Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

monyesz Creative Commons License 2005.03.08 0 0 317
Én is voltam a Kacsával Győrben, sikerült 5 km-t megtenni 3 óra alatt...
Előzmény: JuanPablo (316)
JuanPablo Creative Commons License 2005.03.04 0 0 316

Egy hete voltam Sopronban a Nyugat-Magyarországi Egyetemen, vasárnap jöttem haza, marsbéli út volt este!

 

Előzmény: monyesz (315)
monyesz Creative Commons License 2005.03.04 0 0 315

Igazából a városon kívül nem jártam, úgyhogy nem tudom.

De kezd feltámadni a szél és nem tudom mennyire tudja ezt a havat felkapni, ha igen akkor kutya világ lesz. Téligumi kell, és legyen hólánc is lehetőleg ha errefelé jársz.

Ja és lehetőleg világosban kell közlekedni pont a jégbordák miatt, azok még maradtak a múltkoriból.

A városban sóznak és olvad.

 

Mert jönnél errefelé ?

Előzmény: JuanPablo (314)
JuanPablo Creative Commons License 2005.03.04 0 0 314

Szeva Monyesz!

 

Milyen az időjárás felétek? Hóátfúvás, jégborda?

 

Előzmény: monyesz (313)
monyesz Creative Commons License 2005.03.04 0 0 313

eugen73 !

Lengéscsillapító kapható 10eFt-ért pl.

Évi 100e-ből ? Hiszen az egy vagyon !

Olajat és szűrőt kell cserélni 5 ekm-ként (2.5 liter kell bele). Légszűrő mosható.

Műszakinként számolhatsz egy függőcsapszeg készletet, és ezt rendszeresen kell zsírozni. A gyújtása mechanikus, de árulnak hozzá elektronikus gyújtást, amivel soha nincs gond többet.

Gumi nem olcsó hozzá, mert nem nagyon gyártanak ebben a virsli méretben (125/80R15), legalább 20eFt darabja...

Ponyvatetőt kell megsasolni, mert az nem olcsó.

Léghűtéses, tehát a fűtése télen nem nőnek való ! :)

 

Ezt a kis kéket meg kell nézni közelebbről, szerelővel lehetőleg, aztán vágj bele. Tuti kacsák olyan 450ezertől vannak.

Előzmény: eugen73 (302)
A Tigris Creative Commons License 2005.03.04 0 0 312

Meg kell nézni élőben, ki kell próbálni és az alapján dönteni.:)

 

Fenntartás:

Használat függően időnként fékbetétcsere, árát nem tudom pontosan.

Kipuffugódob (hátsó) 4-5 év alatt lett rozsda áldozata nálam, 10e pénz körül volt az új két éve.

Alváz 10 évig bírta nálam, utána csere, meg fenéklemezpótolgatás következett, de akkor már 29 éves volt kékségem.:)

Indexbúrát találhatsz használtat olcsón, ha erre gondolsz, fényszóróban jól bírja a foncsor.:)

 

Fogyasztás 5 liter volt nyáron, 6 körül télen, akad kacsa picivel fölötte és alatta is.

Fenti városi adat nem csúcsforgalmi dugózásra vonatkozik, abban ritkábban volt része, inkább országúton járt, városban meg éjjel, hétvége...:)

Előzmény: eugen73 (311)
eugen73 Creative Commons License 2005.03.04 0 0 311

Köszönöm fiúk ezt a rengeteg infót!

 

most jól elbizonytalanodtam..  :) Mert tudom, hogy olcsó húsnak híg a leve, de fürödtem már be drágán vett járgánnyal is. És évek alatt kiadni nem olyan fájó, mint egy összegben az elején.

 

irányadónak tudna valaki írni javítási /fenntartási költségeket? Csak az átlag díjakra lennék kíváncsi, mint 10e km-es szervíz, fékbetét, fékdugattyú, kipufogó dobok, kormány gumiharang, lámpabúra, és hasonlók.  

 

És mennyi várható városi fogyasztásnak nyáron?

