Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fejes.i Creative Commons License 2012.11.30 0 0 28299

Ez persze némileg ízlés kérdése. De azért találták ki a vezérműszíj cserekor a vízpumpa cserét is, hogy közben ne kelljen. Elvileg a vízpumpák úgy vannak méretezve...

régen, még az egyes Golfom meg hasonló autóim idején nem cseréltem, csak ha baja volt. Kellett is talán 3 esetben is az autóimon.

Talán 10 éve áttértem arra, hogy bármelyik autómnál cserélem a vezérműszíjnál. Pár ezer ft és béke. Azóta, pedig valamelyik autómon szinte évente van vezérműszíj csere, nem fordult elő közben vízpumpa hiba.

Tudom persze, hogy a disconál nincs annyira beintegrálva a rendszerbe a pumpa, hogy szét kelljen bontani miatt a fél autót.

Előzmény: pinguru (28297)
terrano1 Creative Commons License 2012.11.30 0 0 28298

Nincsen belső keringetésre kapcsolva?

A klíma akkor van kikapcsolva amikor világít a gombnál levő fény.

Előzmény: Törölt nick (28295)
pinguru Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28297

Sztem akkor érdemes cserélni vízpumpát, ha döglődik, illetve mielött messzire mész, persze izlések és pofonok. Én ha elindulok a világba, bedobok egy működőképes, általam kibontott vízpumpát, cserélni nem bonyolult. Nemrég kétszer is cseréltem, azt hittem gagyi a csapágy, közben kiderült, hogy a megaszuper Dayco ékszíj csinálja a fesztivált, agyamra ment a nyikorgás, inkább visszatettem egy régi szíjat, majd veszek valami komolyabbat, ami nem muzsikál nekem naphosszat.

Előzmény: Ivwi (28284)
pinguru Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28296

Kb 70e van benne, vagy több, a mintázat rendben van, nem tudom mennyit kopott, a sziklás terepek egy kicsit összekaszaboplták, de azért egyben van. Volt korábban hasonló mintázatú futózott, na az durván kopott, pedig aszfalton keveset használtam, viszont csúszott, mint a veszedelem. Valamit tudnak a japok, ez nem kopik, nemcsúszik, nem szakad, stb.... Viszont hangos....

 

Egyébként 2 barral tolom, nem érdemes többet beletenni, ha nagyon megterhelem a gépet, akkor felnyomom 2,4-re.

Előzmény: TdiOxi (28251)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28295

A display mident mutat teljesen korrektul. PL: Jobb-bal homerseklet, kulso homerseklet, befuvas fordulatat es persze azt a rohadt kis konyvet!

Most megneztem a workshopban a relek es a biztositekok helyet, holnap azzal kezdem!

 

 

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (28293)
TdiOxi Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28294

Nem olyan nagy szám, mindenhol vannak jelek és csak ugyan oda kell mindennek vissza menni. Persze én is olyannal csináltam aki már csinált ilyet többször is, de nem kell hozzá semmi extra eszköz.

 

Előzmény: Ivwi (28289)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28293

kis elektromotorok állítják a levegő útját, ezek a középkonzol alatt vannak. amikor fűtésmátrixot kell cserélni, ezek útban vannak, de csak kicsit. lustább szerelő esetleg képes erővel kiráncigálni a mátrixot ... . szerintem kapd ki a kesztyűtartót, akkor le tudod ellenőrizni a jobb oldali fűtőventillátort , és meg tudod nézni, hogy esetleg nincsenek-e szétkapva műanyag légvezetékek.

 

egyébként a display mit mutat (a kis könyvön kívül)? mutatja mintha működne a fűtés vagy nem? ha állítasz a ventillátoron a fenti csík mutatja hogy növeli a fordulatot?

a biztosítékokat megnézted? a motortérben a biztosítékdoboz tetején piktogramok ábrázolják belülről (elég jól) hogy melyik relé és biztosíték mire van.

Előzmény: Törölt nick (28291)
Ivwi Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28292

Kellene. hogy legyen. Valami belső keringtetésű kapcsoló.

D1 ben van, P38-ban is kell legyen.

Előzmény: Törölt nick (28291)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28291

Lehet hulye kerdes, de nincs benne valami retesz amivel el lehet zarni, vagy nyitni a rendszert???

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28290

sehol semmi. Egyik oldalon sem fuj, sem hideget sem meleget!

Sot meg a menetszelet sem erzem!

 

Otlet?

 

Egyebkent annyira megszerettem, hogy eloleptettem elsoszamu autova!!!

