Ez persze némileg ízlés kérdése. De azért találták ki a vezérműszíj cserekor a vízpumpa cserét is, hogy közben ne kelljen. Elvileg a vízpumpák úgy vannak méretezve...
régen, még az egyes Golfom meg hasonló autóim idején nem cseréltem, csak ha baja volt. Kellett is talán 3 esetben is az autóimon.
Talán 10 éve áttértem arra, hogy bármelyik autómnál cserélem a vezérműszíjnál. Pár ezer ft és béke. Azóta, pedig valamelyik autómon szinte évente van vezérműszíj csere, nem fordult elő közben vízpumpa hiba.
Tudom persze, hogy a disconál nincs annyira beintegrálva a rendszerbe a pumpa, hogy szét kelljen bontani miatt a fél autót.
Sztem akkor érdemes cserélni vízpumpát, ha döglődik, illetve mielött messzire mész, persze izlések és pofonok. Én ha elindulok a világba, bedobok egy működőképes, általam kibontott vízpumpát, cserélni nem bonyolult. Nemrég kétszer is cseréltem, azt hittem gagyi a csapágy, közben kiderült, hogy a megaszuper Dayco ékszíj csinálja a fesztivált, agyamra ment a nyikorgás, inkább visszatettem egy régi szíjat, majd veszek valami komolyabbat, ami nem muzsikál nekem naphosszat.
Kb 70e van benne, vagy több, a mintázat rendben van, nem tudom mennyit kopott, a sziklás terepek egy kicsit összekaszaboplták, de azért egyben van. Volt korábban hasonló mintázatú futózott, na az durván kopott, pedig aszfalton keveset használtam, viszont csúszott, mint a veszedelem. Valamit tudnak a japok, ez nem kopik, nemcsúszik, nem szakad, stb.... Viszont hangos....
Egyébként 2 barral tolom, nem érdemes többet beletenni, ha nagyon megterhelem a gépet, akkor felnyomom 2,4-re.
Nem olyan nagy szám, mindenhol vannak jelek és csak ugyan oda kell mindennek vissza menni. Persze én is olyannal csináltam aki már csinált ilyet többször is, de nem kell hozzá semmi extra eszköz.
kis elektromotorok állítják a levegő útját, ezek a középkonzol alatt vannak. amikor fűtésmátrixot kell cserélni, ezek útban vannak, de csak kicsit. lustább szerelő esetleg képes erővel kiráncigálni a mátrixot ... . szerintem kapd ki a kesztyűtartót, akkor le tudod ellenőrizni a jobb oldali fűtőventillátort , és meg tudod nézni, hogy esetleg nincsenek-e szétkapva műanyag légvezetékek.
egyébként a display mit mutat (a kis könyvön kívül)? mutatja mintha működne a fűtés vagy nem? ha állítasz a ventillátoron a fenti csík mutatja hogy növeli a fordulatot?
a biztosítékokat megnézted? a motortérben a biztosítékdoboz tetején piktogramok ábrázolják belülről (elég jól) hogy melyik relé és biztosíték mire van.
A dayco teljesen jó, viszont fog még kelleni néhány szimering a deklibe meg egy beljebb is ha jól emléksze, meg egy o gyűrű is ha cseréled a főtengelyen lévő bordás kereket is. Amikor én cseréltem az is volt a csomagban nem csak a feszítő meg a görgő.
P38-asom digitális klima kijelzoje a jobb also sarokban egy nyitott kis konyvet mutat, ami tok jol nez ki, ellenben nem mukodik a rendszer! Ertem ez alatt, hogy nem fujja sehova sem a meleg levegot ,de meg a hideget sem. Tulajdonkeppen semilyet, parasodik belurol az autom, foleg amikor az egesz csalad benne ul!
A klimat nem hasznalom, mivel nincs bekotve, de a motor altal termelt hore szuksegem lenne majd telen!
Mennyé igyál még, mert amit ittál az látom csak két rövid hozzászólás elolvasására volt elég:)))) Vagy még mindig működik a két mondatos szelekciód, pedig előtte olyan szép részletesen leírtam neki mindent:))))
"Hogy tudsz ilyen halvány betűvel írni? Anya szólt, hogy olvassam tovább, mert az nekem szól. Olyan vak vagyok, hogy nesokára a wc-re is velem jön, nehogy mellélocsojjak. :-)"
Azért van valami fülledt erotika abban, amikor az asszonnyal közösen olvasol Land Rover topikot, aztán együtt kimentek a WC-re... Oszt' még én voltam a perverz, amikor közöltem, hogy a hatszögön befér a henger meg a kocka is. Na mindegy. ;)
"Na, hogy a lényegi rész is ki legyen tárgyalva. Megelőztél. Ugyanis velem is előfordult, hogy a Zalvázszám alapján vásárolt kereszt nem helyezkedett be a gardányba. Szerencsére nem dobtam ki/vissza, mert a másik autónkba meg érdekesód passzolt, és az az autó volt a bolti, amibe nem ment be, az a kókányolt."
Én már jártam úgy, hogy kivettem a rossz jeladót, boltban ugyanilyen alakút kértem (mert ugye a boltos katalógusa 3 eltérő méretű-alakú-drótozású típust dob), aztán otthon jöttem rá, hogy nem ez való bele, csak valami korábbi jómunkásember ezt gyilkolta bele, átdrótozta, oszt' csodálkozott, hogy nem jó. Visszavittem, kértem másikat, "visszadrótoztam", jó lett. Mondjuk csak reménykedem abban, hogy egy kormányműnél azért nem játszák el a hasonló "jó lesz alá a zsigulié is" sztorit. Mondom ezt annak fényében, hogy amúgy a Zsiguli alkatrészek közül egy csomó jó terepjáróba. A régi, kereklámpás (hátul laprugós) Pajero stabilizátor szilentjei például frankón helyettesíthetők Lada szilentekkel, talán az ezerkecskéével. A Pajesz szilent darabja 1500-3000 Ft (mert ugye a sz*r japánba drága az alkatrész, nem úgy, mint a Land Roverbe), a Zsigáé meg 200 Ft. Ha jól emlékszem, a Zsiguli futóműből Samuraiba is jó egy-két dolog.
"Amúgy máma megtört a jég. Az eddig hirdetett 50.000 ft/13 éves költségvetés csúful megdölt. 470 lett a vége, és nem euroban, hogy rohaggyon meg."
F*s Land Rover, ráköltöd a gatyádat is, megmondták előre a tojotások a másik topikban! ;)
"az autó alatt meg faszányossan csillognak a Sárga Silentek"
Ha a bölcsészeknél rontanám a munkamorált, biztosan írnék egy tanulmányt az autósok körében tapasztalható színes szilentek és festett fékdobok/féknyergek fétiséről. Perverzek. A kókuszos meg vaníliás wunderbaum, na az egyenes dolog! A sárga szilent terepjárón meg ferde hajlam. Persze érthető a dolog, hiszen a plázaparkolóban úgysem fog összekoszolódni, tehát még évek múlva is már messziről rágerjednek a plázacicák. ;)
hihető a dolog, csak valami buhera mentén kerülhetett bele a régi változat. Nem akarom én felforgatni az autót teljesen, tökéletesen megfelel a 3 gömbfejes dolog, azt is fogom megrendelni, meg a te mütyűrjeidet, ha senki más nem jelentkezik a Paddock-féle FA-mentes beszerzésre.