 

bocsánat a sok kérdésért, és köszönöm a segítséget! :)

 

eugen

 

 brusi@mailbox.hu

A Tigris Creative Commons License 2005.03.04 0 0 310

Én Tökölre hordtam évente egyszer megnézenteni a kacsát, időnként húzós volt az ár, máskor grátisz javította az apróságokat.:)

Minőségileg viszont nemigen volt kifogás munkálya ellen.:)

A szerencse mellett az is közrejátszott, hogy jó állapotban vettem, majd az intenzív használat (télen-nyáron, évente általában 10ekm, de volt hogy 50ekm) közben apránként lettek orvosolva az előbukkanó bibik...

Előzmény: JuanPablo (306)
bp0414 Creative Commons License 2005.03.03 0 0 309
Hallgattam a Kossuth rádió Napközben műsorát (tegnap de.). A lényeg, hogy felhívták a figyelmet egy régi KPM rendeletre, miszerint a „két lapos” forgalmi engedélyek ez év dec. 31.-én lejár és 2006. jan. 01-től érvénytelenek. Tehát mindenkinek, akinek ilyene van, az cserélheti ki. Ár 6000.-, + 6000.- a Törzskönyv és a franc sem tudja, hogy mennyi a törzskönyvhöz most az eredetvizsgálat. Nekem van egy öreg autóm (OFF Ford) és kalkulációm szerint az akció némi idegbajjal és

~ 35000.-Ft-tal fog járni. A forgalmim (műszakim) 2006. áprilisban jár le és a cserével rögtön elveszítek egy hosszabbítást (műszaki kockát, ami az okmány árából levezetve kockánként + 2000.-).

Egész műsor alatt nem sikerült egy Okoskát találni a szép nagy minisztériumban, aki tudott volna valamit mondani a dologról. Az autóklub jogásza szerint több mint 200 000 db. Autót és tulajdonost fog a dolog agyilag és pénzügyileg megviselni. A „hivatalok” meg nagyot kaszálnak. Én, pl. úgy tudtam, hogy a törzskönyvet csak eladáshoz kell kiváltani.

cv.cam/s Creative Commons License 2005.03.03 0 0 308

  udv., mindenkinek;

  eugen,73,

 "csatlakozom a tigris velemenyehez,kiegeszitve..

 jo alvaz&jo szerelo=grob attilat ajanlom-nem csak szereli,szereti ill., csak kacsaval foglalkozik.

  rendszeres szerviz,keves benzin es gondtalan autozas-tavasztol oszig,a sozott utakat elkerulve..-lehet ,hogy konnyelmu vagyok,de az utolso 7evben szerszamok/alkatreszek nelkul kacsazunk kul/belhonban..

  soha nem volt problemank,-jarva europat-ilyen keves raforditott  penz/szerelest/szervizet illetoen-..

  termeszetesen ezt nem varhatod el a 250e.-ert talalttal-hacsak oriasi szerencsed volt/van..szoval koltesz egy egezseges alvazura,ill.,veszel olyat ami jo-muszaki/esztetikai allapotu-.utana olyan elmenyben lesz reszed mint soha elotte..-autozast illetoen-.

  legfokeppen ne torodj a  fenti 'negativ"hozzaszolasokkal.

 happy duckling,;laszlo

 ,83 2cv6-sarga-special

Előzmény: A Tigris (301)
bp0414 Creative Commons License 2005.03.03 0 0 307

Én is ha jól emlékszem 250 ért vettem kedvencemet, új alvázzal és sárvédőkkel. Ami azon felül volt az igen tragikus, sőt kaki volt. Elég sok alkatrész cserebere + egy kacsa vétele bontásra, lakatolás, fényezés, motor bűvölgetés, kárpit, műszaki stb. igy már kb. 500 e. Ja és sok sok munka, de ez hobbyként. Fáradságot, időt elék sokat igényelt. Mostmár csak jó ideje, csak megyek - tankolok - megyek. Ebben a hidegben is pröcre indul, igaz a sózott utakra nem igazán szeretek vele kimenni, akkor inkább egy öreg Fordomat használok. Tavasszal megint karjaimba veszem és babusgatom. Ha nincs tehetséged, szerszámod, helyed és mindent csináltatsz akkor bizony sokba kerül amig minden klappol, de ha kész álom, egy világcsoda, élmény, valaki azt írta, hogy "nem lehet nem szeretni". Több mint egy autó.

Nagyon jó a csapat nekem is sokat segítettek, nincs olyían kérdés amire valakitől nem kapsz megfelelő gyors választ, segítséget.