Előzmény: terrano1 (28286)
Ivwi Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28289

A cserét nem én csinálnám, a vezérlést elégpontosan kéne összerakni:)

Gondolom így olcsóbb lenne az alkatrész, mintha azt is a szervízből venném, sajna most minden fillér számít.

Most összeszedném az alkatrészt, és következő etapban betolnám a cserére, amúgy is esedékes az éves szervíz, meg olajcserék.

Előzmény: TdiOxi (28288)
TdiOxi Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28288

A dayco teljesen jó, viszont fog még kelleni néhány szimering a deklibe meg egy beljebb is ha jól emléksze, meg egy o gyűrű is ha cseréled a főtengelyen lévő bordás kereket is. Amikor én cseréltem az is volt a csomagban nem csak a feszítő meg a görgő.

Előzmény: Ivwi (28285)
tue-14 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28287
Johhny! Ebbol a remek baltarogzitobol nekem is ket parat rendelj pliz!
Előzmény: Ivwi (28282)
terrano1 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28286

Ok.

A hideg meleg ,egyik oldalon sem megy?

Az,hogy hova fújja a levegőt?

Ezeket a dolgokat lehet ellenőrizni menet közben,mert a menetszél ugye tolja be a levegőt.

Előzmény: Törölt nick (28281)
Ivwi Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28285

Találtam kittet:)

http://www.paddockspares.com/timingkit300l-timing-belt-kit-300tdi-later-type.html

Ez a Dayco megfelelő minőség, vagy inkább vegyem az eredetit:

http://www.paddockspares.com/err1092g-timing-belt-genuine-300tdi.html

Ennyi kell meg a vízpumpa és kész?

 

Előzmény: Ivwi (28284)
Ivwi Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28284

Mostanság aktuális lesz a vezérléscsere, mert 70000km van benne azóta.

Annó sokat szívtak a vízpumpával (nem márkaspecifikus szerelő csinálta)

Jó lehet bele ez a vízpumpa? A gép 98'-as D1 300 TDi manuál váltós (5 gangos:)) SALLJGMF8WA.....

http://www.paddockspares.com/peb500090g-water-pump-and-gasket-oe-supplier-300tdi.html

 

Illetve mit kell még cserélni ilyenkor?

Vezérműszíj, valami feszítő, a vízpumpa, meg még mi?

Nincs erre egy kit?

Ivwi Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28283

Na a lényeg lemaradt, mert nemrég úgy adódótt, hogy szükségem lesz erre is:

http://www.paddockspares.com/dhh100770lml-headlamp-finisher-lh-from-ma081992.html

Kérlek tedd ezt is bele.....

 

Köszi

(mára igérem befejeztem:)

Előzmény: Ivwi (28282)
Ivwi Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28282

Sokáig tartó töprengés után, csak rászántam magam egy nagy beruházásra, ha beleférek a rendelésbe még.

Légy oly' drága megrendelni nekem egy ilyet:

http://www.paddockspares.com/pm1153-original-quick-fist-clamp-2-clamps-per-pack.html

 

Előzmény: Johnny_Disco (28270)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28281
Nincs az ekszij raengedve a klimakompresszorra!
Előzmény: terrano1 (28280)
terrano1 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28280

Nem fújja a levegőt és a hideg meleg állítás sem megy?

Hogyan van kikötve a klíma?

Előzmény: Törölt nick (28276)
terrano1 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28279

Wazze!Nekem is sárga szilentek vannak elöl!:-)))

Előzmény: spapda (28271)
Wulfgar9 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28278

Tyűha!!!

Na ez az amire a márkatársak mindig azt mondták, hogy ha majd ez az ikon megjelenik akkor nagyon megszívtad!

Szerencsére nekem nem volt ilyen de majd a többiek segítenek ebben, hogy mi a teendő.

Előzmény: Törölt nick (28276)
terrano1 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28277

Mondom én,hogy valami bonyolult dologra gondoltam!:-)

Szóval van egy hátsó összekötő,meg elöl a tolórúd,aminek van egy és két gömbfejes változata.

Előzmény: Johnny_Disco (28269)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28276

Sziasztok,

 

P38-asom digitális klima kijelzoje a jobb also sarokban egy nyitott kis konyvet mutat, ami tok jol nez ki, ellenben nem mukodik a rendszer! Ertem ez alatt, hogy nem fujja sehova sem a meleg levegot ,de meg a hideget sem. Tulajdonkeppen semilyet, parasodik belurol az autom, foleg amikor az egesz csalad benne ul!

A klimat nem hasznalom, mivel nincs bekotve, de a motor altal termelt hore szuksegem lenne majd telen!

Otlet?

Tapasztalt mar valaki ilyesmit?

