóval: NÉLKÜLÖZHETETLEN.
Helló... Én egy téglát szoktam a csigahajtás elérakni,majd elsőbe szépen felmászatom rá
aztán egy-2 centit emel a gépen és szépen egyik-másik oldalra billentve le lehet venni a gummiskereket róla,azátn vissza letolatok és kész is. REkord 250 Tnél működik. Valaki tudna nekem pár dolgot írni az F600-as hondáról? Hogy műkszik? Miért olyan drága?
Lenne 1 kérdésem tud valaki valami elmés szerkezetet TERRÁHOZ amiel könnyebb átszerelni kerékről kapára vagy fordítva???? Egy személynek elég komplikált az átszerelés!!
Ha valaki valami bakot vagy állványt tudna mutatni 1-2 fotón az megköszönöm.
Köszi a véleményeket. Még meggondolom, hogy V alakú, vagy sima tárcsa lesz belőle. Most küszködöm még lefelé a tengelyről a lapokat. Az én kertem inkább homok, úgyhogy nem fog felakadni a föld a kaparókésekhez.
Nekem van tárcsám,csak egy soros!Elősször mikor megvettem V-alakban volt ezis de átalakítottam!Jó munkálya lenne mert nyáron használtam a száraz talajon és elégjól megvágta csak az volt mindíg a bajom hogy a kaparókéseknél mindíg beragadt a rög!Ittvan rólla kép,meg a fékezett hordozómról is!
Az igaz hogy a ruszkik mindent kitalálnak!Igen csak a Ladánál a karburátor 4hengerre lett tervezve itt meg egy 3vagy4Le-ős karburátor lát el 2db:6vagy8Le-ős motort!Na mind1!
Na ennek szerintem nemsok értelme van,hogy 2motort egy karburátorról hajt!Gondolkoztam már 2db 4Le-ős briggs motor összeépítésén,de nem ilyen módon hanem mint a simsonnál is van,meg már láttam 4hengeres Jawat-is!Tudom nem ide tartozik de pár ízelítő!
Valakinek esetleg van tapasztalata rotakapa utáni tárcsával? Valaki épített már ilyesmit?
Bartellben szereztem egy komplett V tárcsasort, csak a vázat kell megépíteni. Mivel szerlhetős gondoltam ezek a tárcsalapok lesznek felrakva az épülő sorközművelőmre is. Ezekre a tárcsákra vártam eddig.
Egy német, egy francia és egy orosz beszélgetnek az 50-es években: - Nekem egy Mercedes-em van, a feleségemnek egy BMW-je, külföldre pedig lakókocsival járunk - mondja a német. - Nekem egy Peugeot-m, a feleségemnek meg Renault-ja van. Külföldre mi vonattal járunk - mondja a francia. - Nekem egy Moszkvicsom van, a feleségem meg metróval jár - mondja az orosz. - És külföldre mivel jártok? - Leginkább tankkal.
Milyen árba vannak a 4.00x10-es kerekek?5.00x10-es kerékről hallot már valaki??Ha szimeringes a motor akkor pörög mert fars levegőt szív,nem pedig gázadásra fullad!!!
Ha a másik karbinál is ugyanez akkor valószinüleg fötengelyszimering miatt lessz.Sajnos eléggé bóvli szimeringek vannak manapság lehet a száma megegyezett de a méret mégsem teljesen ok.
Vagy esetleg amikor beütötted a helyére megsérülhetett.De inkább az elözö lehet hogy nem pontos a méret.
Én nemrégen egy hajtóműbe vettem szimeringet egy hivatalos forgalmazótól szimering száma szerint majd sehogy nem bírtam beütni a helyére pedig ugyanaz a számu volt.Bementem egy csapágyboltba vettem ugyanazt a számút egy másik márkából és az tökéletesen beilleszkedett a helyére!
Alapjáraton sokáig jár és szépen, de ha egy kicsit ráadom a gázt, pörög ahogy a kell, de pillanatok alatt le is áll természetesen a levegő szűrőt is le vettem úgy is próbáltam ugyanaz. Gyújtásra gondolok, még az lehet?
Köszi a választ, a főtengely szimmeringek is természetesen újak, de azért lehet, hogy kicserélem egy próbát, megér. De alapjáraton egésznap is elpöfögne csak gázrádasra áll le.
Bizonnyára kevés benzint kap csak annyit ami még az alapjáratnak megfelelő.Nézd meg a tankból ami kijön gumicső huzd le a karbinál jön-e rajta elég benzin. ha ott megfelelöen folyik a benzin adj neki az állítócsavarnál több benzint.
Ha igy sem pörög akkor valami dugulás lehet a karbiban.