Előzmény: eugen73 (298)
JuanPablo Creative Commons License 2005.03.03 0 0 306

Egy gyors romboló vélemény!

Én ilyen autót a feleségemnek semmi esetre sem vennék!!

Hacsak nem autószerelő, vagy tök műszaki az asszonyság!:-))

 

Tigrisnek szerencséje volt a kacsájával, a többség nem ilyen sajnos.

Mindig van mit buherálni rajta, de az biztos a kacsa az kacsa.

 

A kék szerintem is gyanúsan olcsónak tűnik, pláne egy + alkatrész kacsával.

 

Kíváncsi vagyok a fejleményekre!

 

Szerelő: Tököl, Takács úr! Jó (?) de kicsit húzós amikor fog a tolla, de volt már rá precedens. hogy semmit nem kért, igaz az apróság volt, de volt!

 

Előzmény: eugen73 (302)
zsombi Creative Commons License 2005.03.03 0 0 305
Adj egy e-mail címet és elküldöm a számát.
Előzmény: eugen73 (303)
A Tigris Creative Commons License 2005.03.03 0 0 304

200-250ezer alatt szerintem olyat kapsz, mely jelentős felújítást igényel.

Leghúzósabb az alváz, melynek cseréje 200e körül volt néhány éve.

Ennek hibájára szoruló kormány, megroggyant alváz utalhat.

Egyéb apró dolgok (fékmunkahenger, fékpofák) kevésbé vernek földhöz.

A belinkelt kékség meglepően olcsó. Első ránézésre indexbúrák igen halványak, vizsgáig majd kell szerzeni másikat. Élőben is meg kell nézni kívül-belül, alul fölül.

Szerintem gyűjtögess még egy kicsit és vegyél használható madarat.:)

Előzmény: eugen73 (302)
eugen73 Creative Commons License 2005.03.03 0 0 303

úgy látszik Érd egy központi hely, saabos szaki is akad arrafelé :)

 

megkérhetlek hogy megírd a számát ahol elérhetem?

Előzmény: zsombi (300)
eugen73 Creative Commons License 2005.03.03 0 0 302

hello Pablo,

 

bp-en lakom.

 

Mennyit szánnék az autóra? Nem tudom mennyiért lehet használhatót kifogni. Láttam 200-250e között hirdetésekben, ami fölé most nem szeretnék menni. 

 

pl itt láttam egyet:

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?q1=Citroen&hirdeteskod=557507&submit=ugras&megjelenes=4&kategoria=&screenwidth=1024

 

Mennyi pl egy félévenkénti várható kisebb szervíz egy kisebb műhelyben, szakinál? pl olajcsere, szíj, szűrők, a szokásos apróságok stb..  kijön évi 100e alatt a fenntartás vagy ez csak illúzió?

 

Szerelgetni szeretek, de azt hallottam a francia autókat igen körülményes javítani. sztereotípia? :)

 

Sajnos pénzfalóból már van otthon, és igazából az asszonykának keresek valami olcsóbban fenntartható, de mégsem tömegcikk kategóriás autót.  

 

Előzmény: JuanPablo (299)
A Tigris Creative Commons License 2005.03.03 0 0 301

Ennek ellentmondanék.

Ha egyszer renbe van rakva, csak tankolni kell bele, meg időnként vizsgára vinni.

13 évig mentem vele árkon-bokron.:)

Előzmény: zsombi (300)
zsombi Creative Commons License 2005.03.03 0 0 300
Grőb Attilát hívd fel Erdőkertesen, ő benne megbízhatsz. Esetleg együtt nézzétek meg a kiszemelt verdát. Arra azért ne számíts, hogy beszálsz, tekered a kulcsot azán megy árkon bokron, mint egy Suzuki. Állandó gondozást igényel. Az alkatrészellátással nem lesz gond, van utángyártott meg bontott bőven. Egyébként nagyon szerethető gép, a szívem csücske.
Előzmény: eugen73 (298)
JuanPablo Creative Commons License 2005.03.03 0 0 299

Első kérdés: hol laksz?

Második kérdés: mennyi pénzed van erre?

Harmadik kérdés: szeretsz szerelgetni?

 

Az autó tök egyszerű, mint egy motorkerékpár alvázon tetővel.

Én csak olyan embernek ajánlom, akinek nem üres a pénztárcája, vagy szeret buherálni és ért is hozzá egy kicsit.