 

TdiOxi Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28275

Mennyé igyál még, mert amit ittál az látom csak két rövid hozzászólás elolvasására volt elég:)))) Vagy még mindig működik a két mondatos szelekciód, pedig előtte olyan szép részletesen leírtam neki mindent:))))

 

Előzmény: fúrómester (28274)
fúrómester Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28274

Nahh, veled is ki van ám segítve. Úgy, mint velem. :-)

Előzmény: TdiOxi (28272)
fúrómester Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28273

Szerintem annyi a különbség, hogy van 4., .......mert a kormányműveden nincs.

 

Vagy neked van olyanod, és akkor nem vetetik meg feleslegesen a 4.-et.

 

Azt mondjuk nem értem, hogy a vízszintes csőbe, hogyan tekered be a "pipából" kiálló darabot.

 

 

Vedd azt, amelyik jobban hasonlít bekötésileg!

Előzmény: Johnny_Disco (28269)
TdiOxi Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28272

Jól átláttad a helyzetet:)))) az első a tolorúd, a hátsó a híd mögötti meg a kormányösszekötőrúd.

Előzmény: Johnny_Disco (28269)
spapda Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28271

"Hogy tudsz ilyen halvány betűvel írni? Anya szólt, hogy olvassam tovább, mert az nekem szól. Olyan vak vagyok, hogy nesokára a wc-re is velem jön, nehogy mellélocsojjak. :-)"

 

Azért van valami fülledt erotika abban, amikor az asszonnyal közösen olvasol Land Rover topikot, aztán együtt kimentek a WC-re... Oszt' még én voltam a perverz, amikor közöltem, hogy a hatszögön befér a henger meg a kocka is. Na mindegy. ;)

 

"Na, hogy a lényegi rész is ki legyen tárgyalva. Megelőztél. Ugyanis velem is előfordult, hogy a Zalvázszám alapján vásárolt kereszt nem helyezkedett be a gardányba. Szerencsére nem dobtam ki/vissza, mert a másik autónkba meg érdekesód passzolt, és az az autó volt a bolti, amibe nem ment be, az a kókányolt."

 

Én már jártam úgy, hogy kivettem a rossz jeladót, boltban ugyanilyen alakút kértem (mert ugye a boltos katalógusa 3 eltérő méretű-alakú-drótozású típust dob), aztán otthon jöttem rá, hogy nem ez való bele, csak valami korábbi jómunkásember ezt gyilkolta bele, átdrótozta, oszt' csodálkozott, hogy nem jó. Visszavittem, kértem másikat, "visszadrótoztam", jó lett. Mondjuk csak reménykedem abban, hogy egy kormányműnél azért nem játszák el a hasonló "jó lesz alá a zsigulié is" sztorit. Mondom ezt annak fényében, hogy amúgy a Zsiguli alkatrészek közül egy csomó jó terepjáróba. A régi, kereklámpás (hátul laprugós) Pajero stabilizátor szilentjei például frankón helyettesíthetők Lada szilentekkel, talán az ezerkecskéével. A Pajesz szilent darabja 1500-3000 Ft (mert ugye a sz*r japánba drága az alkatrész, nem úgy, mint a Land Roverbe), a Zsigáé meg 200 Ft. Ha jól emlékszem, a Zsiguli futóműből Samuraiba is jó egy-két dolog.

 

"Amúgy máma megtört a jég. Az eddig hirdetett 50.000 ft/13 éves költségvetés csúful megdölt. 470 lett a vége, és nem euroban, hogy rohaggyon meg."

 

F*s Land Rover, ráköltöd a gatyádat is, megmondták előre a tojotások a másik topikban! ;)

 

"az autó alatt meg faszányossan csillognak a Sárga Silentek"

 

Ha a bölcsészeknél rontanám a munkamorált, biztosan írnék egy tanulmányt az autósok körében tapasztalható színes szilentek és festett fékdobok/féknyergek fétiséről. Perverzek. A kókuszos meg vaníliás wunderbaum, na az egyenes dolog! A sárga szilent terepjárón meg ferde hajlam. Persze érthető a dolog, hiszen a plázaparkolóban úgysem fog összekoszolódni, tehát még évek múlva is már messziről rágerjednek a plázacicák. ;)

Előzmény: fúrómester (28267)
Johnny_Disco Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28270

TdiOxi,

hihető a dolog, csak valami buhera mentén kerülhetett bele a régi változat. Nem akarom én felforgatni az autót teljesen, tökéletesen megfelel a 3 gömbfejes dolog, azt is fogom megrendelni, meg a te mütyűrjeidet, ha senki más nem jelentkezik a Paddock-féle FA-mentes beszerzésre.

Előzmény: TdiOxi (28268)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!