Meghálálja!

 

Előzmény: eugen73 (298)
eugen73 Creative Commons License 2005.03.03 0 0 298

Sziasztok!

 

Már 1 ideje nézegetem a számomra eddig nagyon ismeretlen kacsákat, de a közelmúltban felmerűlt bennem a gondolat, hogy talán mégis  ki kelle próbálni. kis autó, kis fogyasztás, olcsó fenntartás (vagy rosszúl gondolom?)

 

sajnos mostanáig nem volt tapasztalatom hozzá, és kicsit tatok tőle, nehogy belenyúljak és rosszúl sűljön el mint már más kocsival előfordult..

 

 Tudok benne segíteni, hogy mit érdemes megnézni mindenképpen egy ilyen darabon mielött megveszi az ember? 

 

Amit hallottam, hogy az alvázát alaposan meg kell nézni mennyire rozsdásodik, de mi az ami még költséges lehet?

 

Egyáltalán, mibe kerül nektek évente a fenntartása átlagos használat mellett? sokat kell szervízbe hordani, vagy inkább apróbb, otthon is megjavítható gondokkal találkoztok? És az alkatrész utánpótlás? Esetleg tudtok ajánlani szerelőt akihez érdemes elvinni átnézetni megvétel elött?

 

ha bármit tudtok írni, örömmel fogadom! :)

 

 

eugen

 

bp0414 Creative Commons License 2005.03.03 0 0 297
A Tigris Creative Commons License 2005.03.03 0 0 296
Majd két év múlva Svédországba inkább, az száraz lábas és picit közelebb.:)
Előzmény: bp0414 (295)
bp0414 Creative Commons License 2005.03.02 0 0 295

Szia!

Köszönöm az értékes infót!

Hacsak nem nyerek a lottón én (és a kacsám) már biztosan nem megyek! :-(((

Sajna!!!!!

Előzmény: A Tigris (290)
bp0414 Creative Commons License 2005.03.02 0 0 294

Szegény!!!:-(((

Remélem sosem lesz ilyen zár a kacsámon és a többi kacsán sem!

Előzmény: fincsi2cv (291)
fincsi2cv Creative Commons License 2005.03.01 0 0 293

Nekem is összeszorul a szívem ha ilyet látok... 

Előzmény: A Tigris (292)
A Tigris Creative Commons License 2005.03.01 0 0 292
Azért a lökhárítóért kár...
Előzmény: fincsi2cv (291)
fincsi2cv Creative Commons License 2005.03.01 0 0 291

Ha nem akarsz riasztót le kell zárni rendesen a kacsát...

 

 

Előzmény: bp0414 (288)
A Tigris Creative Commons License 2005.03.01 0 0 290

Tibor,

 

Idén úgy tűnik kihagyom a világtalálkozót, de azért végeztem egy kis kalkulációt:

Ha a hosszú kompozás helyett Angliába is be akarsz kukkantani (szerintem érdemes), akkor úgy 1200km a csatornáig, majd kb. 800 a találkozóig, erősen felfelé kerekítve. Ez oda-vissza 4000km, meg még egy kis kóborlás Skóciában, kitérő erre-arra, legyen 5000km.

Nemtom mennyire leszel megpakolva, 1EUR benzinárral számolva, 5 literes fogyasztás esetén 62.500HUF a benzin, 6 literes fogyasztással számolva 75eHUF.

Erre jön még a kompozás, melynek árait pontosan nem ismerem, de egy Dover-Calais nem hiszem, hogy 25eHUF-nál több lehet oda-vissza. Így autópályadíjak nélkül 100eHUF körül tartunk.

Ehhez jön még az útközbeni szállás, a találkozó részvételi díja, meg a kinti csatang, eszem-iszom, mellyel 200e körül lehet a vége, de ha találsz utitársat, akkor máris csak a fele.:)

 

A Tigris

Előzmény: bp0414 (285)
fincsi2cv Creative Commons License 2005.02.28 0 0 289

Hi Bp0414!

 

Nem lehet gond , ha az összes többit felszereled!

Előzmény: bp0414 (288)
bp0414 Creative Commons License 2005.02.28 0 0 288

Köszi a képet! Ezt is elmentettem!

Minden stimmel, de a kutyáimat nem vagyok hajlandó megkötni.

Előzmény: fincsi2cv (287)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!